Kirjoittaja Aihe: Short Course -sääntökeskustelu  (Luettu 114487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #60 : 10.01.10 - klo: 21.35 »
Jälleen jos laitetaan se moottoriraja niin se ei tee lajista ainakaan halvempaa.
Vaan sillon "tarvitsee" hommata se kirein poro kone.
Ja sillon myös saadaan siitä "KERS" säätimestä hyötyä.

Äkkiseltään on menny reilu 300e että on varmasti katu uskottava combo, eikä jää sähköjen takia pienintäkään jossittelun varaa.

Ilman moottorisääntöä, jokainen voi laittaa ne sähköt mitkä kaapista löytyy.
Tai sitten hommaa ihan minkä vaan...
johan te nyt huomaatte ettei sillä teholla kuitenkaan mitään voiteta.
Takavetosessa varsinkin ulkona liukkaammalla ajaessa siitä on jopa vaan haittaa kun teho menee sutimiseen ja spinnailuun.

Miksi siis rajoittaa... Jos joku haluaa käyttää hyllystä löytyvää 7.5 konettaan niin siitä vaan.
Jos ei pysy käsissä niin vähennetään tehoja.
Jos joku tuntee tässä vaiheessa että hän jää jalkoihin, koska hänellä on 8.5 kone niin hän tilaa kiinasta minkälie 30e koneen ja taas on tehoa niin että tuntee itsensä kuninkaaksi...
Silti ne kisat voittaa kuski joka ajaa sopivilla tehoilla...
Kuski joka on se taitavin ja nopein KULJETTAJA.

Huom... SILTI... Oli se sääntö ihan mikä tahansa niin kierroksen nopeampi kuski on edelleen kierroksen nopeampi vaikka sähköt olis miten rajotettu.
PliiiiiZZZ... älkää pilatko tätä luokkaa moottorirajoituksella.

Muuten yksi mahdollinen harrastaja ilmoittaa välittömästi vetäytyvänsä edes haaveesta.
En oo perhana vieköön mitään parhaan pään kisa Pro Stock moottoria ja kerssi säädintä hommaamassa.

Vielä vähemmän joku aloitteleva kuski.


Kertokaa mulle joku oikeesti MIKSI MOOTTORIT HALUTAAN RAJOITTAA kun siitä ei kukaan kuitenkaan mitään hyödy.
Ihan oikeita perusteltuja vastauksia.

Tuo kun ei ainakaan mitenkään seuraa tätä ideaa:
Sääntöjen laadinnan päämääränä pitäisi olla seuraavat asiat:

- Luokkaan osallistumisen mahdollisuutta ei rajoiteta liikaa, jotta osallistujia löytyy
- Kustannukset pysyvät järkevinä, eikä rahalla voi ostaa sijoituksia. Toisaalta täytyy varmistaa, että kaupallinen tarjonta pysyy sääntöjen sisällä.
- Luokan "henki" säilyy
- Sääntöjä voidaan käytännön tasolla, eli katsastuksissa myös valvoa
- Jos tulevaisuudessa tästä tulee "lisenssiluokka", ei sääntöjä tarvitse kokonaan uudelleen kirjoittaa.



Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #61 : 10.01.10 - klo: 21.41 »
Aina en ole HOKE:n kanssa samaa mieltä mutta konesääntö juuri näin kuten yllä kerrottu.

Nykyään kaikissa vakioluokissa vauhdin hakemisessa keskitytään säätimiin, mistä haetaan muuttuvalla ennakolla parasta vauhtia (ominaisuus löytyy yleensä vain uudemmista ja kalliimmista malleista). Säännöt ehdottomasti ilman konerajaa niin voi halvoillakin laitteilla ajaa kilpailukykyisesti.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #62 : 10.01.10 - klo: 21.43 »
Kertokaa mulle joku oikeesti MIKSI MOOTTORIT HALUTAAN RAJOITTAA kun siitä ei kukaan kuitenkaan mitään hyödy.
Ihan oikeita perusteltuja vastauksia.
Joo tuo moottorin rajoittaminen on kyllä typerää koska se tarkoittaa sitten sitä että pitää hankkia kalleimman luokan säädin jotta tehoja saadaan pihalle ja ennakot säätyviksi. Jos moottori ja nopari on vapaa niin silloin voi ajaa millä tahansa pingo pongo sähköillä jotka eivät paljon maksa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #63 : 10.01.10 - klo: 21.43 »
Säännöistä puuttuu muuten renkaiden käsittely kielto.

Sinäänsä itsekin ajattelin että eikai kukaan näihin pitoaineita rupea lääräämään...

Noh... espoon WJ kisoissa tuokin nähtiin, eli siellä muutama käsitteli renkaitaan täysin eri aineella kuin puhdas vesi.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #64 : 10.01.10 - klo: 21.46 »
Mä laitoin pitoainetta. Ei sitä tietääkseni SC-autoissa ollut kiellettykään? Helpotti kääntymistä, mutta vaikutus pölyisellä radalla ei kovin montaa kierrosta kyllä kestänyt.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #65 : 10.01.10 - klo: 22.02 »
Ei varmasti kestänyt kauaa sellaisena kuin tuoreeltaan oli...
Mutta radassa sen huomasi parantuneena pitona liukkailla osuuksilla.

Ihmettelin hiljaa mielessäni että mikäs perhana kun jälkiliukkaan pääs välillä jopa jarruun hipaisematta, jos vaan alastulo osu täydellisesti kohdalleen... Senkus kään vaan rattia ja survas kaasua jo ennen puoltaväliä mutkaa...

Aikaisemmin mutkassa kyllä mentiin kahva edellä, mutta A finaaleissa itsellä ei ainakaan ollut jälkiliukkaalla mitään pito ongelmia.

Eli vaikka se ei renkaissa vaikuttanutkaan kovin pitkään niin rataan jäätyään se kyllä auttoi sitä kautta selvästi... Tosin se auttaa sillon jokaista, mutta kun kerta WJ kisoissa pidottaminen on kiellettyä krossareiden osalta niin...

No mutta siis...

Muahan asia ei mitenkään haitannu, eikä muutenkaan jaksanu kiinnostaa....

Ajattelin vaan että kannattaisko tuo noihin sääntöihin laittaa.
Kuitenkin jossain vaiheessa ajetaan radalla missä pidotuksesta on enemmän hyötyä.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #66 : 10.01.10 - klo: 22.22 »
WJ III SC-10 luokan tulokset ja statistiikkaa taustalta.

***Tulipas puuduttavan näkönen listaus, mutta tuosta voinee vetää jotain päätelmiä...

Sijoitus, Nimi, Auto, Säädin, Moottori, Akut, Muuta
1. Aleksi Reiman, Asso SC10, Nosram Matrix Reverse, EC-Speed 8.5, lipo Intellect 30C 5000 mAh, säädetty ja ruuvattu rataolosuhteisiin sopivaksi
2. Ari Reiman, Asso SC10, SP GT2.0 Pro, EC-Speed 8.5, lipo Intellect 30C 5000mAh, Ruuvattu ja höylätty kisakuosiin
3. Pekka Kuronen, HPI Blitz, LRP SPX, GM 10.5, lipo Turnigy 5000mAh, Autoa säädetty mm. maavaraa, camberia, iskariöljyt, ei viriosia.
4. Janne Suutari, Asso SC10, Hobbywing Xerun 60A, Turnigy 8.5, lipo Yuntong, Alu-bulkhead, RPM pallokupit.
5. Matti Peltoniemi, Asso SC10, Losi Xcelorin, Nosram 8.5, lipo Zippy 5200 mAh, Jäykemmät iskarit, RPM etupuskuri.
6. Janne Löfgren, Asso SC10, SP 1.1, Novak 8.5, lipo Yuntong 5000 mAh, Jäykemmät öljy iskareissa, jäykemmät jouset edessä, alu-bulkhead.
7. Miro Simonen, Slash, ?, ?, ?, slipperi tiukalla ja huonot iskarit!
8. Henry Mört, Slash, ?, ?, ?, ?
9. Alex Laakkonen, Slash, vakio RTR, vakio RTR, lipo GM 4200, Vakio
10. Jon Lindgren, Slash, EzRun 60A, Castle 4600kv, lipo Turnigy 5000 mAh, RPM tukivarret, hubit ja C-palat, proline kori, alumiininen vaihdelaatikko jäähdyttämään konetta.
11. Jari Itävuori, Slash, Castle Sidewinder, CM36 5700kv, lipo 3500 mAh, jäykemmät iskariöljyt ja lisäpainoa n. 70g
12. Kari Joukainen, Slash, VXL 35, VXL 3500 kv, 2s life, renkaat proline Switch
13. Matti Vasara, Slash, EzRun 35A, EzRun 13, lipo Flightmax 4000 mAh, Gladiator renkaat, bling bling jouset ja 30 wt öljyt iskareissa.
Old fart

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #67 : 10.01.10 - klo: 22.28 »
Lisätään/muutetaan sääntöihin:
- Pitoaineet ja renkaiden käsittely on kielletty.
Tosin kuka valvoo ettei niitä pidoteta ennen kisaa. Siksi lisäämme vielä seuraavan.
- SC10-2. Yksi takarengaspari / kilpailu.
- SC10-4. Yksi rengaskierros / kilpailu.

Rupeisko nyt oleen. Ai niin, se konerajoitus...mietitääs sitä.

Pitäisin moottorirajoituksen kuten tuossa Mikko jo näppärästi asian toikin esiin. Totean vaan tässä että tarkistakaas tämä asia vuoden kuluttua. SC-luokkia ajetaan verrattain miedoilla koneilla koska tehoja vaan yksinkertaisesti ei tarvita paljoa. Jos tarvetta tulee, tarkoittaa se sitä ettei alustat tai radat ole luokan hengen mukaisia. Huomatkaa että ajattelen nyt vain sisä-SC kisoja. Ulkokausi tuonee tullessaan uudet ongelmat ratkaistavaksi, kuten vaikka tehontarpeen kasvun yms.

Mutta näin siis nyt tällä kertaa. Sorvataan vielä vähän ja julkaistaan kun säännöt täsmää esitettyihin luokkaperusteisiin.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #68 : 10.01.10 - klo: 22.33 »
WJ III SC-10 luokan tulokset ja statistiikkaa taustalta.

***Tulipas puuduttavan näkönen listaus, mutta tuosta voinee vetää jotain päätelmiä...

Sijoitus, Nimi, Auto, Säädin, Moottori, Akut, Muuta
1. Aleksi Reiman, Asso SC10, Nosram Matrix Reverse, EC-Speed 8.5, lipo Intellect 30C 5000 mAh, säädetty ja ruuvattu rataolosuhteisiin sopivaksi
2. Ari Reiman, Asso SC10, SP GT2.0 Pro, EC-Speed 8.5, lipo Intellect 30C 5000mAh, Ruuvattu ja höylätty kisakuosiin
3. Pekka Kuronen, HPI Blitz, LRP SPX, GM 10.5, lipo Turnigy 5000mAh, Autoa säädetty mm. maavaraa, camberia, iskariöljyt, ei viriosia.
4. Janne Suutari, Asso SC10, Hobbywing Xerun 60A, Turnigy 8.5, lipo Yuntong, Alu-bulkhead, RPM pallokupit.
5. Matti Peltoniemi, Asso SC10, Losi Xcelorin, Nosram 8.5, lipo Zippy 5200 mAh, Jäykemmät iskarit, RPM etupuskuri.
6. Janne Löfgren, Asso SC10, SP 1.1, Novak 8.5, lipo Yuntong 5000 mAh, Jäykemmät öljy iskareissa, jäykemmät jouset edessä, alu-bulkhead.
7. Miro Simonen, Slash, ?, ?, ?, slipperi tiukalla ja huonot iskarit!
8. Henry Mört, Slash, ?, ?, ?, ?
9. Alex Laakkonen, Slash, vakio RTR, vakio RTR, lipo GM 4200, Vakio
10. Jon Lindgren, Slash, EzRun 60A, Castle 4600kv, lipo Turnigy 5000 mAh, RPM tukivarret, hubit ja C-palat, proline kori, alumiininen vaihdelaatikko jäähdyttämään konetta.
11. Jari Itävuori, Slash, Castle Sidewinder, CM36 5700kv, lipo 3500 mAh, jäykemmät iskariöljyt ja lisäpainoa n. 70g
12. Kari Joukainen, Slash, VXL 35, VXL 3500 kv, 2s life, renkaat proline Switch
13. Matti Vasara, Slash, EzRun 35A, EzRun 13, lipo Flightmax 4000 mAh, Gladiator renkaat, bling bling jouset ja 30 wt öljyt iskareissa.

Mulla Slash Kiinalainen nopari ja kiinalainen 8,5 motti muuten täysin vakio  :grin: Mutta nyt joutuu vaihtaa iskarit yms yms että kerkee kärjen vauhtiin  :grin: :grin: Olisin halunnut että ajetaan vakioilla... Mutta kun kilpavarustelu on aloitettu......
-Henry Mort

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #69 : 10.01.10 - klo: 22.34 »
Näin Assokuskina toisin yhden pointin tuohon rengas juttuun,ne pirun tappikiinitykset :angry:
Mullahan hajosi eilen vanne teillä,joten mites kisassa jos käy näin?
Saiskos kuitenkin ottaa mukaan varaparin ja vaikka sitten katsastuttaa ne?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #70 : 10.01.10 - klo: 22.35 »
Se on ihan normaali käytäntö, että rikkoutuneen renkaan/vanteen saa vaihtaa kilpailunjohdon luvalla.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #71 : 10.01.10 - klo: 22.38 »
Ei vieläkään vastausta siihen että MIKSI pitää rajoittaa jotain mitä ei tarvitse???

Se tuo vain kustannuksia, mutta ei palvele itse luokkaa millään tavoin.

Edelleen... Itse autojen suorituskuky tulee eteen tehojen hyödyntämisessä.

Ei siis ole mitään hyötyä ökytehoista.

Ja kun ei ole jotain tiettyä rajaa niin kenenkään ei ole mitään tarvetta hommata sitä kireintä Comboa näillä rajoituksilla...
Ja lopulta ollaan tilanteessa että kaikilla kärkijätkillä on juuri ne parhaat viilatut sähköt... Eikä sinne sekaan ole mitään mahdollisuutta satasen kiinacombolla... kun kiihdytyksissä jäädään metri ja suorilla pari lisää.

Siis halutaanko tosiaan rajata tästä luokasta ulkopuolelle ne perus harrastajat joilla on joku harjaton... sensoriton kiinacombo 5.5T koneella???

Kyllähän nyt jokainen meikäläinen kuitenkin tietää että se vimpanpäälle 10.5 Pro Stock kone ja siihen Kerssisäädin käskyttämään... On VALOVUODEN nopeempi...
Ja kolminkertaisesti kalliimpi.


Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #72 : 10.01.10 - klo: 22.40 »
Toinen pitoaineen kokeilija löytyy täältä. Kisat tuli ajettua läpi testaten kaikenlaisia pieniä juttuja, kuten pitoainetta alustan ja korin korkeuksia. Juurikaan millään näistä ei ollut radikaalia merkitystä vauhtiin, ei ainakaan kierrosaikojen perusteella.
 
Eiköhän sen voi laittaa kiellettyjen listalle, taas yksi muuttuva tekijä vähemmän, varsinkin aloittelevien näkökulmasta.

Täällä ollaan vapaiden koneiden kannalla, Hokelta hyvät perustelut moottoreiden/nopareiden osalta. Tänään testattiin GM 7.5T Evo-3 konetta ja ei se ainakaan helpottanut ajamista verrattuna 8.5 kiinanpommiin, hauskaa kyllä oli mutta kummasti se pienempi kaveri ajoi selkeämmin karkuun kuin kisoissa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #73 : 10.01.10 - klo: 22.43 »
Oon ihan samaa mieltä loppujen lopuksi tuosta konesäännöstä, tai siis pikemminkin sen tarpeettomuudesta. Kuten myös pitoaineesta..
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #74 : 10.01.10 - klo: 22.44 »
Mikon listasta voidaan vetää oikein hyvin johtopäätöksiä että kiinacomboilla porukka ajelee...
Molemmat kärkisijat meni todella halvalle Combolle...

Ja 8.5T kiinakoneet tuskin oli pisaraakaan kireempiä kuin pekan poro kone...

Eli jos vedetään raja vaikka siihen 10.5 kohtaan niin sitten reimanit joutuu moottoriostoksille.


Ja kun päästään isommille radoille niin joutuu myös säädinkauppaan hakemaan kerssi säädintä ettei pekka vetele suorilla näppärästi ohi.

No ajatellaan sitten että noh... laitetaan sit se 8.5 rajaks...
Edelleen reimanin perhe köyhtyy kahdella poro säätimellä, ettei se pekka vetele suorilla ohi...
Ja entäs kun esim pekalta löytyykin laatuvalmistajan selkeesti potkukkaampi 8.5 kone...
No jälleen reimanit marssii moottorikauppaan.

Ilman moottorisääntöä, kaikilla on täysi mahdollisuus ajaa voitosta moottori/säädin setin hintaan tai merkkiin katsomatta.

Vähintään yksi vuosi ilman rajoja että saa luokan kunnolla kasvuun.
Vasta sen jälkeen voidaan edes harkita joitain turhaan rajoittavia sääntöjä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #75 : 10.01.10 - klo: 22.48 »
Ehottomasti vapaalla koneella, ite ajelin speedpassionin 8.5T L kokosella koneella ekat erät ja viimeseen vaihoin 5.5T normi koneen, kyllä siellä voimaa oli mutta eipä tuo vaikuttanu kierrosaikaan.. keulimiseen kylläkin  :grin:

Servon kerpele hajos ekalla minuutilla niin jäi sit ne THE HYPYTKIN ottamatta,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #76 : 10.01.10 - klo: 22.57 »
Joo moottorit ja noparit vapaat  :grin: Edelleenkin ensimmäinen Espoon corri kisa oli paljon paljon tasaisempi... Kun nyt tämä viimeinen... Johtuen siitä että kilpailijat olivat menneet muokkaamaan alustoja.... Jos kaikki autot olisivat olleet alustaltaan täysin vakioita tulisi tasaisempia kisoja.... Nyt jos katsotaan tulosluetteloa.....  Taitaa olla corr kohta merkki luokka :roll: :roll:
-Henry Mort

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nokian Short Course Race - sääntökeskustelu
« Vastaus #77 : 10.01.10 - klo: 22.58 »
Ei tainnut kellään hajota mitään eilen, paitsi multa diffi antautu lopulta. Itse kilpailuun käsittääkseni on tarkoitus levyttää noi kuoppaset osuudet pöydiksi ja matottaa kilpailun ajaksi, joten sen takia ei tarvitse jäädä pois.

Öh....


Omat ajot taassen... :D. No hauskaa ainakin oli ja siitä taas kerran todisteen: vääntynyt etuiskari, katkenntu hinge pin edestä, iskaritelineen motin puolen kiinnitykset korkkas ja perä tippu. Jaani:lle iso kiitos varaosa slashin roudaamisesta paikalle, muutoin olis ajot loppuneet kesken meikäläisen kohdilta...


Toki kun kattoo tota meikäläisen mottia 12/56 välitykset. Ja toiset rataajot :D

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #78 : 10.01.10 - klo: 23.03 »
Taitaa olla corr kohta merkki luokka.

Niinhän se menee. Jos porukka haluaa voittaa tai ainakin menestyä, niin ilmeisimmin hommataan sellainen auto ja muut kamppeet, jotka sen mahdollistaa. GT-8 luokassa kävi ihan sama juttu.
Flying Calacucco

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #79 : 10.01.10 - klo: 23.08 »
Asson alusta toimii noista kaikkein parhaiten,voittajan valinta :wink:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #80 : 10.01.10 - klo: 23.09 »
Kyllä minäkin takatuuppareissa olen vapaan moottorin kannalla ehdottomasti, kun tässä nyt näyttää menevän corrikin hankintaan...

Nelivetoisissa rajoittaisin johonkin, niillä kuin luultavimmatummasti tehoa pääsee hyödyntämään ihan eri tavalla kuitenkin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #81 : 10.01.10 - klo: 23.17 »
Kyllä minäkin takatuuppareissa olen vapaan moottorin kannalla ehdottomasti, kun tässä nyt näyttää menevän corrikin hankintaan...

Nelivetoisissa rajoittaisin johonkin, niillä kuin luultavimmatummasti tehoa pääsee hyödyntämään ihan eri tavalla kuitenkin.

Näin se on! Mitä tuolla noksullakin mitattiin niin pääsuoralla nopeudet oli 23-25km/h. Kun oikein revitti niin 30km/h tuli tauluun, mutta sisään ajo seuraavaan mutkaan mahdoton tosta vauhdista.

Tästä meikäläisenkään koneesta ollut muuta hyötyä kun sai keulia. Hypissäkin tuli usein otettua likaa potkua renkaille ja sitten oltiinkin ihan jossain muualla kun piti...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #82 : 10.01.10 - klo: 23.23 »
Ei nelkkuihinkaan kannata sääntöä tehdä.

Jossain niidenkin raja menee...
Johtuen kyseisistä renkaista ja korista jne.

Ja tähänkin pätee aivan samat perustelut kuin ylempänä olen sanonut.

Kaluston hinta, osallistumiskynnys jne...

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #83 : 10.01.10 - klo: 23.30 »
Jos nyt puhutaan vain SC10-2 autoista, sisäradoille niin...

-Tehdasvalmisteinen 1/10 SC auto.   
-Renkaat peittävä SC kori. (Korin tulee ylhäältä katsottuna peittää renkaat kokonaisuudessaan.)
-Renkaat SC-renkaat.(2,2"/3,0"). Insertti vapaa. Yksi rengaskierros/kilpailu. EI customointia.
-Akut LiPo S2 (hardcase) tai Nimh/Nicd, maksimissaan 8.4V
-EI moottorirajoituksia.
-EI maavara/korkeus sääntöjä
-EI Pitoaineita
Se on vaan niin että yksinkertainen on kaunista, näissäkin asioissa.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Short Course -keskustelu
« Vastaus #84 : 11.01.10 - klo: 00.15 »
Tällaisen radan olen ajatellut että muokkaamme Nokian krossiradasta NSCR kisoja varten. Muutoksia on tehtävän itse asiassa melko vähän. Ehkäpä ajamme vielä pienen testin ensi viikon aikana näillä muutoksilla.

Jos tuosta kokeilupäivästä saa ehdottaa jotain, niin miten olis keskiviikko? Voisin koittaa päästä Blitzillä mestoille.

Kayn huomenna moottorikaupassa ja heivaan tuon GM EVO3 7,5T koneen tilalle jonkun 10,5T, niin ei tarvitse osallistua tuohon moottorijupinaan. USKON, ettei vauhti ole kiinni koneesta!

Jenkkifoorumilla Blitz-keskustelussa ehdottavat käyttämään Blitzin vakiorenkaiden kanssa pitoainetta, muuten noilla ajo on aivan holtitonta matolla. Tuo voi siis olla ratkaisevassa asemassa esim Nokia kisoja ajatellen. Pitoaineella/ilman-asiaa voidaan halutessa testata esim keskiviikkona.

Tomi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #85 : 11.01.10 - klo: 00.58 »
Jenkit varmaan puhuneet huopamatosta...
Millä siis yleensä sisäradat on päälystetty.

Pitää ottaa huomioon että tekonurmi on täysin eri asia.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #86 : 11.01.10 - klo: 08.34 »
Samalla koneella pitää voida ajaa sekä sisällä että ulkona. Muuten saattaa jäädä tämä luokka osaltani tähän... Sekä 4WD että 2WD. Tuskin olen ainut joka näin ajattelee.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #87 : 11.01.10 - klo: 08.46 »
Tuoreena harrastajana en haluaisi moottorirajoituksia; kone on se mikä on (liian tehokas :)), mutta kun ei muuta löydy niin ei heti viitsisi ostaa lisää.
Pitoaineet ei varmasti ole luokan "hengen" mukaista (jos on tarkoitus tehdä helpoksi aloittelijaystävälliseksi). Minimikorkeus voisi olla suotavaa, ei niissä 1:1 esikuvissakaan korin helmat laahaa maata.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #88 : 11.01.10 - klo: 08.56 »
Minimikorkeudesta vielä, Prolinen korilla Slash jää matalaksi vaikka koritolpat on nostettu ylös. Pitää rakentaa korotuspalat tolppiin...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #89 : 11.01.10 - klo: 10.01 »
Samalla koneella pitää voida ajaa sekä sisällä että ulkona. Muuten saattaa jäädä tämä luokka osaltani tähän... Sekä 4WD että 2WD. Tuskin olen ainut joka näin ajattelee.

Nimenomaan.

Siksi juuri koko moottorirajoitus joutaa unholaa.