Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #390 : 03.06.12 - klo: 23.48 »
Taitaa se suurin placebo tulla siitä, että kamoissa on Orion tai Kyosho tarra päällä. Ehkä ei ihan sokeesti kannattais "valmistajan" lappuihin muutenkaan luottaa...

Tulepa Mika taas "todistelemaan" noita touhujas kisoihin asti. Täällä netissä kun tuntuu suu käyvän melko suuresti.
M8e kisoihinko?
2 vkoa sitten lavanko kertsikisan 3.
Kymmenen autoa.
Best läpit luokkaa 41s, ei kummoinen.
Tuollaiset 22 kierosta menee akkupaketilla
eli 15min.
Ei mitään ihmeellistä mutta porukassa
todella nastaaa Häkämies ja Kalle ja minä,
samoissa mennään, nitrojen ohella.
orion, savox,hitec, futaba, näillä kaikilla
ajan ja olen ajanut. No problem.
Suuntaa kyosho vihasi jonnekin muualle ok..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #391 : 04.06.12 - klo: 21.50 »
Saksassa on vedetty M8e kisoja, tuloksia:

RMV-Deutschland
Finale 1:8 OffRoad Brushless Cup in Bedburg-Hau
                  Ergebnis/Result
Pos.   Fahrer/Driver   La./Con.   Auto/Car   Motor/Engine   Reifen/Tyres   R.   Zeit/Time
1.   Wiesweg, Maik         LRP   Schumacher   16   12:21,830
2.   Reinartz, Stefan      Associated   ACE   Schumacher   16   12:31,300
3.   Drechsler, Dirk         Ripper   Schumacher   15   12:08,130
4.   Thamm, Michael      Kyosho   Orion   Schumacher   15   12:23,360
5.   Hahlen, Christian         LRP   Schumacher   15   12:32,250
6.   Wiedbrauk, Mickey      Kyosho   Orion   Schumacher   15   12:35,630
7.   Kropp, Jürgen      LRP   LRP   Schumacher   15   12:35,980
8.   Siewert, Bjoern      Kyosho   Orion   Schumacher   15   12:36,710
9.   Jakels, Dirk      Kyosho   Orion   Schumacher   15   12:44,730
10.   Pulicano, Giuseppe         LRP   Schumacher   01   00:48,870

Jokunen kössi/orionkin.

ps. tänään aloitin uudessa duunissa mutta kyllä sitä myös ajamaan ehtii, toivon. on sen verran siistiä sisäduunia uusien älytekstiviesti ja mobiilisovellusten kehityshommissa että ulkoilma radalla tekee aina välillä erittäin hyvää  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #392 : 05.06.12 - klo: 17.27 »
Suuntaa kyosho vihasi jonnekin muualle ok..

Ihan ilmoitusluontoinen asia; ei mulla ole mitään "kyosho vihaa". Suurin osa tuotteista on vain täyttä p****a, osa käyttökelpoista ja niitä käytän myös itse tarvittaessa.

Onnittelut muuten työelämään siirtymisestä tai uudesta työpaikasta, kumminpäin se nyt onkaan.
---

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #393 : 05.06.12 - klo: 20.07 »
Joo en siirtymässä koska olen töissä ollut koko ajan, mutta sain paikan firman uusien palvelujen kehityksen vetäjänä.

Huomenna ajaa ysillä jos sää sallii.

Kalle ei pääse, Salossa, mutta Häkämies on varmaan kans paikalla ja esim. tää uusi kaveri Juha82 HB:llä vois tulla kans?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #394 : 10.06.12 - klo: 10.55 »
Eilen sain taas auto projektia nitkahtamaan aika mittavasti eteen päin :smiley:
sähkö konversio osat on nyt istutettu TKI III paikalleen ja auto on iskareita vaille
kasassa. Akkukoteloa joutui sen verran modaamaan että piti pikkusen otaa etupäästä
muovia pois ettei osu servosaveriin ja yksi nasta piti katkasta akkukotelon pohjasta
että istu tasasesti pohjalevyä vasten. Alkuviikosta iskarit kasaan ja koppa päälle
niin sitten ois enään sähkö osia vaille valmis M8e kilpuri.

EDIT:
Homma etenee, nyt on auto jo renkaiden päällä rullaavana eli 100% kasassa.
Edessä 500 ja takana 450 öljy + siniset jouset, tuntuu aika jämäkältä, ehkä jopa liian...
sit selviää kun saa kesälomarahoista ostettua sähköt siihen että saa rungon ajo painoon.
Tosi tyytyvääinen olen autoon ainakin tähän mennessä :grin:
« Viimeksi muokattu: 10.06.12 - klo: 20.41 kirjoittanut Piedro »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #395 : 12.06.12 - klo: 23.38 »
Itsekin pikkasen päivittelin tota MP9e vakio/halpamallia Velvet coated iskarin rungoilla ja CNC moottoripukilla. Ti ruuveja olin lisäilly aikasemmin. Nyt alkaa olee aika bueno! Huomenna jos pääsis vielä testaa mutta katotaan nyt toi sää ensin...

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #397 : 17.06.12 - klo: 10.26 »
Miten kireelle työ vedätte ne pultit millä diffi kasataan?
Mulla on etu ja taka diffi pitäny hyvin mutta keskidiffi
näyttää olevan vähän märkä kun eilen pyörittelin autoa käsissäni
mutta ei oikein uskalla enempääkään ruuveja kiristää
kun ne on niitä titaanisia ettei korkkaa kanta, taidan vaihtaa
teräs ruuvit tohon keskidiffiinkin, etu ja taka diffissä jo onkin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #398 : 17.06.12 - klo: 11.01 »
Niin tiukkaan ku suurempia ponnistelematta menee.. Ei ole vuotanu..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #399 : 18.06.12 - klo: 18.17 »
Niin tiukkaan ku suurempia ponnistelematta menee.. Ei ole vuotanu..
Käytin eilen diffin illalla auki ja katoin ettei ole purseita välissä
samalla vaihdoin titaani ruuvit teräksisiin ja mahdollisimman tasasesti
kansi kiinni. Nyt vaikuttaa hyvälle, ei ole ainakaan yön aikana ilmestyny
öljy tippoja mihinkään kun diffi on pöydällä pystyssä ratas alaspäin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #400 : 19.06.12 - klo: 09.17 »
Joo, ei se pitäs vuotaa...

Otin nyt eräänlaisen BECin ja yritän saada toimimaan, katsotaan paraneeko kierrosaika..
järjen mukaan pitäs.

Balancer johdon käyttö hieman arveluttaa sen takia että toinen akku tyhjenee nopeammin kuin toinen.. onko ongelma? Teknisesti ei esteitä koska mulla on HV servo ja Spektrum kestää 9V asti.
Voishan sitä kyllä kokeilla.

LRP:llä on joku uusi 2in1 BEC johon saa balancer johdon suoraan kiinni. Varmaan hyvä jos käyttää 4S (tai jos siihen saa molemmat balancer tabit kiinni kun käyttää 2 x 2S). On vaan aika ison näköinen hökötys tuokin ja painoa tulee autoon lisää.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #401 : 19.06.12 - klo: 16.24 »
Diffi voi tihutella myös sen takia, että laitettu liikaa öljyä. Sitten kun ruuvit kiristää, tulee sisälle painetta, joka puskee ylimääräisen öljyn ulos pikku hiljaa ulos sieltä, mistä se pääsee: ruuvien tai ulostulojen rei'istä...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #402 : 19.06.12 - klo: 20.38 »
Totta, itse täytän ristitappeihin asti, tai yli, kuten tapana on.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #403 : 20.06.12 - klo: 23.39 »
Upea ilta radalla, pilvetön taivas. Kuskit aika vähissä hieman yllättäin jopa.

Rata oli aika haastava, liukas sateen jäljiltä (?), ei tietoa enää blue groovista.
Myös radan muutostyöt pikkasen tekivät ajosta haastellisempaa kuin aiemmin.

Mutta todella mukavaa joka tapauksessa kuten aina.

Eräänkin stintin ajoin 20 kierrosta eikä yhtään kaatoa. En tosin kovinkaan nopeasti, mutta rentoa ja nastaa! Pakkohan tosta on tykätä.

(Toki niitä kaatojakin tuli, mutta ne olivat enemmän siinä kun testattiin tota radan uutta kohtaa.)

Odottelen BECiä, toivottavasti seuraavalla kerralla se on jo mukana.

Keskidiffissä oli nyt 6K aiemmna 4K tilalla, enpä nyt tiedä oliko siinä muutosta, ja jos oli niin mihin suuntaan.
Ehkä suti hieman vähemmän kokonaisuutena, mutta se ei tosin kierrosajoissa näkynyt ainakaan positiivisena muutoksena.

Aininiin, tossa vanhemmassa Orionissahan ei ole mitään jäähdytysripoja; kokeilin yhden stintin ilman siiliä, lämmöt 85C. Sitten sama siilin kanssa, lämmöt 70C. Joten vaikka se painaakin 50g lisää, niin on siitä hyötyä tossa suhteessa.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo: 23.52 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #404 : 26.06.12 - klo: 22.15 »
No nyt on aika säätämisen jälkeen - ei asennuksessa vaan ohjelmoinnissa Castle linkillä - saatu BEC siihen asentoon että työntää 7V ohjausservolle joka tuntuu hyvin riittävän. Siitä voi toki nostaakin mutta Orion antaa HV servoille arvoksi 4.8V - 7.4V joten eiköhän tuo riitä. On ainakin ihan hiton paljon vahvempi ja nopeempi kuin noparin BECillä, joten eiköhän tuo ala tuntumaan ajamisessakin.

Huomenna olis tarkoitus mennä mutta sää on mitä on. Ehkä heti aamulla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #405 : 26.06.12 - klo: 22.52 »
Kuva vielä..

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #406 : 26.06.12 - klo: 23.36 »
Niin minkä BEC:n hommasit?
Mua alko laiskottamaan ja jätin toistaiseksi tuon HV homman kanssa hold tilaan
ja ruuvasin autoon tavallisen Savox 20kg servon kiinni. Keski diffi on kanssa pitäny
nyt nätisti öljyt sisällä, voihan se olla että oli liian täynnä ja kun käytin sen auki
niin sieltä tuli samalla sen verran öljyä ulos että ei ole enään ole ns.yli täyttöä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #407 : 27.06.12 - klo: 00.36 »
Castlen. Uskon että kannatti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #408 : 27.06.12 - klo: 09.34 »
Ja kyllähän se 20kg plus normi 5.1V tjsp riittää useimmille, etenkin jos autolla ei aja  :tongue:

Mutta kun radalla on muutama 180 asteen käännös niin alkaa tulla BECiä ikävä vaikka olis mikä servo. Se kun ei käännä yhtään enempää jos kerran virtaa ei ole. Ei kukaan aja polttistakaan 4.8V patterikotelolla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #409 : 27.06.12 - klo: 14.36 »
Ja kyllähän se 20kg plus normi 5.1V tjsp riittää useimmille, etenkin jos autolla ei aja  :tongue:
Ei kait noin kalliilla ja hienolla autolla raaski edes ajaa, tulee pian naarmuja :laugh:
No ei vaan mutta puuttuu aika paljon vielä tavaraa ennenkun MP9 inahtaa mihinkään.
MM. Akut, laturi, ohjain ja se Combo tietenkin ois kanssa hyvä olla että saa voiman renkaille :wink:
Hiljaa hyvä tulee ja myynti palstoja seuraten, onhan se mukava rassailla noita autoja vaikkei
kaikilla ole tullut ehkä ajeltuakaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #410 : 27.06.12 - klo: 18.41 »
Onko? OK

Minusta ajaminen on kuitenkin kivaa, piti tänään mennä mutta sää on mitä on.. katsotaan viitsiikö käydä toteamassa että vetää tulee niskaan..

Rassaamista voi sitten tehdä talvella, mutta tollaselle p*skaselle ajetulle autolle ei kauheesti huvita tehdä muuta kuin työntää roskikseen ja ottaa uutta tilalle...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #411 : 27.06.12 - klo: 19.11 »
Taitaa se suurin placebo tulla siitä, että kamoissa on Orion tai Kyosho tarra päällä. Ehkä ei ihan sokeesti kannattais "valmistajan" lappuihin muutenkaan luottaa...

Juuri näin.

Jo muutama vuosi sitten sain huomata että lappuihin ei ole mitään luottamista.

Ajoin ennen Futaba servoilla.
Sähkökrossissa kokeilin ihan huvikseni savöxiä ekan kerran.
Futaban speksit olivat 0.07 ja mitä se olikaan, jotain 8 kilon luokkaa.
Savöx 0.7 ja 10 kg

Näiden servojen nopeusero on silmiinpistävä, ja ihan ilman vastustakin.
Eli kun kääntelee vaikka renkaita ilmassa, tai olen jopa servotesterillä testannut servoja vierekkäin ja pelkästään servovarsi paikoillaan.

Futaba myös oli ihan huippumalli... muistaakseni 9451
Olin todella ihmeissäni kuinka suuri nopeusero ihan oikeasti oli, vaikka molempien lappujen mukaan nopeuden piti olla sama.

Eikä ollut edes mikään life tai vastaava syöttämässä virtaa, vaan ihan noparin oma becki jossa jännite on alle 6 volttia...

Tämä ei todellakaan ole mikään mainospuhe, vaan ihan rehellinen omakohtainen kokemus minkä olivat muutama kaverikin todistamassa.

Paperilla savöx 1256 saattaa näyttää hitaalta, mutta se ei todellakaan ole sitä todellisuudessa, eikä varsinkaan ajotilanteessa.

Jos kyseisellä servolla ajelee maailmalla huippukuskit ja erittäin moni suomalainenkin joilla nopeutta on monta sekuntia enemmän per kierros jo pelkästään lavangon radalla niin mun jakeluun ei mene mitenkään että joku voi sanoa servoa hitaaksi.
Ei ainakaan minkään suoran kokemuksen perusteella.
Lappuja on tuijotettu ja placeboa vedetty.

Kyseinen servo kun todella ehtii tekemään sen mitä kovatkin ratinkääntäjät käskee.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #412 : 27.06.12 - klo: 19.45 »
Tossa Orionin HV servossa on ainakin ihan hirvee ero tulee 5.1V vai 7V

Ei tarvii olla placeboa eikä muutakaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #413 : 27.06.12 - klo: 20.20 »
No ihanko tosi että HV servossa on eroa kun syötetäänkin 5v

1256 ei ole HV servo ja ne toimii hyvin vikkelästi 1/10 autojenkin säädinten beckejen kautta.

Mut joo...

Sähän oot aina tarvinnukin kaikki mahdolliset Fasstit ja muut kun ei muuten auto vastaa komentoihin niissä nopeuksissa  :roll:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #414 : 27.06.12 - klo: 20.42 »
Noo.. Kun ostin tuon servon en edes tiennyt HVstä
ennen kuin M. Kettunen otti asian radalla puheeksi.
Sama tilanne vanhemmalla 20kg orion servolla myös tosin,
jonka jotku väitti samaks ku savox aiemmin.

Mut nyt alkaa olla hyvä! Sen mitä tossa pihalla
äsken tyyppäsin. Kelpaa kunhan kestää!

R/C techissä on muuten paljon juttua BECeistä
harjattomissa kasiautoissa. Ehkä tän takia harjaton GT
tuntui huonolta viime kesänä...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #415 : 28.06.12 - klo: 19.31 »
Moi. Tänään pistin VE:n kyytiin puhelimen, jossa oli Sports tracker. Huippunopeudeksi tuli 50 km/h. Tuntuu olevan jokin pahasti viallaan. Käytän Zippy Lightmax 4000 mAh ja 25c 2s akkuja. Mitäs arvelette, että eikö se noilla akuilla oikeasti kulje enempää vai onko akuista puhti loppunut?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #416 : 28.06.12 - klo: 19.57 »
2000kv motti ja 4s lipo?
Eikös tuo ole ihan tarpeeksi? laita 6s lipot jos säädin sallii :azn:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #417 : 29.06.12 - klo: 19.09 »
Koskas lähdetään piedro testaa sun uutta autoo?

Oma on ainakin ihan eri peli kun ohjaus toimii,
tuli rutkasti lisää agressiivisuutta, sanalla sanoen
aiempi ilman BECiä oli laiska, nyt fun factor x10!  :cool:

Ei voi kuin suositella.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #418 : 29.06.12 - klo: 20.08 »
Koskas lähdetään Piedro testaa sun uutta autoo?
Se on kysyttävä nimimerkki Kapilta :tongue: auto on kovaa vauhtia matkalla sinnepäin.
Eikös semmonen sanonta oo olemassa että annetaan hyvän kiertää :wink:
Katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #419 : 29.06.12 - klo: 20.49 »
Joo ja pannaan poika karuselliin, tosin
silloin taisi olla kyse vahingosta..  :grin:

Rc techiä lainaten bec on night and day difference
ja näin todellakin..
Kiitos 20 vuodesta!