Kirjoittaja Aihe: SC2-10 ja SC4-10 Säännöt ja mitä todennäköisimmin keskustelua  (Luettu 89841 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
En todellakaan ole yksityyppirenkaan kannalla, mutta onko kukaan miettinyt että jos kiellettäis kaikki ns.piikkipyörät? Esim. just pinnit ja spiket...
Isommalla kuviolla olevat pyörät on kestävyydeltään parempia ja tätä kautta myös harrastaja ystävällisiä.

Tätä koitin ehdottaa kun tikkurilan ratavarikolla oli ankarat rengasjupinat käynnissä, mutta en ehtinyt edes sanoa lausetta loppuun kun alkoi jo kova "eeeeeiii oooo mahollista" huutelu..  :grin: mulle on sinänsä ihan sama millanen sääntö, renkaiden kuluminen hieman kyllä huolestuttaa kun jopa kyoshot rupee olee kohta sileenä. No onneks ostin niitä neljä paria!  :tongue: Mä oon niin huono ajaa että pitää harjotella paljon, siinä menis liikaa minipinnejä sileeks..!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Tätä koitin ehdottaa kun tikkurilan ratavarikolla oli ankarat rengasjupinat käynnissä, mutta en ehtinyt edes sanoa lausetta loppuun kun alkoi jo kova "eeeeeiii oooo mahollista" huutelu..  :grin: mulle on sinänsä ihan sama millanen sääntö, renkaiden kuluminen hieman kyllä huolestuttaa kun jopa kyoshot rupee olee kohta sileenä. No onneks ostin niitä neljä paria!  :tongue: Mä oon niin huono ajaa että pitää harjotella paljon, siinä menis liikaa minipinnejä sileeks..!
Onneks omat TeamC:t on vielä ihan hyväs kuosis vaikka ajoin koko viime kauden :)

Mutta en usko että tommone puolirajaus toimii mitenkään. Muutenkin toin jo aikasemmin esille ettei luokalla ole mitään sääntöjä, ainoastaan erillisiä kisajärjestäjiä jotka tekevät omat säännöt.

Eli on hyvä ymmärtää että vaikka mitä tahansa tähän threadii kirjoittaa niin huutoäänestys ei tuota sääntöjä. Tällä hetkellä jokainen kisajärjestäjä kirjoittaa omat säännöt. (niinkuin tuossa pari viestiä ylempänä näytettiinkin SC cupin säännöt)

Itse uskon että vapaa rengas ja sen kylkee suositellut renkaat ovat paras tapa mennä tällä hetkellä.

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysymys: Mitä tällä ykstyyppirengas säännöllä haetaan? Onko luokka liian epätaisainen, meneekö osa porukasta liian lujaa renkaiden ansiosta vai miksi tästä asiasta pitää vääntää, onko joku tietty rengasmerkki paljon kallimpi kuin joku toinen? Kaikki varmaan tietää mitkä renkaat toimii sisäradalla jos on vähänkään tutustunut foorumin corr keskuteluihin, joten siitä että ei osaa valita oikeita renkaita tämä ei voi johtua. Ei herneitä tai mitään muutakaan vaan jos vastaat tähän niin asiallisesti sitten. Mä en keksi mitään syytä tähän vääntöön joten kertokaa miksi moista käydään niin taas avautuu mullekin uus näkökulma asiaan, ehkä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kunhan heitetään läppää... Ja haetaan parempaa, tai pikemmin edullisempaa järjestelyä.

Kärjen vauhti on tasainen, siihen ei rengassäännöllä kai tarvitse yrittää vaikuttaa? Yksityyppirengas alentaisi kustannuksia, ei tarvitse hankkia joka radalle eri renkaita. Ja tuoreita renkaita, edellisenä kautena käyttöönotetut on jo kovettuneet. Edellisen kauden renkaankin saa toimimaan pitoaineella... Uusia renkaita tulee koko ajan markkinoille ja osa niistä on selvästi parempia jollain radalla kuin muut.

Miinuspuolella tulee renkaan toimivuus jokaisella radalla. Nämä liukkaan alustan sisäradat tuntuvat aika vaativilta renkaan suhteen eikä sama rengas ole hyvä, eikä ehkä toimi ollenkaan, kaikkialla.
Minipinnillä rengaskustannus karkaisi taas käsistä, Kyoshon renkaatkaan eivät ole edullisia mutta kestävät sentään vähän enemmän.

Yksityyppirengas toimii jo joissain luokissa, ei se olisi tässäkään mahdoton. Mutta perusteluja, perusteluja...

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho ja minipin on käsittääkseni parhaat renkaat sisäradoilla kautta linjan, korjatkaa jos olen väärässä. Näistä voi valita mieleisensä. Molemmilla on omat puolensa. Rengaskuluissa tuskin hirveän kovia eroja on ja renkaita jos joutuu 2 kertaa kaudessa uusimaan niin menoerä ei varmasti ole ylitsepääsemätön. Keskustella voi ja pitääkin mutta turha vääntäminen vois jäädä jo unholaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
keskustelufoorumilla mielipiteiden vaihto yleisesti ja kaikkien nähtävillä ei ole huutoäänestystä.
Se on keskustelua ja aina kun vaan ihmiset pystyy pitäytymään aiheessa ja kaikki ylimääräinen tunteilu (misä nähdään toisessa topikissa) pysyy pois niin keskustelu johtaa suuren mutkan kautta enemmän tai vähemmän sääntöihin.
Kun mistä tahansa asiasta keskustellaan avoimesti niin silloin sääntöjen laatijat saavat nähdä paljon nimenomaan harrastajien mielipiteitä ja nimenomaan muitakin mielipiteitä kuin ainoastaan omat ja kotikaupungin kavereiden mielipide.

Ei muuta kuin enemmän vaan keskustelua siitä olisiko yksityyppisyydessä ideaa vai ei... Ja minkälaisessa yksityyppisyydessä???
Minkälaisin rajauksin, mitä, missä, miksi ja milloin.

Tällaisilla keskusteluilla on paljon merkitystä luokkien sääntöihin.
Mikäli huomataan että iso osa harrastajista on jotain mieltä jostain säännöstä niin tottakai sääntöjen ylläpitäjien pitää ottaa sellainen mietintään.
Mikäli sääntöjä rustailevat viittaavat kintaalla koko keskustelulle niin tehtävässä on väärät henkilöt.
Säännöt varsinkin tälaisessa luokassa ovat harrastajia varten.

On mielestäni täysin naurettavaa että tällä foorumilla joka on koko harrastuksen ylivoimaisesti suurin ja jopa vaikutusvaltainen keskustelufoorumi, aina keskustelut leimataan huutoäänestykseksi tai väännöksi.
Mielummin halutaan kaikkia sääntökeskusteluja ym. käydä läpi mielummin pienellä ryhmällä ja suljettujen ovien takana jotta kukaan harrastaja ei pääsisi olemaan mistään asiasta eri mieltä.
Sitähän kun tänäpäivänä ei näköjään suvaita että joku on jostain asiasta eriävää mieltä.
Eikä nykyään oikeastaan porukka pysty mielipiteitä vaihtelemaan varsinkaan ilman henkilökohtaisuuksia tai muuta asiaan kuulumatonta lässytystä...
Kyseistä asennetta olen ihmetellyt jo vuosia ja varsinkin ihmetellyt että asia vain jatkuvasti pahenee ja pahenee.

Joku aloittaa keskustelun... Ei tarvitse edes yhtä sivua keskustella kun jo joku alottaa "huutoäänestys, painu sinä johonkin...sinun takia harrastajat vetää itsensä kiikkuun yms yms yms yms yms"


keskustelua, mielipiteitä ja varsinkin niiden perusteluja. Sitä vartenhan foorumit ovat.


Ps: anteeksi pitkä avautuminen... Alkaa jo ärsyttämään että tällä foorumilla alkaa olemaan täysin mahdotonta keskustella mistään asiasta ilman että joku tulee sanomaan keskustelua huutoäänestykseksi tai väännöksi. Saati että joku vetää harrastuksen lopettamisen esiin.

(avautuminen)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Niin tuo yksityyppirengas idea olis hyvä että huono.
Huono siinä mielessä että saatavuus olis jossain vaiheessa huono, ja sitten se että se ei välttämättä tarjoa kaikille alustoille hyvät pidot.
Nokian kisoissa oli kuulema vain yksi rengas toiminnut vaikka K.markin rebgas on ollut tähän asti se paras, kuulema.
Hyviä puolia se että silloin ei tarvitse lainkaan miettiä mikä olis se paras vaihtoehto tai että minkä minä nyt ostan tai että sitäjatätä.
Sä tiedät tasan tarkkaan että nuo on ne renkaat ja piste.
Se tietysti olis huono homma maahantuijille tuo yksityyppirengastus.
Itse olen ruisaillut team c renkailla ja aina käyttänyt pitoainetta ja pito on ollut todella hyvä eikä niiden hinta nyt mikään ylitsepääsemätön ole.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Itse laitoin Nokialla uudet Minipinnit aamun reeneihin alle, ja ajelin koko päivän aina kahden akun jälkeen renkaat eestä taakse vaihtaen (pyörimissuunta säilyttäen siis) ja vielä kisan jälkeen seuravana päivänä käksi täyttä akkua tyhjäksi (noin 55minyhteensä), ja ajattelin niillä samoilla ajaa kyllä ainakin yhdet kisat vielä.

Nappula noin puolessa välissä ja pito ehkä jopa hiukan parantunut. Sopiva rengas liukkaille pinnoille, mutta ei ainakaan omalla kalustolla olisi voinut edes ajatella Turussa missä piikkirengas pitää aivan älyttömästi uutena varsinkin. Slicksiksi kuluneena ehkä.

Turussa taas toimi Losi niinkuin totuttua todella hyvin, pitoa hyvin sekä matolla että liukkaalla. Losilla oli Nokialla selvästi liukkaampaa, omassa autossa ero jotakin 1-1,5s.

Kössin rengas kuulemma on tosi hyvä kanssa, mutta niitä ei ole tullut kokeiltua kun ei noita Loseja saa kulumaan pois.

Kisoissa ajetaan aina sillä mikä parhaalta tuntuu (tai mitä pakista löytyy), siinä en ole tottunut säästämään. Pinnirenkaan saa todella äkkiä sileäksi jos jää putkeen/köyteen kiinni ja kaasuttelee itseään irti siten että rengas hipoo köyttä...

Vapaan renkaan kannalla olen tässä luokassa kun aloituskynnys pitää olla olematon luokkaan sisään pääsemiseksi. Pitoaineet ei ole mieleeni, rataan kun voi colalla tehdä pitoa. Nokialla about 1:3 cola/vesiseoksella tehty pito.

Riku

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pieni yhteenveto siitä minkälaiseen käsitykseen olen jäänyt kuultujen ja kirjoitettujen juttujen perusteella. Muutama rengas toimii lähes kaikilla radoilla ja monella muulla pystyy ajamaan treeniä kisaa, mutta ei aivan kärkirenkaan vauhdissa. Pitoaineilla saa kavennettua tätä vauhtieria mutta pitoaineen käyttö ei ole sallittu kaikilla radoilla joten jos aikoo ajaa tosissaan kilpaa sijoituksista niin rengasvaihtoehtoja on kaksi.

Okei, nyt meillä on kaksi toimivaa rengasta niin mihin yksityyppisääntöä tarvitaan? :wink:

Jos on yksityyppi renkaat niin kuka on se maahantuoja joka ottaa vastuulleen että renkaita on saatavana Suomesta silloin kun niitä tarvitaan? Jos maahantuoja ei kykene syystä tai toisesta toimittamaan renkaita niin jätetäänkö kisoja väliin siksi ettei ole sopivaa rengasta alle? Kun ajetaan kisaa ja halutaan menestyä niin montako settiä pitää olla kauden aikana renkaita joilla saa parhaan mahdollisen lopputuloksen, se kun tiedetään että rengas ei toimi uudesta sliksiksi samalla tavalla? Miten sitten foamit ja vanteet, niilläkin saadaan eroja joten pitäisikö nekin luokitella kustannusten vähentämiseksi?

Ajattelee asiaa mitenpäin tahansa niin yksityypille ja vapaille renkaille on kannattajansa, kumpi on sitten oikea ratkaisu luokan hyvinvoinnille on vähän vaikeammin ennustettavissa.

Nykyinen rengassääntö alkaa kuulostamaan ihan hyvältä ainakin niin kauan kun ratojen pidot on noinkin erilaisia. Vielä kun tarpeen mukaan sallittaisiin pitoaineet kisoihin niin toimivia renkaita olisi useampia joilla voi ajaa spinnaamatta, vaikka niillä ei kärkirenkaan vauhtiin päästäisikään.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Toisilla kuluu renkaat nopeesti ja toiset kehuu kuinka on vedetty koko kausi blaa blaa.
Jos alla on hyvä rengas niin se kestää kohtalaisen pitkään ajamista... Kausissa turha mitä" mitata.
"Mulla on 90 vuoden pro-linet edelleen kuin uudet..."

Monilla renkaat kuluneet nopeasti KOSKA on käytetty paljon pitoaineita ja hyvinkin rengasta sulattavaa wd nelikymppistä.
Ja ollaan tiksissä tulittamassa harva se ilta akkutolkulla.

Rengas säännöllä ja sälnnöttömyydellä on molemmilla hyvät ja huonot puolensa.

Miks ei niistä porukka vaihtelis fiiliksiä paikassa mikä on juuri sitä varten olemassa...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Itse laitoin Nokialla uudet Minipinnit aamun reeneihin alle, ja ajelin koko päivän aina kahden akun jälkeen renkaat eestä taakse vaihtaen (pyörimissuunta säilyttäen siis) ja vielä kisan jälkeen seuravana päivänä käksi täyttä akkua tyhjäksi (noin 55minyhteensä), ja ajattelin niillä samoilla ajaa kyllä ainakin yhdet kisat vielä.

Eli renkaat/ treeni-ilta. Ei kiitos.

Vaikka luokka on ainut mitä ajan en ole niin tosissani että tuohon lähden. Varsinkaan kahden auton kanssa.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Losi/Kyosho ja Minipin. yksi sarja kumpaakin, niin niillä ajaa varmasti kaikki neljä SC kisaa. Ehkä jos haluaa panostaa niin kaksi kierrosta minipinnejä. Eipä tuo nyt niin valtava menoerä ole. Ei puututa nyt siihen paljonko renkaita menee reenatessa, kun se on jokaisen henkilökohtainen asia. Ja riippuu missä reenailee, laittaako pitoa jne. jne. Kisoissa pärjää tolla määrällä. Toki jos löydettäisiin se uber rengas joka toimii joka radalla kuin unelma, niin sitten sopii yksityyppi. Siihen asti: Kisoissa tavataan.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Kyosho ja minipin on käsittääkseni parhaat renkaat sisäradoilla kautta linjan, korjatkaa jos olen väärässä.

Turussa toimii ainakin traxxas. Pinnillä en oo vielä koittanu, mutta olen melkosen varma että pitää liikaa.

Nokian kisoissa oli kuulema vain yksi rengas toiminnut vaikka K.markin rebgas on ollut tähän asti se paras, kuulema.

Ei Nokialla toiminu vaan yks rengas. Siellä ajettiin nelkussa minipinneillä ja loseilla ainakin hyviä aikoja. (oli käytössä muitakin renkaita, mut ei yhtä nopeita)
Esim. Salonen oli kisojen toinen ja ajoi loseilla.

Monilla renkaat kuluneet nopeasti KOSKA on käytetty paljon pitoaineita ja hyvinkin rengasta sulattavaa wd nelikymppistä.

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitoaineiden käyttö on turhaa. En oo käyttäny, enkä edes aatellu käyttää pitoaineita.


-Mikko-

ps. ajan itse nelkulla, joten mielipiteeni ja kommentit on siltä pohjalta...
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
vapaalla SC autoon tarkoitettulla renkaalla jos mentäs jatkossakin. 

shumi tai kössi se joka tap on.



Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eli renkaat/ treeni-ilta. Ei kiitos.

Ei treeneissä ole mitään sääntöä renkaista, siellä saa ajaa millä mustalla/pyöreällä renkaalla tahansa... :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuupilla on pärjätty Nokian kisoihin asti ihan ok tällasella setillä: Edessä ollut sama Kössi-pari koko ajan viime kauden syksystä asti. Takana oon vaihdellut kössiä ja losia vähän maun mukaan, mutta isoa eroa niillä ei ole. Kyoshon renkaita mulla on taakse kahdet, kuluneet ja uudenkarheet. Kummatkin ostettu viime kaudella. Losit on toissa kaudelta ja pintaa riittää. Hyvin noi toimii vieläkin. Keskeltä ihan sliksit kössit alkaa tosin varsinkin matolla olemaan turhan luikerot, mutta noilla vanhoilla Loseilla kerettiin vielä Turun kisojen vikassa tuuppifinaalissa ensimmäisenä maaliin.

Tän kauden ekat renkaat ostin Nokialla, kun siellä minipin oli välttämätön ainakin takana, jos edes unelmoi kärjen vauhdista. Laitoin joka lopulta joka kulmaan, mutta yhden erän ajelin kössit edessä ja pinnit takana. Ei ollut huono niinkään. Pinniä on kisojen jälkeen vielä ainakin puolet jäljellä, vaikka yritin niitä kuluttaa parhaani mukaan joka välissä. Toimivat vähän kuluneena paremmin. Mut oli se Tolosen raxxas kotiradallaan semmonen peli, että meni menojaan, vaikka olisi ite ajanut millä ihmerenkaalla tahansa.

Musta tän hetkisessä tilanteessa ei ole perusteita yksityyppirenkaalle, kun parilla oikein valitulla rengastyypillä voi hyvin ajaa kisasta toiseen. Ja eteen ei tuupissa välttämättä tarvi kuin yhden toimivan parin. Nelkussa tietty eri juttu.

Tottakai noissa rengasvalinnoissa voi hifistellä ja polttaa rahaa testaamalla kaikkia mahdollisia, mutta ei sillä vielä kisoja voiteta. Saa näitten vehkeitten virittämiseen muutenkin "sijoitettua" älyttömästi rahaa. Oli se luokka tai laji mikä tahansa, niin toiset panostaa enemmän, toiset vähemmän, mutta SC:ssä ainakin tällä hetkellä pärjää verrattain pienellä panostuksella ilman yksityyppirengastakin.


Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Kysymys ... kuuluuko minipin rengas SC-auton/-luokan tyyliin/henkeen ?
Oma mielipiteeni on että ei kuulu.

Mutta jokainen ajaa parhaaksi katsomallaan renkaalla / mitä pakista löytyy ja maksimaalista pitoahan kaikki haluaa.. selvähän se.
Eli mitä todennäköisemmin itselläkin seuraavassa Nokian kisassa "piikkirengasta" alla kössi/losi setin sijaan :lipsrsealed:

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksipäs ei kuulu, se on 2.2/3.0 rengas siinä missä muutkin.

Samaa joku sanoi muutama vuosi sitten suorista vanteista, jonkun mielestä ne soti luokan henkeä vastaan ja olisi pitänyt käyttää kartiovannetta ja löysiä inserttejä...

Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Kysymys ... kuuluuko minipin rengas SC-auton/-luokan tyyliin/henkeen ?
Oma mielipiteeni on että ei kuulu.

Mutta jokainen ajaa parhaaksi katsomallaan renkaalla / mitä pakista löytyy ja maksimaalista pitoahan kaikki haluaa.. selvähän se.
Eli mitä todennäköisemmin itselläkin seuraavassa Nokian kisassa "piikkirengasta" alla kössi/losi setin sijaan :lipsrsealed:

-Timppa

Jos maksimaalista pitoa haettas niin sliksit + pitoaine olis se paras. Tai suoraan foamirenkaat!!

itellä ei ainakaan minipinnillä ollut yhtään liikaa pitoa, vaan auto tuntu menevän kokoajan vaan liippiä,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Tähän asti olen pärjännyt omasta mielestä hyvin ilman pitoainetta. Minulla tulee siitä hajusta pää kipeäksi,
siksi en halua henkilökohtaisesti sitä käyttää. Lisäksi minulla on tällainen päähänpinttumä että pitoaine on tarkoitettu on-road puolelle, jossa sivuluisua ei haluta. SC-luokassa sivuluisu on näyttävää ja yleisöä viihdyttävää.

Kisakutsuissa on erikseen haluttu mainita, mitkä renkaat radalla toimivat. Niiden mainittujen suosituksien perusteella on kisaajan ja varsinkin aloittelijan helpompi tehdä rengasvalinta jo ennen kisapaikalle saapumista.
Mielestäni renkaiden maininta on hyvä asia kun ei tarvitse kaikkien tehdä samoja rengastestejä vaan kerhon omat jampat, jotka ajavat eniten, tekevät suositukset. Tälläisella avoimella toiminnalla saadaan lisää innostuneita kilpailuun osallistujia.

SC-luokan tarkoitus on käsittääkseni olla ns. sisäänheittoluokka. Turussa se on onnistunut melko hyvin.
Harrastajia on erilaisia - myös bling blingin ostamiseen on hyvä olla mahdollisuus. Joku voi olla siitä hyvinkin kiinnostunut.

Nokian kisassa ajoin alkueriä Assoilla, ja Traxxasin renkailla. Finaaliin sain lainaksi Losin Striket.
Kyllä niilläkin ihan hyvin ehti.


Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC2-10 ja SC4-10 Säännöt ja mitä todennäköisimmin keskustelua
« Vastaus #380 : 26.11.11 - klo: 18.33 »
Nokian kisailmossa ei ikävä kyllä mainittu mini pinneistä mitään, joten kaikki ei varmaan tiennyt tullessa. Mutta eiköhän se aika selvää ole nyt kaikille mitä ensi kisassa kannattaa laittaa alle jos haluaa vauhtia lisää. Tuupissa oli kyllä omasta mielestäni Losi Strikeilla mahdoton ajaa. Tai kyllä niilläkin olisi voinut ajaa, mutta siitä oli hauskuus kaukana kun kokeilin. Ja hauskaahan tämän pitää olla :)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Oon nyt puolisen vuotta RC autoilua harrastanut ja olen ollut todella tyytyväinen ilmapiiriin mikä noissa muutamassa SCW kisassa on ollut. Ei nipoteta turhista, säännöt ei oo turhan tiukkoja ja tukee luokan rentoa meininkiä.

Henkilökohtaisesti mulle on aivan sama millä renkaalla porukka ajelee kisoissa, ite laitan alle ne jotka parhaiten toimii siitä pienestä valikoimasta joka pakista löytyy. Ja eiköhän seuraavaan Nokian kisaan mennessä pakkiin tollaset minipinnitkin ilmesty.

Pitoaineitten kanssa en ala läträämään, olen kuitenkin sekunti tolkulla kärkeä hitaampi, niin eipä sen niin väliä ole tuleeko siihen päälle vielä yksi tai kaksi sekkaa lisää ilman pitoaineita. Jos rata ei kuitenkaan ole ajettava ilman pitoainetta niin sitten radalle täytyy mun mielestä tehdä jotain, ilman pitoaineitakin pitäisi ajamisen olla hauskaa. Jos ite saisin päättää niin kieltäisin kisoissa pitoaineet, treenit asia erikseen.

Turun SCW kisoissa alla oli traxxasin renkaat jotka on sille radalle varmaan parhaat ja kivaa oli. Nokialla taas oli losin striket, jotka ei olleet parhaat, mutta kivaa oli silti !
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |