Kirjoittaja Aihe: Nitrokoneet yleisesti  (Luettu 10066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #30 : 29.10.11 - klo: 13.47 »
Kyllä on kokeiltu moneen kertaan ja todettu sama mitä koko ajan intät, ei se pyöri vauhtipyörästä pyörittäessä väärään suuntaan. En minäkään jaksa enää tapella tästä asiasta, joten antaapa olla. Kun saan lisää polttoainetta niin voin kyllä laittaa videon jos niin haluat.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #31 : 29.10.11 - klo: 14.05 »
Wouw... tulihan se vastaus sieltä vihdoinkin  :cheesy:

Ei tarttis inttää jos vastaus tulis nopeemmin  :tongue:

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #32 : 30.10.11 - klo: 11.14 »
Taitaa kyseessä olla sellainen visuaalinen ilmiö jolloin renkaat näyttävät pyörivän väärään suuntaan. Tai sitten on huomattu diffien olevan väärinpäin muttei myönnetä vian olleen niissä.  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #33 : 30.10.11 - klo: 13.22 »
Ääh, kun ne pyörivät noin suurinpiirtein kierroksen sekuntissa, eli kyllä sen huomasi aivan hyvin että pyörivät oikeasti väärinpäin, ja kaasua painettaessa pyöriminen nopeutui. Diffejä ei edes saa tuohon väärinpäin, koska pohjalevyssä on syvennykset diffille, väärinpäin ne eivät mahdu sinne.
 Mutta ei nyt väitellä enempää jos kerran ette voi uskoa :)

Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #34 : 30.10.11 - klo: 15.07 »
Joo.
En ole itse moista kuullut mutta ei kai se ihan täysin mahdotonta ole. Kas kun ainakaan minun gxr15 koneen vetokäynnistimessä ei ole yksisuunta laakeria, vaan joku kilke jossa on ura ja itse käynnistysakselissa on tappi joka kulkee sitten siinä urassa toivottuun suuntaan liikuttaen itse käynnistysakselia pituussuunnassa.
Siis pois päin siitä itse kiertokangesta ja kampurasta, ja minulla tämä viritys ainakin jumitti tarpeeksi usein.

Eli kyllä sen periaatteessa voi saada väärin päin käymään, kyllä ainakin minun nuoruudessani suiza PV:n sai käyntiin väärin päin eikä sitä voinu eteenpäin polkea  :lipsrsealed:

Älä dumaa jos et oo dumari.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #35 : 30.10.11 - klo: 15.21 »
Se että PV lähtee eri suuntaan käyntiin, on ihan eri asia kuin vetokäynnistimellä varustettu nitro moottori.
PV:n vedit väärään suuntaan käymään siten että työnsit sitä takaperin.
Et polkimesta.

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #36 : 30.10.11 - klo: 16.04 »
Se että PV lähtee eri suuntaan käyntiin, on ihan eri asia kuin vetokäynnistimellä varustettu nitro moottori.
PV:n vedit väärään suuntaan käymään siten että työnsit sitä takaperin.
Et polkimesta.

On toki, mutta sen PV:käynnistin toimii kait pitkälti samalla tavoin kuin esim. sen gxr15 koneen vetokäynnistin jossa ei todella ole sitä yksisuunta laakeria.

En tahdo saivarrella ja kyllä mielestäni myös tuo on aika tuulesta temmattua. Veikkaanpa että pyörät pyörii väärinpäin pelkästä resonaatiosta. Silloin jos tuo minun pureten joskus sattui käymään, niin kyllä siinäkin pyörät pyöri mihin sattu, kun renkaat oli ilmassa.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #37 : 31.10.11 - klo: 15.25 »
Entä jos takarenkaiden pyörimissuunta olikin väärin? Katsoppa onko renkaiden kyljessä pientä nuolta.  :grin: :grin: :grin: :afro:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #38 : 31.10.11 - klo: 15.42 »
Ennen kuin tämä topicci karkaa kokonaan käsistä, niin vetokäynnistimellä varustettu kone on mahdollista saada käymään väärinpäin. Näin yhden tällaisen tapauksen missä kone kävi todella huonosti ja parin yskäyksen jälkeen lähti käymään väärinpäin. Piti vähän hieraista silmiä ja raapia päätä että mitäs tuossa kävi. Auton omistaja sammutti auton vauhtipyörästä ja vetäisi koneen uudelleen käymään. Latvia 2005.

Vähääkään kulahtanut vetokäynnistimen yksisuuntalaakeri luistaa kun voima tulee sisäakselilta. Tuossa tilanteessa jos menee vetämään vetokäynnistimestä koneen pyöriessä väärinpäin nappaa laakeri kiinni ja kone joko sammuu tai repii vetokäynnistimen narun vetokäynnistimen sisään.
En sitten tiedä oliko tuossa latvialaisen tai virolaisen kaverin autossa yksisuuntalaakeri vai tuommoinen kiilaratkaisu. Kuitenkin vetokäynnistin ja kone kävi väärään suuntaan.

Huonoissa säädöissä oleva kone lähtee yllättävän helposti käymään väärin päin. Tyhjäkäynnillä liian aikaisin syttyvä ilma-polttoaine seos potkaisee koneen käymään takaperin koska nitrokoneiden vauhtipyörä on niin kevyt ettei se yksinään riitä pakottamaan konetta seuraavalle tahdille. Siinä vaiheessa kun koneessa on kierroksia ja vauhtipyörän apuna on koko voimansiirto + renkaat, niin kone ei enää pääsekään käymään väärin päin. Tosin siinä vaiheessa kun koneen saa kiertämään niin paljon että kytkin on ottanut kiinni, niin harvemmin kone on enää niin huonoissa säädöissä että lähtisi käymään väärin päin.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo: 15.47 kirjoittanut Hount »

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #39 : 01.11.11 - klo: 09.46 »
No tuon yksisuuntalaakerin kanssa on kyllä ollut ongelmia, jos auto pääsee sammumaan kun vetokäynnistimen pää on vielä kädessä niin nykäisee aika hyvällä voimalla takaisin sisäänpäin.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa wego

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #40 : 04.11.11 - klo: 15.28 »
mitenkäs nyt tuo moottorien sisäänajo on parasta hoitaa? lueskelin täällä tarinoita jos toisiakin ja näemmä eri tyylejä on tähänkin olemassa joten miten te olette toimineet ja toimitte jatkossa?

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #41 : 04.11.11 - klo: 15.50 »
Ei se ole niin hirveen tarkkaa. 1-2 tankkia pukilla lämmöt yli 100, sitten sama ajellen. Antaa jäähtyä tankkien välillä ja pikkusen aina kiristelee että jaksaa mennä mutta kuitenkin on selkeesti rikkaalla. Pitää huolen että lämmöt yli 100 ettei prosessissa hakkaa veiviä väljäksi. Sitten ~10 tankin jälkeen voi konetta jo vetää säätöihin.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba