Samaa sinkkiä(?) mutta oikeesti niissä ei ole mitään vikaa, ainoan kerran kun muistan että joku olis niitä rikkonut niin se on vetäny p*skarinkiä tankillisen ilman öljyjä diffeissä.
Samoja materiaaleja käsittääkseni käytetään edelleen MP9:ssä ja onko kukaan valittanut missään - ei. Niissä on se hyvä puoli ettei niitä tarvii ajaa sisään lainkaan kuten teräksisiä vastaavia.
Pikkurattaita on 2 kpl. Muutamalla eurolla saat sinne pari lisää.
Keskidiffin lukitsin, nyt herää kysmys että kestääköhän moottori jäykkää akselia. Sama rakennehan on 1/10 touring autoissa, ei siellä ole mitään slip -mekanismia, nyt joku vaan kertoi mulle että pitäisi olla. Toisaalta kunnon koneen pitäisi kestää myös moottorijarrutus ja rullauksen tuoma vaikutus moottorille (ei kytkintä siis).
Neuvokaapas aloittelijaa.
Taisin nyt hiukan ilmaista itseäni epäselvästi jälleen kerran, käsitteetkin oli mulla hiukan hukassa.
Eli tarkoitin diffin pinjonia ja lautaspyörää, eihän ne vain ole sitä harmaata valutavaraa?
Nuo diffin sisällä olevat pikkurattaat on aivan varmasti alumiini/sinkkipainevalua, niinkuin kaikissa muissakin.
Sisäänojosta olen erimieltä.
Uudet diffit kannattaa shimmata aika tiukaksi ja ajaa vaikka puoli gallonaa.
Sitten diffit uudestaan auki, puhdistus, shimmaus tarvittaessa ja uusien rasvojen kanssa kasaan.
Sitten kestääkin ajaa melko kauan.
Parit diffit olen sisäänajanut hiomatahnan kanssa irrallaan.
Yllättävän paljon rattaissa on hiotumisen varaa ennekuin sopivat toisiinsa hyvin ja pyörivät pienelläkin välyksellä herkästi.
Tämä on siis minun mielipide diffien sisäänojosta.
Tuosta keskidiffiasiasta:
En usko että sen lukitseminen juurikaan lisää moottorin rasitusta, ainoastaan kiihtyvyys paranee kun eturenkaat ei enää sudi niin paljon.
Eli lukkoon vaan niinkuin rata-autoissa yleensä on.
Näin siis asvaltilla.
Sora-alustalla keskidiffiä ei kannata lukita, autosta tulee aivan hirveä ajaa.
Tuolla slip-mekanismilla on tarkoitus vain suojella voimansiirtoa kovilta iskuilta, esim hyppyjen alastuloissa.