Kirjoittaja Aihe: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)  (Luettu 28115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #30 : 19.10.11 - klo: 15.26 »
^ Ei ainakaan ollut viime vuonna.

Lähde: http://rc10.fi/index.php?topic=53025.msg491702#msg491702

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #31 : 19.10.11 - klo: 16.32 »
On kumma juttu että Novak GTB on FTT laillinen, mutta GTB 4 cell ei ole. Ainoat erot noissa pitäisi olla 4 cell mallin ohuemmat johdot ja 4 cell on ilman siiliä.
Eipä tuo tosin itseäni haittaa kun FTT ei ollut suunnitelmissa (ainakaan vielä).

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #32 : 20.10.11 - klo: 08.32 »
Ainakaan tällä hetkellä yksikään Novakki ei ole nollasäätimien listalla. Katso mun linkki ylempänä.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #33 : 20.10.11 - klo: 08.56 »
Ainakaan tällä hetkellä yksikään Novakki ei ole nollasäätimien listalla. Katso mun linkki ylempänä.
ROAR listalta löytyy Novakit:
http://www.roarracing.com/?page_id=737
Eikös nämä listat toimi rinnakkain, eli saa ajaa jos laite löytyy toiselta listalta?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #34 : 20.10.11 - klo: 09.19 »
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet

TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa

http://www.roarracing.com/?page_id=737

ROAR-listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät säätimet, jotka on esitetty liitteessä 6.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #35 : 20.10.11 - klo: 09.46 »
Hups. Pitäs olla tarkkaavaisempana. Hyvä että korjasitte.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #36 : 06.11.11 - klo: 18.07 »
Korit maalattu:




Auto pitäs olla käsissä ens viikolla.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #37 : 08.11.11 - klo: 21.08 »
Pari kysymystä tuli mieleen kun kattelin sun FB kuvia.

Ohuemmat johdot noparille, miksi?

Noparin päivitys, miksi?
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #38 : 08.11.11 - klo: 21.22 »
Pari kysymystä tuli mieleen kun kattelin sun FB kuvia.

Ohuemmat johdot noparille, miksi?

Noparin päivitys, miksi?
Suurinosa kuskeista taitaa ajaa TQ-racing ultraflex johdoilla. Takapodi pääsee silloin liikkumaan vapaasti, eikä johdot häiritse auton käyttäytymistä. Sensorikaapeli kantsii kans ottaa samaa merkkiä. Stockissa riittänee 16awg ja viriissä taitaa olla 13awg käytössä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #39 : 08.11.11 - klo: 22.01 »
1. Noparin päivitys: Mulla oli SXX Comp V2:ssa ainakin v1.5 softa sisässä, jonka jälkeen on tullut muutamakin uudempi versio. Uusia ominaisuuksia on ainakin, että nopari (ainakin mainosten mukaan) kompensoi akkujen puutumista erän aikana, että tuntuma pysyisi samana. Oli siinä muutakin. Laitoin Vesan kanssa juteltuani tuon "Update v4.0 - special 1/10 TouringCar firmware".

2. Johtojen vaihto: Johdot vaihdoin juuri sen takia, ettei ainakaan johdoista jää kiinni takapodin käytös. Nyt on kiinni noi TQ:n 16AWG:t. Vähän hirvittää toi ohuus. Jos ei kulje, ni vaihdetaan 13 AWG.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #40 : 09.11.11 - klo: 02.36 »
Uskoisin että 0-ennakolla stokilla riittää mainiosti nuo piuhat. Virillä ajoin viimeksi viime vuonna noilla, uusimpien akkujen myötä 13AWG TQ wire on parempaa viriin. Sensorijohdoiksi suosittelen 125mm TQ sensorijohtoa. Mielestäni paraslaatuisimmat johdot ja sensoripiuhat markkinoilla. Omiin säätimiin olen vaihtanut lisäksi vastarijohdot mustiin kun TQ Wiren Ralphilta sattui semmostakin tulemaan. Stealth look!

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #41 : 09.11.11 - klo: 13.56 »
1. Noparin päivitys: Mulla oli SXX Comp V2:ssa ainakin v1.5 softa sisässä, jonka jälkeen on tullut muutamakin uudempi versio. Uusia ominaisuuksia on ainakin, että nopari (ainakin mainosten mukaan) kompensoi akkujen puutumista erän aikana, että tuntuma pysyisi samana. Oli siinä muutakin. Laitoin Vesan kanssa juteltuani tuon "Update v4.0 - special 1/10 TouringCar firmware".

Siis jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo nopari kompensoi akun laskenutta jännitettä nostamalla ennakkoa, joten eipä taida 0-ennakolla olla mitään merkitystä tuolla noparin päivityksellä.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #42 : 09.11.11 - klo: 14.06 »
Siis jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo nopari kompensoi akun laskenutta jännitettä nostamalla ennakkoa, joten eipä taida 0-ennakolla olla mitään merkitystä tuolla noparin päivityksellä.

Teknisesti taitaa itseasiassa laskea ennakkoa, että moottori pystyy spoolaa. Kun moottori kuumenee ja akun jännite laskee ennakkoa on liikaa liian aikaisin jos ajetaan ennakoilla. Tiedä sitten miten nollaennakko, missä taitaa olla jotain 30 asteen paikkeilla yhteenlaskettu ennakko.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #43 : 09.11.11 - klo: 14.56 »
Taidatte puhua siitä krossisoftasta, joka ei noteeraa akun korkeampaa jännitettä ajon alussa vaan pitää jännitteen tasaisena läpi erän, ääriimäisen hyvin toimi kesällä. En tiedä onko se softa sama kuin 3.0 LRP sivuilla mutta jollain protosoftalla ajettiin kesä.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #44 : 10.11.11 - klo: 15.53 »

Hihihihihihii!  :laugh:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #45 : 16.11.11 - klo: 00.13 »

Carpet Ripper V ois kasassa. Jos sunnuntaina pääsis koeajaan.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #46 : 16.11.11 - klo: 09.33 »
Hyvältä näyttää. Pyöristä vielä renkaiden kulmat ennen radalle menoa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #47 : 16.11.11 - klo: 10.12 »
^ Juu, renkaat on sorvaamatta vielä kokonaan. :)

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #48 : 22.11.11 - klo: 13.39 »
Ekat vedot ajettii viime sunnuntaina ja sellainen ongelma tuli eteen, että moottori pätki selvästi pääsuoralla.
Vetoa tuli sisäalueella ihan hyvin, mutta pääsuoralla pitkään kaasua pohjassa pitäessä kuuli ja näki selvästi, että pätkii.

Vesan kanssa asiasta juttelin ja nyt kokeillaan seuraavaksi eri ohjelmistoversiota LRP:hen.
Ajattelin myös vaihtaa kokeeksi nuo 16 AWG:n kaapelit paksumpiin 13 AWG:hen.

Onko muut havainnut samaa ongelmaa LRP:n SXX-sarjan vehkeillä?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #49 : 22.11.11 - klo: 13.41 »
Ekat vedot ajettii viime sunnuntaina ja sellainen ongelma tuli eteen, että moottori pätki selvästi pääsuoralla.
Vetoa tuli sisäalueella ihan hyvin, mutta pääsuoralla pitkään kaasua pohjassa pitäessä kuuli ja näki selvästi, että pätkii.

Vesan kanssa asiasta juttelin ja nyt kokeillaan seuraavaksi eri ohjelmistoversiota LRP:hen.
Ajattelin myös vaihtaa kokeeksi nuo 16 AWG:n kaapelit paksumpiin 13 AWG:hen.

Onko muut havainnut samaa ongelmaa LRP:n SXX-sarjan vehkeillä?

Mulla oli 16awg:t viime vuonna ja toimi loistavasti hobbywingi kanssa. En usko että ongelma on kaapeleissa jossei LRP toimi todella erilailla. Onko moottorin sensoriyksikkö ja kaapeli tarkistettu?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #50 : 22.11.11 - klo: 13.53 »
Ekat vedot ajettii viime sunnuntaina ja sellainen ongelma tuli eteen, että moottori pätki selvästi pääsuoralla.
Vetoa tuli sisäalueella ihan hyvin, mutta pääsuoralla pitkään kaasua pohjassa pitäessä kuuli ja näki selvästi, että pätkii.

Vesan kanssa asiasta juttelin ja nyt kokeillaan seuraavaksi eri ohjelmistoversiota LRP:hen.
Ajattelin myös vaihtaa kokeeksi nuo 16 AWG:n kaapelit paksumpiin 13 AWG:hen.

Onko muut havainnut samaa ongelmaa LRP:n SXX-sarjan vehkeillä?

Mulla oli 16awg:t viime vuonna ja toimi loistavasti hobbywingi kanssa. En usko että ongelma on kaapeleissa jossei LRP toimi todella erilailla. Onko moottorin sensoriyksikkö ja kaapeli tarkistettu?

Molemmat oli uusia, suoraan paketista.
No viikonloppuna näkee, että auttaako em. toimenpiteet.
Voihan tietty olla, että kolvauksissakin on jotain hämärää.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #51 : 22.11.11 - klo: 14.04 »
Ekat vedot ajettii viime sunnuntaina ja sellainen ongelma tuli eteen, että moottori pätki selvästi pääsuoralla.
Vetoa tuli sisäalueella ihan hyvin, mutta pääsuoralla pitkään kaasua pohjassa pitäessä kuuli ja näki selvästi, että pätkii.

Vesan kanssa asiasta juttelin ja nyt kokeillaan seuraavaksi eri ohjelmistoversiota LRP:hen.
Ajattelin myös vaihtaa kokeeksi nuo 16 AWG:n kaapelit paksumpiin 13 AWG:hen.

Onko muut havainnut samaa ongelmaa LRP:n SXX-sarjan vehkeillä?

Mulla on 4wd crossissa tuo v4.0 touring car softa. Eilen testattiin liukasta lattiaa, täyskaasu kiihdytyksessä pätkii jännästi (auto on nyt niin hiljainen että sen kuulee). Vehje kiihtyi luotisuoraan todella liukkaalla pinnalla, joten yhdistin tämän siihen "luistonesto" ominaisuuteen joka tuossakin softassa pitäisi olla. Kokeile mode 2 ensimmäistä asentoa (en muista onko se 0 vai 1), ja kato pätkiikö sitten? Oletettavasti sulla on siellä joku niistä x12 profiileista käytössä?

Tai sit 1.5 softaa
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #52 : 22.11.11 - klo: 14.06 »
1.5 softa on varsin buginen ja sitä en suosittele. 1.6=1.7 on toistaiseksi ollut paras, sillä olen vuoden ajanut C-12. Krossissa on eri softat.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #53 : 22.11.11 - klo: 14.21 »
1.5 softa on varsin buginen ja sitä en suosittele. 1.6=1.7 on toistaiseksi ollut paras, sillä olen vuoden ajanut C-12. Krossissa on eri softat.

Version history ei tunne enää kuin 1.3 1.5 3.0 ja 4.0.

Tuo touring car softa on siis sisäkrossissa 4wd:ssä... kesällä krossissa oli sama kuin sulla (se proto) eli tuo nykyinen 3.0. Joka on kaasutuntumaltaan luumumpi kuin 4.0, kokeilin molemmat ja jätin tourinkiversion. Anyway pointti oli ei niinkään mikä on paras mihinkin vaan se että mistä pätkiminen voisi johtua.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #54 : 22.11.11 - klo: 14.25 »
Joo, se voi hyvinki olla softasta kiinni. Se 1.6 on protosofta jolla käytännössä kaikki ajo koko talven viime vuonna. Kannattaa päivittää, en jaksa uskoo että ois muuta probleemaa.

protosofta krossiin oli 16.4 eli nykyisin ilmeisesti 3.0.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #55 : 01.12.11 - klo: 01.55 »
Ekan ajokerran jälkeen tilasin pienen CRC:n vaahtomuovipuskurin autoon. Vähän suojaa koria ja hiilaripuskuria.
Eipä se vaikuttanut ajettavuuteen yhtään, että saapi jäädä paikalleen.

Viime sunnuntaina olin taas Korialla ja sain jo vähän jutun juonesta kiinni.
Auto käyttäytyy todella hyvin ja oikeastaan mitään ei ole osannut kaivata säätöjen muodossa. Senkus vaihtaa akkua ja renkaita ja eiku vetoja. :)

Valitettavasti pätkiminen jatkui vaikka kolvasin paksummat johdot (TQ AWG13), eli siitä se ei ollut kiinni.
Vaihdoin nyt 3.0-softan sisään nopariin (ennen 4.0), katsotaan tuleeko muutosta.
Eipä pätkiminen vaikuta kun pitkällä suoralla pieninä nuukahduksina.

Tulevana viikonloppuna on eka kisa, Blue Carpet Race Kiimingissä. Pääsee vähän kokeileen kisarytmiä.
Kisat on kaks päiväset isojen kisojen malliin. Tiimin edesottamuksia kisoissa voi seurata meidän FB-sivulta: http://www.facebook.com/finRC
Koitetaan pistää väliaikatietoja sinne.

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Re: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #56 : 01.12.11 - klo: 08.46 »
Ihmettelinkin, että mitenkä se yksi mattoauto pätki niin kummasti siinä Korian radan pääsuoralla. Kuullosti sille kuin joku kierrosrajoitin olisi alkanut hakkaamaan vastaan vaikka näissähän ei ilmeisesti mitään sellaisia ole.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #57 : 01.12.11 - klo: 10.05 »
Jep, tasasesti pitäs yläpäässäkin vääntää, ilman pätkimistä. Tuota ongelmaa ei saa toistettua silleen, että pitäisi autoa renkaat ilmassa. Pitää olla rasitusta ja sitten se vasta tekee sitä, jos tekee.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #58 : 06.12.11 - klo: 15.12 »
Eka kisa ajettu ja ihan hyvin meni.
Muutamia seikkoja mitkä tuli esille kisoissa.

LRP:
Pätkiminen loppui, kun latasin version 1.7 nopariin. Testasin SXX Competitionissani versioita 3.0 ja 4.0.
Molemmilla esiintyi pätkimistä. Vesa hankki LRP2-version 1.7:sta ja se lopetti pätkimisen.
Tuota ei löydy LRP:n sivuilta, mutta sen voi ladata täältä: http://dl.dropbox.com/u/3453719/RC/LRP/SxxTCv2v1_7.lrp2

Renkaat:
Niitä tarvitsee kaksipäiväisessä kisassa aika reilusti. Itse olen pidottanut renkaita liian suurella määrällä pitoainetta. Ne toimivat hyvin ekalla käyttökerralla, mutta eivät välttämättä ehdi kuivua enää samana viikonloppuna ajokuntoon. Eli aineen kanssa ei kannata lotrata.

Nuo lotratut renkaat on ihan hyvät ajaa, mutta niillä ei vaan pääse mihinkään mutkissa. Piti oppia se kantapään kautta.

Lisäksi työntömitta on hyvä työkalu rengaspareja valitessa. Renkaat pitää olla samaa kokoa puolillaan. Jos merkkaa uutena, että "nämä renkaat on pari", niin ne ei välttämättä 5 akun jälkeen enää olekkaan se paras pari kokoeronsa puolesta. Huomasin myös, että 1,5mm-2mm ero renkaiden halkaisijassa toimi parhaiten mun ajotyylillä/setupilla. Esim. ajoin paljon yhdistelmällä takana 43,5mm, 41,5mm edessä. Tämä on autokohtainen juttu, mutta suuntaa antava vinkki.

Auton maavara:
Renkaiden halkaisija vaikuttaa maavaraan, joka pitää sääntöjen mukaan olla vähintään 3mm. Itse huomasin, että seuraavat renkaat kannattaa valita ja laittaa paikalleen ihan ensimmäisenä. Pitää muistaa, että auto pitää olla ajopainossa maavaraa mitatessa.

Sivuvaimennintuubit:
Jos alla on tuubit omaava auto, niin kannattaa pitää huolta, että ne vaimentavat kunnolla. Olen ajanut autolla 29 x 8min ja tajusin vasta tuossa 25 vedon kohdalla, että vaimennusta ei enää juurikaan ole. Arviolta 15 vedon välein olisi hyvä putsata ja laittaa uuden öljyt tuubeihin.

Sellasta tällä kertaa. Ei muutaku lisää treeniä...

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« Vastaus #59 : 06.12.11 - klo: 18.01 »
Noista renkaista hieman, itse on tullut ajeltua aika paljon myös niin että renkaalle tulee kaksi akullista päivässä. Toiselle ajokerralle kannattaa lyhentää ainakin etupidoa ja ehkä myös kaventaa hieman.

Renkaat tulee yleensä pidettyä pareina, joka kerran autoon laittaessa vaan mittaa parin renkaat ja laittaa isomman radan kiertosuuntaan nähden ulkopuolelle.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma