Kirjoittaja Aihe: Lahden uusi crossirataprojekti  (Luettu 22498 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #60 : 05.06.11 - klo: 21.55 »
Jopas taso humpsahti aika alas.

Kukaan ei ole puhunut mistään täydellisestä radasta jne.
Kyse oli siitä onko tuolla radalla säätämisestä jotain hyötyä kisakuskille itse kisatilanteeseen...
No ei ole.
Kuten ei driftirenkailla touringin treenaamisellakaan ole mitään tekemistä touring kisoihin.

Pylvis...
Siellä ei tulla ajamaan yhtäkään SM kisaa.
Hieman ihmettelen jos nyt edes FO kisaakaan, kun en jotenkin jaksa pessimistisyydessäni uskoa edes koko FO sarjan heräämiseen.

Kyse oli siitä että SM kisoja varten treenaileva kuski ei kyllä hyödy tuon taivaallistakaan siitä taidosta että oppii säätämään auton turffille tai asvaltille.
Vielä vähemmän kuski joka olis kiinnostunu yhtään isommista kisoista.

Siellä suunnalla asustavia kuskeja jotka ajavat SM sarjaa, taitaa olla vain Valli...
Hän käy vantaalla treenaamassa puhtaasti siitä syystä että kotiradalla treenaamisesta ei saa mitään irti kisoja silmälläpitäen.

Mutta joo...
Pitäkää vain turffiasvalttihyppyrata ja tehkää ihmeessä tänne yhden harrastajan ystävän tontille rata jonka pinta on kuin vauvan pakara ja alue missä vallitsee täysi hiljaisuus että pystyy kuulemaan oman autonsa mahdollisimman hyvin jotta pysyy radalla... Ei missäännimessä polttiksia koska krossirataan saattaa tulla ryppy... vesivehmaahan on jo polttiksille olemassa... Vaikka ei Valli ole siellä treenaamassa... kenties hölmö kun ei tajua että siitä on hänelle hyötyä tuleviin SM kisoihin  :tongue:

Ps: ei ihan oikeesti tarttis vedellä palkokasveja sieraimeen turhanpäiten.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #61 : 06.06.11 - klo: 00.46 »
Jos hyvä säkä käy niin ollaan repimässä ne matot sieltä pois, ja asfalttikohtaan tulee hiekka päällyste, sitte on ehkä vähän parempi. 
 
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #62 : 06.06.11 - klo: 02.56 »
Hyvä  :afro:

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #63 : 06.06.11 - klo: 09.01 »
Hoke:
Mahdatkos tietää millasella alueella toi tuleva kymppi ratapaikka on. Polttiksista ei siinä varmaan tykätä... :police:
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #64 : 06.06.11 - klo: 09.46 »
Aika alusta olen lueskellut.
Kysehän oli ainakin alkuun harrastajan ystävän maapläntistä minkä voi ottaa käyttöön...
Eikä kuulema läheisyydessä ole taloja.

Näistä muista mahdollisista paikoista en ole puhunut hetkeäkään, vaan ne ovat ilmaantuneet tähän väliin.

Mikäli paikat vaihtuu eikä lopullisessa paikassa ole mahdollista ajaa polttiksilla niin sitten siellä ei ajeta... Yksinkertaista.

Mielenkiintoista että asiayhteydet aina muuttuvat keskenkaiken... vaikka samasta asiasta jatkaa puhumista niin välissä ollut viesti joka ei liity esim minun kirjoitukseen mitenkään, yhdistetään siihen kuitenkin.

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #65 : 06.06.11 - klo: 20.14 »
Oli maaläntti mikä hyvänsä, niin miksi pitää rakentaa toinen rata n.16km säteelle toisesta kun siellä nykyisellä voi ajaa polttiksilla?

Turhaa jankkausta vaan näistä simppeleistä asioista, ihmettelen millä meriiteillä on jotain keskustelualueen valvojan statuksia on jaettu.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #66 : 06.06.11 - klo: 21.52 »
En ole päässyt vähään aikaan lukemaan näitä keskusteluita, mutta ei kovin lupaavalta vaikuta. Moni on sitä mieltä, että Vesivehmaa riittää eikä ole mitään järkeä rakentaa uutta. Toinen mokoma on sitä mieltä, että alkuinnostuksen jälkeen siellä ei ole enää ketään ajamassa saatika huoltamassa rataa. Hiukan kärjistettyä, mutta näitä ajatuksiahan tässä on paljon keskustelussa pyöritelty.

Ensimmäinen lähtökohta oikeastaan uuteen rataan oli se, että se olisi täysin erilainen kuin Vesivehmaa, eikä kilpailisi sen kanssa. Jotta talkoohenki pysyy kasassa, pitäisi projektin olla myös järkevä, viitaten siis työmäärään ja kustannuksiin.

Mielestäni tämänkään suhteen ei kannata haaveilla tai ajatella mitään SM-tason rataa, vaan enemmänkin helppohoitoinen, suht helposti rakennettava ja ehkä myös vähän jokaiselle sopiva. En ole vielä täyttä varmuutta saanut siihen, että saako tuolla ystäväni maapläntillä polttiksilla ajaa, mutta se asia on varmistettavissa kohtuullisen helposti.

Paljon on myös mielipiteitä siitä, että olisiko se nyt vain 1/10 autoille vai kenties myös 1/8 autoille, ja että saisko siellä päristellä myös polttiksilla. Minun kokemuksellani en osaa kyllä sanoa, että kuinka helppoa se olisi tehdä molemmille soveltuva rata. Ilmeisesti se ei ole helppoa, kun sitä vastaan on niin moni.

Vaikka se sopisi 1/8 autoille, en usko sen silti haittaavan Vesivehmaan suosiota mitenkään. Näen radan enemmänkin perus hiekkacrossina, jossa voi mennä suttailemaan vähän kuka tahansa. Ehkä asia on niin, että semmonen ajatus ei vaan käy päinsä ja radalla tarvii olla tosi tarkat speksit, että minkälaisille autoille se sopii. Mä en vaan itse näin alottelevana harrastajana tarvitse mitään himorataa, vaan pihaa paremman crossipaikan, jossa vois ajaa vähän kaikki.

Kuten tässä mainittiin näitä isä-poika -yhdistelmiä, niin olen itsekin sellainen. Näitä epäillyttäviä yhdistelmiä sikiää jatkuvasti enemmän ja uskon, että suurin osa näistä aloittelevista kaipaisi semmosta kevyttä rataa, jossa ei tarvi miettiä niin tarkasti, että oonkohan nyt ostanut oikean auton vai onko tää nyt vähän väärän värinen tänne. Kyllä mua ainakin vituttais aika rankasti, jos olisin ostanut hienon auton ja menisin sillä radalle, jossa mulle sanottais että toi ei kuulu tänne ei sitten mitenkään.

Himoharrastajat varmaan kauhistelee nyt mun kommentteja, että eihän tommonen käy päinsä vaan rata pitää olla niin viimesen päälle suunniteltu, että ihan varmasti ei löydy keltään innostusta saattaa projektia loppuun.

Myös sattuneesta syystä näillä isä-poika -yhdistelmillä on toisinaan vähän rajoittunut vapaa-aika, joten minä ainakin myönnän rehellisesti, että hanketta aloittaessani en todellakaan voisi notkua siellä joka ilta töiden jälkeen iltamyöhään asti. Hyvä että edes joka viikonloppu.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #67 : 06.06.11 - klo: 23.41 »
Oli maaläntti mikä hyvänsä, niin miksi pitää rakentaa toinen rata n.16km säteelle toisesta kun siellä nykyisellä voi ajaa polttiksilla?

Turhaa jankkausta vaan näistä simppeleistä asioista, ihmettelen millä meriiteillä on jotain keskustelualueen valvojan statuksia on jaettu.

No samahan silloin pätee myös sähköautoihin.
Voihan siellä nykyiselläkin radalla ajaa sähköautoilla myös.

Valvojan statuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä mieltä olen porukan höpinöistä oman auton kuulemisen kanssa tai siitä miten sileä radan pinta pitäis olla harrastajalle ojennetulla maapläntillä mihin saisi harrasterataa rakennella.
Ihan eri asia jos kerho päättäisi rakentaa radan esim sillä ajatuksella että saataisiin kilpailustandardien mukainen baana... Silloin ilmanmuuta vimpanpäälle sähkökrossirata.
Mutta tästähän ei kyse ollut.

Ihan turha edelleenkään vetää mitään herneitä mielipiteestä joka ei ole juuri sinun mielipidettäsi peilaava.
En minäkään tunteile sinun mielipiteistäsi, eikä tittelit saati statukset liity asiaan tippaakaan.
Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi... ja kas... niin myös minulla  :wink:

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #68 : 07.06.11 - klo: 10.03 »
hokelle:

Aah, eli vehmaan rata on nyt yhtäkkiä mitä mahtavin paikka ajaa 1/8 krossareilla ja 1/10 autoilla käyttövoimaan katsomatta?

jos nyt seisoisit jonkun mielipiteesti takana niin olisi helpompi keskustella, vehmaan rata ei oikein sovellu 1/10 autoille, ei vaikka kyseessä olisi hihnavetoinen drifteri touring renkailla.

Mielipiteet on silloin hyviä kun ne on vakaita eivätkä muutu per päivä, jos koet että sinulla on ylimääräistä energiaa murehtia "toisten" asioita, niin listaappa nyt ranskalaisin viivoin ne toimenpiteet mitkä on tehtävä jotta vehmaan radasta tulisi kelvollinen.

Onhan se siistiä kirjoitella internetin keskustelupalstoille turhaa täytettä ja pönkittää viestimääriä ylöspäin, viesteissä vois olla vaan jotain sisältöä.

pthim:

Pahoitteluni että tämmöistä tarvitsee ihmisen seurata joka on hankkinut rc auton hiljattain, mutta tämä on vaan suomen rc harrastuksen totuus.

 Sanojia ja tietäjiä on monia, kisoissa nostajien hitautta kritisoidaan ja itketään että nostajat nukkuvat, eivät huomaa että joku omasta ajovirheestä autonsa kaata/ajaa ulos radalta. Tästä omasta virheestä aiheutuvaa pahaa oloa puretaan sitten nostajiin kirosanojen säestämänä.
 


"If in a doubt flat out" - Colin McRae

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #69 : 07.06.11 - klo: 10.11 »
hokelle:

Aah, eli vehmaan rata on nyt yhtäkkiä mitä mahtavin paikka ajaa 1/8 krossareilla ja 1/10 autoilla käyttövoimaan katsomatta?

jos nyt seisoisit jonkun mielipiteesti takana niin olisi helpompi keskustella, vehmaan rata ei oikein sovellu 1/10 autoille, ei vaikka kyseessä olisi hihnavetoinen drifteri touring renkailla.

Mielipiteet on silloin hyviä kun ne on vakaita eivätkä muutu per päivä, jos koet että sinulla on ylimääräistä energiaa murehtia "toisten" asioita, niin listaappa nyt ranskalaisin viivoin ne toimenpiteet mitkä on tehtävä jotta vehmaan radasta tulisi kelvollinen.

Onhan se siistiä kirjoitella internetin keskustelupalstoille turhaa täytettä ja pönkittää viestimääriä ylöspäin, viesteissä vois olla vaan jotain sisältöä.

pthim:

Pahoitteluni että tämmöistä tarvitsee ihmisen seurata joka on hankkinut rc auton hiljattain, mutta tämä on vaan suomen rc harrastuksen totuus.

 Sanojia ja tietäjiä on monia, kisoissa nostajien hitautta kritisoidaan ja itketään että nostajat nukkuvat, eivät huomaa että joku omasta ajovirheestä autonsa kaata/ajaa ulos radalta. Tästä omasta virheestä aiheutuvaa pahaa oloa puretaan sitten nostajiin kirosanojen säestämänä.


Just joo...... Oli "pakko" sotkea väliin. Onkohan minulla oikeus TÄHÄN mielipiteeseen?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #70 : 07.06.11 - klo: 10.47 »
 :grin: :grin:

Cornelius...

Ota kuppi tai kaks kahvia ihan rauhallisesti... Kipase vaikka suihkussa... tai ihan mikä nyt vain rauhottaakaan.

Minä en ole muuttanut mielipidettäni hetkeksikään.
Edelleenkään vesivehmaan rata ei ole hyvä paikka treenailla SM kisoja silmälläpitäen, koska pinta ei vastaa yhtäkään kisarataa.
Se ei ole ideaali paikka minkään kokoluokan autoille.
Sanoinhan vain että kun kerta rata on jo olemassa mikä joidenkin mielestä on hyvä paikka polttiskrossille ja siellä kisoihin treenaamiselle niin ihan yhtä hyvin (huonosti) se sitten soveltuu sähkökrossin treenaamiseen.
Kummalla tahansa treenaamisella kyseisestä radasta saa yhtäpaljon irti treenaamisen kannalta kun sitten SM kisa aamuna alkaa savibaanalla kisaamaan sijoituksista.

Yhdellä suomalaisella viivalla selitettynä miten nykyisestä radasta saataisiin hyvä rata joka palvelisi treenatessa hyvin myös kilpaa ajavia...

- Pintamateriaali vastaamaan kilparataa. (savi)

Se miten paljon kyseinen pinta teettäisi hommaa jne on sitten eri asia... Tottakai enemmän.
Mutta jos radasta halutaan saada sellainen että sitä oikeesti treenimielessä kuvailla sanalla hyvä, on vain ainoa mahdollisuus vaihtaa pinta vastaamaan kilparatoja.
Mikäli näin ei tehdä niin sitten ei tehdä... mutta ei sitä silloin kyllä rehellisyyden nimissä pysty hyväksi kuvailemaan.



Pthim...
Mikäli rakennetaan toinen rata niin siitä on yhtähelppo tehdä kompromissi molemmille... Sekä sähköille että polttiksille.
Sähkökrossareille ideaalikokoiset hyppyrit ovat pienehköjä M8 autoille ja taas M8 autoille ideaalit ovat monesti liian rajuja pienemmille M4-10 tai M2-10 autoille.
Mikäli radan tekee alustaltaan saviradaksi ja hyppyrit esim sähkökrossareille sopiviksi... radan leveyden hieman isoksi sähkökrossareille niin radasta saa jo erittäin paljon irti molempien kokoluokkien autoille.

On totta että isommat autot kuluttavat rataa ja varsinkin hyppyreitä enemmän... Mutta... tietysti pitää katsoa että paljonko näitä M8 autoja radalla tosiaan olisi ajamassa.
Ei se yksi tai kaksi autoa vielä mitään järisyttävää radalle tee.
Hieman leveä rata sähköautoille, on hieman kapea polttiksille.
Sinäänsä kummastakaan ei ole hirveästi haittaa, koska molempien luokkien kisaratoja on myös laidasta laitaan, eli on polttisratoja jotka ovat ahtaita ja tiukkoja... ja on sähkökrossiratoja jotka ovat laajoja jouheita.
On myös olemassa polttiskrossiratoja joissa hyppyrit ovat pieniä ja jotka soveltuvat sähkökrossareillekin oikein mainiosti.
Äkkiseltään katsottuna Oulun sähkökrossirata missä nyt tullaan ajamaan MM kisat, soveltuisi helposti myös polttiksille ajettavaksi leveytensä ja hyppyreiden osalta.

Koko mun pointti on alusta asti ollut se että jos tosiaan kaverin antamalle maalle halutaan rakentaa harrastusrata niin ei silloin kannata ihmetellä joidenkin kuskejen tiukkoja henkilökohtaisia tarpeita.
Rakentaa siitä sitten nimenomaan harrasteradan missä jokainen pystyy viettämään laatuaikaa hyvän harrastuksen parissa auton koosta tai voimalähteestä riippumatta... Sehän se palvelee kaikkein eniten nimenomaan harrastajia ja varsinkin aloittelevia harrastajia, kun ei ole niin pilkuntarkkaa siitä minkälaisella autolla siellä saa ajaa, tai pitääkö auto kenties turhan kovaa ääntä jonkun harrastajan mielestä.
Eri asia äänen suhteen tietysti se että häiritseekö polttisten äänet lähellä asuvia.
Ajatelkaa nyt monia nuoria jotka ovat ostaneet ensimmäisen rc autonsa... se sattuu olemaan esim joku Kyoshon RTR polttis joita tässäkin maassa nimenomaan monille aloitteleville niin paljon myydään.
No tämä uusi harrastaja ei saa tulla kyseiselle radalle ajamaan, koska ääni haittaa jotain kokeneempaa harrastajaa...
No hänet ajetaan sitten vesivehmaan radalle... Ei siellä nyt oikein millään Kyoshon DBX tai vastaavalla RTR autolla ole aloittelevan kuskin mielekästä ajella.
Tai sitten todetaan aloittelevalle junnulle että myy autos pois ja säästä viikkorahoja senverran että pystyt ostamaan sähkökrossarin... mielummin nelivetoisen, koska takavedot ovat monille aloittelijoille liian haastavia ajettavia... Suurin osa vanhemmista eivät tähän lähde, koska nyt on jo auto joka sekin pitkällä kädenväännöllä ja monilla tiskivuoroilla saatiin junnulle hommattua.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #71 : 07.06.11 - klo: 11.31 »
Mites nyt sitten olisi joku seuraavanlainen tilannekatsaus:
-Vehmaan radalla on luvat kunnossa polttistouhulle (ei oo ihan itsestäänselvyys tääläpäin), koroke yms. löytyy. Eikö tästä kannattaisi muokata se 1:8 kokoluokan autoille sopiva rata. Pintamateriaalia vaihtaen tjm. Sama ratahan sitten on myös 1:10 kokoluokkaa isommille sähköautoillekkin.

-Tämä uusi rata enemmän pienemmille autoille sopivampana, varsinkin JOS on edes pienet mahdollisuudet saada valituksia melusta, tai muuta "saastuttaa luontoa" palautetta, tulee polttiksilla ajamisesta erittäin hankalaa. Vehmaan rataprojektin kanssa tuli ilmeisesti aika selväksi ettei polttiksiin suhtauduta kovin suvaitsevaisesti täälä viherpiipertäjien luvatussa kaupungissa(siksi se vesivehmaan rata ei edes ole Lahdessa).

-1:10 polttikset ja pienemmät käyvät kyllä ihan hyvin sille pienemmällekkin radalle.  Eivät kuluta rataa sen enempää kuin muutkaan kokoluokan laitteet, eikä näitä paljoa olekaan eikä varsinkaan rataa todennäköisesti enemmän käyttävillä aktiiviharrastajilla. Tämäkin vain JOS sielä ratapaikalla on oikeasti lupa ajaa polttiksilla. Luvatta jollain paikalla aktiivitoiminnan pyörittäminen varsinkin polttiksilla on erittäin kyseenalaista ja saattaa vain haitata harrastuksen julkisuuskuvaa. Varsinkin paikallisesti. Pelkkä maanomistajan lupahan ei aina riitä.

-Jos se radan pinta tulee semmoiseksi, että kestää ihan hyvin, niin miksei sielä sitten voisi joku aloittelija käydä 1:8 autolla kokeilemassa, mutta sitten tietysti innostuksen jatkuessa suunnattaisiin enemmän sinne Vehmaan suuntaan.

Eiköhän pikkuhiljaa olisi aika kokoontua jonnekkin suunnittelemaan porukalla pöydän ääressä. Tai vaikka sielä todennäköisellä ratapaikalla? Ettei mene ihan vaan netissä huuteluksi.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #72 : 07.06.11 - klo: 11.41 »
:grin: :grin:

Äkkiseltään katsottuna Oulun sähkökrossirata missä nyt tullaan ajamaan MM kisat, soveltuisi helposti myös polttiksille ajettavaksi leveytensä ja hyppyreiden osalta.


Oho, saatiin MM-kisat :)  Hokella tais tulla typo, MM-kisat on vaasassa, täällä kuitenkin kuvia meidän projektista joka valmistuu hitaasti mutta varmasti. Tämä rata on vain 1/10 autoille.

http://harw.kuvat.fi/kuvat/RC/Hannus/
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #73 : 07.06.11 - klo: 14.15 »
Minkä verran tämä Lahden uusi rata tulis kilpailemaan vesivehmaan kanssa, jos Lahteen tehtäis semmonen ei niin vakava rata, missä tosiaan vois ajaa useemman kokoluokan vehkeillä, mahd. myös polttiksilla?

Ääni tuolle kaikille jotain rata hankkeelle.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #74 : 07.06.11 - klo: 17.46 »
Aktiiveja jonkun verran tuntevana se Vesivehmaan rata rakennettiin hiukan eri lähtökohdista kuin normi krossibaanat. Eli haluttiin vähän erityyppinen ja ennen kaikkea pienellä porukalla helppohoitoinen baana, jossa pääsee ajamaan polttiksilla. Tässä mielestäni onnistuttiin erittäin hyvin. Rata ei vastaa SM-tasoa, mutta eipä se ollut käsittääkseni edes tähtäimessä. Se mitä jatkossa tapahtuu onkin sitten ihan eri asia, mutta ei tämän ketjun keskustelun taso ainakaan hommaa edistä.  :cool:

Sinällään eri materiaalien käyttäminen käsittääkseni on ihan mahdollista ja esim. euroopassa jopa sangen suosittua. Lähinnä tuosta tekee ongelmallisen se, että kahden eri "synteettisen" materiaalin välissä ei ole riittävästi oikeeta savea/hiekkaa ja että rata tyypiltään poikkeaa paljon muista suomen radoista. Eli ei se asfaltti siellä ole se ongelma, vaan se, että sen ja turffin/katukiven välissä ei ole samaa määrää oikeaa materiaalia. Nyt jos niitä mattoja / kivetyksia sieltä alkaa purkamaan, niin tilanne muuttuu oleellisesti. Siitä olen 100% varma, että normi harrastajalle / aloittelijalle ko. rata tarjoaa nykyiselläänkin mukavasti haastetta ja mahdollisuuden kehittää ajotaitoaan. Sellaiselle joka sitten tähtää krossin SM-sarjaan on varmasti jo täällä vääntämättäkin selvää, että treenata pitää kisabaanoilla.

Se tarvitaanko Lahteen toista rataa polttiksille on aika selvä. Ei tarvita kun pienen matkan päässä on ihan OK baana. Se tarvitaanko sähkökrossareille omaa rataa, on mielestäni ihan yhtä selkeä, kyllä tarvitaan koska toi vesivehmaa ei ole se paras mahdollinen paikka. Tää on ihan mun oma mielipide. mutta aika urakkaan joudutaan jos vesivehmaasta aletaan muokkaamaan noille sähkösuristimille sopivaa ja samalla melkeen tekee sitten uuden.   
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #75 : 07.06.11 - klo: 17.50 »
Komppaan Poinas2:hta. Nyt siiretään vääntö paikalliselle tasolle ja tavataan vaik to klo 18 Nesteen taukotuulessa, jossa sitten pohditaan asiaa.
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #76 : 07.06.11 - klo: 18.08 »
eihän se ollut vääntämättäkin selvää että SM kisoihin treenaavattreenailevat kisaradoilla kun vehmaan radalla treenaaminen on lähes turhaa. Siksi nimenomaan tulin soppaa sotkemaan kun ei se näköjään ollut selvää. Silti olis harrastekäyttöön tehtävästä radasta pitänyt tehdä viimeisenpäälle sileä rata missä ei muilla saisi ajella kun muuten on turha sähkökuskien treenailla... Ja edelleen vehmaan rata on olevinaan polttiksille hyvä rata kisoihin treenamiseen.
Heh... No mutta kun ei ole. Eikä siihen tarvitse edes mielipidettä vaan sitä voi sanoa lähes faktaksi.
Kaiken muun paitsi saven vähentäminen kyseisellä radalla, tekee siitä radasta paremman radan nimenomaan kisaajien treenattavaksi.
Eli helppo se on minunkin kompata poinasta kun puhuu lähes samasta asiasta.

Pääasia että kun sitä uutta rataa alkaa miettimään niin miettii sen todellisen käyttötarkoituksen, eikä ainakaan elä väärissä kuvitelmissa sen suhteen että vesivehmaan rata olisi nykyisellään kisaavia polttiskuskeja katsellen hyvä... Parempi kuin ei mitään ja taas perusharrastajille varmasti hyvä mutta jokainen polttiksilla kisaa ajava tietää ettei nykyisellä alustalla treenaamisesta kostu mitään kun saviradalle mennään kisaamaan.
Ja tärkeä on muistaa ettei yritetä mielyttää yksilöitä. Vaan harrastajia mahdollisimman yleisesti.
SM kriteerit täyttävät radat sitten erikseen.

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #77 : 07.06.11 - klo: 19.35 »
Torstai käy hyvin.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #78 : 07.06.11 - klo: 21.55 »
Moro,

Mun puolesta voidaan tavata. Voidaan myös mennä tälle mahdolliselle ratapaikalle, tosin toki siitä pitää sen verran varoittaa, että hiukka ryteiköltä tuo näyttää tällä hetkellä. Kuitenkin tuttavani on luvannut tulla raivaamaan alueen, jotta villi taimikasvusto saadaan poijes. Ryteikkö myös hämää vähän kokoa, mutta tilaa pitäisi olla kyllä olla riittävästi.

Mun piti hommata yhtä duunijuttua varten tommonen panoraamarobotti, johon tulee järkkärikamera. Voisin mennä testaamaan sitä tohon mestaan, jotta saa komian 360 asteen panoraaman siitä paikasta.

Voin myös tulla ottamaan sillä kunnon panoraamakuvan Vesivehmaan kentästäkin, jos joku haluaa :)

Offtopic: Siis tommonen panoraamahärveli, jos joku ihmettelee mitä höpisen: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2720

Periaatteessa voidaan käydä myös meidän toimiston takapihalla, josta aikaisemmin mainitsin. Sekin voisi olla mahdollinen mesta, jossa ajaa. Se on ainakin lähellä keskustaa. Voihan se olla, että siitä jotain nimellistä pitäisi kiinteistön omistajalle maksaa (tyyliin 50e/kk tai sitten ei mitään), mutta eiköhän meidän firma sen voi hoitaa, jos vaikka vastineeksi keksitään tapa jolla käyttäjät jotenkin järkevästi vois pieniä maksuja suorittaa. Meidän firma kun sattuu olemaan IT-alalla, niin meillä on omastakin takaa tekstiviestimaksatusjärjestelmät, joten maksatuksen voisi tehdä suhteellisen modernisti - eli tekstiviestimaksamisella :)

Ennen kun lupaan kuitenkaan tätä jälkimmäistä, niin mun pitää ehkä vähän haastatella kiinteistön muita vuokralaisia ja itsekin miettiä, että halutaanko me epämääräisiä RC-hörhöjä pyörimään takapihalle :P

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #79 : 08.06.11 - klo: 00.24 »
:grin: :grin:

Äkkiseltään katsottuna Oulun sähkökrossirata missä nyt tullaan ajamaan MM kisat, soveltuisi helposti myös polttiksille ajettavaksi leveytensä ja hyppyreiden osalta.


Oho, saatiin MM-kisat :)  Hokella tais tulla typo, MM-kisat on vaasassa, täällä kuitenkin kuvia meidän projektista joka valmistuu hitaasti mutta varmasti. Tämä rata on vain 1/10 autoille.

http://harw.kuvat.fi/kuvat/RC/Hannus/

Oho... jopas lipsahti.

Noh... yhtä ne on kaikki Kehä III ulkopuoliset paikat tällaselle paljasposkiselle stadilaiselle... Passin tarvii kuitenkin  :laugh:

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #80 : 08.06.11 - klo: 06.52 »
Moro,

Mun puolesta voidaan tavata. Voidaan myös mennä tälle mahdolliselle ratapaikalle, tosin toki siitä pitää sen verran varoittaa, että hiukka ryteiköltä tuo näyttää tällä hetkellä. Kuitenkin tuttavani on luvannut tulla raivaamaan alueen, jotta villi taimikasvusto saadaan poijes. Ryteikkö myös hämää vähän kokoa, mutta tilaa pitäisi olla kyllä olla riittävästi.



Ennen kun lupaan kuitenkaan tätä jälkimmäistä, niin mun pitää ehkä vähän haastatella kiinteistön muita vuokralaisia ja itsekin miettiä, että halutaanko me epämääräisiä RC-hörhöjä pyörimään takapihalle :P

Toi ratapaikka on varmaan tapaamiselle loppujenlopuks parempi paikka,sopiiko? Kaikki mukaan jotta saadaan mahdolisimman hyvä rata mahd. monen mielestä.

Toi on kans tärkeetä, ettei sinne alueelle pääse muut random hörhöt höslää... :afro:
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #81 : 08.06.11 - klo: 09.18 »
Kirjuutelkaas se varmistunut osoite, jos taukotuuli ei enään voimassa. Itse tulen jos kerkeän. Töistä pääsen puoli 4 joten vähän aikaa täytyy käkäillä lahdessa ensin.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #82 : 08.06.11 - klo: 19.15 »
http://maps.google.fi/maps/place?ftid=0x468e290c220aed6b:0x11d5dbf5d6302987&q=niemenkatu+77&hl=fi&ved=0CAwQ-gswAA&sa=X&ei=O5_vTaSTNYaH_Aar58TRAQ
Kadun oikean puoleisen talon piha klo 18. (Niemenkatu 77)
pthim varmentakoon tämänkin.

TAPAAMINEN ON TÄNÄÄN, KAIKKI PAIKALLE VAIKUTTAMAAN
« Viimeksi muokattu: 09.06.11 - klo: 08.08 kirjoittanut sponge »
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #83 : 09.06.11 - klo: 13.42 »
Muistakkee tuo tapaaminen ^
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #84 : 09.06.11 - klo: 13.59 »
Juu tulossa olen.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #85 : 09.06.11 - klo: 14.00 »
Pistin juuri muistutusta myös Tiim Lahden Facebook sivuille. Tulossa olen ainakin itse.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #86 : 09.06.11 - klo: 14.39 »
Jees nähdään täällä Niemenkatu 77 klo 18:00.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #87 : 13.06.11 - klo: 17.09 »
Saittekos mitä mietteitä aikaseksi?
Itse jouduin skippaamaan poskiontelotulehduksen innoittamana.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #88 : 13.06.11 - klo: 22.22 »
Saatiin toki ja hommaa yritetään saada etiäppäin. Se miksi tuosta ei ole kirjoitettu tähän threadiin mitään, johtunee siitä, että keskustelu ei edennyt aikaisemmin muuhuin kun ihmeelliseen väittelyyn.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #89 : 29.06.11 - klo: 18.10 »
Mitenkäs Lahden rataprojekti etenee?

-sami-
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING