Kirjoittaja Aihe: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT  (Luettu 1923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« : 08.11.10 - klo: 23.49 »
Eli kesällä tapahtui mielenkiintoinen kolari/mälli/rysäys joka maksoi useita satoja euroja jotta saatiin auto taas kuntoon.
Eli homma meni näin.

LS-5 luokan kisat hyvinkäällä 2010.

TQ ajannut kaveri lainasi finaaliin kaverilta auton koska oma oli käyttökelvoton.

3min huudettiin alkaneeksi ja kaverit lähti kiertää rataa.

1min huudetaan ja kaveri joka ajoi TQ menee kiltisti 1 ruutuun koska säännöt sen määrää.

Toinen kaveri joka ajaa finaalissa (hänen eka kisa ja säännöt on hiukan halusessa viellä) ei tiedä että pitää ajaa lähtöruutuun (ymmärsi että pitää ajaa varikolle) ja ajaa pääsuoraa täysilla TQ ajaneen kontiin ja siitä ei tullut kuin rumaa jälkeä.

Auto tuodaan  omistajalle todella pashkana.

Nyt kysyn teiltä arvon rc-kisakuskit että kuka on vastuussa tästä rytinästä ja kuka kuuluu maksaa uudet osat.
Jos en väärin muista niin lasku on 480e

Mikä on teidän mielipiteet asiasta.

Moni nyt sanoo että radalla ajetaan omalla vastuulla ja niinhän se on mutta sääntöjen määrämänä nyt kuitenki.

Kopio tämä ja äännestä kuka on maksumies osien suhteen.

1. AUTON OMISTAJA.
2. AUTON LAINAAJA.
3. AUTOON TÖRMÄNNYT. I

Jerzi

PS Tämä ei ole missään nimessä kettuilua kavereita kohtaan jotka tämän aiheutti vaan jos tästä saataisi ennakko tapaus.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #1 : 09.11.10 - klo: 00.02 »
Jos luet tämän niin osallistu äännestykseen myös niin nähdään mitä mieltä olet/olette.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #2 : 09.11.10 - klo: 00.11 »
Vastuussa ei ole kukaan. Syyllinen on konttiin ajaja..tosin typerää on parkkeerata keskelle rataa jos sitä vielä joku kiertää.

Maksumieheksi joutuu auton omistaja, ellei tee jonkunlaista herrasmies sopimusta konttiin ajajan kanssa.

Ketään tässä ei voi velvoittaa maksamaan, kun ajaminen tapahtuu omalla vastuulla.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #3 : 09.11.10 - klo: 00.16 »
Vastuussa ei ole kukaan. Syyllinen on konttiin ajaja..tosin typerää on parkkeerata keskelle rataa jos sitä vielä joku kiertää.

Maksumieheksi joutuu auton omistaja, ellei tee jonkunlaista herrasmies sopimusta konttiin ajajan kanssa.

Ketään tässä ei voi velvoittaa maksamaan, kun ajaminen tapahtuu omalla vastuulla.

Niin no, säännöt määrää että kuin 1min huudetaan mennään lähtöruutuun, vähän niinkuin M8 myös, ei siellä voi mitään ylimääräistä tehdä kuin se 1min on huudettu vaan säännöt sanoo että varikolle pitää tulla sisään eikä muuta.
Ketäänhän ei voida määrätä mitään maksamaankaan mutta mieti nyt itse jos olis sinun autosta kyse, olisko kiva että seuraavaksi menet ostamaan osia melkein 500e edestä ja et ole aiheuttanut sitä että se meni huonoon kuntoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #4 : 09.11.10 - klo: 00.23 »
Kopio tämä ja äännestä kuka on maksumies osien suhteen.

2. AUTON LAINAAJA.


Hyvä avaus Jerzi! Minun kommenttini ei ole täysin objektiivinen, koska auton omistaja on "lähipiiristä" ja olen nähnyt/kuullut hänen mielipahaansa aiheesta moneen kertaan. Tekisi niiiiin paljon mieli avautua kaverin puolesta asian tiimoilta, mutta olkoon. Todettakoon, etten vieläkään ole ymmärtänyt, miksi maksuvelvollisuus oikeassa elämässä meni kuten meni.

Silti kerron mielipiteen:

Maalaisjärkikin sen jo sanoo, ehdottomasti auton lainanneen henkilön on velvollisuus tehdä aloite asian selvittämiseksi. Sopuratkaisuna perään ajanut ja autoa lainannut maksavat auton omistajalle puoliksi aiheutuneet kulut tai auton lainannut maksaa kaiken itse. Missään tilanteessa auton omistajan ei kuulu maksaa muiden toilailuja omasta pussistaan! En tiedä, onko kilpailutoiminnassa joitain kirjoittamattomia sääntöjä aiheesta, mutta noin se mielestäni menee maalaisjärjellä.

Esimerkki menneisyydestä: kaveri lainasi työpaikaltaan ammattilaistasoisen videokameran, jonka antoi minulle viikonlopuksi käyttöön, jotta kuvaan erään 1:1 autotapahtuman. Viikonlopun aikana kamera seisoi jalustallaan ja tuuli kaatoi kameran - kamerasta rikkoutui jotain noin 1000€ arvosta. Koin, että tapaus on minun moka, vaikken sitä aiheuttanutkaan. Seuraavalla viikolla minä hoidin kameran korjaukseen, maksoin korjauksen (sain osan takaisin jostain vakuutuksesta 4kk myöhemmin) ja palautin kameran kaverille. Milessäni ei edes käväissyt palauttaa kameraa rikkinäisenä sanoin "ei ole minun, en korjaa"...

Tomi

PS: Tämän tapauksen jälkeen olen tavannut sanoa jokaiselle koeajajalle, "sen minkä rikot, myös maksat". Yleensä koeajajaa hetken naurattaa, sen jälkeen ilme vakavoituu ja ajokin sujuu ongelmitta...
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo: 00.26 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #5 : 09.11.10 - klo: 00.27 »
Missään nimessä ainakaan auton omistajan ei pitäisi joutua maksumieheksi. Vastataan vaikka että maksajaksi joutuisi nro. 2, eli auton lainaaja.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #6 : 09.11.10 - klo: 00.57 »
Peräänajaja maksaa viulut, sehän se törppöilijä on ja sääntötuntemus on ollut vajavaista. Maksakoon virheistään. Jos ei maksa olisi kohtuullista että auton lainaaja maksaa viulut ja perikööt sitten tuolta törpöltä omansa pois jollain kurin, eiköhän siihen keinot löydy  :grin:

BTW saako LS5 luokassa käyttää kahta runkoa / kuski vai rikottiinko samalla myös sääntöjä lainatessa kaverin kalustoa...  :police:
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo: 01.21 kirjoittanut the_man »

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KOLARI RC-RADALLA, KUKA MAKSAA VIULUT
« Vastaus #7 : 09.11.10 - klo: 01.10 »
Tälläkö saadaan uusia harrastajia mukaan kilpailemaan?

Ehkä asiasta voisi keskustella, mutta ei isolla kirjoitetun otsikon alla yleisellä alueella.