Kirjoittaja Aihe: Maverick Strada SC 1/10  (Luettu 43355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #60 : 31.03.10 - klo: 14.57 »
näin olis tarkotus tehdä juu  :wink: kisoihinhan sillä ei varmaan pääsisi? mutta omaksi iloksi olisi kiva koittaa.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Jeps

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #62 : 31.03.10 - klo: 20.39 »
Noniin, Maverick hyppysissä  :grin:

Paketista löytyy manuaali, "rengasavain", auto, radiot, akku ja laturi.


Radioista löytyy EPA molemmille kanaville ja Dual Rate ohjaukselle...


Akun kiinnitys pisti haasteen lipottimelle, mutta kyllähän tuo aika siivosti kyytiin menee. Pieni fouminpala mahdollistaa akun paikan säätämisen pituussuunnassa (tai vähän pidemmän akun käyttämisen).


Pohjalevy on sama kuin Strada MT/XB/XT:ssä, pukin korista voisi tulla asiallinen "sisäkori".


Kori itsessään on kokoluokaltaan minislässin ja ison slässin puolivälin tietämissä.


Rengastus on jotakuinkin 1:10 buggyn takarenkaan kokoinen, selvästi siis isompi kuin minislässissä (/pienempi kuin slässissä).


Ylipäätään tuntuu, että auto on kevyt ja varsin sopivan kokoinen käteen. Kävin puolisen tuntia ajelemassa (4000 mAh lipo) ja vakiona ajokäytös vaikuttaa mieluummin yliohjaavalta kuin puskevalta. Hyppää kuin pupu (perä pomppaa pystyyn), mutta toisaalta tuntuisi kevyessä patikossa menevän ihan siedettävästi. Ohjausservo tuntui hitaalta, joten päivitykseen menee radioita lukuunottamatta kaikki sähköt, jos tästä autoa kovaan ajoon meinaa, mutta ensikertalaiselle paketti tuntuu hyvältä lähtökohdalta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #63 : 31.03.10 - klo: 23.32 »
Ohjausservo tuntui hitaalta, joten päivitykseen menee radioita lukuunottamatta kaikki sähköt, jos tästä autoa kovaan ajoon meinaa, mutta ensikertalaiselle paketti tuntuu hyvältä lähtökohdalta.
Iltapuhteena konehuoneeseen tipahti harjaton 6.5t (5200 kV) sensorilla, ohjausservoksi Futaba S9452 ja radioiksi Futaba 3PM 2.4GHz. Kävin lyhykäisesti testaamassa illan pimeydessä 2S lipon kanssa ja kulkihan tuo. Laskurin pohjalta arvio olisi 75...80 km/h huiput. Märkä ja likainen asvaltti oli liukkaamman puoleinen...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #64 : 31.03.10 - klo: 23.51 »
Ohjausservo tuntui hitaalta, joten päivitykseen menee radioita lukuunottamatta kaikki sähköt, jos tästä autoa kovaan ajoon meinaa, mutta ensikertalaiselle paketti tuntuu hyvältä lähtökohdalta.
Iltapuhteena konehuoneeseen tipahti harjaton 6.5t (5200 kV) sensorilla, ohjausservoksi Futaba S9452 ja radioiksi Futaba 3PM 2.4GHz. Kävin lyhykäisesti testaamassa illan pimeydessä 2S lipon kanssa ja kulkihan tuo. Laskurin pohjalta arvio olisi 75...80 km/h huiput. Märkä ja likainen asvaltti oli liukkaamman puoleinen...

Kansa vaatii *.avi.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #65 : 01.04.10 - klo: 00.24 »
Ohjausservo tuntui hitaalta, joten päivitykseen menee radioita lukuunottamatta kaikki sähköt, jos tästä autoa kovaan ajoon meinaa, mutta ensikertalaiselle paketti tuntuu hyvältä lähtökohdalta.
Laskurin pohjalta arvio olisi 75...80 km/h huiput.

Teoreettisen varmaankin. Voit huoletta heittää siitä useita kilometrejä pois. En vähättele, vaan otaksun. Been there, done that :wink:.

Todellakin avia odotellen. Jotain olen youtubesta katsellut. Eniten kiinnostaa spurrin kestävyys. Vaikuttaa heiveröiseltä, muttei välttämättä ole.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #66 : 01.04.10 - klo: 00.34 »
Voihan se puolet tuosta jopa kulkea todellisuudessa. Nuo laskurit ovat aika teoreettisia ja jättävät huomioimatta monta muuttujaa laskuissaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #67 : 01.04.10 - klo: 00.38 »
Jep laskureja saa heittää vanttuulla. Gepsi kyytiin tai tutkalla kahtelemaan. Sitten voi puhua jo about tarkoista lukemista...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #68 : 01.04.10 - klo: 01.04 »
Gepsi kyytiin tai tutkalla kahtelemaan. Sitten voi puhua jo about tarkoista lukemista...

Kyllä, ainoa luotettava. Muistan laskeneeni oman unliautoni nopeudeksi reilusti yli 100km/h rc-monsterin laskurilla. Menihän se pirun lujaa, mutta ei mitään mahdollisuutta edes 100km/h tuntumaan käytännössä.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #69 : 01.04.10 - klo: 01.33 »
GPS:nkin lukemiin saa suhtautua varauksella. Tarkkuus korkeintaan muutaman metrin sisällä ja vaihtelu varsin suurta. Jos kuitenkin ottaa useampia vetoja, niin saa karsittua niistä selkeästi toisistaan liikaa poikkeavat pois ja saa jonkin käsityksen paljonko kulkee.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #70 : 01.04.10 - klo: 01.52 »
vähän ot kyllä jo...
Jep jos puhutaan näistä vakio softista mitkä nappaa huipun. Niin voivat ottaa valehuippuja. Hyvänä testinä ajelin takatuuppari transportterilla turkuun. Tuo ei kulje edes alamäkeen myötätuulessa 20km kiihdytyksen jälkeen yli 120kmh, mutta silti gepsiin oli tallentunut lukema 130. Eli siellä oli tullut joku nopea sijainnin vaihto tjsp.

 Mutta esim. tuo race chrono. Jännä kapistus kyllä. Sieltä löytyy korkeudet, kiihtyvyydet, nopeudet, sijainnit, g-pisteet yms. yms. Ja kaikki tulee käppyränä eli sieltä voi hyvin sulkea pois jonkun epämääräsen piikin. Ei uskoisi tuostakaan softasta, mutta kun g voima käppyrääkin katselee niin sieltä huomaa koska on normaalisti kiihdyttäessä vaihdettu vaihdetta. Kesällä tuosta tulee varmaan paljon iloa rc-auto käytössä :).

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #71 : 01.04.10 - klo: 08.46 »
Varmasti softapuoli löytyy kuntoon, mutta ainakin Nokian puhelimen GPS-siru on halpa, hidas ja epätarkka ja noilla niitä nopeuksia tunnutaan enimmäkseen mittaamaan. Lisäksi GPS-satelliittien Suomesta katsoen ei ole kovin suotuisa todella tarkkaan paikanmääritykseen liikkuvalle kohteelle.

Jotta tulisi jotain asiaakin, niin ihan kiva havaita, että tästäkin autosta kuitenkin on johonkin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #72 : 01.04.10 - klo: 09.58 »
Juu se vakio on aivan onneton ainakin mulla N95:sessa. Lukituksessakin menee ties kuinka kauan. Ite oon aina käyttäny ulkosta bt gepsiä rinnalla.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #73 : 01.04.10 - klo: 12.35 »
Eiköhän tässä pääsiäisen ylevänä tavoitteena ole saada GPS kyytiin ja selville mihin tuo lentää ja ottaa myös video. Toivottavasti kelejä riittää ja löytyy riittävän kuiva paikka ajella.
« Viimeksi muokattu: 01.04.10 - klo: 23.15 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #74 : 01.04.10 - klo: 12.47 »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #75 : 01.04.10 - klo: 23.21 »
Menee kiusallisesti iltahämäriin ja lyhyisiin hetkiin ajelut vielä tässä vaiheessa, mutta nyt on testattu kulkuja GPS kyydissä. Valitettavasti pidot ei oikein riittäneet huiputtamiseen, eikä valo kuvaamiseen, eikä aika kunnolla yrittämiseen. Lähtönumeroiksi jäi 59,7 km/h.

Takapäähän pitäisi saada pitoja lisää, sillä vauhdin kasvaessa härveli meinaa spinnata oli veto päällä tai ei. Nopari on alkuperiään aika ylhäällä, joten uusi nopari on vastarin wanhalla paikalla.

Huomenissa luvassa säätöä...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa tohelo

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #76 : 01.04.10 - klo: 23.29 »
mitäs väliä sillä on,että paljonko se kulkee??lähinnä kiinostaa yleinen kestävyys.Lähes minkä vaan kikottimen saa kulkemaan lujaa,mutta että se myös kulkisi enemmän kuin sen kerran :roll:

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #77 : 01.04.10 - klo: 23.56 »
ajoitko huiput vakiona???
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #78 : 02.04.10 - klo: 00.38 »
Tuollaisella akselivälillä ja raideleveydellä on aika sula mahdottomuus saada tuota menemään suoraan. Lisäksi kun kori toimii laskuvarjona, niin holtiton käyttäytyminen senkun vaan lisääntyy.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #79 : 02.04.10 - klo: 07.47 »
60kmh on aika huimaa kyytiä tuollaiselle kevyehkölle SC:lle, älä suotta yritä rikkoa nopeusennätyksiä vaan keskity parantamaan auton ajettavuutta ettei pelit karkaa lapasesta noissa vauhdeissa. Jos sulla on iskarit vakiokunnossa niin laita ekana jäykempää öljyä niihin ja mahdollisesti eteen jäykempää jousta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #80 : 02.04.10 - klo: 10.18 »
60kmh on aika huimaa kyytiä tuollaiselle kevyehkölle SC:lle, älä suotta yritä rikkoa nopeusennätyksiä vaan keskity parantamaan auton ajettavuutta ettei pelit karkaa lapasesta noissa vauhdeissa. Jos sulla on iskarit vakiokunnossa niin laita ekana jäykempää öljyä niihin ja mahdollisesti eteen jäykempää jousta.
Härveli tuntuu ällistyttävän vakaalta peliltä pienen ruuvaamisen jälkeen. Takapäästä ei yön pimeinä tunteina löytynyt oikein muuta tolkullista kokeiltavaa säätöä kuin iskari alakiinnityspisteen siirto. Etupäähän meni lisää aurausta ja renkaat vaihtui kymppikrossin renkaisiin. Helpotti. Etupäässä ulosjouston rajoitinruuvien kanssa etupää tonttiin teki katuajolle ns. meisseliä, eli ehkä tuolla ne huiput saadaan vielä selville. Ainakaan 6,5t kone ei tuntunut enää liian kireältä  :grin:

Keula menee nyt liki tontissa ja perä aika ylhäällä, eikä näillä säädöillä asvaltilta poistumiseen ole enää juuri asiaa. Tattarisuolle näin ok, mutta jostain pitäisi nyt löytää vielä hyvä "krossipaikka", jossa ei ihan hillittömästi kertyisi kuraa kopan sisään.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #81 : 03.04.10 - klo: 22.36 »
Eipä ole oikein ollut kelejä ja/tai aikaa ajaa valoisaan aikaan, mutta kun vihdoin viimein saatiin toinenkin kuski (ja auto) ajoon sillä ajatuksella, että videolle saisi tehtyä vertailuajot, niin alkoi tapahtua.

Karvaton koira halusi nuuskia lajitoverinsa perää, eli tuli ajeltua harjattomaksi päivitetyllä autolla ns. täysii toisen, paikallaan olleen vakiokuntoisen auton perään. Tuloksena paikallaan olleesta autosta kori säleenä, takaiskari poikki ja iskaritorni mutkalla. Kumma juttu, että toisen auton keulaan ei tullut vahinkoa  :shocked:

Keula siis tuntuu kolarikestävältä, perä heppoisammalta   :huh:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #82 : 03.04.10 - klo: 23.26 »
No missä se video on?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #83 : 04.04.10 - klo: 12.18 »
Ao. videot ilmentää hieman kireän koneen ongelmia. Keula nousee, kun vauhti nousee, eikä pitoja ole (ainakaan märällä asvaltilla) liioin. Liipaisin ei pohjaan asti päässyt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=chfhiQwCuCo[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sKlfKiHNmpM[/youtube]

Parempaa kyytiä saa, kun tiputtaa auton tontiin ja vaihtaa alle 1:10 krossin matalaprofiilisempaa rengasta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #84 : 04.04.10 - klo: 13.05 »
Kopan takaosan ja sivuikkunoiden rei'ittäminen voi myös vakavoittaa menoa ja hillitä lentoon lähtöä. Aikamoinen kantopinta tuossa SC-korissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #85 : 04.04.10 - klo: 13.40 »
Vielä verrokkipari vakio vs. viritetty.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VnrbrsLiULA[/youtube]

Punaisessa vakiohärvelissä akun virkaa toimittaa paketissa mukana tuleva 1800 mAh NiMH. Sinisessä virissä HobbyCityn punainen kovakuorinen 2S 4000 mAh 25C ja saman firman 100 A / 5200 kv (6.5T) kombo.

Molemmissa takapäässä iskarin alakiinnityspistettä siirretty pykälä ulospäin, sinisessä lisäksi ulosjoustoa rajoitettu edessä reilusti.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #86 : 05.04.10 - klo: 12.32 »
Urheilukentällä tuli muutama akku ajeltua. Vakiona ei sylje kovin pahasti hiekkaa sisään, mutta harjattomana ruopii sen verran enempi, että tavaraa on kyydissä enempi.



Voimansiirron kanssa ei ole ongelmia käytännössä ollut ainakaan vielä, mutta kaipa nuo rattaat olisi hyvä pakkiin ottaa, niin eipähän jää ajo kesken hammaspeikon iskiessä.

Aurausta vähän lisää eteen ja ulosjoustoa vähemmän, niin pysyy lapasessa tehokkaammallakin koneella. Vakiokoneen alavääntö jättää toivomisen varaa ja tuntuu, että mutkastakin poistumista helpottaisi jos olisi hieman enempi voemaa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #87 : 05.04.10 - klo: 13.26 »
Hyvältä näyttää meno, paremmalta kuin omassa, ainakin vielä  :wink:
Onko sulla tämä combo autossa: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #88 : 05.04.10 - klo: 13.52 »

Voimansiirron kanssa ei ole ongelmia käytännössä ollut ainakaan vielä, mutta kaipa nuo rattaat olisi hyvä pakkiin ottaa, niin eipähän jää ajo kesken hammaspeikon iskiessä.


näyttää vähän arveluttavalta tuo voimansirron suojaamattomuus. pikku kivet tekee pahaa jälkeä, tai ainakin teki kössin pta2 ku sellainen aikoinaa oli.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maverick Strada SC 1/10
« Vastaus #89 : 05.04.10 - klo: 14.55 »
meneekö tuo siihen http://www.morfars.dk/rc/brushless-system-ezrun-p-4690.html ja vaikuttaako paljon nopeuteen.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -