Hienot skabat, kaikin puolin! Toiset kisat, joihin ikuna osallistun, joten aika pahasti oli välillä pallo hukassa. Päivässä oli paljon puuhaa kahden luokan ajamisessa. Hyvin pitäneen aikataulun ja mahtavien kuulutusten ansiosta homma meni kuitenkin hienosti putkeen. Avustajana ollut appiukko pelasti kiireisen aikataulun hoitamalla nostovuorot. Vielä kun finaalipaikat sattuivat sopivasti, oli jokaisen erän välillä kohtuullisesti aikaa ruuvata.
Ja ruuvaamistahan riitti! Perjantaina sain rikottua viimeisissä testeissä molemmat autot, joten hotellissa riitti tekemistä ja aamulla kisapaikalle saavuttiin puolikuntoisilla autoilla. Autojen säädöt petraantuivat päivän aikana huimasti. Aamulla katsoin nelkkujen kärjen menoa monttu auki ja totesin oman auton käyttäytyvän aivan eri tavalla. Päivän aikana tehdyt kokeilut alustan suhteen vaikuttivat koko ajan parempaan suuntaan ja lopulta löytyi rengaskin, joka toimi toivomallani tavalla. Ja löysästä L-koneestakin löytyi lopulta nelkkuun riittävästi paukkua, kun ennakkoa käänsi lisää ja lisää ja lisää.
Lopulta autot kulkivat hienosti, mutta kuski ei edelleenkään osannut. Valtava määrä hermoilua, kaatoja, yliyrittämistä ja turhaa tönimistä. Pahoittelut vielä tässä vaiheessa niille, joita toilaillessani kävin tönimässä! Ajo sujui ihan kohtuullisesti kun oli tilaa ja mahdollisuus ajaa omaa ajoa. Mutta kylläpä puntissa olkoi vapista, kun selvisin tuuppien finaalissa lähdön jälkeisestä sumasta läpi ja kuuluttaja sanoi "kärkeen siirtyy Kononen"...
Päivän suurin yllätys oli kuitenkin omat sijoitukset, en usko niihin vieläkään ennen kuin näen lopulliset tulokset "mustaa valkealla"...
Tomi