Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)  (Luettu 244535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #180 : 15.04.12 - klo: 13.03 »
Hpi baja 5b ss

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #182 : 15.04.12 - klo: 13.41 »
Kyllä pitäs mahtuu.
Hpi baja 5b ss

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #183 : 15.04.12 - klo: 21.01 »
Paljonkohan tuo kulkee 2s 4000mah lipo alla?Meneekö reilusti kovempaa ku vakio akulla?
Hpi baja 5b ss

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #184 : 16.04.12 - klo: 10.01 »
Paljonkohan tuo kulkee 2s 4000mah lipo alla?Meneekö reilusti kovempaa ku vakio akulla?

Menee kyllä PALJON kovempaa 2S akuillakin. Kyseinen auto on sen verran kevyt, että 3S akuilla meno on muualla kuin asfaltilla hieman turhankin lennokasta kun auto ei saa tehoja mitenkään maahan asti  :azn: Jotain pitäisi keksiä, että tehot saisi maahan asti. Paremmat renkaat parempi alusta yms..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #185 : 19.04.12 - klo: 17.59 »
Hah,kyllä menee kovasti 2s lipolla,ei muuten tarvii 3s lipoa!  :evil:
Hpi baja 5b ss

Poissa Korttihai_84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #186 : 19.04.12 - klo: 21.44 »
Ihmetyttää tuo stampeden jousituksen pehmeys. Ostin uudet iskarit ebaystä team blue starilta. Takajouset olivat kovat mutta etujouset todella pehmeät. Muistelen että alkuperäiset etujouset eivät kanssa kunnolla palauttaneet koria ylös. Jouset pääsevät pohjaamaan ja se ilmeisesti vääntää mutkalle ruuvit iskareiden alapäässä. Vaihdoin uudet iskarit kun vanhan varsi vääntyi. Outoa... Jos olisivat kovemmat en tiedä sitten miten auto kestäisi pystyssä!?
Traxxas stampede 4x4 vlx, Traxxas e-maxx brushless mamba.
Kun nelivetoset antaa hanaa niin vajaavetoset katselee vanaa.  Mäen päälle 4x4väki ryntää katsellen missä takavetoväki lumessa kyntää.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #187 : 20.04.12 - klo: 09.01 »
Ihmetyttää tuo stampeden jousituksen pehmeys. Ostin uudet iskarit ebaystä team blue starilta. Takajouset olivat kovat mutta etujouset todella pehmeät. Muistelen että alkuperäiset etujouset eivät kanssa kunnolla palauttaneet koria ylös. Jouset pääsevät pohjaamaan ja se ilmeisesti vääntää mutkalle ruuvit iskareiden alapäässä. Vaihdoin uudet iskarit kun vanhan varsi vääntyi. Outoa... Jos olisivat kovemmat en tiedä sitten miten auto kestäisi pystyssä!?

Kai sulla on jousien preload spacereita käytössä ? Kyllähän ton iskareista pitää suht kovat tehdä tai sitten toi auto on ihan karsee ajaa.. Vahvempaa iskari silikonia tai sitten preloadilla kuntoon. Säätämistä tuon kanssa kyllä on jos haluaa siitä "ratakelpoisen"  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #188 : 26.04.12 - klo: 16.18 »
Miun mielestä tämä auto on parempi ja kestävämpi ku savage flux!Ei mitään osia oo menny rikki,2 viikkoa auto ollu,ja hypitty ISOISTA hyppyreistä!
Hpi baja 5b ss

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #189 : 26.04.12 - klo: 19.44 »
Miun mielestä tämä auto on parempi ja kestävämpi ku savage flux!Ei mitään osia oo menny rikki,2 viikkoa auto ollu,ja hypitty ISOISTA hyppyreistä!
Kyseinen auto ei kyllä hajoa.. Siihen on suht yksinkertainen syy.. Se painaa niin hiton vähän.. eihän se muurahainenkaan kuole vaikka eifel tornista tiputtaa  :tongue:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #190 : 01.05.12 - klo: 20.55 »
Nyt mei takaa laakeri mäsäks  :embarrassed: .....Uutta tilalle vaan  :evil:
Hpi baja 5b ss

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #191 : 03.05.12 - klo: 11.40 »
Nyt mei takaa laakeri mäsäks  :embarrassed: .....Uutta tilalle vaan  :evil:
Vihjeeksi : Osta purkillinen samantien  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #192 : 03.05.12 - klo: 16.09 »
Tässäpä kokemuksia Stampede 4x4:stä, jonka ostin pojalleni (8 vuotta) joululahjaksi. Auto on täysin vakio, joskin tilasin uudet renkaat ja vanteet autoon, mutta ne ovat vielä matkalla.

Auto on perheen ensimmäinen radio-ohjattava:

Auto on todella hauska ajettava niin pojalle, isälle, siskolle, kuin muillekin. Auto yllättää joka kerta sivulliset hurjalla menollaan - tämä menee oikein ajettuna melkein mistä vain ja kestää menoa. Talvella autolla pystyi ajamaan tosi hyvin, joskin hangessa pitää ajaa kaasu pohjassa, ettei jäädä pohjasta jumiin. Leveät renkaat kannattavat autoa hyvin, mutta hangessa ajaminen ei ole mitään hauskaa ja akkukin kuluu nopeaa - joka tapauksessa se onnistuu. Poika oppi heti ajamaan osakaasulla, eikä edelleenkään juuri täysiä ajele. Hypyt kiinnostavat ja ne ovatkin näyttäviä ja hyppypaikkoja löytyy helposti pihapiiristä. Kun autolla ei törmää mihinkään liikkumattomaan (tolpat, puut yms), niin auto ei ihan heti hajoa. Olemme onnistuneet välttämään törmäilyt, eikä osia ole vielä tarvinut vaihtaa. Pojalle mieluisinta huoltotyötä on renkaiden irroittamiset ja kiinnittämiset, jotta iskä voi voidella laakerit.

Auto kerää melkoisesti roskia sisäänsä, etenkin jos renkaat linkussa pyörittelee paikoillaan, mikä on tietysti myös pojan lempipuuhaa. Ajoaika on toistaiseksi riittänyt kahdella akulla ihan ok, mutta se on varmastikin seuraava asia mitä parannetaan (lisää kapasiteettia siis). Kantamaa en ole testannut, mutta ainakin tien päähän autolla pääsi, jolloin ongelmaksi muodostui jo auton näkeminen. Matkaa tien päähän oli noin 150 metriä, joten kantama ei ole koskaan vielä loppunut kesken. Vakiorenkaat ovat toisaalta ihan hauskat, koska ne eivät pidä kunnolla oikein missään. Tämän vuoksi toiset renkaat vanteineen on tilattu, jolloin renkaita voi vaihdella fiiliksen mukaan.

Autoa miettiville voin kyllä tätä suositella, tässä ei ole oikein mitään varsinaisesti heikkoa ja siitä riittää vakionakin iloa myös aikuiselle. Emme ole vielä säätäneet autoa mihinkään suuntaan, vakioasetukset toimii hyvin yleiskäyttöön. Kerron mielelläni lisää kokemuksia jos jotakuta kiinnostaa :)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #193 : 04.05.12 - klo: 09.55 »
Tässäpä kokemuksia Stampede 4x4:stä, jonka ostin pojalleni (8 vuotta) joululahjaksi. Auto on täysin vakio, joskin tilasin uudet renkaat ja vanteet autoon, mutta ne ovat vielä matkalla.

Auto on perheen ensimmäinen radio-ohjattava:

Auto on todella hauska ajettava niin pojalle, isälle, siskolle, kuin muillekin. Auto yllättää joka kerta sivulliset hurjalla menollaan - tämä menee oikein ajettuna melkein mistä vain ja kestää menoa. Talvella autolla pystyi ajamaan tosi hyvin, joskin hangessa pitää ajaa kaasu pohjassa, ettei jäädä pohjasta jumiin. Leveät renkaat kannattavat autoa hyvin, mutta hangessa ajaminen ei ole mitään hauskaa ja akkukin kuluu nopeaa - joka tapauksessa se onnistuu. Poika oppi heti ajamaan osakaasulla, eikä edelleenkään juuri täysiä ajele. Hypyt kiinnostavat ja ne ovatkin näyttäviä ja hyppypaikkoja löytyy helposti pihapiiristä. Kun autolla ei törmää mihinkään liikkumattomaan (tolpat, puut yms), niin auto ei ihan heti hajoa. Olemme onnistuneet välttämään törmäilyt, eikä osia ole vielä tarvinut vaihtaa. Pojalle mieluisinta huoltotyötä on renkaiden irroittamiset ja kiinnittämiset, jotta iskä voi voidella laakerit.

Auto kerää melkoisesti roskia sisäänsä, etenkin jos renkaat linkussa pyörittelee paikoillaan, mikä on tietysti myös pojan lempipuuhaa. Ajoaika on toistaiseksi riittänyt kahdella akulla ihan ok, mutta se on varmastikin seuraava asia mitä parannetaan (lisää kapasiteettia siis). Kantamaa en ole testannut, mutta ainakin tien päähän autolla pääsi, jolloin ongelmaksi muodostui jo auton näkeminen. Matkaa tien päähän oli noin 150 metriä, joten kantama ei ole koskaan vielä loppunut kesken. Vakiorenkaat ovat toisaalta ihan hauskat, koska ne eivät pidä kunnolla oikein missään. Tämän vuoksi toiset renkaat vanteineen on tilattu, jolloin renkaita voi vaihdella fiiliksen mukaan.

Autoa miettiville voin kyllä tätä suositella, tässä ei ole oikein mitään varsinaisesti heikkoa ja siitä riittää vakionakin iloa myös aikuiselle. Emme ole vielä säätäneet autoa mihinkään suuntaan, vakioasetukset toimii hyvin yleiskäyttöön. Kerron mielelläni lisää kokemuksia jos jotakuta kiinnostaa :)

Kerrotko vielä millä akuilla te nyt ajatte ja mitkä renkaat ja vanteet sieltä kusti on tuomassa  :smiley: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #194 : 04.05.12 - klo: 12.43 »
Akkuina on Traxxasen vakioakku 7s 3000mAh NiMh akku, sekä lisäksi samanlainen 3300mAh kapasiteetilla. Renkaiksi on tulossa Pro-linen Trencherit Desperadoille asennettuina. Tässä mietin lipoakkuja ja niiden ylläpitoa verrattuna nikkeliakkuihin, mutta aika vahvasti näyttää että Lipot lähtee kohta tilaukseen. Ajamiseen tulee valillä muutaman viikon taukoja, niin mietin varastointia ja sen helppoutta/vaikeutta. Mutta laturin oikein valitsemalla jännitteet voinee tarkistaa helposti varastointia varten.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #195 : 04.05.12 - klo: 19.53 »
Akkuina on Traxxasen vakioakku 7s 3000mAh NiMh akku, sekä lisäksi samanlainen 3300mAh kapasiteetilla. Renkaiksi on tulossa Pro-linen Trencherit Desperadoille asennettuina. Tässä mietin lipoakkuja ja niiden ylläpitoa verrattuna nikkeliakkuihin, mutta aika vahvasti näyttää että Lipot lähtee kohta tilaukseen. Ajamiseen tulee valillä muutaman viikon taukoja, niin mietin varastointia ja sen helppoutta/vaikeutta. Mutta laturin oikein valitsemalla jännitteet voinee tarkistaa helposti varastointia varten.
Juuri näin. Onhan lipojen kanssa sitten se, että auto kulkee aivan eri tahtia joten voi olla vaikea hallittavakin mutta sun lapses tais osata jo puolikaasullakin ajella, ettei vetele aina nappi pohjassa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #196 : 09.05.12 - klo: 00.31 »
Pojalla tuli tänään painettua jarrun sijaan kaasua pienessä paniikissa ja auto hyppäsi pari metriä alas keskelle ojaa, johon auto upposi ja kääntyi ylösalaisin. Se muuten kelluu, jos kiinnostaa :). Lähti valumaan virran mukana jo muutaman metrin kunnes sain kopattua ylös ojasta. Koppa pois, kaikki näytti hyvältä ja ajo jatkui. Öljyttiin paikkoja kosteutta syrjäyttävällä öljyllä (jota on kyllä muutenkin käytetty ajojen välillä) vahinkojen välttämiseksi.

Pappa yritti kiivetä autolla (vahingossa) puuhun, törmäsi vauhdilla kukkalaatikkoon ja oli törmätä kovalla vauhdilla mattotelineeseen, jonka jälkeen ajoi rauhallisemmin - huomattavasti rauhallisemmin. Papan eka ajon jälkeen hymy oli hänelläkin korvissa, "niin mitäs tämä maksaakaan" :)

Talonit muuten pitää hyvin lyhyellä nurmella. Jarrutuksissa heittää voltin jos ei höllää sormea... En sit tiedä vaikuttiko jousiin laittamani esijännityslätkät tuohon kuinka palkon.

Koko perheen auto, luotettava ja kestää menoa ja vaaratilanteita.
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo: 01.30 kirjoittanut Spede4x4 »

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #197 : 11.05.12 - klo: 09.47 »
Nyt on uudet Trencherit alla ja renkaat toimii hyvin. Jos vakio Taloneihin vertaa, niin pitoa on enemmän ainakin nurmella ja soralla, joka osaltaan tekee ajosta myös haastavampaa. Sivuttaispidon huomaa vakioakulla helpommin, mutta kyllä pitkittäispitoa on myös tullut huomattavasti lisää. Poistin lisäämäni korokkeet jousista, eikä auto taloneilla mennyt enää ympäri nurmella, mutta näillä menee. Pitää vaihtaa vakiona olleet korokepalat lyhempiin ja testata miten vaikuttaa.

Poika tykkää Trenchereistä enemmän kuin vakiorenkaista. Keuliminen on kuulemma kivaa ja näillä se onnistuu hieman paremmin vakioakullakin. Lipoakkujen hankinta siis lähenee. Renkaat ovat tosi pehmeät, ihan yllätti vaikka pehmeäksi ne tiesinkin. Korkea profiili joustaa (ainakin) sivusuunnassa, joten ajaminen on erilaista kuin taloneilla. En päässyt itse eilen ajamaan, kun poika ajoi molemmat akut - Hyvä ostos :)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #198 : 11.05.12 - klo: 20.23 »
Nyt on uudet Trencherit alla ja renkaat toimii hyvin. Jos vakio Taloneihin vertaa, niin pitoa on enemmän ainakin nurmella ja soralla, joka osaltaan tekee ajosta myös haastavampaa. Sivuttaispidon huomaa vakioakulla helpommin, mutta kyllä pitkittäispitoa on myös tullut huomattavasti lisää. Poistin lisäämäni korokkeet jousista, eikä auto taloneilla mennyt enää ympäri nurmella, mutta näillä menee. Pitää vaihtaa vakiona olleet korokepalat lyhempiin ja testata miten vaikuttaa.

Poika tykkää Trenchereistä enemmän kuin vakiorenkaista. Keuliminen on kuulemma kivaa ja näillä se onnistuu hieman paremmin vakioakullakin. Lipoakkujen hankinta siis lähenee. Renkaat ovat tosi pehmeät, ihan yllätti vaikka pehmeäksi ne tiesinkin. Korkea profiili joustaa (ainakin) sivusuunnassa, joten ajaminen on erilaista kuin taloneilla. En päässyt itse eilen ajamaan, kun poika ajoi molemmat akut - Hyvä ostos :)

En tiedä miten poika ulkonäköä kattelee mutta onhan noi kyseisillä vanteilla aivan mielettömästi hienommatkin kuin vakiot. Ja kyllä tuo ero kumiseoksen pehmeydessä on aivan eri maata. Se nyt tulee tosiaan tuossa paremmassa pidossa esille. Hyvä, että tykkäätte. Kyllä noi on ainoat oikeat renkaat kyseiseen autoon  :wink:

ps. Jos intoa riittää, niin laittakaa tänne tuon auton kuvakin uusilla renkailla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #199 : 13.05.12 - klo: 00.13 »
Tässäpä kuva renkaista tältä päivältä. Tänään meni sitten ensimmäinen vetonivel poikki :(

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #200 : 13.05.12 - klo: 10.23 »
Tässäpä kuva renkaista tältä päivältä. Tänään meni sitten ensimmäinen vetonivel poikki :(
Pirun hieno kuva  :wink: Kuvista päätellen noita vetoniveliä saattais mennä enemmänkin  :evil: Noinko menee Nimheilläkin ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Korttihai_84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #201 : 13.05.12 - klo: 19.23 »
Nyt on 20-30 vakio akkua takana ja isompi remontti esissä. Taka vetoakselit poikki ja edestä toisesta akselista mennyt kierteet ei saanu renkaan pulttia auki. Renkaat on aika revenny liimauksistaan ja kaikki renkaita lähellä (8kpl) laakerit menee vaihtoon. Tämä kun oli ensimmäinen autoni jouduin toteamaan että olisi kannattanut totella huolto ohjeita tarkemmin. Epäilen että jokapaikan hajoamiseen suurin syy oli että renkaisiin kertyi vettä ja ajaessa renkaat vatkaavat kuin epäkesko. Ei hyvä... Vanteissa on reiät vesi pääsee kyllä sisälle mutta ei ulos:cry:
 
Eli tuntuu että on ERITTÄIN tärkeää tehdä renkaisiin ulkopuolelle reiät. Itse meinasin tehdä 2kpl 3 millin reikiä renkaan vastakkaisille puolille. Poltan reiät kuumalla rautatangolla tai poralla poraan. Joten joka kiihdytyksessä vedet pääsee linkoutumaan pois renkaan sisältä. Säästää voiman siirtoa aikasten paljon :cool:
Traxxas stampede 4x4 vlx, Traxxas e-maxx brushless mamba.
Kun nelivetoset antaa hanaa niin vajaavetoset katselee vanaa.  Mäen päälle 4x4väki ryntää katsellen missä takavetoväki lumessa kyntää.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #202 : 18.05.12 - klo: 11.53 »
Nyt on 20-30 vakio akkua takana ja isompi remontti esissä. Taka vetoakselit poikki ja edestä toisesta akselista mennyt kierteet ei saanu renkaan pulttia auki. Renkaat on aika revenny liimauksistaan ja kaikki renkaita lähellä (8kpl) laakerit menee vaihtoon. Tämä kun oli ensimmäinen autoni jouduin toteamaan että olisi kannattanut totella huolto ohjeita tarkemmin. Epäilen että jokapaikan hajoamiseen suurin syy oli että renkaisiin kertyi vettä ja ajaessa renkaat vatkaavat kuin epäkesko. Ei hyvä... Vanteissa on reiät vesi pääsee kyllä sisälle mutta ei ulos:cry:
 
Eli tuntuu että on ERITTÄIN tärkeää tehdä renkaisiin ulkopuolelle reiät. Itse meinasin tehdä 2kpl 3 millin reikiä renkaan vastakkaisille puolille. Poltan reiät kuumalla rautatangolla tai poralla poraan. Joten joka kiihdytyksessä vedet pääsee linkoutumaan pois renkaan sisältä. Säästää voiman siirtoa aikasten paljon :cool:

Erittäin osuva syy noitten vetareiden ja laakereiden rikkoitumiseen. Ja renkaisiin ehdottomasti reiät jos on syytä ajaa vesikeleillä  :wink: Plus jos niitä renkaita pestään jostain syystä paremman pidon takia, niin laittelee sitten teipeillä kiinni ne vanteen reiät  :grin:
« Viimeksi muokattu: 22.05.12 - klo: 12.41 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #203 : 21.05.12 - klo: 12.12 »
Hyvä pointti, josta ohjekirjasta luinkin, mutta mikä jäi kuitenkin tekemättä. Ei muuta kuin porakone lataukseen :)

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #204 : 30.06.12 - klo: 17.44 »
Taitaa olla ihan perzeestä nuo vxl tsydeemit :huh:
Tossa kattelin muutaman stampede vxl filmin ja useempi jannu rukoili apuja siellä youtubessa.
Enpä taitaisi noita hiilettömiä settejä ostaa, varsinkaan erillisenä settinä.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #205 : 04.07.12 - klo: 21.51 »
Taitaa olla ihan perzeestä nuo vxl tsydeemit :huh:
Tossa kattelin muutaman stampede vxl filmin ja useempi jannu rukoili apuja siellä youtubessa.
Enpä taitaisi noita hiilettömiä settejä ostaa, varsinkaan erillisenä settinä.
Lähinnä tossa setissä nikottelee toi esci mitä sä et saa aukastua jos se nappi jumiutuu.. Tai kun jumiutuu jossain vaiheessa.. Koko systeemi on upotettu epoxiin. Itse moottorihan on pätevä eikä siinä mitään vikaa ole.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #206 : 06.08.12 - klo: 22.23 »
Moi,

minun stampede 4x4 vxl on alkanut tehdä sitä että se sutasee kerran ja sitten se lyö lipo-cut-offin päälle, sekä 2s että 3s akuilla. Onko tähän mitään reseptiä, ja onko muilla ollut samanlaista ongelmaa. Ongelma esiintyi minulla noin vuosi sitten, silloin se parani kun valitsi uudestaan ajo-moden. Nyt olen kokeillut vaikka mitä mutta en ole sitä saanut toimimaan, onko uuden escin osto edessä vai mitä teen? Tämä ongelma alkoi tässä taannoin kun olin ajamassa, 2 akkua meni hyvin ja kolmas kiinni ja melkein heti alkoi reistailemaan.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #207 : 07.08.12 - klo: 07.00 »
Moi,

minun stampede 4x4 vxl on alkanut tehdä sitä että se sutasee kerran ja sitten se lyö lipo-cut-offin päälle, sekä 2s että 3s akuilla. Onko tähän mitään reseptiä, ja onko muilla ollut samanlaista ongelmaa. Ongelma esiintyi minulla noin vuosi sitten, silloin se parani kun valitsi uudestaan ajo-moden. Nyt olen kokeillut vaikka mitä mutta en ole sitä saanut toimimaan, onko uuden escin osto edessä vai mitä teen? Tämä ongelma alkoi tässä taannoin kun olin ajamassa, 2 akkua meni hyvin ja kolmas kiinni ja melkein heti alkoi reistailemaan.
Se escikö alkaa vilkuttamaan sitä cutoffia ? Se alkaa olemaan kyllä selkee merkki siitä, että se nappi on jumiutunut ja painelee itse itseään siellä kotelossa. Joskus on auttanut kun sitä napin ympäriltä on hieman kovertanut enemmän tilaa mutta loppujen lopuksi noi on mennyt valitettavasti just noin.. Toki jos joku keksii muitakin syitä niin kandee koittaa korjailla ensin ja sitten miettii uuden escin ostoa. ESCejähän saa hobbykingistä todella edullisesti jos ei halua sijoittaa paljoa. Kunhan katsoo, että ne Apeerit riittää sitten siihen mitä se moottori ottaa  :wink: Eli minimissään 100A ESC jos ajat tuolla vakiomotilla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #208 : 07.08.12 - klo: 11.51 »
ok, täytyy vielä katsella sitä nappia siinä. onko kellään heittää merkkiä/mallia escille, hyvä luotettava ja vesitiivis pitää olla. jos toi traxxaksen oma ei kestä täytyy miettiä muuta merkkiä. Ehdotuksia vastaanotetaan.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #209 : 07.08.12 - klo: 16.14 »
Kokeile vielä Nudde laittaa uusi virtatöpseli siihen escin kaapeliin kiinni. Pojan Slashissa oli samanlaisia (ja muitakin) oireita. Juotin uuden deans töpselin kiinni ja kaikki ongelmat hävisi kertaheitolla
E-TMK UA