Artsi, Artsi, tässäpä ajatuksia:
Kuten tuohon alkutekstiin kirjoitin, takana tässä on kehittää sarjoja siten, että sekä talvisarja että kesäsarja palvelisivat mahdollisimman hyvin sekä aloittelevia kuskeja (matala kynnys osallistua; ei lisenssipakkoa, ei rengastestailuja, ei painorajaa, kaikki HC-LiPot käy jne.) sekä kisakuskeja matkalla MM-kahinoihin (radat haastavia ja autot "krossimaisia" (siksi ei foameja eikä kiskopitoja)).
Ja kun katsotaan tuonne englannin suuntaan tällä hetkellä, niin EM-tasolla n. 6-8 nopeinta kuskia kymmenestä on sieltä. He ajavat talvisarjaa "krossirenkailla", he ajavat eri pinnoilla (multi surface) sekä sisällä että ulkona, kisoissa käy siellä todella hyvin porukkaa jne. jne. He siis tekevät aika paljon asioita oikein.
Sarjan kehittämisestä (face lift) vielä; on ollut puhetta talvisarjan kohdalla mm. seuraavista asioista (ei vielä lyöty lukkoon, mutta valmisteilla):
*Talvi- ja kesässarjalle infosivusto, jossa kuskit voisivat myös keskustella. Kaikki tieto siis sarjoista ja kisoista yhdessä paketissa.
*Sivustolle myös kenties kuljettajaprofiilit, voittajat eivät olisi enää pelkkiä nimiä, vaan niiden takaa löytyisi ihan oikea ihminen. Tämä suuntaus tuntuu olevan muuallakin, eikä vain pikkuautoilussa.
*Sarjasta ja kisoista raportit sekä kotimaaksi että englanniksi, kuvat kamerakielellä -> juttuja ja kuvia Pienoismalliin, muihin alan julkaisuihin ja ulkomaisille sivustoille (redrc jne.); eli valitaan tiedottaja / -t, jotka hoitavat tätä hommaa kulukorvauksin.
*Talvisarjaa virallistetaan, sarjaan tukijoita, sarjapalkinnot jne.
Eli sarjaa kehitetään virallisempaan suuntaan unohtamatta ensikertalaisia ja samalla tuota profiilia työstetään ja työstetään.
Matti
Edit vielä Artsille, renkaita on myös Preglued -versiona (tappikiinnitys)