Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1097192 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1650 : 06.02.13 - klo: 17.46 »
Moro! ostoslistalla olisi normi Trencherit 1/2"offsetillä.. onks kellään kokemuksia miten normi diffit/vetarit (3908) kestää noin isoja gummeja?.
 Trencher X:ät olis kivat mut luulen että niitä varten olisi aika must päivitellä noita diffejä ainakin..

t-Teemu
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1651 : 06.02.13 - klo: 18.52 »
Moro! ostoslistalla olisi normi Trencherit 1/2"offsetillä.. onks kellään kokemuksia miten normi diffit/vetarit (3908) kestää noin isoja gummeja?.
 Trencher X:ät olis kivat mut luulen että niitä varten olisi aika must päivitellä noita diffejä ainakin..

t-Teemu
Mulla on vielä isommat, eli ne BigJoet 40 sarjalaiset ja hyvin on diffit kestäny  :smiley: Tosin kyllä ajelen teräsvetareilla mutta kyllä noilla Trencheneillä normivetarit ja diffit kestää :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=4871.msg637638#msg637638

Milläs setupilla muuten ajelet ? Vakiocombo ? 4S vai 6S ?
« Viimeksi muokattu: 06.02.13 - klo: 19.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1652 : 06.02.13 - klo: 20.28 »
4S:llä ajelen toistaiseksi. Huomasin muuten että Traxxasin sivuilla tuossa E-maxxin 3908L-versiossa tulee 6S-akut mukana..hmmm.. voi olla että ekan ajon jälkeen lähdetään metsästämään sitten kaikennäköistä varaosaa..   :wink:
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1653 : 07.02.13 - klo: 08.06 »
4S:llä ajelen toistaiseksi. Huomasin muuten että Traxxasin sivuilla tuossa E-maxxin 3908L-versiossa tulee 6S-akut mukana..hmmm.. voi olla että ekan ajon jälkeen lähdetään metsästämään sitten kaikennäköistä varaosaa..   :wink:
Jep.. valitettavasti tämä laite ei kestä noilla perusmuovi hiluilla tuota 6S:ää.. Oma tällä hetkellä on pommin varma mutta rahaa on mennyt  :wink: Toki on ollut kiva rakentaa, ei siinä mitään. Vielä kun väsään itelleni bullet proof spoolit niin ajonautinto on taattu :grin:

Ite ajelen esimerkiksi just noilla 3908L:n mukana tulevilla 3S akuilla ja kivasti se kyllä liikkuu..  :evil:

ps. Toisaalta Savage on melkeen sitä jo kättelyssä ja hintalappu on pienempi :cool:

pps. Näytät olevan uus jäsen ? Millos olet näin hyvän auton hommannut ja missä päin vaikutat ? Kerroppa muuten sekin, miksi just tähän autoon päädyit  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo: 08.19 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1654 : 07.02.13 - klo: 15.24 »
4S:llä ajelen toistaiseksi. Huomasin muuten että Traxxasin sivuilla tuossa E-maxxin 3908L-versiossa tulee 6S-akut mukana..hmmm.. voi olla että ekan ajon jälkeen lähdetään metsästämään sitten kaikennäköistä varaosaa..   :wink:
Jep.. valitettavasti tämä laite ei kestä noilla perusmuovi hiluilla tuota 6S:ää.. Oma tällä hetkellä on pommin varma mutta rahaa on mennyt  :wink: Toki on ollut kiva rakentaa, ei siinä mitään. Vielä kun väsään itelleni bullet proof spoolit niin ajonautinto on taattu :grin:

Ite ajelen esimerkiksi just noilla 3908L:n mukana tulevilla 3S akuilla ja kivasti se kyllä liikkuu..  :evil:

ps. Toisaalta Savage on melkeen sitä jo kättelyssä ja hintalappu on pienempi :cool:

pps. Näytät olevan uus jäsen ? Millos olet näin hyvän auton hommannut ja missä päin vaikutat ? Kerroppa muuten sekin, miksi just tähän autoon päädyit  :smiley:

Joo viime kesänä tää E-Maxx tuli hommattua. Rpm:ää on tullut laitettua sekä alu-bulkkia ja mahdollisesti tilailen tuon FLM:N 10900 alustan myös.
 Ollaanhan me Mcly tavattukkin muutaman kerran siellä Petikon loistavilla mestoilla. Ajelin loppukesän sillä punaisella, rikkinäisellä stokki-korilla :) mut ei hätää nyt on hommattuna pari uutta koria: Prolinen GMC Sierra LP sekä Crowdpleazer 2.0. Pitäis vielä saada ne maalattua  :tongue: .
 Osaa on kyllä mennyt rikki ja oppirahoja tullut maksettua mut edelleen olen sitä mieltä että tuli hommattua ainakin itselle sopiva auto. Se on mukava ja hauska ajaa, sopivan kokoinen, paljon hyviä aftermarket-osia jne.

t-Teemu
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1655 : 07.02.13 - klo: 20.50 »
4S:llä ajelen toistaiseksi. Huomasin muuten että Traxxasin sivuilla tuossa E-maxxin 3908L-versiossa tulee 6S-akut mukana..hmmm.. voi olla että ekan ajon jälkeen lähdetään metsästämään sitten kaikennäköistä varaosaa..   :wink:
Jep.. valitettavasti tämä laite ei kestä noilla perusmuovi hiluilla tuota 6S:ää.. Oma tällä hetkellä on pommin varma mutta rahaa on mennyt  :wink: Toki on ollut kiva rakentaa, ei siinä mitään. Vielä kun väsään itelleni bullet proof spoolit niin ajonautinto on taattu :grin:

Ite ajelen esimerkiksi just noilla 3908L:n mukana tulevilla 3S akuilla ja kivasti se kyllä liikkuu..  :evil:

ps. Toisaalta Savage on melkeen sitä jo kättelyssä ja hintalappu on pienempi :cool:

pps. Näytät olevan uus jäsen ? Millos olet näin hyvän auton hommannut ja missä päin vaikutat ? Kerroppa muuten sekin, miksi just tähän autoon päädyit  :smiley:

Joo viime kesänä tää E-Maxx tuli hommattua. Rpm:ää on tullut laitettua sekä alu-bulkkia ja mahdollisesti tilailen tuon FLM:N 10900 alustan myös.
 Ollaanhan me Mcly tavattukkin muutaman kerran siellä Petikon loistavilla mestoilla. Ajelin loppukesän sillä punaisella, rikkinäisellä stokki-korilla :) mut ei hätää nyt on hommattuna pari uutta koria: Prolinen GMC Sierra LP sekä Crowdpleazer 2.0. Pitäis vielä saada ne maalattua  :tongue: .
 Osaa on kyllä mennyt rikki ja oppirahoja tullut maksettua mut edelleen olen sitä mieltä että tuli hommattua ainakin itselle sopiva auto. Se on mukava ja hauska ajaa, sopivan kokoinen, paljon hyviä aftermarket-osia jne.

t-Teemu
Teemu kerpele  :grin: En muistanu yhtään sun nikkiäs kun et kauheesti täällä foorumilla ole seikkaillut  :wink: Loistavaa, että löysit tän mestan ja ens kesänä hypyt ja hyppyrit sen kun kasvaa, eiks vaa ? Petikko kutsuu heti kun lumet on sulat, right  :wink: ? Ne Trenchenit on kyllä hyvät renkaat.. millä vanteilla olis ne ajatellu vai jo valmiiksi liimattuina niihin desperadoihin ? Pistäs tänne kuvat noista koreista maalaamattomana. Kuullostaa aika siistiltä.

Itellä 2 uutta valosarjaakin noihin autoihin mutta saa nyt nähä viittiikö tohon F-250 koriin laittaa kun bashaamisen tietää mitä siinä valoille käy  :grin: Laitan kuvia ens viikolla kun mun spooli projektin osia saapuu.. saat siitä ehkä vähän vihiä mitä tuleman pitää  :wink: Vaihtuu siis keulan ja perän diffit lukkoihin  :wink: Eipähän jatkossa sitten 6S:llä tehot häviä sutivan pyörän mukana variksille  :evil:
« Viimeksi muokattu: 08.02.13 - klo: 07.28 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1656 : 08.02.13 - klo: 10.46 »
4S:llä ajelen toistaiseksi. Huomasin muuten että Traxxasin sivuilla tuossa E-maxxin 3908L-versiossa tulee 6S-akut mukana..hmmm.. voi olla että ekan ajon jälkeen lähdetään metsästämään sitten kaikennäköistä varaosaa..   :wink:
Jep.. valitettavasti tämä laite ei kestä noilla perusmuovi hiluilla tuota 6S:ää.. Oma tällä hetkellä on pommin varma mutta rahaa on mennyt  :wink: Toki on ollut kiva rakentaa, ei siinä mitään. Vielä kun väsään itelleni bullet proof spoolit niin ajonautinto on taattu :grin:

Ite ajelen esimerkiksi just noilla 3908L:n mukana tulevilla 3S akuilla ja kivasti se kyllä liikkuu..  :evil:

ps. Toisaalta Savage on melkeen sitä jo kättelyssä ja hintalappu on pienempi :cool:

pps. Näytät olevan uus jäsen ? Millos olet näin hyvän auton hommannut ja missä päin vaikutat ? Kerroppa muuten sekin, miksi just tähän autoon päädyit  :smiley:

Joo viime kesänä tää E-Maxx tuli hommattua. Rpm:ää on tullut laitettua sekä alu-bulkkia ja mahdollisesti tilailen tuon FLM:N 10900 alustan myös.
 Ollaanhan me Mcly tavattukkin muutaman kerran siellä Petikon loistavilla mestoilla. Ajelin loppukesän sillä punaisella, rikkinäisellä stokki-korilla :) mut ei hätää nyt on hommattuna: Prolinen GMC Sierra LP sekä Crowdpleazer 2.0. Pitäis vielä saada ne maalattua  :tongue: .
 Osaa on kyllä mennyt rikki ja oppirahoja tullut maksettua mut edelleen olen sitä mieltä että tuli hommattua ainakin itselle sopiva auto.

Teemu kerpele  :grin: En muistanu yhtään sun nikkiäs kun et kauheesti täällä foorumilla ole seikkaillut  :wink: Loistavaa, että löysit tän mestan ja ens kesänä hypyt ja hyppyrit sen kun kasvaa, eiks vaa ? Petikko kutsuu heti kun lumet on sulat, right  :wink: ? Ne Trenchenit on kyllä hyvät renkaat.. millä vanteilla olis ne ajatellu vai jo valmiiksi liimattuina niihin desperadoihin ? Pistäs tänne kuvat noista koreista maalaamattomana. Kuullostaa aika siistiltä.

Itellä 2 uutta valosarjaakin noihin autoihin mutta saa nyt nähä viittiikö tohon F-250 koriin laittaa kun bashaamisen tietää mitä siinä valoille käy  :grin: Laitan kuvia ens viikolla kun mun spooli projektin osia saapuu.. saat siitä ehkä vähän vihiä mitä tuleman pitää  :wink: Vaihtuu siis keulan ja perän diffit lukkoihin  :wink: Eipähän jatkossa sitten 6S:llä tehot häviä sutivan pyörän mukana variksille  :evil:

Jep! sama mies.. joo ens kesänä järjestetään Petikkoon sit kunnon ajot!.
 Ne Trencherit tulisi juuri noilla desperadon-vanteilla valmiiksi liimattuina. Oisko ne maksanut jotain 34$pari siis vanteineen. Beadlockit kiinnostais kyllä mutta luulen että niiden hankinta jää kyllä myöhemmäksi.
 Laitan myöhemmin kuvaa noista koreista maalaamattomana sekä maalattuina. Tarkoitus olis tehdä kaksi vähän eri tyylistä koria. Crowdpleazer on paksumpi ja vähän isompi kori kuin tuo GMC Sierra joten teen siitä bashaus/hällävälilä-korin ja GMC Sierraan voisi jo panostaa sitten vähän enemmän väreillä, yksityiskohdilla, tarroilla. Jep, Petikko kutsuu..  :azn:
« Viimeksi muokattu: 15.02.13 - klo: 22.22 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1657 : 11.02.13 - klo: 14.51 »
Osia saapui postitse  :wink:



Pöydällä
•2kpl CNC koneistettua spoolia
•2kpl 8x16x5mm laakeri
•2kpl 10x15x4mm laakeri
•4kpl 6x12x4mm laakeri
•8kpl M2,5x8mm ruuvia
•8kpl M3x10mm ruuvia

Tilattu (pitäisi saapua viikolla 7)
•2kpl Traxxas Differential Ring Gear/Pinion Gear Revo 3.3 (425379X)
•2kpl Traxxas Housings Diff Left & Right E-Maxx (423979)

Pientä vihjettä himikselle mitä on vastassa kesällä  :wink:

Ainiin, ja tilasin myös tollaisen Ford:n F-150 SVT Raptor korin. Tulee luultavimmin metallihohtosinisellä, valkosilla raidoilla ja mustilla lokareilla ja puskureilla  :smiley: Varakoriksi kun F-250 luultavasti halkeaa kesän alussa liian pahasti..
« Viimeksi muokattu: 11.02.13 - klo: 20.02 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1658 : 16.02.13 - klo: 21.24 »
Tässäpä muutama kuva kokoomis vaiheista ja valmiista spooleista  :smiley: Lähipäivänä asennan autoon kiinni tai sitten kun uus korikin saapuu niin saa siitäkin kuvia tänne  :wink: Kellään muulla spooleja kiinni ? Tossa ylempänä on tosiaan osa lista jos haluaa samanlaista hommaa värkätä.. toki spoolit kandee 6S setupilla ainakin hommata jostain muualta kuin TRX:ltä  :angry:




[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1659 : 18.02.13 - klo: 21.09 »
Muutama rakennus kuva.. Nyt on Spoolit asennettu  :wink: Hieman oli säätämistä mutta menihän ne  :smiley: Nyt odotellaan uutta koria saapuvaksi. Alustava aikataulu 23.2.13..





« Viimeksi muokattu: 18.02.13 - klo: 21.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1660 : 19.02.13 - klo: 15.53 »
itsellä samalaiset rosteri spoolit.
mutta tällä hetkellä vain takana kiinni ja eteen tuskin laitan kun ei sit oikeen käänny.
ja nyt on pari akku ajettu eikä vielä ole hajonnut  :grin: toisin kuin TRX:n spoolit  :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1661 : 19.02.13 - klo: 16.27 »
itsellä samalaiset rosteri spoolit.
mutta tällä hetkellä vain takana kiinni ja eteen tuskin laitan kun ei sit oikeen käänny.
ja nyt on pari akku ajettu eikä vielä ole hajonnut  :grin: toisin kuin TRX:n spoolit  :evil:
TRX:n Spoolit on lähinnä varmaan tarkoitettu Nimh akuille kun tuntu räsähtävän 4S setupillakin  :wink: Mutta eiköhän nämä kestä juu. Potentiaalia on kyllä paljonkin. Ite iskin nyt kumpaankin päähän niin saa sitten kunnolla ajella tuolla dyynihiekalla ja kaasulla sitten ympäri. Spooleillahan ei auto käänny asfaltilla sitten yhtään mutta eipä ne ole siihen tarkoitettukaan. Tasauspyörästössä on omat hyvät ja huonot puolet niin kuin Spooleissakin  :smiley: Nämä sopivat omaan ajoon kyllä parhaiten ja asfalttia varten sitten vaan diffi "pakka" takas alle  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1662 : 19.02.13 - klo: 17.11 »
Moro Maxxin omistajat  :smiley: Saattaa kuullostaa hieman nyypältä kysyä kuvan kera mutta, mikä vaikutus tuolla Tall Offset Ball:lla on ? Kun ei se mihinkään offsettiin voi vaikuttaa  :huh: Lähinnä kun ohjeissa mainitaan, että sen pitäisi olla edessä ylhäällä mutta itse olen sen nätävästi laittanut alas  :grin:


Ohjeet : http://traxxas.com/sites/default/files/5141RINST%20(1).pdf
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1663 : 19.02.13 - klo: 17.26 »
itsellä samalaiset rosteri spoolit.
mutta tällä hetkellä vain takana kiinni ja eteen tuskin laitan kun ei sit oikeen käänny.
ja nyt on pari akku ajettu eikä vielä ole hajonnut  :grin: toisin kuin TRX:n spoolit  :evil:
TRX:n Spoolit on lähinnä varmaan tarkoitettu Nimh akuille kun tuntu räsähtävän 4S setupillakin  :wink: Mutta eiköhän nämä kestä juu. Potentiaalia on kyllä paljonkin. Ite iskin nyt kumpaankin päähän niin saa sitten kunnolla ajella tuolla dyynihiekalla ja kaasulla sitten ympäri. Spooleillahan ei auto käänny asfaltilla sitten yhtään mutta eipä ne ole siihen tarkoitettukaan. Tasauspyörästössä on omat hyvät ja huonot puolet niin kuin Spooleissakin  :smiley: Nämä sopivat omaan ajoon kyllä parhaiten ja asfalttia varten sitten vaan diffi "pakka" takas alle  :cool:

voi olla että TRX:n spoolit on tarkoitettu vaan nimh akuille ja perus hiilikoneille.
itselle riittävä tuo että takana vain spooli kun ajan pääosin metsässä ja hiekka tiellä ni on se kiva että kääntyy hyvin  :grin:


itsekkin olen ihmetellyt sitä että mitä virkaa noilla Tall Offset palleroilla on? en nyt muista kummin päin ne nyt mulla on tai voi olla et siel on jotkuu muutkii kuulat kiinni mut hyvin toimii  :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1664 : 19.02.13 - klo: 17.29 »
itsellä samalaiset rosteri spoolit.
mutta tällä hetkellä vain takana kiinni ja eteen tuskin laitan kun ei sit oikeen käänny.
ja nyt on pari akku ajettu eikä vielä ole hajonnut  :grin: toisin kuin TRX:n spoolit  :evil:
TRX:n Spoolit on lähinnä varmaan tarkoitettu Nimh akuille kun tuntu räsähtävän 4S setupillakign  :wink: Mutta eiköhän nämä kestä juu. Potentiaalia on kyllä paljonkin. Ite iskin nyt kumpaankin päähän niin saa sitten kunnolla ajella tuolla dyynihiekalla ja kaasulla sitten ympäri. Spooleillahan ei auto käänny asfaltilla sitten yhtään mutta eipä ne ole siihen tarkoitettukaan. Tasauspyörästössä on omat hyvät ja huonot puolet niin kuin Spooleissakin  :smiley: Nämä sopivat omaan ajoon kyllä parhaiten ja asfalttia varten sitten vaan diffi "pakka" takas alle  :cool:

voi olla että TRX:n spoolit on tarkoitettu vaan nimh akuille ja perus hiilikoneille.
itselle riittävä tuo että takana vain spooli kun ajan pääosin metsässä ja hiekka tiellä ni on se kiva että kääntyy hyvin  :grin:


itsekkin olen ihmetellyt sitä että mitä virkaa noilla Tall Offset palleroilla on? en nyt muista kummin päin ne nyt mulla on tai voi olla et siel on jotkuu muutkii kuulat kiinni mut hyvin toimii  :evil:
Sitäpä just kun kaikki skulaa ja auto menee suoraan mutta törmäsin vaan moiseen ohjeeseen ja päädyin kattoo oman setupin :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1665 : 21.02.13 - klo: 07.56 »
Moro Maxxin omistajat  :smiley: Saattaa kuullostaa hieman nyypältä kysyä kuvan kera mutta, mikä vaikutus tuolla Tall Offset Ball:lla on ? Kun ei se mihinkään offsettiin voi vaikuttaa  :huh: Lähinnä kun ohjeissa mainitaan, että sen pitäisi olla edessä ylhäällä mutta itse olen sen nätävästi laittanut alas  :grin:


Ohjeet : http://traxxas.com/sites/default/files/5141RINST%20(1).pdf

Se vaikuttaa siiihen että kääntyykö pyörä sisään vai ulospäin joustoliikkeen aikana, parhaiten sen vaikutuksen tuntee hypystä maahantulon yhteydessä (varsinkin jos tulee ns kulmalleen alas).
Revon polttispuolella setupsheeteissä sen parhaista asennosta on esimerkkejä eri ratatyypeille.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1666 : 21.02.13 - klo: 08.00 »
Noin se kyllä toimii.. Tarkastan kanssa autoilijoille, kummin päin tämä vaikuttaa Maxx:n osalta illalla :wink:

Propsit Hermannille  :cool:
« Viimeksi muokattu: 21.02.13 - klo: 08.29 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1667 : 21.02.13 - klo: 08.30 »
Bump steer on ilmiön nimi englanniksi ja googlettamalla  löytyy aiheesta vaikka kuinkapaljon niin rc kuin 1:1 puolelta.

Kun autoa kattoo ylhäältäpäin ja painelee jousitusta näkee kääntyileekö pyörät jouston mukana ja kumpaanko suuntaan. Tolla pystyy vaikuttaa aika tavalla kääntyvyyteen ja esim. vähentää kaatumistaipumusta tiukoissa kurveissa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1668 : 21.02.13 - klo: 08.34 »
Bump steer on ilmiön nimi englanniksi ja googlettamalla  löytyy aiheesta vaikka kuinkapaljon niin rc kuin 1:1 puolelta.

Kun autoa kattoo ylhäältäpäin ja painelee jousitusta näkee kääntyileekö pyörät jouston mukana ja kumpaanko suuntaan. Tolla pystyy vaikuttaa aika tavalla kääntyvyyteen ja esim. vähentää kaatumistaipumusta tiukoissa kurveissa.
Rock ´n Roll.. porukalla asia hallussa. Kiitos Volvospede  :azn: Googlettelen ja testaan kotosalla vaikutuksen. Ja siis ilman muuta halutaan, että noi auraa joustossa eikä harita. Muutenkin kun tullaan korkeelta alas ja jos harittaa kun auto tulee hieman sivussa alas niin se on sit siinä  :wink: Spooleilla varsinkin kun veto on molemmilla puolilla tasaisesti..

Ps. Otetaan taas ens kesänä viivaa sun Assos kanssa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1669 : 22.02.13 - klo: 22.22 »
Moro Maxxin omistajat  :smiley: Saattaa kuullostaa hieman nyypältä kysyä kuvan kera mutta, mikä vaikutus tuolla Tall Offset Ball:lla on ? Kun ei se mihinkään offsettiin voi vaikuttaa  :huh: Lähinnä kun ohjeissa mainitaan, että sen pitäisi olla edessä ylhäällä mutta itse olen sen nätävästi laittanut alas  :grin:


Ohjeet : http://traxxas.com/sites/default/files/5141RINST%20(1).pdf

Se vaikuttaa siiihen että kääntyykö pyörä sisään vai ulospäin joustoliikkeen aikana, parhaiten sen vaikutuksen tuntee hypystä maahantulon yhteydessä (varsinkin jos tulee ns kulmalleen alas).
Revon polttispuolella setupsheeteissä sen parhaista asennosta on esimerkkejä eri ratatyypeille.
Nyt on testattu noitakin setuppeja, eli parhain itelle ja omille ajoille on kuvassa näkyvä. Sillä tavalla renkaat kääntyy sisäänpäin kun eteen tulee joustoa  :smiley: Näillä mennään.. Ja huomenna saapuu uus kori kesän karkeloihin  :wink: Maalaan sen toki vasta myöhemmin kun väriä en ole vielä päättänyt mut mahdollisimman "aidoksi" se olis idea maalaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1670 : 23.02.13 - klo: 13.16 »
Hommat jatkuu.. kori saapui.. Nyt vaan miettimään värivaihtoehtoja..  :wink: Yllättävän paljon detaileja tuossa korissa. Saa siististi tehtyä ikkunalistat yms..  :cool:

Ford F-150 SVT Raptor
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1671 : 23.02.13 - klo: 13.30 »
Itsekin olen juuri tuota samaa koppaa kesää ajatellen katsellut, kun vanha rupee olemaan jo teippailtu joka puolelta. Korit ei talvella oikein kaatoja kestä ja yllättävän pienistä kaadoista on toi traxxasin oma kori antautunut. Mistäs sä ton oman koppas tilasit?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1672 : 23.02.13 - klo: 13.42 »
Itsekin olen juuri tuota samaa koppaa kesää ajatellen katsellut, kun vanha rupee olemaan jo teippailtu joka puolelta. Korit ei talvella oikein kaatoja kestä ja yllättävän pienistä kaadoista on toi traxxasin oma kori antautunut. Mistäs sä ton oman koppas tilasit?
Hobbypeoplesta toimitusmyyntinä, eli suoraan TowerHobbiesta ne tilaa mitkä eivät ole heidän valikoimissaan  :smiley: Kun pelkkä kori olis tullu kalliimmaksi tilata towerista suoraan, eikä ollu muuta osaa nyt mielessä  :grin: mitä väriä olit ite tuohon ajatellut ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1673 : 23.02.13 - klo: 13.54 »
Alustavasti olen miettinyt räikeämmän ja tummemman värin välillä. Punainen olisi vahva vaihtoehto, mutta toisaalta tumma sininen/harmaa sopisi kanssa niin perhanan hyvin  :tongue: Voi olla myös että yhdistelen näitä värejä ja saa nähdä mitä kaikkea muuta mieleen tulee, kun korin hankinta lähestyy. Yksityiskohtia en ole vielä hirveästi ajatellut.

Ps. sopiiko tiedustella kuinka paljon tuli korille hintaa

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1674 : 23.02.13 - klo: 13.58 »
Alustavasti olen miettinyt räikeämmän ja tummemman värin välillä. Punainen olisi vahva vaihtoehto, mutta toisaalta tumma sininen/harmaa sopisi kanssa niin perhanan hyvin  :tongue: Voi olla myös että yhdistelen näitä värejä ja saa nähdä mitä kaikkea muuta mieleen tulee, kun korin hankinta lähestyy. Yksityiskohtia en ole vielä hirveästi ajatellut.

Ps. sopiiko tiedustella kuinka paljon tuli korille hintaa
Omatkin suunnitelmat hieman muuttui kun korissa on niin paljon noita detaileja et on pakko käyttää niitä hyväksi ettei tarvis käyttää montaa tarraa  :wink: Näillä näkymin itelle tulis toi tumma metallihohto sininen ja harmaat kaaret ja mustalla detaileja  :smiley: mut saa nyt nähä kun alkaa suunnittelu  :cheesy: Onko sulla nyt vakiokori vai joku muu ? Saatko laitettua kuvaa tänne..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1675 : 23.02.13 - klo: 14.33 »
Eipä siinä mitään erikoista nähtävää ole kun vakiokorilla mennään. Tähän autoon ei ole tarvinnut koria vielä vaihtaakaan, mutta kyllä se pian on edessä. Laitappa ihmeessä kuvaa, kun saat maalattua, niin näkee miltä kori autossa näyttää  :wink:

Kuvat auton ulkoa ja sisältä

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1676 : 23.02.13 - klo: 17.07 »
Alustavasti olen miettinyt räikeämmän ja tummemman värin välillä. Punainen olisi vahva vaihtoehto, mutta toisaalta tumma sininen/harmaa sopisi kanssa niin perhanan hyvin  :tongue: Voi olla myös että yhdistelen näitä värejä ja saa nähdä mitä kaikkea muuta mieleen tulee, kun korin hankinta lähestyy. Yksityiskohtia en ole vielä hirveästi ajatellut.

Ps. sopiiko tiedustella kuinka paljon tuli korille hintaa
Kori tuli maksamaan 36,00€, eli pari egee enemmän mitä normi korit maksaa (about 33,00€). Toki jotkut Parman peruskorit saa halvemmalla mutta kyllä sen korin pitää laadukas ja hieno olla kun saattaa joskus tulla alas väärinpäin  :laugh:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1677 : 23.02.13 - klo: 17.08 »
Eipä siinä mitään erikoista nähtävää ole kun vakiokorilla mennään. Tähän autoon ei ole tarvinnut koria vielä vaihtaakaan, mutta kyllä se pian on edessä. Laitappa ihmeessä kuvaa, kun saat maalattua, niin näkee miltä kori autossa näyttää  :wink:

Kuvat auton ulkoa ja sisältä
Oletko tehnyt harjallisesta harjattomaksi tolla Savagen Castle virityksellä  :smiley: ? Yllättävän siisti tuo on ja puhas.. kauan on sulla ajossa ollut ja uutenako ostit ?
« Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo: 17.11 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1678 : 23.02.13 - klo: 17.22 »
Tervehdys. Minulla on e-Maxxi tuloilla ja oli kiinnostus hommaa siihen lipo akut.

Olisiko mitään fiksuja ehdotuksia ostoksille?

Kiitos...
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1679 : 23.02.13 - klo: 17.46 »
Tervehdys. Minulla on e-Maxxi tuloilla ja oli kiinnostus hommaa siihen lipo akut.

Olisiko mitään fiksuja ehdotuksia ostoksille?

Kiitos...
Tuleeko harjaton vai harjallinen versio ? Ja laadukasta vai hieman edullisempaa ? Haluutko mennä kovaa vai sillee ettet pysty enää talla pohjassa ohjaamaankaan  :evil: ? Voitais jeesailla sen jälkeen paremmin  :wink:
« Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo: 17.54 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG