Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #120 : 19.05.10 - klo: 18.31 »
25C purkuvirta riittää.Suosittelen kahta 2S akkua.Valinnanvaraa on 2S-lipoissa vaikka kuinka,kunhan mitat on kutakuinkin: 140x26x55 tai alle,niin kaksi 2S lipoa menee rinnakkain akkukoteloon.

OK, kiitos vastauksesta.
Näiden akkujen mitat on 105x25x35, eli menis heittämällä.
4kpl 2s 3000mAh satsi maksaa 62€, ja niitä menis kaksi niin hintaa on 124€
2s 5200mAh mahtuisi myös (138x48x25), sillä hintaa 37€ ja noita 3kpl, eihän siinä pakko ole kahta akkua laittaa...
Ajoaikaa tulisi toki tuolla 2x3000mAh akuilla hurjasti...
Mutta miksi 2s satsi, olisihan 3kennolla kulkuhaluja enemmän?
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #121 : 19.05.10 - klo: 19.14 »
Tässä taidetaan tarkoittaa sitä, että kytket akut ?rinnan?.
Eli tällöin 2s akuista tulee 4s akut, ja tehoja on varmasti enemmän kuin 3s lipolla ;)
Kaverin 4200 4s lipo antaa sellaisen väh. 20min ajoikaa. RIppuu tietysti ajotavasta.
Eli autoon voi loaittaa joko 2 2s lipoa, tai yhden 4s lipon, jos haluaa päästä vähemmillä akkumäärillä.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #122 : 19.05.10 - klo: 19.22 »
Jos rinnan kytkee niin kapasiteetti tuplaantuu. Eli sarjaan liität niin tulee 4s akut :wink:
-tauolla-

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #123 : 19.05.10 - klo: 19.42 »
Jos rinnan kytkee niin kapasiteetti tuplaantuu. Eli sarjaan liität niin tulee 4s akut :wink:

Jep!

Juuri tätä tarkoitin.Akkukoteloon mahtuu siis 2S lipoja ko. mitoilla 2kpl.rinnakkain ja tietysti ne siis sarjaan kytkettynä (johdot on auton mukana valmiina) niin saadaan käyttöön 4S 14,8 volttia.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #124 : 19.05.10 - klo: 20.53 »
OK

Olin kokoajan kuvitellut että kaksi akkua kytketään rinnan.
Sehän muuttaa taas asian toiseksi, ja silloin jos ne sarjaan laittaa niin kokoa pitäisi olla reilusti. Ei varmaan pitkälle aja jos laittaa 2200mAh sarjaan...
Käytännössä vaihtoehdoksi jää nuo 3600mAh akut. Niitä saisi 8kpl 160€ hintaan saksasta.
Hobbykingin flightmax 4000 tulisi maksamaan 200€ alveineen, ja näyttävän olevan loppukin tällä hetkellä.
5000mAh olisi samanhintainen, mutta pituutta sillä on jo 158mm, ja ei siis mahdu paikalleen.
Mutta jos 4200 ajaa 20min, niin 3600 pitäisi päästä 17min noin suunnilleen, eli ihan riittävästi.
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #125 : 19.05.10 - klo: 23.30 »
Jos rinnan kytkee niin kapasiteetti tuplaantuu. Eli sarjaan liität niin tulee 4s akut :wink:

Kiitos korjauksesta. Aina nuo sekoittuvat.. :D

rmakez. VE löytyy käyttäjältä "Mauno gasdevil" Voi siltä kysyä siitä ajoajasta.
Mutta Hobbykingistähän saa suht halvalla lipot autoon.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #126 : 21.05.10 - klo: 18.06 »
Inferno ve tilattu, akuiksi 6kpl 2s 3600mAh hardcase lipoja, saa nähdä miten meno maistuu...
Onko mitään "pakollisia" virityksiä mitä kannattaa heti laittaa autoon?
Diffeihin vähän tiukemmat öljyt, vakaaja taakse, ehkä eteenkin?
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #127 : 21.05.10 - klo: 19.52 »
Inferno ve tilattu, akuiksi 6kpl 2s 3600mAh hardcase lipoja, saa nähdä miten meno maistuu...
Onko mitään "pakollisia" virityksiä mitä kannattaa heti laittaa autoon?
Diffeihin vähän tiukemmat öljyt, vakaaja taakse, ehkä eteenkin?

Saitko millaisella toimitusajalla? Muutama viikko sitten niitä ei kuulemma maahantuojan varastossa ylimääräisiä ole seissyt.
Hankkimasi akut ovat hyvää kokoluokkaa ja niillä ajaa varmaan noin: 20-25min.
Pakollisia virityksiä ei mielestäni ole koska voimansiirto on jo teräksinen,mutta ehdottomasti kannattaa laittaa diffeihin lisää 2 kpl pikkurattaita/per diffi samalla kun laittaa öljyt.Hyvä vertauskuva rattaiden lukumäärään on että roikut tangossa kahdella sormella ja sitten neljällä,niin ero on merkittävä,eli diffi kestää enemmän vääntöä/rasitusta kun rattaita on enemmän..ja voima välittyy useammalle rattaalle.

edit:kannattaa tinkiä ne pikkurattaat kaupanpäälle,sillä eivät montaa euroa maksa  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #128 : 21.05.10 - klo: 20.56 »
Tilasin auton apexmodelsilta englannista, ja ilmeisesti varastotavaraa siellä.
Täytynee varmaan ne pikkurattaat sitten jossain vaiheessa laittaa paikalleen.
Saa nähdä miten ajoajan kanssa menee, jostain ulkomaiselta foorumilta luin että 5000 akuilla olivat ajaneet 10-15min, niin alkoi hirvittään että pääseekö näillä kierrostakaan...
Tosin mun ajotaidoilla ei tarvinne kaasua pohjassa käyttää edes suorilla, niin voi olla että ajoaikaa on riittävästi.
Infernosonly sivuilla oli mestareiden setup sheettejä, kannattaako niistä hakea vihiä diffiöljyihin rengaskulmiin yms. toki ne on ratakohtaisia, mutta varmaan toimii joka radalla jotenkin. Ainakin verrattuna siihen että alkaa itse testailemaan summassa...  :grin:
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #129 : 21.05.10 - klo: 21.20 »
Tilasin auton apexmodelsilta englannista, ja ilmeisesti varastotavaraa siellä.
Täytynee varmaan ne pikkurattaat sitten jossain vaiheessa laittaa paikalleen.
Saa nähdä miten ajoajan kanssa menee, jostain ulkomaiselta foorumilta luin että 5000 akuilla olivat ajaneet 10-15min, niin alkoi hirvittään että pääseekö näillä kierrostakaan...
Tosin mun ajotaidoilla ei tarvinne kaasua pohjassa käyttää edes suorilla, niin voi olla että ajoaikaa on riittävästi.
Infernosonly sivuilla oli mestareiden setup sheettejä, kannattaako niistä hakea vihiä diffiöljyihin rengaskulmiin yms. toki ne on ratakohtaisia, mutta varmaan toimii joka radalla jotenkin. Ainakin verrattuna siihen että alkaa itse testailemaan summassa...  :grin:

Ajoajat ovat varmasti todella paljon vaihtelevia radan/kuskin ajohalujen mukaan,joten niistä ei voi ottaa kuin suuntaa antavaa ajoaikaa.
Omakohtaista radalla rundaamista ei ole,vaan pelkästään pihabashausta ja asfalttikentällä pyörittelyä ja ajoajat ovat olleet (kun niitä otettu) noin:20-28 min. 4000:lla lipoilla.

Diffisetuppeja kannattaa varmasti katsoa mainitsemiltasi sivuilta ja soveltaa sitten itse tarvittaessa radan mukaan (jos radoilla aiot ajaa).
Suomen radoille kannattaa kysyä setuppeja täältä foorumilta  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #130 : 22.05.10 - klo: 07.27 »
Juottelin aamulla Rhinon 4S 2350mAh akkuihin deanssit kiinni ja otin tuossa "aamunavauksen" pihalla  :tongue:  Ajoaikaa kellotin tuolla akulla 9min. Samalla mittailin myös lämmöt: moottori:+52 astetta  Akku(Rhino 4S 2350mAh):+47 astetta ja nopari:+37 astetta.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #131 : 23.05.10 - klo: 16.07 »
Pistin infernosonlystä tilaukseen diffinrattaat ja akselit.
Lisäksi otin vakaajan taakse sekä 7000 ja 2000 öljyä.
Jospa näillä pääsis alkuun. Otin tosin vain yhden satsin rattaita (4kpl) ja laitan keskelle ja taakse ne. Apexin tilaus on muuttunut "shipped" muotoon...  :cool:
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #132 : 05.06.10 - klo: 14.48 »
Autokin saapui, ja ajettukin on, mutta pientä säätöapua kaipaisi.
Suurin ongelma on kauhea puskeminen. Sekä vakiona että "säädettynä"
Renkaina aka gridironit, kovapohjainen savirata (JKL seppälänkangas)
Ei käänny vakiona, ei myöskään asetuksilla joissa diffeissä 7000, 7000, 2000, vakaaja takana. C-palat on vuoltu joten pyörät kyllä kääntyvät.
Vakioiskariöljyt oli aika löysät, pakista löytyi 55w öljyä, mutta niillä on liian jäykkä.
Nyt hommasin 40 ja 30w, täytyy laitella niitä putkiin.

Takaiskarien varret menee mutkalle ihan normiajossa, samoin taka-alatukivarsien ja navan kiinnitystapit on katkennut molemmilta puolilta.
Iskarinvarret taipui jo vakioöljyilläkin.
Lisäksi tuntuu että perä vetää liian vähän vaikka on 7000 öljy keskidiffissä, etupyörät sutii, takapää vain "tulee" mukana, mutta ei kai sitä keskidiffiä voi ihan jumiinkaan laittaa, ja näillä säädöillä huiputkin ajaa...
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #133 : 05.06.10 - klo: 15.45 »
Sinne keskelle voi laittaa vaikka 30000 tai jäykempää öljyä.
Mä oon kossin harjattomaan MP7.5:seen laittanu 50000 öljyt keskelle, 10000 edessä ja 3000 takana ja mun mielestä on ainaki hyvä ajaa...
"Iskareiden" tilalle kannattaa vaihtaa jotku oikeat iskarit, joissa on 3,5mm männän varret :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #134 : 24.06.10 - klo: 21.01 »
Tänään saapui maanantaina tilatut VE => GT konversio-osat Kuopion Kyosho myymälään ja kiitos sinne jälleen luotettavasta ja nopeasta osien toimituksesta.
Alkuun auto kasautuu ilman vaihteistoa,mutta 2-speed vaihteisto siihen olisi tarkoitus askarrella myöhemmin.Kuvia laittelen heti kun juhannuksesta selvitään ja päästään itse harrastuksen pariin.
Melko helpolla voi auton muokata GT => VE ja toisinpäin kun on käytössä kahdet akselit ja toisissa on kiinni GT:n iskaritornit ja koritolpat ja toisissa ve:n.
Keskidiffiin ajattelin laittaa TCD:n joten luulisi toimivan molemmissa setupeissa?

Koriksi valitsin saman kuin Mika.R. ja tuo Ferrarin kori onkin mielestäni parhaimman näköinen mitä GT1 alustalle on saatavilla.GT2 korithan ovat pidemmällä akselivälillä,joten jos haluaisi GT2 korin laittaa niin vaatiisi myös GT2 pohjalevyn.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #135 : 30.06.10 - klo: 22.31 »
Mites on autoissa kestäny noparit?
Jonkun verran on kierroksia tullu, ja noparin takia radalta lähdetty kotiin monta kertaa liian aikaisin.
Noparissa on kaksi piirilevyä päällekäin ja niiden välissä on useita aivan hengettömän kokoisia juotoksia, ainakin 5kpl, eli + ja - sekä moottorille lähtevät johdot.
Eli ilmeisesti ohjauspiiri kun siihen tulee vastarinjohdot ja virtakytkin, ja sitten "vahvavirta" piiri johon tulee akku- ja moottorijohdot
Mulla on tuo + juotos irronnut monta kertaa, nyt lisäsin siihen muutaman säikeen lankaa väliin, niin on kestänyt.
Tänään sitten tuli uusi häiriö, auto meni ensin aivan mykäksi, mutta alkoi hetken päästä taas heräillä. Nyt virrat pysyi päällä ja auton ohjaus toimi, mutta kaasua annettaesa aivan hillitöntä rykimistä, ja sitten meni kone mykäksi ja noparissa punainen ja vihreä valo vilkkuu kokoajan.
Ilmeisesti nyt on sitten yksi noista moottorin juotoksista irti!!!!
Nopari on sellaisten vaahtomuovityynyjen päällä nyt kun irtosi alkuperäinen kiinnitys. Ilmeisesti pitäisi vielä jotain pehmeämpää keksiä siihen.
Kyllä alkaa vaan ottaa pattiin kun joka hypyn jälkeen saa pelätä liikkuuko auto vielä omin voimin.
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #136 : 01.07.10 - klo: 12.24 »
VE sähköt ovat kestäneet loistavasti. Ollaan paukutettu tossa lähitienoon hiekkatiellä ja tehtiin siihen oikein kunnon hyndäkin, josta ollaan otettu ilmaa ihan kohtuullisesti (luokkaa 5m). Hurjastihan tossa on tehoa ihan "tavis" 2S 25C 4000 mAh lipoillakin (x2). Uudemmilla 50C akuilla olis varmaan jo ihan järjetön peli.

Radallakin Lavangossa toimi hyvin, paitsi kerran kun akun deans liitin oli sen verran löystynyt että aiheutti hyndissä pätkimistä. Kun tuon korjasin niin ei ongelmia enää, heti vaan en pystynyt paikallistamaan vikaa, sen verran salakavala juttu meikäläiselle.

Rediset ohjausservo on luonnollisesti aika kuraa noin painavaan autoon (akut painaa). Vaan kyllä siinä hajos muitakin servoja muilta valmistajilta ja servo saver aika löysällä kuitenkin. Lopulta laitoin Futaban 30kg 6V:lla vääntävän brushless huippumallin jonka jälkeen ei ongelmia (sika kallis, melkein 200e).

Nyt on taas työn alla GT auto tuosta krossarista. Kuten todettua helppo juttu, mutta odottelen paria palikkaa jotta saan vaihteellisen GTe auton nitro GT:n rinnalle. Ihan kaikkia tarvittavia osia kun mulla ei ole kahteen autoon pakissa just tällä hetkellä. Sellaisella kun en ole vielä radalla ajellut mutta ennen elokuuta meinaan kyllä.  :cool:

Mites Jekku?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #137 : 01.07.10 - klo: 15.26 »

Mites Jekku?


Kovin on vielä vaiheessa...Onpahan sadepäiväksi tekemistä:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #138 : 01.07.10 - klo: 23.06 »
Kyllä taitaa olla orion tiensä päässä. Availin kuoret tänään, ja mittasin yhdestä komponentista lämpötilan 102astetta, ainoastaan virrat päällä...
Nyt valot palavat niinkuin pitääkin, eli vihreä ja punainen yhtäaikaa, mutta mitään ei tapahdu.  :angry: :angry:
Voi P****e, kai se on uutta alettava katselemaan, ei ainakaan samaa merkkiä, eli mamba, tekin, joku muu?
Hinta on este, eli ei mitään kalleinta kyllä laiteta mitä löytyy, toisaalta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa....
Tosin ei taida missään 1/8 vehkeissä säätimet kestää kunnolla, että senkään takia ei varmaan sitä kalleinta kannata laittaa kiinni.  :huh:
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #139 : 02.07.10 - klo: 07.28 »
Mites Xerun 150A? Eikös sen pitäisi olla toimiva nopari..
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #140 : 02.07.10 - klo: 10.41 »
Saattaapi olla että meidän VE muuntautuu tässä lähiaikoina harjattomaksi 1:8 SC trukiksi.. GT2 pidempi "truggy -size" runko ja siihen VE:n sähköt ja alustakomponentit, GT auton kotitolpat ja etupuskuri sekä pidemmät nivelkardaanit.. päälle Asson SC8 kori
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa M33mu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #141 : 02.07.10 - klo: 10.56 »
Minkälaista ajoaikaa porukka on saanut VE ja MP9e -autoilla. Itsellä on nyt tuo mp9e ja orionin 45C 5400mAh lipoilla kellotin vähän alle 25 minuuttia Jyväskylän radalla. Moottorina 4-puolainen Orionin 1750kv.

Inferno MP9e
www.rcjkl.fi

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #142 : 02.07.10 - klo: 11.00 »
Mites Xerun 150A? Eikös sen pitäisi olla toimiva nopari..

Tälle noparille uskaltaa nostaa peukkuja. Ainakaan omassa 1:8 vehkessä ei ole minkäänlaisiaa lämpöongelmia ollut (4s kokoonpano)
Tiger II

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #143 : 02.07.10 - klo: 19.37 »

Nopari on sellaisten vaahtomuovityynyjen päällä nyt kun irtosi alkuperäinen kiinnitys. Ilmeisesti pitäisi vielä jotain pehmeämpää keksiä siihen.
Kyllä alkaa vaan ottaa pattiin kun joka hypyn jälkeen saa pelätä liikkuuko auto vielä omin voimin.

Nopari on uutena heikosti kiinni jollain teipillä.
Kiinnityksen pettäessä nopari pääsee ajossa hakkaamaan irrallaan kopan sisällä ja voin kuvitella että ei tee hyvää juotoksille.
Omastakin irtosi säädin kiinnityksestään ja laitoin sen takaisin uudella kaksipuoleisella teipillä mutta varmaan kannattaisi vielä varmistaa esim. nippusiteellä.

Tuolla Xerun 150A säätimellähän voi ajaa myös sensorillisia moottoreita ja on hinta/laatusuhteeltaan varmasti järkevä vaihtoehto.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #144 : 02.07.10 - klo: 21.06 »
Xerunia ei saanut, kun oli ainoastaan 1kpl comboja jäljellä.
Otin sitten Losi xcelor 1/8, saa nähdä miten se pelaa, mambaa en uskaltanut kokeilla...
Nyt on velvet coatit molemmissa päissä, nopea voimaservo ohjauksessa ja uusi radio, toivottavasti latu maittaa huomenna...
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno VE/MP9e
« Vastaus #145 : 02.07.10 - klo: 23.05 »
Minäkin ajelin pojan VE:llä eilen vartti tunnin ja täytyy kyllä sanoa ettei se ole ollenkaan paha auto rtr-autoksi.
Kyllähän se aika hidas ja kankea on, mutta kyllä sen kans pääsee hyvin tutustumaan 1/8 harjattomien maailmaan. Iskarit kun päivittää parempiin, niin muuttuu jo kummasti parempaan suuntaan.
Saako tuota noparia ohjelmoitua mitenkään ilman sitä erikseen hankittavaa ohjelmointilootaa?
Tehdas asetuksilla nopari ei ollut ainakaan minun makuun. Huomattavasti mieluisammat kokemukset mulla on MMM:stä ja Tekin RX8:sta.
Tuli väkisinkin mieleen, että pitäiskö tässä vaihteeksi alkaa tekemään kunnon M8e-autoa :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno VE/MP9e
« Vastaus #146 : 02.07.10 - klo: 23.15 »
Minäkin ajelin pojan VE:llä eilen vartti tunnin ja täytyy kyllä sanoa ettei se ole ollenkaan paha auto rtr-autoksi.
Kyllähän se aika hidas ja kankea on, mutta kyllä sen kans pääsee hyvin tutustumaan 1/8 harjattomien maailmaan. Iskarit kun päivittää parempiin, niin muuttuu jo kummasti parempaan suuntaan.
Saako tuota noparia ohjelmoitua mitenkään ilman sitä erikseen hankittavaa ohjelmointilootaa?
Tehdas asetuksilla nopari ei ollut ainakaan minun makuun. Huomattavasti mieluisammat kokemukset mulla on MMM:stä ja Tekin RX8:sta.
Tuli väkisinkin mieleen, että pitäiskö tässä vaihteeksi alkaa tekemään kunnon M8e-autoa :roll:

Pinjoniksi 13t ja tuolla "lootalla" ohjelmoi kiihtyvyyden maksimiin, oletus medium, ja kunnon akut niin kyllä se alkaa kulkemaan...
Sinänsä se loota on vähän turha, kun tässä orionin noparissa ei oikein muuta järkevää säätöä tuohon malliin ole, saahan sillä toki pakille lisää tehoa ja jarrua säädettyä myös.
Servoon pidempi varsi ja veistelee hieman lastua pois siitä mihin knuckles ottaa kiinni, niin alkaa tulla kääntyvyyttä lisää huomattavasti.
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno VE/MP9e
« Vastaus #147 : 02.07.10 - klo: 23.53 »
Pinjoniksi 13t ja tuolla "lootalla" ohjelmoi kiihtyvyyden maksimiin, oletus medium, ja kunnon akut niin kyllä se alkaa kulkemaan...

11t pinjonilla 4S lipolla 47,93km/h
13t pinjonilla 4S lipolla 56,65km/h

Se riippuu paljon siitä minkälaisilla välineillä on aiemmin leikkinyt :wink:


(esim Hyper9e: Tekin RX8 1700kv, 6S 30C, 15t = 85,96km/h
Hyper8 konversio vastaavilla sähköillä, MMM, NEU 1500kv, 6S 30C, 18t kytkinkellolla ja mekaanisilla jarruilla = reilu 90km/h.
Huippu nopeuksillahan ei ole mitään merkitystä, mutta kun tehoa on paljon ja se on helposti käytettävässä muodossa, niin autoa on kohtuu helppo hallita...)

Ja on mulla tälläkin hetkellä MP7.5US sähkökonversiossa jonka rakensin toissa keväänä paikallaan MMM 2200 combo. Poika on ajellu 7,2Voltin nimh akulla sillä. Sekin on hauskempaa kuin nikkoilla leikkiminen. 4S lipolla tuo auto onkin jo hauska ajaa :wink:

Noin sen noparin vaikutuksen huomaakin hyvin, kun on kaks lähes identtistä autoa, sähköt vaan erilaiset....
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #148 : 03.07.10 - klo: 16.52 »
No joo, onhan tuossa tietysti jo eroa, mutta on tietysti eroa jännitteissäkin 4s vs 6s...  :grin:
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #149 : 03.07.10 - klo: 17.31 »
6s 1500kv on aika lailla sama lopputulos buggyssä kuin 4s 2200kv :wink:
Onko tuo pakki aina noin että pitää kahdesti painaa liipasimesta pakkia jarrun käytön jälkeen vai saako senkin muutettua jotenkin normaaliksi (eka jarru ja seuraavalla lähtis peruuttamaan) ?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec