Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896162 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2610 : 18.04.14 - klo: 06.46 »
Tehoja nostamalla pääset tutustumaan lässykän voimansiirron saloihin. Ei kestä kunnolla edes 3s-akulla. Tehoja jos haluat kannattaa suosiolla vaihtaa runkoa johonkin 1/8 vekottimeen.
Samaa mieltä jonin kanssa. Tuntuu että auto leviää jo vakio combolla ja 3S akuilla siihen malliin mutta onhan noita comboja millä sen saa vielä nopeammin päreksi..

4S Combo vois olla esimerkkinä vaikka se Castlen 2400kV ja 6S se Castlen 2200kV.. Itse ajanut tuota autoa tuolla ensimmäisellä Combolla ja kyllä siinä siliteltiin Spurri ja Pinioni joka toisella akullisella.. Jos oli muovi spurri niin se meni sileeksi ja kun vaihdettiin RR metalli spurri niin pinionit meni sileäksi. Tuosta 2200kV mahtumisesta ei ole varmaa tietoa..

Oliko hauskaa ajaa ? Joo.. Kyllähän se suht hätänen oli mutta pakissa piti olla niin paljon noita varaosia että oli melko mautonta alku innostuksen jälkeen  :wink:

Vakiovetareita en tässä mainitse sen enempää kun taitaa olla itsestään selvyys kun väljää niihin tulee suht helposti sillä vakiollakin.. MIPllä on toki melko ikuiset vaihtoehdot tähän..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2611 : 18.04.14 - klo: 07.14 »
Vakiovetareita en tässä mainitse sen enempää kun taitaa olla itsestään selvyys kun väljää niihin tulee suht helposti sillä vakiollakin.. MIPllä on toki melko ikuiset vaihtoehdot tähän..

Ei niihin mitään väljää tule 2s-tekniikalla. Tiksin radalla ajettu kahdella autolla talvikausi ja nivelet kestää hyvin. Pätkäakselit on kovilla mutta hexin tapin reikä on se mistä aina katkeaa. Pari vetarin ulostuloakin on mennyt mutta ne on ollut satunnaisia. Meillä tosin on keskidiffit autoissa mikä vähentää rasitusta huomattavasti. Tuupissa samat akselit ei meinannu kestää millään.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2612 : 18.04.14 - klo: 07.19 »
Vakiovetareita en tässä mainitse sen enempää kun taitaa olla itsestään selvyys kun väljää niihin tulee suht helposti sillä vakiollakin.. MIPllä on toki melko ikuiset vaihtoehdot tähän..

Ei niihin mitään väljää tule 2s-tekniikalla. Tiksin radalla ajettu kahdella autolla talvikausi ja nivelet kestää hyvin. Pätkäakselit on kovilla mutta hexin tapin reikä on se mistä aina katkeaa. Pari vetarin ulostuloakin on mennyt mutta ne on ollut satunnaisia. Meillä tosin on keskidiffit autoissa mikä vähentää rasitusta huomattavasti. Tuupissa samat akselit ei meinannu kestää millään.
Hyvä tarkennus.. 2s-tekniikalla homma pelaa siis todella hyvin.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2613 : 18.04.14 - klo: 07.47 »
Alumiininen moottoripukki must hankinta. Vakio muovinen myötää ja syö spurrit ja pelit nopeasti ainakin omassa. Koneena hobbywing 3672 ja 120a. 2s todellakin riittää. Aikaisemmin ajettu turnigy 2100kv ja 160a +3s, 2650 kv trackstar ja 120a  3s ja kokeiltu tuolla 6 puolasella trackstarilla 150/1080 hk säädintäkin.  Kaikilla oli kulkua. Vetarit vieläkin samat kuluneet kun auton ostaessa pari vuotta sitten. 
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2614 : 19.04.14 - klo: 16.38 »
Auringon paisteen innoittamana "läsy" projekti on valmis. eli halpa TeeSeItse LGC, ja hieman enemmän paukkua + Kestävämpi vetolinja. + Pientä ehostusta Käyttäjä Maironilta ostettuun aihioon.


Ekat vedot otettu, ja vaikuttaa että projekti on hyvinkin onnistunut.
En laittanut vielä kallistuksen vakaajia paikoilleen ja silti auto asfaltillakin suurimmaksi osaksi meni kylkimyyryä ilman kippaamista.

Koneessa on About 1200-1300W (vakio about 700-800W) paukkuja ja se antaa ihan reippaan kiihtyvyyden ja menot.  :cheesy:

Vakaajat kehiin, nopeampi ohjausservo ja varmaan pitää laittaa suurempi kytkin. Se jäi vielä vanhasta vetolinjasta jäljelle.... Ei taida pidellä tuota moottoria. Sattumankaupalla jäi käsiin yksi T-maxx kytkin, pitää katsoa jos se sinne uppoaisi.

Jos jollain on vielä kikka miten estetään kivien meneminin ohjauksen väliin niin hieno homma.



Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2615 : 20.04.14 - klo: 12.37 »
Tehoja nostamalla pääset tutustumaan lässykän voimansiirron saloihin. Ei kestä kunnolla edes 3s-akulla. Tehoja jos haluat kannattaa suosiolla vaihtaa runkoa johonkin 1/8 vekottimeen.

Olen tossa nyt jotain melkee 30 kertaa 3S akuilla lässiä pyöritellyt TRX vakio harjattomilla, asfaltilla ja soralla ynm. paikoissa missä sillä pääsee ja diffit ei ole moksiskaan taikka Spurri ja pinion, kaikki vielä originellit mitkä sinne on tehtaalla lykätty sisään. Ainoana ongelmana voimansiirron suhteen on ollut vakio taka-akselit.

Hommasin tuossa Maanantaina 14.4 keski diffin slashii ja siinäkin suositeltiin vain 2S akkuja mutta kyllä sekin vielä on kestäny 3S kun antaa sen vaan jäähtyä välillä, käy meinaan keskidiffi lämmöt yllättävä korkealla.  :grin:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2616 : 20.04.14 - klo: 17.56 »
Tehoja nostamalla pääset tutustumaan lässykän voimansiirron saloihin. Ei kestä kunnolla edes 3s-akulla. Tehoja jos haluat kannattaa suosiolla vaihtaa runkoa johonkin 1/8 vekottimeen.

Olen tossa nyt jotain melkee 30 kertaa 3S akuilla lässiä pyöritellyt TRX vakio harjattomilla, asfaltilla ja soralla ynm. paikoissa missä sillä pääsee ja diffit ei ole moksiskaan taikka Spurri ja pinion, kaikki vielä originellit mitkä sinne on tehtaalla lykätty sisään. Ainoana ongelmana voimansiirron suhteen on ollut vakio taka-akselit.

Hommasin tuossa Maanantaina 14.4 keski diffin slashii ja siinäkin suositeltiin vain 2S akkuja mutta kyllä sekin vielä on kestäny 3S kun antaa sen vaan jäähtyä välillä, käy meinaan keskidiffi lämmöt yllättävä korkealla.  :grin:

Hyvä että on kestänyt. Keskidiffi keventää takavetareiden kuormaa kun voima pääsee karkaamaan eteen. Tarkista riittävän usein että keskidiffissä on mömmöt tallella. Tyhjänä se palaa. Keskidiffin laakeri kannattaa myös tarkistaa usein koska sen hajoaminen vie mukanaan paljon muutakin.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2617 : 20.04.14 - klo: 22.48 »
Toinen modaus mitä pitäisi kokeilla on kääntää takaa tukivarret eri puolille niin, että iskareiden kiinnityspisteet tulee tukivarren takapuolelle. Silloin saisi helposti tehtyä tukivarsien etupuolelle suojat kiveniskemiä varten. Iskarien yläpään kiinnitykseen tarvitsee ehkä pidemmät ruuvit ja holkit, voi olla että sopivat ilmankin. Vakaajaa pitää modata rankemmin mutta kai sekin on tehtävissä. Auraus ei näyttäisi muuttuvan.

Kokeilin kääntää tukivarret toisin päin ja se olisi ollut tehtävissä. Iskarin yläpään kiinnitykseen olisi pitänyt askarrella uutta osaa mutta muuten ei olisi ollut mitään ihmeellistä. Vakaaja olisi pitänyt vääntää...

Menin sitten helposta kohdasta ja laitoin tukivarret oikein päin. Askartelin ohuesta, olisko millisestä, polycarbonaatista kurasuojat kasiautojen malliin. Nyt jää iskarin ja vakaajan ruuvitkin suojaan. Helppo homma, suora levy kahdella ruuvilla tukivarteen kiinni. Kuvia tulee ehkä sitten joskus kun homma on testattu ja lastentaudit poistettu...

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2618 : 21.04.14 - klo: 18.52 »
Toinen modaus mitä pitäisi kokeilla on kääntää takaa tukivarret eri puolille niin, että iskareiden kiinnityspisteet tulee tukivarren takapuolelle. Silloin saisi helposti tehtyä tukivarsien etupuolelle suojat kiveniskemiä varten. Iskarien yläpään kiinnitykseen tarvitsee ehkä pidemmät ruuvit ja holkit, voi olla että sopivat ilmankin. Vakaajaa pitää modata rankemmin mutta kai sekin on tehtävissä. Auraus ei näyttäisi muuttuvan.

Kokeilin kääntää tukivarret toisin päin ja se olisi ollut tehtävissä. Iskarin yläpään kiinnitykseen olisi pitänyt askarrella uutta osaa mutta muuten ei olisi ollut mitään ihmeellistä. Vakaaja olisi pitänyt vääntää...

Menin sitten helposta kohdasta ja laitoin tukivarret oikein päin. Askartelin ohuesta, olisko millisestä, polycarbonaatista kurasuojat kasiautojen malliin. Nyt jää iskarin ja vakaajan ruuvitkin suojaan. Helppo homma, suora levy kahdella ruuvilla tukivarteen kiinni. Kuvia tulee ehkä sitten joskus kun homma on testattu ja lastentaudit poistettu...

Jos saan vielä Jon lisätä ''köyhänmiehen'' kurasuojan eli jos ei ole saatavilla/halua tehdä polycarbonaatista niin toinen kestävä ja toimiva on itse lexan muovi jos on uusista koreista jäänyt paloja nurkkaan, rakentelin vasta itse niistä suojat samaan tyyliin lainaten sinun ideaasi ja kanssa kestävät kiviä ynm hyvin.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2619 : 21.04.14 - klo: 18.56 »
Jos saan vielä Jon lisätä ''köyhänmiehen'' kurasuojan eli jos ei ole saatavilla/halua tehdä polycarbonaatista niin toinen kestävä ja toimiva on itse lexan muovi jos on uusista koreista jäänyt paloja nurkkaan, rakentelin vasta itse niistä suojat samaan tyyliin lainaten sinun ideaasi ja kanssa kestävät kiviä ynm hyvin.

Hyvinhän ne toimi :smiley: Nyt pitäisi tehdä "kilpureihin" myös.
Lexan on yksi kauppanimi polykarbonaatille. http://en.wikipedia.org/wiki/Polycarbonate

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2620 : 23.04.14 - klo: 18.37 »
Tänään 23.4 kaunis kevät ilta, perinteisesti 3S slashi pölypilviä havaittavissa kunnes, auto rupesi hyytymään ja pieni POF ääni, kauheasti savua korin alta ja pieni liekki. Savun hälvettyä tilanteen tarkistus ja nopari oli palanut. Näihin tunnelmiin tällä kertaa.  :cool:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2621 : 23.04.14 - klo: 22.00 »
Sitä on liikkeellä. Palaneita nopareita siis. Meillä oli suttausautossa Hobbywing EzRun 60A mikä on auttamattomasti alimitoitettu nelkkuSC:hen. Lämpösuoja katkaisi menon kesken kaiken niin otin sen pois päältä ja talvella pelitti yllättävän hyvin. Keväällä kun oli jo 15 lämpöä niin johan kosahti. Isompaa noparia pykälään ja taas jatkuu ajot. Toi poltettu oli jo pari vuotta tuupissa rääkätty ja samanlaisia saa alta kahdella kympillä niin menetys ei ollut suuri. Mutta töihin joutui.

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2622 : 24.04.14 - klo: 20.09 »
Sitä on liikkeellä. Palaneita nopareita siis. Meillä oli suttausautossa Hobbywing EzRun 60A mikä on auttamattomasti alimitoitettu nelkkuSC:hen. Lämpösuoja katkaisi menon kesken kaiken niin otin sen pois päältä ja talvella pelitti yllättävän hyvin. Keväällä kun oli jo 15 lämpöä niin johan kosahti. Isompaa noparia pykälään ja taas jatkuu ajot. Toi poltettu oli jo pari vuotta tuupissa rääkätty ja samanlaisia saa alta kahdella kympillä niin menetys ei ollut suuri. Mutta töihin joutui.

Mietin juuri että eikös tuossa Velineon VXL-3S nopeudensäätimessä ole kanssa Thermal CutOff? Jos on niin ihmettelen mihin se on talven aikana hävinnyt asetuksista kun antoi palaa, tosin katselin googlesta että aika yleinen ilmiö tuon vakio noparin palaminen. Mutta ei se mitään, uusi combo tulossa huomiseksi EuroRC:ltä, http://fi.eurorc.com/product/4354/hobbywing-xerun-sct-pro-c3-110-3400kv-combo

PS. Minulle on väitetty tuon Velineon VXL-3S olevan muka 200A nopari, mistään en tahtonut varmistusta löytää tähän väitteeseen, mutta jotenkin tuntuisi että mieluummin joku 60-80A olisi.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jkainulai

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2623 : 05.05.14 - klo: 20.07 »
Olisi hiukan tällainen aloittelija kysymys.

Eli olisi tarkoitus reilun puolenvuoden ajon jälkeen tehdä 4x4 slashiin huolto ja samalla ajattelin vaihtaa diffi öljyt. Mutta olen nyt hiukan sekaisin näiden WT ja cst arvojen kanssa.

Eli esim joku tässä ketjussa mainitsi että eteen 30k, keskelle 100k ja taakse 5k öljyt niin kumpiahan (WT ja cst) arvoja tässä yleensä tarkoitetaan? Vai onko nämä sama asia?

Eli onko esim Team Associated Silicone Differential Fluid (30,000cst) saman jäykkyistä kuin Traxxas diff oil 30,000 WT?

Netistä koitin lueskella ja tutkailla erilaisia muunnostaulukoita mutta ne oikeastaa sekoittaa enemmän.
Xray T4 , Traxxas Slash 4X4 Platinum , Tamiya TT01E Golf 24

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2624 : 05.05.14 - klo: 20.22 »
Olisi hiukan tällainen aloittelija kysymys.

Eli olisi tarkoitus reilun puolenvuoden ajon jälkeen tehdä 4x4 slashiin huolto ja samalla ajattelin vaihtaa diffi öljyt. Mutta olen nyt hiukan sekaisin näiden WT ja cst arvojen kanssa.

Eli esim joku tässä ketjussa mainitsi että eteen 30k, keskelle 100k ja taakse 5k öljyt niin kumpiahan (WT ja cst) arvoja tässä yleensä tarkoitetaan? Vai onko nämä sama asia?

Eli onko esim Team Associated Silicone Differential Fluid (30,000cst) saman jäykkyistä kuin Traxxas diff oil 30,000 WT?


Netistä koitin lueskella ja tutkailla erilaisia muunnostaulukoita mutta ne oikeastaa sekoittaa enemmän.


Useimmissa tapauksissa on kyse Ultimate Racing öljyistä riippumatta siitä mistä yksiköistä on kyse.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-diffioljyt
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2625 : 06.05.14 - klo: 00.16 »
Nyt kevätkauden kunniaksi täytyykin kysellä vähän taas, noin muistutuksena itsellenikin, että minkälaiset öljyt lässykkään kannattaa lykätä diffeihin, kun auto painaa ajokunnossa noin 3,2kg (  :shocked: ), renkaina on Prolinen Gladiaattorit, mitkä antavat kokeilluista parhaan pidon tuolla Ulvilan hiekkasavi (mitähän se nyt virallisesti lieneekään) radalla ja moottorina hobbywingin sct pro 4700kv kombo.

Meneekö metsään jos laittaa jotakuinkin 15/7/6 vai keskelle selkeästi tymäkämpää tavaraa?

Tällä hetkellä on keulassa aika jäykät tavarat, samoin kuin keskellä. En muista nyt tarkalleen mitä sinne olen aikanaan lykännyt...  :embarrassed: Mutta siis paaaaaljon noita yllä mainittuja tiukemmat setit on. Perässä aika köykäiset, epäilemättä jotain 3k luokkaa. Ja autoa täytyisi saada vähän rauhallisemmaksi mutkista ulos tultaessa, kun pyrkii vetämään vinottain herkästi nyt.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2626 : 06.05.14 - klo: 12.18 »
Kolmivuotiaasta Slash 4x4 Ultimatesta taisi kärähtää nopeudensäädin. Aluksi ajosession päätteeksi ohjaus lakkasi toimimasta. ESC ei suostunut myöskään sammumaan. Akku irti ja kiinni, käynnistys ja bind... mutta ohjaus ei edelleenkään toimi, kaasu ja pakki kyllä. ESC alkoi myös sammumaan itsekseen LEDin väristessä oudosti. Toisinaan ESC myös käynnistyy itsekseen heti akun kiinnittämisen yhteydessä. Nopeudensäätimen napin toiminnassa en ole tuntumapohjalta havainnut viitteitä jumiutumisesta.

Nyt voisi olla hyvä aika päivittää ESC ja moottori.

Uusi ESC ja moottori olisivat edellisen innoittamina paikallaan. Tavoitteena on jatkaa Slash 4x4:llä bashausta pihapiirissä. Auto saisi kiihtyä siihen malliin että nurmikolla/hiekalla keulan saisi nousemaan lähdössä/vauhdissa. Suuriin huippunopeuksiin ei ole tarvetta. Kuumeneminen aiheutti vakiosähköissä ongelmia joten siitäkin riesasta olisi kiva päästä eroon. Olen virittänyt suojahuppua sisäosien suojaksi tuuletinratkaisulla.

Mikä olisi sopivin?

Hobbywing EzRun SC-8 WP Combo (120A) (2000KV) HW-Combo-SC-C4
http://www.eurorc.com/product/4350/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-2000kv

Hobbywing Xerun SCT Pro C2 1/10 4000kv Combo COMBO-SCT-PRO-C2
http://www.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo

Tämä on ensimmäinen kerta kun koetan uusia sähköpuolta autosta joten kommentit ovat erittäin tervetulleita. Budjettia en ole miettinyt kovin tarkkaan mutta EzRun 2000kv kombo vaikuttaa kohtuuhintaiselta.

--
EDIT: lisätty Xerun 4000kv
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo: 14.12 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2627 : 06.05.14 - klo: 12.58 »
Kolmivuotiaasta Slash 4x4 Ultimatesta taisi kärähtää nopeudensäädin. Aluksi ajosession päätteeksi ohjaus lakkasi toimimasta. ESC ei suostunut myöskään sammumaan. Akku irti ja kiinni, käynnistys ja bind... mutta ohjaus ei edelleenkään toimi, kaasu ja pakki kyllä. ESC alkoi myös sammukaan itsekseen LEDin väristessä oudosti. Toisinaan ESC myös käynnistyy itsekseen heti akun kiinnittämisen yhteydessä. Nopeudensäätimen napin toiminnassa en ole tuntumapohjalta havainnut viitteitä jumiutumisesta.

Nyt voisi olla hyvä aika päivittää ESC ja moottori.

Uusi ESC ja moottori olisivat edellisen innoittamina paikallaan. Tavoitteena on jatkaa Slash 4x4:llä bashausta pihapiirissä. Auto saisi kiihtyä siihen malliin että nurmikolla/hiekalla keulan saisi nousemaan lähdössä/vauhdissa. Suuriin huippunopeuksiin ei ole tarvetta. Kuumeneminen aiheutti vakiosähköissä ongelmia joten siitäkin riesasta olisi kiva päästä eroon. Olen virittänyt suojahuppua sisäosien suojaksi tuuletinratkaisulla.

Olisikohan Hobbywing EzRun SC-8 WP Combo (120A) (2000KV) HW-Combo-SC-C4 sopiva valinta vai tulisiko tähän tarpeeseen jotain muuta mieleen?
http://www.eurorc.com/product/4350/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-2000kv

Tämä on ensimmäinen kerta kun koetan uusia sähköpuolta autosta joten kommentit ovat erittäin tervetulleita. Budjettia en ole miettinyt kovin tarkkaan mutta EzRun kombo vaikuttaa kohtuuhintaiselta.

Millä akuilla ajelet? 2S, 3S, 4S?

2000 kv koneet ei kierrä riittävästi jos ajat 2S  akulla ja paikat alkavat hajoamaan 3-4S  kombolla.

Parempi olisi:
http://www.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2628 : 06.05.14 - klo: 14.07 »
Slashin vakiosähköjen kanssa käytin 3s akkuja. Uuden kombon osalta minulla ei periaatteessa ole kennorajoitteita, mutta oletan että 2s ei ole kovin soveltuva bashaukseen. Olen suosinut 5000mah kapasiteettia 3s akuissa, niillä ajelee hyvän tovin eikä usein ole ollut tarpeen vaihtaa kesken ajelusession.

Slash 4x4 Monster

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2629 : 08.05.14 - klo: 11.50 »
Slashin vakiosähköjen kanssa käytin 3s akkuja. Uuden kombon osalta minulla ei periaatteessa ole kennorajoitteita, mutta oletan että 2s ei ole kovin soveltuva bashaukseen. Olen suosinut 5000mah kapasiteettia 3s akuissa, niillä ajelee hyvän tovin eikä usein ole ollut tarpeen vaihtaa kesken ajelusession.

Itse ostin ylemmässä postauksessa mainitsemani combon, Ezrunin 120A nopari ja 3400kv motti ja käytän 3S akkuja ja voin sanoa että slashi keulii niin pitkään kun kehtaat painaa kaasua, kokeilin sellaisella n.30metriä pitkällä asfaltti suoralla ja päästä päähän pääsee keula ilmassa no problemos. Säädät vaa Punch controllin level 7-9 niin kyllä ampuu.  :grin:

JA voisin nyt tähän oheen nyt mainita että tuolla combolla + 3S lipsahti lässi mulla hyppyrin ohi kiveen ja keulasta kutakuinkin kaikki osat kappaleina, mitä tästä opin, en niin mitään.  :shocked:
Nyt tällä hetkellä teen 2wd stampedesta släshiä, niin pääsee taas ajelee sillä aikaa kun nelikko lässi lepää.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2630 : 12.05.14 - klo: 19.53 »
Sain sävöxin vauhtiservon ja montullehan sitä piti rynnätä. Harvoin näin lystiä, hassua kun hiekalla tuo ei kaadu ollenkaan  :laugh:  Ajot loppui tosin kun toinen eturengas sinkosi kaukaisuuteen kun vedätin rinnettä ylös, onneksi vain mutteri irti. Välit on 18/54 ja sillä tuo liikkuu kivasti...   

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2631 : 12.05.14 - klo: 21.44 »
Jos jollain on vielä kikka miten estetään kivien meneminin ohjauksen väliin niin hieno homma.

Ajattelin sijoittaa pehmeää vaahtomuovia sinne kiviensäilytyskoloon. Idea olisi että ohjausmekanismi mahtuisi liikkumaan mutta vaahto pitäisi kivet poissa.
Slash 4x4 Monster

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2632 : 25.05.14 - klo: 20.06 »
Jos jollain on vielä kikka miten estetään kivien meneminin ohjauksen väliin niin hieno homma.

Ajattelin sijoittaa pehmeää vaahtomuovia sinne kiviensäilytyskoloon. Idea olisi että ohjausmekanismi mahtuisi liikkumaan mutta vaahto pitäisi kivet poissa.

Toimiko?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2633 : 25.05.14 - klo: 20.13 »
Pientä päivitystä tullut taas tehtyä. Iskareiden mäntien kanssa olen pelleillyt koko talven hitaalla tahdilla ja huonoin tuloksin. Nyt tuntuisi osuneen oikeaan. Tai ainakin suuntaan.
Männät on valkoiset kakstoimiset ilman venttiileitä ja 6x1.2 reijillä. Rata-autoissa öljyt on 50/30 ja jouset sininen/pinkki ja pihasuttausautossa vastaavasti 60/40 pinkki/musta. Molemmat toimivat ainakin kelvollisesti, radalle ei ihan heti päästä niin ne ehkä jää tommoseksi tai sitten muutetaan toinen kokeeksi samanlaiseksi kuin pihasuttausauto joka tuntui toimivan todella hyvin. Josko viikonloppuna tai seuraavana ehtisi vähän pöllytämään hiekkaa naapurien iloksi :smiley:

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2634 : 29.05.14 - klo: 17.52 »
Hobbywing EzRun SC-8 WP Combo (120A) (2000KV) HW-Combo-SC-C4
http://www.eurorc.com/product/4350/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-2000kv

Hobbywing combo tuli asenneltua Slashiin.

ESC mahtui moottorin ja vastaanottinkotelon väliin kylkiasennossa. Pistin ympärille oranssia silikonia (oogoo) tärinää vaimentamaan ja kiinnitys on toistaiseksi joustonauhalla vakioruuvipaikoissa. Toistaiseksi viritelmä on pysynyt paikallaan vaikka auto heittääkin kuperkeikkaa.





Combon mukana ei tule pinionia vaan sellainen täytyy ostaa erikseen. Slashin vakiomoottorin akseli on kapeampi joten siinä ollutta pinionia ei voinut hyödyntää. Moottori on kookkaampi (säde) ja se ei enää mahdu yhtä lähelle spurria vaan ottaa kiinni korirakenteisiin. Tämä voi asettaa jonkin verran rajoitteita solvetuvan pinionin koolle.

Vakioservo ei osoittanut elonmerkkejä joten vaihdoin myös sen Tresrey "off-road" versioon.

Pihasuttailussa combo vaikutti varsin mukavalta. 4s:llä vääntöä oli riittävästi. Mikään ei ole mennyt vielä hajalle oletusasetuksilla. Täytynee seuraavaksi koettaa vääntää ESCin "punch" arvoa ylöspäin jotta kiihdytyksestä tulisi vieläkin aggressiivisempi.
« Viimeksi muokattu: 30.05.14 - klo: 09.55 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2635 : 29.05.14 - klo: 21.00 »
Mitä olette tehnyt asialle kun etupyörät heitää kaikki kurat suoraan elektroniikkaan?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2636 : 29.05.14 - klo: 21.24 »
Ei aja kurassa?  :tongue:

Autoon on saatavana useamman valmistajan suojapusseja ja sisäkoreja. Pussi on parempi jäähdytyksen kannalta ja sisäkori on kestävämpi. Oma valinta kesäkelille on pussi, tälläinen odottaisi käyttöönottoa. Ebaystä tilasin.

Kolmas vaihtoehto on rakentaa vaikka kumista rungon etureunaan kiinnitettävän kurasuojuksen jonka yläreuna ylettyisi koriin asti. Ei niin tehokas mutta lähes maksuton jos sopivaa kumia tai muovia on hyllyssä.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2637 : 29.05.14 - klo: 22.02 »
Mitä olette tehnyt asialle kun etupyörät heitää kaikki kurat suoraan elektroniikkaan?

Sateenvarjokankaasta suojapussi.

http://rc10.fi/index.php?topic=40607.msg574749;topicseen#msg574749
Slash 4x4 Monster

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2638 : 12.06.14 - klo: 07.24 »
Tuossa yhtenä päivänä kun huolsin iskareita, huomasin että se alhaalla oleva jousikuppi oli hajonnut yhdestä iskarista. Tarkemmin sanottuna osa numero 7468 (räjäytyskuvassa kaksi osaa, mutta siis jousen kuppi kyseessä).

Mistähän noita saisi uusia ostettua?

Hankin RPM:n kupit, mutta osoittautuivat ihan liian pieniksi ympärysmitaltaan, eli jouset tulivat osittain yli reunan, ei hyvä.

Kyseessä siis nuo GTR iskarit. Jostain täytyisi nuokin mokomat löytää, mutta auttakaa, kun en puusilmilläni suomen liikkeistä noita varaosia löytänyt  :tongue: Jos siis niitä suomessa myydään, vai täytyneekö vain turvautua amainhobbiessiin tai vastaavaan?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2639 : 12.06.14 - klo: 07.28 »
Osanumero on 7468 eikä niitä näy täkäläisillä kauppiailla hyllyssä. Tohon käy moni muukin jousilautanen, ainakin Asson lautasia tiedän käytettävän.