noniin poijaat, kertokaa missä on vikaa.
kyse speed runeista.
kaikki samalla laittella tehty eli nokian n82:n sisäinen gps + nokia sports tracker.
joskus viime lokakuussa mamba max nopari ja mamban 5700kv motti, 12 kennoa, välitykset 23/86.
nopeus 70km/h tuossa viereisellä tiellä.
nyt tämän viikon perjantaina täysin samat vermeet, prisman parkkipaikka, 59km/h.
voiko sähkölinjat vaikuttaa mitenkään tuohon gps:n toimintaan?
prisman parkkiksen yli meinaan menee voimalinjat ja aina kun auto niiden alapuolelle meni niin alkoi järjetön nykiminen.
silti mielenkiintoiseksi menee seuraava.
viime talvena, 6 kennoa, 15/86 välitykset, 40km/h.
perjantaina 12 kennoa, 19/86 välitykset, 47km/h.
siis mitä hemmettiä?
ja juuri äsken kun tulin serkun kyydillä kotiin niin testattiin että jos tuo gps olisi vain hidas, mutta kyllä se yhtä nopeasti nopeutta päivitti kuin auton mittarikin.
silmällä arvioituna tuon motin suorituskyky ei ole laskenut ollenkaan, ja silmällä arvioituna se myös meni noilla yli pitkillä 23/86 välityksillä prisman parkkiksella paljon paremmin kuin tuossa viereisellä tiellä lokakuussa mutta silti nopeus 11km/h hitaampi.
kyllä tuo omaan bashaus käyttöön kulkee tarpeeksi ei siinä mitään, mutta pistää se ihmettelemään kun muut kellottaa täysin samoilla osilla ja jollain 8-9 kennolla n.80km/h ja minä en jumaliste pääse edes 12 kennolla tuohon mukamas.
nyt selvisi ongelma.
se oli kuitenkin gps.
noksussa kun on assisted gps mutta se ei toimi jos puhelin ei ole verkossa ja saa datayhteyttä.
pari päivää sitten kellotin tt-01:n ja annoin sports trackerin käyttää datayhteyttä koska muuten ei tuntunut saavan edes signaalia.
nopeus oli 37.3 joka tuntui ihan järkevältä vanhalla orionilla, vaki väleillä ja akulla joka ei ollut kuin varmaan hiukan yli puoleen ladattu.
tänään sitten koitin peden kanssa.
12 kennoa ja 16/86 välitykset.
75.3km/h
nousi kyllä suupielet korviin.
eli niillä 19/86 väleillä mitä siellä prisman parkkiksella koitettiin on varmasti ollut yli 80km/h eli ei kuviteltu että se auto kulki kohtuu kivasti.