Kirjoittaja Aihe: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO  (Luettu 70990 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #30 : 06.11.09 - klo: 11.59 »
>>>> ISO KYSYMYS on se, miten lajin sisältö voisimme auttaa lajiin vasta ensimmäisiä askeliaan ottavia välttämään ensimmäiset ja usein kalliit turhauttavat kokeilut.

Jos pihasuditusautoista puhutaan niin aika moni on foorumin neuvojen perusteella ostanut sen Aku Ankan takakannesta löytyvän auton sijasta esim. paljon kestävämmän Traxxas Stampeden tai Slashin ja ollut tyytyväinen valintaan.

Jos taas puhutaan kilpa-autoista niin ykkösasia mielestäni on varaosapalvelun ja säätöavun saaminen omalla paikkakunnalla kun ostaa ensimmäistä autoaan, harvemmin kisa-autoissa on mitään hirveän huonoa mikä tappaisi harrastuksen.

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #31 : 06.11.09 - klo: 12.16 »
Kyosho tr15, ei kestänyt mitään, kehno moottori ja toivottoman huono varaosapalvelu
-> Täydellinen auto ensiharrastajan innon tappamiseen... Onneksi siitäkin sitten päästiin eroon, vaikka lähellä kyllä harrastuksen lopettaminenkin kävi.

Arttu
Nelkkukrossia

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #32 : 06.11.09 - klo: 12.17 »
Ainakin itse olen pyrkinyt saamaan alueen uudet harrastajat tutustumaan kerholle kunnon kalustoon, jossa on joko itse tai joku muu opastanut oikean kaluston hankintaan. Jos siinä vaiheessa ei usko kokenutta, ja ostaa jonkin lelun, se on sitten oma ongelmansa. Tämän paremmin en sitä pysty ainakaan itse suorittamaan. Ainakin se tieto tulee ilmi, mitä kannattaa hommata ja mitä ei.

Ainaki meillä tuo "aivopesu" on toiminut tuolla periaatteella, eli ei kerholla ole ns. leluja juurikaan näkynyt ja porukka on ollut tyytyväisiä kunnon kamoihin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #33 : 06.11.09 - klo: 12.22 »
Jos ei -80-luvun Atcomi -Porschea lasketa mukaan, niin ehdottomasti eniten harmia ehti aiheuttaa K***** M*n* **fern* RTR, joka puolentoistavuoden omistusaikana imi rahaa kuin teini energiajuomaa. Auto ei hajonnut pommituksen vuoksi vaan siksi, että voimansiirron, ohjauksen ja jousituksen osat olivat yksinkertaisesti niin heikkolaatuisia, että niitä sai vakiomoottorilla ja vakioakuillakin ajettajessa olla uusimassa vähän väliä. Onneksi lähdimme tutustumaan paikallisen kerhon toimintaan ja tätä kautta avautui toiminnasta täysin uusi laji. Halvaksi ei homma muuttunut senkään jälkeen, mutta nyt rahalle saa myös vastinetta.
Tiim Lahti

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #34 : 06.11.09 - klo: 12.26 »
Ainakin itse olen pyrkinyt saamaan alueen uudet harrastajat tutustumaan kerholle kunnon kalustoon, jossa on joko itse tai joku muu opastanut oikean kaluston hankintaan. Jos siinä vaiheessa ei usko kokenutta, ja ostaa jonkin lelun, se on sitten oma ongelmansa. Tämän paremmin en sitä pysty ainakaan itse suorittamaan. Ainakin se tieto tulee ilmi, mitä kannattaa hommata ja mitä ei.

Ainaki meillä tuo "aivopesu" on toiminut tuolla periaatteella, eli ei kerholla ole ns. leluja juurikaan näkynyt ja porukka on ollut tyytyväisiä kunnon kamoihin.

Mutta mikä on Vesan huonoin pirssi? Vai eikö kestä sanoa :D

Omalla kohdalla huonoimmat hankinnat sijoittuu CEN / FG -akselille.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #35 : 06.11.09 - klo: 12.36 »
Tuossahan se lukee jos ei oo kössilasit päässä  :afro:


Any given Kyosho - meinas tappaa harrastuksen/mielenkiinnon ennen aktiivikisaamisen aloittamista 15v sitten.

Ennen kisaamisen aloittamista muutamia monstereita ja krossareita tuli hankittua Kyosholta, mutta onneksi tie johti kisavehkeisiin :) Peränpitäjinä mainittakoon siis vaikkapa Double Dare monsteri, vaikkei sillä kisavehkeiden kanssa mitään tekemistä olekkaan.  :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #36 : 06.11.09 - klo: 12.43 »
Mun huonoin auto ikinä oli TT eb-4. Se meni koko ajan rikki, sai jotain vikaa ja sillei... Ja oli vielä Super Compo! TT on ihan p*rseestä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #37 : 06.11.09 - klo: 12.46 »
Cen Genesis. Ei ollut semmoista ajokertaa ettei joku laakeri/hammasratas/kardaani tms menny rikki. Sormet verillä sai repiä käyntiin. Varaosatoimituskin oli heikkoa ennen kuin löytyi netistä englantilainen firma, joka toimitti viikossa osat kotiovelle.


Täysin samaa mieltä. Moottori susi p***a, koiranluu vetarit aina p****na, perien rattaat tehty varmaan muovista koska paukkui n. viiden tankin jälkeen aina, pakki aina jumissa.
Rahaa tuli syydettyä parin auton verran kyseiseen kamppeeseen ja ilo oli ylimmillään jos kaksi tankkia sai ajettua ettei mennyt mitään rikki.
Omistamani kyoshotkin ovat olleet SATA kertaa parempia.

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #38 : 06.11.09 - klo: 12.52 »
Kun muistelen, niin olen hyvin säästynyt näiltä "leluautoilta".
Ensimmäinen(Nikkoja ei lasketa) oikea RC-auto Schumacher Cougar, alumiini-ammeella.

Mutta kilpureistakin löytyy pohjanoteeraus: Team Losi XXX-4 Graphite+
Kyseinen auto, ja varsinkin silloisen maahantuojan surkea varaosapalvelu aiheutti
parin vuoden matalapaineen ajamiseen.

Vahingosta viisastuneena, ajan ainoastaan merkeillä millä on TOIMIVA varaosapalvelu,
itseäni lähellä sekä kisapaikoilla.

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #39 : 06.11.09 - klo: 13.16 »
Tamiya ei sävättänyt vaikka hankin kokeeksi.



Puhutko TT-01D:stä kenties?

Ei ihme ettei säväyttänyt, on niin entry-level auto kuin vaan voi olla..

Entry level joka maksaa luokkaa 300€ molemmin puolin riippuen ostopaikasta. Ovh. oli yli 320€ Olisin odottanut hieman enemmän. 150 olis ollu tosta ämpärimuoviammeesta ja -laitteesta oikeampi hinta. Nikko luokkaa. Kyoshossa on huomattavasti sophistikoituneempi rakenne ja kevyempi voimansiirto, hinta 189, tosin esikuvan näköinen kori ja ledivalot puuttuu. Kori on Tamiyassa kyllä erittäin hieno, kai se siinä maksaa melkein 200e

Lue BB noi speksit
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57783-XB-Tamiya-Nissan-Skyline-GT-R-R32-TT01D-Drift-Spec-108090
ei ihan entry level?
(Autoa en ole ostanut tuolta.)

« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 13.21 kirjoittanut Mika R »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #40 : 06.11.09 - klo: 13.20 »
Älä mika jaksa :) Kaikille on tullu selväks sun kanta. Seuraa vaan kiltisti tätä topikkia ja katso mikä on yleisön mielipide huonoimmasta autostaan , jos sattuukin olee kössö ni ei sun tarvi olla samantien sitä puolustelemassa.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #41 : 06.11.09 - klo: 13.27 »
Jos sun mielestä MP-6 on ollut joskus huono auto niin en sun kommenteista paljoa odota :)
Se kun oli aikansa parhaimmistoa ja moni suomalainen ajoi sillä kilpaa. Xray ei tiennyt silloin buggyista mitään ja nykyisetkin on hyviä kopioita muista mutta senhän Dipl. Ins. Juraj Hudy osaa  :cool: Niinku japsit ennenvanhaan ku kopioi radion jenkeiltä ja vaan pienensi sen --> sony walkman

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #42 : 06.11.09 - klo: 13.29 »
Miten sä edes jaksat...
Eihän tässä ole kyse mistään tietämisistä vanhoista autoista jne...
Jos MP6 on ollu huonoin niin sitten se on ollu huonoin.

Nykyautoihin verrattuna se onkin totaalis sontakasa.
Sillon vaan ei ollu oikein parempaakaan polttista.

Ihan sama vaikka olis ollu 50 kertanen maailmanmestari auto kyseessä... se on sillon ollu jees, mutta vuosien päästä susi.

Vielä tarkennusta kun tuskin menee pienellä perille... tuskin tälläkään, mutta kokeillaan nyt.


Oletetaan että naapurin pena on ajanu pari vuotta... hänen eka autonsa oli kössön 777... nyt hänellä on sitten mikä onkaan... joku uudempi kuitenkin...
No se hänen ilmoittamansa HUONOIN OMISTAMANSA auto on ollut sillon se 777.

Silti sinä olisit suuvaahdossa selittämässä sofistikoituneita sanan säiliä kuinka se ei ole huonoin, vaan joku muu merkki on huonompi.
Äläkä yritä noita sivistyssanojasi tunkea tekstin sekaan... se on vain merkki siitä että ollaan heikoilla ja yritetään sivistyssanojen kera nostaa itseään muita ylemmäksi.
Typerää, eikä toimi.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 13.37 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #43 : 06.11.09 - klo: 13.32 »
Edelleenkään tuo TT-01 ei missään nimessä ole huono auto, kestää melkein mitä vaan ihan vakionakin. Säädettävyyttä ei tietty ole niinkuin kilpa-autoissa mutta muutaman dollarin sijoituksella sitäkin alkaa löytymään (Tukivarret). Ja veikkaan ettei kenelläkään ole harrastuksen jatko ollut ikinä vakavasti katkolla tökkivän/sikahintaisen varaosapalvelun takia, kuten joillain muilla merkeillä saattaa olla.

Sille ei voi mitään että olet semmoisen hommannut, ja ilmeisesti pettynyt..

Valitettavan paljon vaan on noita Sinun merkkiisi pettyneitä, toivottavasti jatkossa vähemmin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #44 : 06.11.09 - klo: 13.34 »
Ja TT01:t kaikki versiosta riippumatta on se halvin mahdollinen Tamiyan touring alusta. Oli sitten millaiseksi tahansa hinnoiteltu. Itseltäkin löytyy perus TT01. Vaikkei säätökohteita vakiosta löydykään paljoa ja ajo-ominaisuudet on kehnot perusvehkeenä, niin hyvät puolet onkin siinä että sitä ei kovin helpolla saa rikki ja vara- sekä viri-osia löytyy ihan pilvinpimein ja melkein jokapaikasta. Eikä ole osat hinnallakaan pilattu.

Edit: BB:tä kompaten näköjään  :lol:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #45 : 06.11.09 - klo: 13.37 »
Jos sun mielestä MP-6 on ollut joskus huono auto niin en sun kommenteista paljoa odota :)
Se kun oli aikansa parhaimmistoa ja moni suomalainen ajoi sillä kilpaa. Xray ei tiennyt silloin buggyista mitään ja nykyisetkin on hyviä kopioita muista mutta senhän Dipl. Ins. Juraj Hudy osaa  :cool: Niinku japsit ennenvanhaan ku kopioi radion jenkeiltä ja vaan pienensi sen --> sony walkman

Koita joskus ottaa ne kössölasit pois päästä , ihan oikeesti. Jos en olisi ostanut mp-6 kössöä vaan aloittanut suoraan esim hyper 7 autolla , en osaisi nimetä huonointa autoa jonka olen omistanut. Se kun ei hajoillut omia aikojaan vaan aina johonkin päin ajamalla jne.

Hoke tuossa sanoki aikalailla oleellisen.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #46 : 06.11.09 - klo: 13.37 »
Mulle huonoin krossari oli ylläri ylläri Kyosho Lazer ZX-5 ja jos perusteluita tähän kerron, niin sitten on ainakin eräillä verenpaineet tapissa. Huonoin turisti oli Yokomo SD, mutta eihän se loppupeleissä siihen aikaan kovin huono ollut.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 14.16 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #47 : 06.11.09 - klo: 13.39 »
Itse en osaa huonointa autoa oikeastaan nimetä. Kaikkiin mitä oon omistanu joskus oon ollut tyytyväinen.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #48 : 06.11.09 - klo: 13.43 »
Mutta tiedät silti jälkeenpäin mikä noista on huonoin...

Tuosta allekirjoituksestasi voisi oikeastaan heittää helpostikin...
Marui Shogun...

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #49 : 06.11.09 - klo: 13.46 »
Itsekin olen enemmän tämän hyvien puolien tuomisen kannalla (täällä forumissa) realistisesti kuin julistamaan jonkun merkin huonoutta (tai hyvyyttä, kaikki kuitenkin hajoo).

Mun on vaikea ymmärtää mitä se kertoo kenellekään jos KYOSHO MP-6 oli sysip*ska 10 vuotta sen jälkeen kun sillä ajettiin kilpaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #50 : 06.11.09 - klo: 13.48 »
Mulle huonoin krossari oli ylläri ylläri Kyosho Lazer ja jos perusteluita tähän kerron, niin sitten on ainakin eräillä verenpaineet tapissa.

kerro vaan, kiinnostaa kuulla. mä urheilen melkein päivittäin enkä dokaakaan usein joten mun verenpaine kyllä kestää. mun mielestä not bad

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #51 : 06.11.09 - klo: 13.56 »
Miten mä en muista mitään Kyosho Pandaa eikä googlellakaan löydy. Oletko nyt ihan varma tästä?
En löydä minäkään mutta jostain porukoiden laatikosta vois ehkä valokuva autosta löytyä. Aikaa tästä on siis 21 vuotta. :mrgreen: Ja auto oli aika harvinainen silloinkin kun oli rtr pakettina myytävänä liikkeessä jonka nimeä en nyt vaan millään muista mutta se oli yhdistettu akvaario ja rc kauppa. Firman mainoksia oli muistaakseni vanhoissa pienoismalli lehdissä josta itsekin paketin joskus bongasin.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #52 : 06.11.09 - klo: 13.56 »
Kyosho zaboon.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #53 : 06.11.09 - klo: 13.57 »
Miten mä en muista mitään Kyosho Pandaa eikä googlellakaan löydy. Oletko nyt ihan varma tästä?
En löydä minäkään mutta jostain porukoiden laatikosta vois ehkä valokuva autosta löytyä. Aikaa tästä on siis 21 vuotta. :mrgreen: Ja auto oli aika harvinainen silloinkin kun oli rtr pakettina myytävänä liikkeessä jonka nimeä en nyt vaan millään muista mutta se oli yhdistettu akvaario ja rc kauppa. Firman mainoksia oli muistaakseni vanhoissa pienoismalli lehdissä josta itsekin paketin joskus bongasin.
Kyosho pedal popper takatuuppari.
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #54 : 06.11.09 - klo: 13.57 »
Itsekin olen enemmän tämän hyvien puolien tuomisen kannalla (täällä forumissa) realistisesti kuin julistamaan jonkun merkin huonoutta (tai hyvyyttä, kaikki kuitenkin hajoo).

Mun on vaikea ymmärtää mitä se kertoo kenellekään jos KYOSHO MP-6 oli sysip*ska 10 vuotta sen jälkeen kun sillä ajettiin kilpaa.

Kuinka vaikee sun on ymmärtää AIHE joka on kirjotettu jopa isoilla kirjaimilla???

HUONOIN OMISTAMASI RC AUTO!!!!!!!!!!

Se kertoo sen että mainittu auto on ollut kyseisen henkilön huonoin auto.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #55 : 06.11.09 - klo: 13.58 »
Tämä on jännä ilmiö, että jotkut ei vaan yksinkertaisesti osaa hyväksyä toisten mielipiteitä. Korostan sanaa mielipiteitä.

No, asiaan. Omalle kohdalle on sattunut kaksi heikkoa esitystä, Kyosho IGT RTR ja HPI MT2 RTR, jokseenkin samantasoia laitteita. Huomioitavaa tässä ei ole autojen merkit, vaan se, että molemmat oli RTR-autoja. Mielestäni on aika ikävää, että RTR-autoissa yleisesti ottaen laatu on mitä on. Tietysti ymmärrän, että autoja halutaan saada kaupaksi, mutta valitettavan usein lopputulos on koko hommaan tuskastuminen.

Noista kokemuksista viisastuneena olen sittemmin päättänyt panostaa autoihini hieman enemmän.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #56 : 06.11.09 - klo: 14.00 »
Sellanen RC auto valmistaja kuin Panda oli 80-luvulla ja niillä oli Hornet klooni.

kt.s http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=18762

"yes, panda cars are old, i remember they has a grasshopper/hornet clone."

Eli EI KYOSHO.

Mullakin oli Hornet.


Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #57 : 06.11.09 - klo: 14.01 »
Tämä on jännä ilmiö, että jotkut ei vaan yksinkertaisesti osaa hyväksyä toisten mielipiteitä. Korostan sanaa mielipiteitä.


Voitko hieman tarkentaa esimerkiksi ketkä?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #58 : 06.11.09 - klo: 14.02 »
Näyttäs Kyosho tosiaan saavan aika paljon soraääniä monesta suunnasta. Eli voi siis sanoa että keskiarvona kössikuskit ei ole tyytyväisiä autoihinsa, eli huonoin merkki asiakkaiden mielestä.  :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #59 : 06.11.09 - klo: 14.03 »
Sen on suhteessa myyntilukuihin  :grin:

Eniten näyttää verenpaine nousevan ystävällämme Hokella viesteistä päätellen