Kirjoittaja Aihe: Pihasladi Ralli (ex-rallisprint, alkaa sivu 4->)  (Luettu 46194 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Pihasladi Ralli (ex-rallisprint, alkaa sivu 4->)
« : 24.02.10 - klo: 10.22 »
EDIT:
Tämä aiempaa luokan hahmoittelua... Mene sivulle 4, niin alkaa laji nykymuodossa.




Tämän keskustelun tarkoituksena on selvittää mielenkiintoa uutta kilpailukonseptia kohtaan. Pihasladi Rallisprintin ideana on kerätä viivalle hyvinkin erilaista kalustoa erittäin pienellä aloituskynnyksellä. Mikäli sarja vaikuttaa kiinnostavalta, niin laita "ilmoittautuminen" minkälaista kalustoa löytyy tai löytyisi. HUOM! ILMOITTAUTUMINEN EI SIDO MIHINKÄÄN! Selvitän vain löytyykö mielenkiintoa ja jos löytyy, niin myös kiinnostuksen painopisteitä.

Mikäli tähän touhuun löytyy riittävästi mielenkiintoa, niin saatan järjestää loppukesästä pilottikilpailun. Nyt vasta tunnustellaan asiaa, eli ei kannata vielä lähteä autokaupoille...

Kilpailun ideana on, että siihen kävisi suoraan mm. Tamiyan ralliautot (TT-01 ja DF-03RA) ja 2-vetoisten luokkaan esim. Minit ja M04-rungot yms yms yms. Kyosholla oli jotain polttiksia RTR malleina (niiden leveys oli 200mm, joten siksi säännöissä eroa sähkön ja polttiksen leveyden välillä).

PIHASLADI RALLISPRINTIN IDEA

Esikuvan näköisellä kalustolla erikoiskokeiksi tehtyä rataa pitkin kelloa vastaan ilman turhia pipojen kiristelyjä.

RATA

Erikoiskokeeksi tehty hiekka, savi tms. pintainen ajoväylä. Kestopäällystettä max 1/3 erikoiskokeen pituudesta. Ei varsinaisia hyppyreitä (esim. krossi), mutta keventäviä töyssyjä saa olla. Erikoiskokeen tulee olla sen verran tasainen, että sen pystyy kohtuudella ajamaan n. 15mm maavaralla. Yhden erikoiskokeen optimipituus n. 30sek. mielummin enemmän. Ajoreittiin olisi hyvä olla mahdollisuus tehdä variaatioita, jotta useampi erilainen erikoiskoe pystyttäisiin järjestämään.

KALUSTO (yhteiset säännöt)

-1/10 2wd tai 4wd ralliauto (sähkö tai polttis)(tehdas- tai omavalmiste tai siltä väliltä)
-Ralliauton tai muun vakioauton tunnistettavissa oleva kori (ei urheiluauto, proto yms.). Ei mielellään nykyisiä touring koreja, koska niistä ei mielestäni pysty enää tunnistamaan alkuperäistä automerkkiä (näyttävät kaikki samoilta).
-Leveys max 200mm (sähkö), 200mm (polttis)
-Sähköautoissa "normaalit" akut. Nimellisjännite max 7,4V (6kennoa tai 2S Lipo. "Pehmeät" lipot kielletty)
-Gyro-ohjaus kielletty
-Nappularenkaat (krossirenkaat) kielletty (ehkä sallittu 2wd luokissa?)
-Ei painorajaa, mutta kilpailun johto voi tarvittaessa määrätä lisäpainoja, mikäli katsoo kyseessä olevan hiilikuituübertuningsuperleggera tapaus.
-Ei minimi maavaraa, mutta kilpailunjärjestäjä tekee radan sen pohjalta, että autojen maavara olisi n. 15mm
-Yksi auto per kuski per yksi luokka. Eli halutessaan voi ajaa vaikka kaikissa luokissa, mutta luokkaa kohden vain yksi auto. Lisäksi on mahdollista, että useampi kuski ajaisi samalla autolla samassa luokassa.

LUOKAT

WRC
-4-veto
-Moottori vapaa

N-ryhmä
-4-veto
-Moottori auton mukana tullut vakiokone tai muu vakiokone

F-ryhmä
-2-veto
-Moottori vapaa

Pikku N
-2-veto (esim. etuveto)
-Moottori auton mukana tullut vakiokone tai muu vakiokone

KILPAILUN KULKU

-2x10min vapaa harjoittelu/luokka. Saman luokan autot ajavat yhtäaikaa (mikäli paljon osallistujia, niin jaetaan useampaan erään. Vähemmän osallistujia -> yhdistetään eriä). Erikoiskoetta ajetaan harjoitusten aikana yhteen suuntaan ja sen lopusta on oltava kulkuyhteys alkuun, jotta ajo sujuisi katkotta. Toiseen harjoitukseen ajosuunta voidaan kääntää.

-1.EK. Kukin ajaa yksitellen erikoiskokeen 1 kolme kertaa. Ajo tapahtuu siten, että sama kuski ajaa kaikki kolme kertaa peräkkäin. Näistä kaksi parasta aikaa lasketaan yhteen. Erikoiskoe voi olla esim. pisteestä A pisteeseen B, siellä ympäri, ja takaisin pisteeseen A.

-2.EK. Sama kuvio kuin ensimmäisellä erikoiskokeella. Erikoiskoe voi olla esim. pisteestä B pisteeseen A, siellä ympäri, ja takaisin pisteeseen B.

-Viimeinen erikoiskoe. Kukin ajaa yksitellen erikoiskokeen KAKSI kertaa. Molemmat ajat lasketaan yhteen. Erikoiskokeelle lähdetään kilpailun sen hetkisen tilanteen käänteisessä järjestyksessä (kilpailun johdossa oleva ajaa viimeisenä). Erikoiskoe voi olla esim. sama kuin EK1, mutta pari mutkaa muutettuna.

Erikoiskokeita voidaan ajaa useampia osallistujamäärän ja tilojen mukaan. Tarvittaessa sama erikoiskoe voidaan ajaa kahteen kertaan, kunhan eivät ole peräkkäisiä erikoiskokeita.

LOPPUTULOKSET

Luokkakohtaiset tulokset ja yleiskilpailun tulokset. Pistesysteemit vielä harkinnassa, mutta pisteet saisi luokkakohtaisesti osallistujamäärä huomioden. Eli mahdollisen sarjan voisi hyvin voittaa vaikkka pikku N:n kalustolla. Alempien luokkien mahdolliset "bonuspisteet" hyvästä yleiskilpailusijoituksesta eivät ole poissuljettu.

VAATIMUKSET KILPAILUNJÄRJESTÄJÄLLE

-Sopiva kilpailupaikka
-Ajanottokello
-Muistiinpanovälineet

KOMMENTTEJA

Onko tällaiselle tilausta? Parannusehdotuksia?
« Viimeksi muokattu: 08.12.11 - klo: 10.16 kirjoittanut Heiniz »

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #1 : 24.02.10 - klo: 10.27 »
Tässä oma ilmoittautumiseni esimerkkinä:

Pikku N-luokkaan Tamiyan Mini vakiomoottorilla

Lisäksi F-ryhmään omavalmiste (pohjana kavennettu asso '90-luvun alusta)320 bemarin korilla. Moottori 17 kiekkainen harjakone.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #2 : 24.02.10 - klo: 10.46 »
Vähän samalla idealla ajettiin Touring Rally -kilpailuja vuoteen 2008 asti. Viimeisen kauden säännöt löytyy täältä. Saa soveltaa vapaasti.

Kilpailuja ajettiin sekä rallicross-tyyppisiä yhteislähtökisoja sekä EK-tyyppisiä rallikisoja, missä yleensä 5 eri pätkää kahteen kertaan. Tässä esimerkkinä yhden EK-kisan tulokset.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #3 : 24.02.10 - klo: 10.53 »
Kuullostaa ideana hyvältä ja voihan sitä koettaa toteuttaakin. Mua vaan epäilyttää nuo M-malliset autot. Esim itse rakentelin Minin jossa oli rallirenkaat, maavaraa nostettu yms ja silti alustan piti olla kova tiivis savipohja. Irtohiekka jo haittas ajoa sorasta puhumattakaan. DF-03 RA olisi varmasti aivan omiaan tähän krosimaisuutensa takia. Kuitenin hyvä idea jota kannattaa viedä eteenpäin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

  • Vieras
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #4 : 24.02.10 - klo: 10.56 »
Ilmottautuminen ei sido mihinkään, ihan hyvä. Kerro nyt kuitenkin missä ajattelit ajattaa näitä skaboja ?

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #5 : 24.02.10 - klo: 11.07 »
Toi "WRC" voi olla ihan hauskaa. Itse ajelin viimekesällä hiekalla TT-01:llä. hyvin kulki pitää van enskerralla vähän tilkkiä reikiä pohjassa.

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #6 : 24.02.10 - klo: 11.32 »
Ilmottautuminen ei sido mihinkään, ihan hyvä. Kerro nyt kuitenkin missä ajattelit ajattaa näitä skaboja ?

Asustelen Loviisassa, joten luonnollinen kilpailupaikka (minun järjestämänä) olisi täällä Loviisassa. Tunnin matka pääkaupunkiseudulta, kuten myös Kuusankoskelta. Mutta mikään ei estä muita innokkaita järjestämästä kisoja myös muualla. Ei toi tunnin ajomatka ole paha mullekaan.

Itse ajopaikka on vielä auki, mutta muutamia ajatuksia niistä löytyy. Lupahan täytyy tietenkin kysyä ennen kuin mitään järjestää. Miettimäni paikat ovat muistaakseni (nyt metri lunta päällä, joten en mene tarkistamaan...) melko kovapohjaisia ja näinhän sen pitäisi ollakin. Harjoitusten jälkeen ajoura on luultavammin putsaantunut melko hyvin erikoiskokeita varten. Näillä ajopaikoilla ei olisi kestopäällystettä ollenkaan.

Tällainen ajatus on tuolla päänupissa jo pari viikkoa myllertänyt. Jostain syystä mielikuva skaalavehkeestä menemässä poikittain soralla ei ota hävitäkseen... Aikoinaan tein tuommoisen kavennetun krossarin bemarin kopalla ja sillä oli hieno päästää soralla. Nyt olisi tarkoitus kasata uudestaan. Krossarin perä, touring autosta vetoakselit ja mahdollisesti tukivarret. Saa nähdä miten ton 17-kiekkaisenkaan tehoja saa siirrettyä tiehen soralla...

Touring rallya ajoin aikoinaan, kun rallicrossiluokka lopetettiin. Silloin oli vielä yhteislähdöt. Mun puolesta myös yhteislähdöt kävisivät tähänkin luokkaan, mutta sitten pitäisi olla sopiva rata ja ajanottolaitteisto. Eronahan tässä olisi se, että tätä ajettaisiin pääasiassa muulla kuin asfaltilla, joten valmiita ratoja ei taida löytyä...

Ja en näe estettä polttiksien osallistumiselle (okei... jossain tapauksessa voi tulla ongelmia lupien kanssa, mutta...). Tämä olisi sellainen "jokamiesluokka". Kunhan näyttää mittasuhteiltaan oikealta autolta, niin eikun baanalle... Sääntöjä/luokkajakoa tarkennetaan sitten kun siihen tulee tarvetta.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #7 : 24.02.10 - klo: 14.03 »
Idea on ihan hyvä, mutta täältä sinne on n. 5 tuntia.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #8 : 24.02.10 - klo: 14.09 »
Todella kiinnostava idea. Eli onko tähän tyyliin hakusessa: http://www.youtube.com/watch?v=oCfyySDDTjU&feature=related (1min jälkeen alkaa viideo)

Tosin tossa perässä juoksemisessa tulee hiki :D. Mutta tollanen tyyli mahdollistais kyllä todella hienoja ratoja (ja juuri tollasi ek tyylisiä).

Itellä ei ole edes tuohon soveltuvaa autoa (vielä ;)) mutta kiinnostusta on kyllä todella paljon.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #9 : 24.02.10 - klo: 14.16 »
Just tollanen mulle tuli tästä ideasta mieleen, tosin ei noin yksityis kohtasta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #10 : 24.02.10 - klo: 14.48 »
Todella kiinnostava idea. Eli onko tähän tyyliin hakusessa: http://www.youtube.com/watch?v=oCfyySDDTjU&feature=related (1min jälkeen alkaa viideo)

Tosin tossa perässä juoksemisessa tulee hiki :D. Mutta tollanen tyyli mahdollistais kyllä todella hienoja ratoja (ja juuri tollasi ek tyylisiä).

Itellä ei ole edes tuohon soveltuvaa autoa (vielä ;)) mutta kiinnostusta on kyllä todella paljon.

Toi video herätti paljon ajatuksia... Tuota perässä juoksemista on joskus kokeiltu ja onhan siinä oma juttunsa. Se vaan, kun tuijottaa sitä autoa, niin äkkiä kompastuu johonkin. Niin eikä tuo kunto taida kovin pitkää kisaa kestää...  :grin:

Mutta miksei sellainen rauhallisempi ajopaikan siirto kesken ajon olisi mahdollista. Ei jäisi katvealueita ja ajoalue laajentuisi. Miksei...

katsoin tuolta rcrallysportin sivuilta, niin siellähän toi on pitkissä perinteissä. On oikein säännöt ja kaikki. On vaan toi tsekin taito vähän ruosteessa... Toi ajoväylä voisi tosiaan olla hieman kapeampi, niin maltti olisi valttia, mutta ehkä ihan yhtä kapea kuin tossa videolla. Etenkin tossa alussa oli melko kapea...

Nyt vaan lumet pois, niin pääsee testailemaan eri vaihtareita. Vai aloitetaanko talvirallilla?  :laugh:

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #11 : 24.02.10 - klo: 20.24 »
Mukana ollaan heti,jos/kun rallikisat saa käyntiin.
Olen seuraillut tuota tsekkien touhua pitkään ja täytyy sanoo,et aika makiata hommaa.
Siellä on tosin aika scale hommaa,mut eiköhän täällä riitä alkuun,et autot edes muistuttaa ralliautoja.
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #12 : 25.02.10 - klo: 07.17 »
En tiedä tuosta videost, mitä varten niiden pitää juosta noiden autojen perässä  :cheesy:. -Sami
Jeps

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #13 : 25.02.10 - klo: 09.29 »
Tuossa vähän lisää rallikuumeen aiheuttajaa... http://www.youtube.com/user/jardakrejci#p/u/8/WmpX5oKpvRA

Tässä oli jo vähän menemisen meininkiä. Tosin tuollaista siltahyppyriä ei sitten mun järjestämissä kisoissa näy...

En tiedä tuosta videost, mitä varten niiden pitää juosta noiden autojen perässä  :cheesy:. -Sami

Aikoinaan on pari rallikisaa ajettu kaveriporukalla ja ajotapa oli juurikin tällainen. Ajettiin metsäpolkuja pitkin, joten näkyvyys oli aika rajattu. Ja sitten se kun roikkui nenä kiinni takapuskurissa, niin pystyi ajamaan tarkemmin. Esim. 10m päästä ohjattuna osuminen kisavauhtia reilun puolen metrin väliin ei ole helppoa... Toisin kuin siitä parin metrin päästä.

Ajopaikkaa en ajatellut sitoa mihinkään tiettyyn paikkaan. Periaatteessa kukin saa vaikka juosta siinä auton perässä, KUNHAN radalle tai ratamerkeille ei aiheudu vahinkoa. Ensisijainen tavoite kuitenkin olisi, että radan pystyisi ajamaan ilman suurempia juoksemisia. No, kokeilemallahan tuo selviää.

Kuullostaa ideana hyvältä ja voihan sitä koettaa toteuttaakin. Mua vaan epäilyttää nuo M-malliset autot. Esim itse rakentelin Minin jossa oli rallirenkaat, maavaraa nostettu yms ja silti alustan piti olla kova tiivis savipohja. Irtohiekka jo haittas ajoa sorasta puhumattakaan. DF-03 RA olisi varmasti aivan omiaan tähän krosimaisuutensa takia. Kuitenin hyvä idea jota kannattaa viedä eteenpäin

Onnistuiskohan noiden RC18 krossareiden kumien venytys minin vanteille? Jos sittenkin sallisi nappularenkaat vajaavetoisille tietyin rajoituksin (esim. max halkaisija)? 1/10 krossarin kumit ei taitaisi oikein istua minin koppaan...

Yön yli nukuttua aloin miettimään, onko toi 4-vetoisen N-ryhmä turha? Varmaan menis hyvin tuossa WRC-luokassa nämäkin, jos ei lähde tekemään turhan leveetä baanaa.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #14 : 25.02.10 - klo: 11.35 »
tere

kuulostaa hyvältä idealta, mutta mietin senlaista seikkaa kun olen ko. tyyppistä pika sudittelua rälläillyt lähes koko ikäni. jos ajoalustana on pehmeä maa, hiekka, kivituhka, 0-15 murske, hiesu yms. niin ongelmana ollut irtomaa aineksen kertyminen ohjauslinkistöön ja vaihtestoon, josta tietysti seuraa ajon keskeytyminen / osienvaihto. äkisältään tulee mieleen kolme automallia joilla edellämainitut ongelmat ovat olleet niin vähäisiä että niillä voisi ajatella kisailua (1. kyosho super ten sports ep 2wd "paras ja kestävin autoni kautta aikojen" 2. tamiyan ta01 ja ta02 aulustainen rallia 3. tamiyan cc01 madallettuna ja rallirenkailla) nykyinen ralliautoni df03ra toimii muuten hyvin rallissa mutta ohjaus jumittuu jatkuvasti vaikka sitä on suojattu runkoon kiinnitetyillä roiskeläpillä, buggyn kori wrc korin alla saattais auttaa mutta sekään ei poista koko ongelmaa, koska eturenkaat on niin lähellä työntötankojen aukkoja jotka ovat avonaiset ja suurehkot.

rallia tamiyan tt01, kössin pure ten alpha 2 eivät mielestäni sovi rallicrossiin jo maavaran pienuuden takia.

tamiyan m03 ja m04L alustoissa on olemassa samaa ongelmaa että ohjaus jumittuu kivestä eikä maavarassa ole hurraamista mutta ei aiheuta niin suurta omgelmaa kuin tt01 ja PTA joiden pohja on leveä ja matala.

on varmaan olemassa automalleja jotka toimivat paremmin rallissa, niistä kertokoot kokemuksen omaavat henkilöt
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #15 : 25.02.10 - klo: 12.45 »

kerpele, mihin sarjaan pääsen mun savage fluxilla ja drifting-renkailla  :grin: ?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #16 : 25.02.10 - klo: 13.12 »
on varmaan olemassa automalleja jotka toimivat paremmin rallissa, niistä kertokoot kokemuksen omaavat henkilöt

Keppivetonen crossiauto johon pannaan rallirenkaat ja koppa

edit: nii harvassa on kyllä spurri suojattu, eli kestää mitä kestää
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #17 : 25.02.10 - klo: 13.13 »


Tässä oli jo vähän menemisen meininkiä. Tosin tuollaista siltahyppyriä ei sitten mun järjestämissä kisoissa näy...
Mitä?!?  Tollastahan tarvii joka kuski. :p

kerpele, mihin sarjaan pääsen mun savage fluxilla ja drifting-renkailla  :grin: ?
:grin:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #18 : 25.02.10 - klo: 14.16 »
Kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Harmi vaan kun itellä ei ole tarvittavaa autoa.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #19 : 25.02.10 - klo: 15.43 »
En tiedä tuosta videost, mitä varten niiden pitää juosta noiden autojen perässä  :cheesy:. -Sami

No katsos, tämä on sitä moottoriurheilua :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #20 : 25.02.10 - klo: 16.23 »
Löysin joskus aikoinaan myös noita juoksu videoita ja ihastuin siihen panostukseen, että näytti radatkin aidoilta. Eli täälläkin on yks kuski mukana, jos sattuu olemaan sopivaa kalustoa silloin ja ajopaikka ei ole liian kaukana.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #21 : 25.02.10 - klo: 19.48 »
Kyllä minä ainakin ihastuin tuohon scaalamaisuuteen, samaa olen sanonut Tuoring kisoista. Siis visuaalisesti katsojillekin antaa enempi kun on aidon näköisiä autoja. Että siitä pojot tsekinmaalle. Mielestäni tuohon scaalamaisuuteen pitäisi pitemmällä tähtäimellä panostaa. Samasta syystä kiinnostaa tuo TT01:sten vakio kisat jossa vaatimuksena oikean auton kori ja suht vakio tekniikka. Ei tarvitse hirveästi rahallisesti panostaa jotta pääsee mukaan ja osan näyttävyydestä tuo tuo scale :evil:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #22 : 25.02.10 - klo: 21.14 »
tere

sama homma, skaalamaisuus miellyttää omaa silmääni kovin.

muutama kuva viime kesältä skaalaralli treeniä (df03ra)

viimeisen kuvan ta01 vois olla kova kampe ko. kisoissa akseliväli lyhennetty noin 240mm ja maavara noin 25mm. eturenkaat kääntyy liian paljon, auto pyörähtää lähes paikallaan, vakio moottori ja välitykse4t 17/74 jolloin nopeus noin 15-20 kmh ja kiihtyy huipuun törkeen nopeaa hpi.n rallirenkailla ja pehmeällä alustalla.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #23 : 25.02.10 - klo: 21.26 »
Voisko nämä 2 luokkaa yhdistää voimat jollain tavoin.

http://rc10.fi/index.php?topic=38571.0

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #24 : 25.02.10 - klo: 21.44 »
Kuulostaisi kyllä oikein hauskalta idealta ja Jerzinkin lisäehdotus omaan korvaan ihan hyvältä kunhan kalustoa ei rajata liian tiukasti. Koko rallycross meiningin lisäksi varsinkin rento hauskanpito ja kirjava kalusto olisivat omalla kohdalla semmoisia täkyjä mitkä nappaisivat tähän touhuun kyllä mukaan.

Esimerkiksi millin tarkkuudella mitatut maavarat ja vuodenmittaiset juupas-eipäs väittelyt moottorisäännöistä ovat semmoisia juttuja miltä toivoisin tällaisessa sarjassa välttyvän.

Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #25 : 25.02.10 - klo: 21.47 »
En sen enempää tiedä mutta tämä luokka on todellakin tervetullut ajamaan kisaa meidän VTR autojen kanssa Sipooseen ja siellä ei pipo kiristä.
Tietysti ajatte omana kisana eikä meidän kanssa samaan aikaan.
Kisapaikka aivan loistava alusta asvalttia ja rata aivan mahtava tälle luokalle sopii todella hyvin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heiniz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #26 : 26.02.10 - klo: 08.47 »
Jaa TT-01:lle olikin oma luokka jo olemassa... Kai sitten tuo N-ryhmä kannattaa tässä säästää. Ekojen kisojen jälkeen sitten näkee onko luokkajako aiheellinen. Kaikki automallit ovat tervetulleita tähän luokkaan. Ensisijainen vaatimus autolle kuitenkin on se, että sillä voi ajaa hiekalla. Tsekeissä monet näyttävät käyttävän touring autoja, joissa on pidemmät iskarit ja iskarin yläpään kiinnityspiste muutettu. Lisäksi niiden tekniikka on koteloitu suojaan. http://www.monkeyracing.cz/?page_id=4

Luokkajaolla ei ole tarkoitus karsia osallistujia, vaan tarjota mahdollisuus tasavertaiseen kilpailemiseen. Periaatteessa jos ottaa mukaan kisaan vaki- ja virikoneen, niin voi sitten kisapaikalla päättää mihin luokkaan osallistuu. Jos esim. WRC:ssä olisi ainoa osanottaja ja N-ryhmässä 78 osallistujaa  :grin:, niin eiköhän silloin kannattaisi ruuvata vakikone kiinni. Tosin mitään estettä ajaa WRC:ssäkään ei olisi.

Ja taas yön yli mietittyäni, tuon sähköautojen maksimileveyden muutin tasan 200 (kuten jo polttiksissa olikin), niin eipähän karsita tälläkään ketään sitten pois. Tällä hetkellä tuollainen tsekkityyppinen erikoiskoe vaikuttaisi mielenkiinoiselta. Kunhan EK vain on sellainen, ettei kuskin kunto ratkaise EK-ajoissa. Pari EK:ta, jotka ajetaan kumpaankin suuntaan. Sitten vielä nykyrallin mukaan samat EK:t kahteen kertaan, niin siinähän on jo 8EK:ta.

Tähän sarjaan ovat tervetulleet myös etu- ja takavetoautot. Niitä kun ei enää tuppaa näkemään oikein missään kisoissa (pl. minicup). Minejähän on Suomi väärällään, joten olisi hieno nähdä niitä myös soralla. Ne voisivat olla aika menijöitä, etenkin kapeilla osuuksilla... Takavetoisia ei taida olla kauheasti markkinoillakaan (alle 200 leveinä), mutta voin laittaa juttua takavetokrossarin kavennuksesta, kunhan projeketi etenee. Tämän näkisin ehkäpä mielenkiintoisimpana luokkana ajajan kannalta... Vielä kun kopaksi laittaisi esim. retroracingin välikoppa escortin, niin avot...

Kiitokset jerzille kilpailukutsusta. Valitettavasti en näe tämän luokan tulevaisuutta sileällä asfaltilla. Asfalttiluokkia on jo X määrä, joten tämän luokan painopiste tulisi mielestäni olla soralla tai rallicross tyyppisellä seka-alustalla.

JVL:n Subarut on komiaa katseltavaa. Kumpikin auto on tervetulleita kisaamaan. Itseltäkin löytyy tuollainen Subaru Brattin koppa. Tosin aika kärsinyt, kun on tollaista kovaa muovia.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #27 : 26.02.10 - klo: 09.39 »
Eli tarkoitin sitä että kuin meillä on kisat tuolla Sipoossa niin näille autoille tehdään myös oma kisa koska näen että se alusta ja rata mikä siellä on tarjolla on kuin nyrkki nenään näille autoille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #28 : 26.02.10 - klo: 11.41 »
Ei ole oikein kokemusta näistä pienemmistä 1/10 autoista. Niin olisko linkata jotain minkä päälle alkaa kasaamaan. Edullisesti pitäs päästä kun tulee varmaan 2 autoa talliin. Käyttö olis puhtaasti rallycrossia nurkissa itetehdyillä radoilla ja sitten varmaan jos näihin kisoihinkin lähtis jos on lähempänä.

Neliveto ja ilmeiesti hihnaa ei kananta edes harkita kun on maastosta kyse. Joku sellanen halpa ja helppo aloittelija peli mihin saa varaosiakin.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« Vastaus #29 : 26.02.10 - klo: 12.37 »
tere

sähkö 4wd autoina voisin suositella tamiyan df03ra ja ennekaikkea ta01-02 (joita ei oikeen tahdo löytyä uutena kaupassa enää) myös hyviä runkoja sain tästä ja tästä alustaisia. varmasti muitakin on, ja kertokaa ne joilla on tietoa mitkä muut merkit/mallit sopis rallispinttiin ja yleisesti ralliin.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1