Mikä järki olisi tehdä toinen 1/8 autoille sopiva rata Lahden tienoolle, eikös se tämän topicin varsinainen rata ole juuri näitä varten. Ennemmin sitten 1:10 sopiva jollaista ei ihan lähistöllä ole. Jos 1:10 savibaanaa ollaan tekemässä niin olen ainakin itse mukana talkoissa kuten varmaan myös lähes kaikki Lahden UA:n sähköautoilijat. 
Se järki ettei tarvis matkustaa 100km kunnon radalle. Ja voihan siellä sitten ajaa kummillakin.
Stiloa komppaan.
1. Jos halutaan tehdä kymppikrossareille sopiva rata, ei se enää ole 1/8 polttiskrossareille sopiva tai toisinpäin. Kasipolttikset repivät kovankin saviradan pinnan äkkiä siihen kuntoon, ettei siinä enää ole mielekästä ajaa kymppisähkiksillä.
2. Entrylajina kymppisähkikset ovat aivan ykkösjuttu ja sellaisille suunniteltavan radan rakentamiseen tuolle etäisyydelle kaupungista saa helposti LahUA:n väkeäkin innostumaan.
3. Savipintainen rata sorapohjalla on siinä mielessä ideaali, että pohjan hyvä vedenläpäisy on edellytys savibaanan hyvänä (kovana) pysymiselle.
4. Kivituhka on hiekan kanssa autojen surma riippumatta ajoneuvoluokasta.
5. Vatipäiset mopopojat saavat viidessä minuutissa rällättyä viikkojen työn pilalle. Tämän vuoksi rata tulisi olla alueella, jonka saa joko eristettyä, tai sitten radalle on heti alusta alkaen laitettava mopoilun ja pyöräilyn estävät ajoesteet.
6. Sudittelua varten ei tarvita rataa. Jos kyseessä on vakavasti otettava hanke, on tukea ja apua saatavissa aivan varmasti. Hyviä ratoja ei kerta kaikkiaan ole liikaa ja radoista huolta pitäviä ihmisiä on vielä vähemmän.
7. Polttikset häiritsevät aina sähköautoja niin, että yhtä aikaa ei radalla käytännössä voi olla. Tilanne on sama sekä krossissa että touringissa. Lisäksi polttikset tuppaavat häiritsemään naapureita.