Nyt on uusi tulppa ja uudet ongelmat :lol:
Eli kone on HPI:n T-15 ja nyt saan sen jo käyntiin, mutta vain hetkeksi aikaa. Parhaimmilaan kone taisi käydä n. 30 sekuntia, mutta sammuu aina pienen ajan kuluttua.
Ensinnäkin ihmettelen, miksi kone muutaman kerran "ryntäsi"? Eli vaikka kaasu oli tyhjäkäynti asennossa koko ajan, niin kone lähti ottamaan todella kovia kierroksia. Aivan kun se saisi ilmaa jostain mistä sen ei kuuluisi saada, eli pitäsikös tuota kaasutinta tiivistää? Ihmettelen silti, miten pakasta vedetty motti voisi vuotaa noin?
Mutta jos alan tiivistämään, niin ilmeisesti oleellinen paikka on kaasuttimen ja motin liitoskohta? Voiko tiivistämisen tehdä kontaktiliimalla (muista lukeneeni jostain) vai kestääkö se kuumuutta riittävästi? Olisiko parempi hakea K-raudasta lämmön kestävää silikonia?
Lisäksi ihmettelen, että miksi en meinaa saada konetta käymään niin rikkaalla, että pakoputkesta tulisi polttoainetta. Kone tuntui vaan sammuvan aina kun lisäsin seosta tai sitten se ryntäsi.
Onko muilla ollut T-15:n kanssa ongelmia?