Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1170 : 25.12.10 - klo: 01.04 »
Sabesta minäkin tilasin moottorin siilin ja puhaltimen, tuo vaan sattuu olemaan tuttu kaveri ja "paketissahan"
ei tule muuta kuin se ropelli, joten pikkuisen vaatii DIY:tä (tosi vähän)...

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1171 : 25.12.10 - klo: 13.18 »
Onhan tuota Slashia tullut uitettua niin VXL- kuin Mamba max -sähköilläkin. Jos ei nopari suihkua kestä, niin sitten se kuuluukin roskikseen :grin: Ja yhtään noparia ei ole vielä tuon takia kärvähtänyt *kop kop kop*

Ei kuitenkaan sillä, että tuota uittamista kenellekkään suosittelisin. Onhan siinä aina kohtuu iso riski varsinkin ekalla uimareissulla ja jos ei hyllyssä ole varasähköjä, niin uusien sähköjen tilaamiset + odottelut + kustannukset ovat kieltämättä inhottava kolaus. Mutta itse kun joudun autoja näin kylmänä aikana rivitalohuoneiston kodinhoitohuoneessa ropaamaan, niin auto vain täytyy saada kunnolla puhtaaksi ennen nostamista pöydälle, ettei emäntä rupea ihan villiks :azn:
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1172 : 25.12.10 - klo: 13.41 »
Moi kaikille slässin omistajille!!!

Haluaisin esittää yhden aloittelijan kysymyksen,kun sain slässin joululahjaksi.
Eli kestääkö slässin 3000mAh 8.4v akku minkälaista latausvirtaa?
Kestääkö esim 5 amppeerin lataus virtaa?

t.simo
VASEN!!! EI KU...

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1173 : 25.12.10 - klo: 13.49 »
Kestää, mutta pidemmän päälle akku ei siitä tykkää, 3A latausvirran luulisi olevan ihan riittävä, ei voi olla niin kiire  :smiley:

Edit: niin ja nimh pötkylähän tuo nyt oli?
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1174 : 25.12.10 - klo: 13.56 »
Joo nimh pötkylä tuo on,siis se slässin mukana tullut akku,tuli myös se hidaslaturi (350mAh).
Ei tuolla hidaslaturilla tee mitään :grin: :wink:
Tällä hetkellä lataan akkua 2000mAh virralla :p
VASEN!!! EI KU...

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1175 : 25.12.10 - klo: 16.07 »
3a virta on suositeltavaa ja tietysti sen alle niin aina parempi.

aluks on hyvä latailla pienemmällä virrallaa ja pitää muistaa että pari kertaa sen pitää täyttyy/tyhjetä että saavuttaa täyden kapasiteettinsa.

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1176 : 25.12.10 - klo: 19.43 »
OK :grin: :grin: :grin: :grin:
VASEN!!! EI KU...

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1177 : 26.12.10 - klo: 23.01 »
Moi kaikille slässin omistajille!!!

Haluaisin esittää yhden aloittelijan kysymyksen,kun sain slässin joululahjaksi.
Eli kestääkö slässin 3000mAh 8.4v akku minkälaista latausvirtaa?
Kestääkö esim 5 amppeerin lataus virtaa?

t.simo


Onko sulla jo 2 noita 4x4 slashejä? ku muistelin tos nähneeni sun ostaneen jo yhden aikaisemmin
http://rc10.fi/index.php?topic=53112.msg492598#msg492598

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1178 : 27.12.10 - klo: 10.20 »
Moi kaikille slässin omistajille!!!

Haluaisin esittää yhden aloittelijan kysymyksen,kun sain slässin joululahjaksi.
Eli kestääkö slässin 3000mAh 8.4v akku minkälaista latausvirtaa?
Kestääkö esim 5 amppeerin lataus virtaa?

t.simo


Onko sulla jo 2 noita 4x4 slashejä? ku muistelin tos nähneeni sun ostaneen jo yhden aikaisemmin
http://rc10.fi/index.php?topic=53112.msg492598#msg492598
Simpo varmaa ylpeili et "ostin slässin", kun tiäs et saa joululahjaks.  :grin:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1179 : 27.12.10 - klo: 12.25 »
Nopari kävi ameerikoissa asti takuukorjauksessa/vaihdossa. Reissu kesti 2kk  :mrgreen:
Tuleekohan sieltä mitään selvitystä. Sähköpostilla ilmoittivat aikaisemmin, että rikki on ja uus tulee.

Auto oli  tilattu saksasta ja ekaksi piti nopari lähettää sinne, sieltä sitten kävi amerikanreissun.  :afro:

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1180 : 27.12.10 - klo: 12.50 »
huhu, toiv.kovia poltteita ollut päästä ajamaan.. mä olisin varmasti ostanut jo toisen auton tuon aikana  :tongue:

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1181 : 27.12.10 - klo: 17.19 »
Moi kaikille slässin omistajille!!!

Haluaisin esittää yhden aloittelijan kysymyksen,kun sain slässin joululahjaksi.
Eli kestääkö slässin 3000mAh 8.4v akku minkälaista latausvirtaa?
Kestääkö esim 5 amppeerin lataus virtaa?

t.simo


Onko sulla jo 2 noita 4x4 slashejä? ku muistelin tos nähneeni sun ostaneen jo yhden aikaisemmin
http://rc10.fi/index.php?topic=53112.msg492598#msg492598
Simpo varmaa ylpeili et "ostin slässin", kun tiäs et saa joululahjaks.  :grin:

Joo minä "ylpeilin" :grin: :roll:
VASEN!!! EI KU...

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1182 : 28.12.10 - klo: 19.15 »
nyt tarvii jeesiä slässin setupeissa.

jarruttaessa ja kääntäessä perä alta todella helposti.vedätäessä hieman parempi,ei niin akkinäinen.pyöränkulmia,iskarin asentoja yms perusjuttuja kokeiltu paljon siinä onnistumatta.alusta on liukas mutta oletan että paremmaksikin voisi saada,ainakin muut autot menee kovaa.

faktaa:

trx bigboret joissa 45wt losit ja alkuperäiset jouset.samaa ongelmaa alkuperäisilläkin iskereilla
diffit löysät,liemiä en just muista
vakaajat kummassakin päässä
slipperillä
kulmat kokeiltu varmaan ihan kaikki maholliset.

mitä seuraavaksi?
Kesämies!

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1183 : 28.12.10 - klo: 19.58 »
just vastaava "ominaisuus" kuin itsellä tosin 2wd släshin kanssa.. kääntäessä liikaakin pitoa takana ja puskee enempi. Takana jäykemmät ja edessä löysemmät setupit joilla ainakin perä pysyy ilman kaasua tiessä kiinni vaikka kuinka kääntäis, tosin ruuvatut nastat löytyy että kaipa noiki osansa sit tuohon tekee.

korota auton etupäätä? eikös se tuo lisää pitoo taka akselille joka muutoin nousee jarrutuksissa, taka askeli hieman löysempänä.
näin fysiikan lakeja ajatellen perä ei sais menettää liikaa pitoa tiestä ja ulosjousto liike täytyis olla riittävän suuri jotta rengas pysyy tiessä kiinni.

tää oli nyt vaan tälläinen heitto malaisjärjellä  :tongue:

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1184 : 28.12.10 - klo: 23.33 »
nyt tarvii jeesiä slässin setupeissa.

jarruttaessa ja kääntäessä perä alta todella helposti.vedätäessä hieman parempi,ei niin akkinäinen.pyöränkulmia,iskarin asentoja yms perusjuttuja kokeiltu paljon siinä onnistumatta.alusta on liukas mutta oletan että paremmaksikin voisi saada,ainakin muut autot menee kovaa.

faktaa:

trx bigboret joissa 45wt losit ja alkuperäiset jouset.samaa ongelmaa alkuperäisilläkin iskereilla
diffit löysät,liemiä en just muista
vakaajat kummassakin päässä
slipperillä
kulmat kokeiltu varmaan ihan kaikki maholliset.

mitä seuraavaksi?

Joku on joskus sanonut "Se pää kun ensin tiestä irtoaa säädä löysemälle". Eli perään löysempää öljyä iskareihin ja diffiin, löysempää jousta ja ennen kaikkea löysempää kallistuksen vakausta. Ja/tai eteen jäykempää. (yksi asia kerralaan että näkee miten vaikuttaa).
Aika hyvin on tuntunut tämä ohje pitävän paikkansa, tosin täytyy ensin olla varma kumpi pää irtoaa ekana. Voi vaikka kevyesti puskea hetken, ennen perän karkaamista.

Toisaalta ainakin omasta mielestä, on hyvä että auto selvästi vähän puskee tai yliohjaa, kuin että lähtee täysin varoittamatta kokonaan lapasesta.

Myös keskidiffi auttaa paljon, mutta juuri tuota jarruttaessa perän karkaamista se kyllä pahentaa, kun jarrutus teho siirtyy sinne heikomman pidon puolelle, eli jarrutettaessa taakse. Mutta jarru on vauhdin surma, kaasulla säädetään menoa ja aika paljon ohjataankin mutkassa tämmöistä autoa. Tästäkin on kyllä monta koulukuntaa ja mielipidettä.

Eikä pidä unohtaa alustalle sopivia renkaita, niillä on ehkä kaikkein suurin vaikutus auton käyttäytymiseen.

Edit: Niin ja kysy niiltä kovempaa meniöiltä millä setapilla heidän autot on. Ei nämä mitään yritys salaisuuksia ole, uskon että suurin osa kuskeista kertoo mielellään.
« Viimeksi muokattu: 28.12.10 - klo: 23.47 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1185 : 01.01.11 - klo: 23.04 »
M8 rankaat taas alla ja katollakin Summitin valot. Todella hieno vekotin vetää pitkääää sladia tiellä koirankusettajien kummasteltavana :cool:

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1186 : 02.01.11 - klo: 02.42 »
Nyt teen tälläisen aloittelijan kysymyksen.

Eli miten usein slässiin pitää vaihtaa tasauspyörästön ja diffin öljyt :huh:
Niin ja mitä öljyjä käytätte omissa slässeissänne?

Mikä näistä öljyistä olisi sopivin


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt
VASEN!!! EI KU...

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1187 : 02.01.11 - klo: 04.19 »
ei slaheissä käytetä öljyä, siitä esim. traxxas tuubista sopivan määrän rasvaa diffiin
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1188 : 02.01.11 - klo: 09.44 »
Nyt teen tälläisen aloittelijan kysymyksen.

Eli miten usein slässiin pitää vaihtaa tasauspyörästön ja diffin öljyt :huh:
Niin ja mitä öljyjä käytätte omissa slässeissänne?

Mikä näistä öljyistä olisi sopivin


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt

Diffiöljyjä ei varsinaisesta tarvitse vaihtaa. Öljyt vaihdetaan, jos tasauspyösrastön käyttäytymistä halutaan muutaa. Kaikki noista öljyistä sopivat. Mutta mikä on sopivin, riippuu aivan radasta, auton muista säädöistä ja kuskin mieltymyksistä. Tästä löytyy tarinaa aieimmin tastä samasta topikista.

Sanoisin kuitenkin, että diffit ei tässä autossa ole niitä ensimmäisenä tehtäviä säätöjä. Niillä Traxxasin vakio öljyillä (olisko ollut Etu 30k, keski 100k ja taka vapaa) pärjää vallan mainiosti. Ne toimivat ihan kohtuullisesti joka paikassa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1189 : 02.01.11 - klo: 10.22 »
ei slaheissä käytetä öljyä, siitä esim. traxxas tuubista sopivan määrän rasvaa diffiin

Kyllä käytetään ja pullossa se Traxxasin diffiöljykin on ollut ainakin tähän asti. Traxxasin diffien sisärattaat on niin onnettoman olemattomat, että niissä pitää käyttää jäykempiä öljyjä verrattuna johonkin kilpa-autojen differeihin, mutta silti öljyjen käyttöön on ihan samat syyt ja periaatteet toimivat slashinkin säätämisessä diffiöljyillä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1190 : 02.01.11 - klo: 12.25 »
joo, olen taas ollut väärässä topicissa, tuupparissa ei ole öljyä, ainakaan mulla :D
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1191 : 02.01.11 - klo: 13.00 »
Niinpä. Oletuksena tuupissa ei ole öljyä diffissä, mutta sinnekin voi laittaa ja sitäkin voi säätää sillä tavalla halutessaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VASEN!!! EI KU...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1193 : 02.01.11 - klo: 18.15 »
Mitä tavoittelet sillä diffiöljyllä? Autossa on varustuksesta riippumatta kaksi tai kolme diffiä ja riippuen siitä mitä tavoittelet, pitää laittaa eri diffeihin erilaiset öljyt. Arpomalla ei saa kuin entistä huonommat ajo-ominaisuudet ellei sitten satu olemaan hirveä tuuri.

Mainittu 30 000 wt on varmaan lähellä sitä mitä etudiffissä on vakiona. Keskellä, sikäli kun sitä on autossa, käytetään vakiona Traxxasin 100k tai 500k öljyä. Vertailu esim UR:n öljyihin on sellainen että tuo Traxxasin 500k on jäykempää kuin UR:n 500 000 cps (≈50 000 wt). Takana taas riittää pelkkä voiteleva rasva rattaissa tai jokin enintään 3000 wt diffiöljy, muuten menee jo turhan jäykäksi.

Tuo linkittämäsi diffiöljy on 100 000 cps eli ≈ 10 000 wt. Vertailtaessa öljyjä kannattaa huomata, että eri valmistajat käyttävät eri yksiköitä. CPS arvot ovat suhteellisen hyvin verrattavissa, mutta WT arvoissa on huomattavia eroja. Yhden valmistajan 10 000 wt voi olla samanlaista kuin toisen 7 500 wt.

UR:n öljyt on hyvä valinta, paitsi että Traxxasin diffit vaativat aika paljon jäykempiä öljyjä, eikä UR:ltä taida löytyä niin jäykkää öljyä kuin olisi sopiva esim. tämän auton keskidiffiin. Vaikean vertailtavuuden vuoksi etu- ja takadiffeissä ainakin kannattaa käyttää samanvalmistajan öljyjä eli kaikki vaihtoehdot, joita hankit tulee olla samalta valmistajalta.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo: 18.25 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1194 : 02.01.11 - klo: 18.43 »
Iltaa! Huomenna olis sellainen homma, että kipaisen kaupasta nelskku Slashin Ultimate -version pois kuleksimasta. Onko jotain, mitä kannattaa heti tarkistaa, modata tai vaihtaa yms. kyseisessä autossa? Sisäajoon tulee nyt ensialkuun, mutta kesällä varmasti ulkona tulee kurvailtua. Tattikset jo etukäteen vastauksista  :azn:
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1195 : 02.01.11 - klo: 20.24 »
No tästä aiheesta kun alusta kahlaat läpi, niin ensimmäiseen kymmeneen sivuun taitaa mahtua kaikki mikä tässä huomiota ja/tai muutoksia kaipaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa tstv

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1196 : 02.01.11 - klo: 20.54 »
Perusmalliin vaihdoin koko voimansiirron muoviosat metallisiksi / alumiinisiksi:
Kardaanin päät, moottoripukki ja kytkimen laakerin adapteri, Spurri ja Pinjoni ja Vetoakselit taakse. Lisäksi tukin kardaanitunnelin avoimet etu- ja takapäät. Noiden päivitysten (>100€) jälkeen ei ole hajonnut enää mitään.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1197 : 02.01.11 - klo: 22.05 »
Kun puhutaan setupeista.. mulla on sellanen kuva asiasta että aloitteleva hyötyy selkeästi löysemmistä setupeista, iskarit, diffit, vakaimet jne. kun taas pro ajaa jäykemmällä alustalla ollakseen nopeampi, joka taas vaatii vastaavasti enemmän taitoa. Joten tuo setuppien kopiointi ei yksiselitteisesti toimi eri tasoisten kuskien välillä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1198 : 02.01.11 - klo: 22.06 »
No tästä aiheesta kun alusta kahlaat läpi, niin ensimmäiseen kymmeneen sivuun taitaa mahtua kaikki mikä tässä huomiota ja/tai muutoksia kaipaa.

Totta tosiaan joo.. Pelkkää hintamutuilua ja arvontaa kuka saa auton ekana ja mistä :) Noh, koitan kahlata vielä sivulta 10 eteenpäin jos jotain oleellista löytyisi. Nuo kardaanien päiden sisäänmenojen suojaukset tosiaan olin jostain muistavinanikin.
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1199 : 02.01.11 - klo: 22.38 »
No sori, jos ei ihan ensimmäiseen 10 sivuun mahtunut. Ei tätä nyt tästä vielä niin hirveästi ole tullut, ettei tätä jaksaisi kokonaankin kahlata ja tuolla on kuitenkin aika hyviä kuviakin ongelmakohtien ratkaisuista.

Yhteenvetona nyt kai voisi kuitenkin todeta, että ongelmia ovat aiheuttaneet ainakin
  - kardaanin sisäänmeno edessä, ainakin vanhemmissa malleissa myös takana
  - kardaanin kannatinlaakeri takana
  - muovinen kannatinlaakerin pukki (moottoripukki)
  - kardaanin kannatinlaakerin sisäholkki

Muut kuten moottorin laakeriongelmat, sileäksi menneet spurrit, hajonneet slipperit ja vääntyneet roottorinakselit ovat johtuneet lähinnä edellä mainituista ongelmista. Kardaanin sisäänmenon kun suojaa ja kolme muuta korvaa esim. Kingsheadzin moottoripukilla, ylikokoisella laakerilla ja metallisella sisäholkilla, niin laakeri kestää, lämpö pääsee johtumaan laakerilta pukkiin ja hiekka pysyy paremmin pois rattaista.

Sen jälkeen haasteeksi jää vielä ohjauslinkistö, joka on kovin suojaton ja vaikea suojattava. Normaalia Traxxas-haastetta tarjoavat sitten diffit, joiden minimaaliset rattaat tekevät niiden säätämisestä diffiöljyillä haasteellisen, mutta jos nuo vakavammat puutteet eliminoi heti kättelyssä, niin nuo ovat sitten jo auton normaalia säätämistä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.