Se yleisin ja halvin taitaa olla perinteinen crc.
Tuo perinteinen CRC on myös aika huono jos sillä menee söhräämään laakereihin. Tuossa CRC:ssä on muita rasvoja liuottavia aineita ja se pesee laakerit kuiviksi jonka jälkeen niiden oletettu elinikä tipahtaa melkoisesti ellei niitä ole koko ajan rasvaamassa.
Eli joka kohtaan omat aineet. Laakereihin laakerirasvaa. Metalli-metalli läpivienteihin ja pölysuojattuihin rattaisiin litium-rasvaa. (tai vartavasten ratasrasva-nimellä kulkevaa ainetta)
Jos tukivarsien saranat nitisee, niin sinne ei parane mitään öljyä laittaa, kun se kerää seuraavalla ajokerralla enemmän pölyä ja jumittaa tukivarret tai hioo reiät soikeiksi.
Auton puhtaana pitäminen on kaiken a ja o. Usein aloitteleva harrastaja ei ensin ymmärrä kuinka paljon auton huoltoon saa kulumaan aikaa. Itse kun en pääse kovin usein ajamaan ja silloinkin tuppaan hajottamaan jotain, niin ajamisen ja huoltamisen suhde on n. 1:10. Aja tunti, mekkaa kymmenen. Vähemmälläkin pääsee, mutta tiedän että moni kuluttaa ajamisen ulkopuolista aikaa tähän harrastukseen vielä enemmänkin.
- Hount