Kirjoittaja Aihe: Talvella ajaminen  (Luettu 2169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Talvella ajaminen
« : 16.03.04 - klo: 16.21 »
Kuinka moni ajaa talvellakin sähkiksillä?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Talvella ajaminen
« Vastaus #1 : 16.03.04 - klo: 16.26 »
Onhan sitä tullu koitettua mut ei mun mielestä mitään järkeä. Liian huonot ajo-ominaisuudet.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #2 : 16.03.04 - klo: 17.01 »
Minäkin olen tänä talvena ajellu ja hauskaa on ollu ja jos jaksaa väsätä nasta renkaat niin pitoakin löytyy.  :mrgreen:
Mutta on siinä se huono puoli että joutuu suojaamaan niin pirusti ja kun on ajanu niin sitte kuivattaan ja purkamaan suojauksia tylsää. :evil:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #3 : 16.03.04 - klo: 17.04 »
Itse olen laittanut kaikki sähkö kamat minigrip pussin sisälle ja teipannut ilmastointiteipillä pussin suun varmasti tiiviiksi, näin kun tekee ei suojauksia tarvitse purkaa (ellei käytä samoja sähköjä eri autoissa) eikä kamat hajoa..

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #4 : 16.03.04 - klo: 17.11 »
Joo mutta minä kuivatan kuumailma puhaltimella ja pussiin tulee helposti reikä.
No ei mulla kylläkään hirveästi ole suojattavaa kun tein noparille ja vastarille kotelot mutta motti ja servo kuitenkin.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #5 : 16.03.04 - klo: 17.55 »
Servon jätin itse lähes paljaaksi, vähän yritin pahimpia kohtia teippailla, mutta onhan se tuolla jo kestänyt 3 talvea sama servo..
Motin päälle tein ilmastointiteipistä "pussin" sellainen teipistä tehty pussi jonka toinen suu auki, senkun työntää motin päälle ei pääse vettä pahemmin motille asti..
Ja kyllä nuo pussit mulla on kestänyt ihan hyvin, kun eihän niihin mitään iskuja / piikkejä osu kun korin alla ovat.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #6 : 16.03.04 - klo: 18.02 »


Siinä Stampede talviajoon valmiina.
Täällä on kuvia ja  paria videota ajeluista.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Talvella ajaminen
« Vastaus #7 : 16.03.04 - klo: 19.29 »
Joo, Jukka onkin jo kerenny speden tänne laittamaan :) omassa ei oo ollu ollenkaan motilla suojaa tänä talvena ei sinne erikoisesti lumi lennä ja en oikein keksi miten tollanen "halpa" motti ees hajois vedestä. Noparilla on itse muovattu teipattu sulatettu ruuveilla irroitettava suoja ja vastari on muovipussissa etu servolla ei oo suojaa muuta kun välillä teippiä ja pala pari tossa päällä.


Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talvella ajaminen
« Vastaus #8 : 16.03.04 - klo: 19.54 »
Onpas tuo Spede kaunis, nyt alkoi himottamaan.  :mrgreen:
Pitänee yrittää saada hankituksi kesään mennessä..

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Talvella ajaminen
« Vastaus #9 : 16.03.04 - klo: 20.20 »
Tuleehan sitä paljonkin ajettua, tuo talvi ei ollutkaan paha vaan tämä loskakeli!
Itsekin "häärin" alussa muovipussien kanssa mutta totesin sen turhan vaikeaksi ja aikaa vieväksi joten oli keksittävä helpompi ratkaisu.
Niin itse ratkaisin asian hommaamalla noparille muovisen tiiviin "rasian" ja vastarin takakannen/pohjan olen liimalla tiivistänyt umpinaiseksi.
Servon johtoliitoksen vastarille olen tilkinnyt muovailuvahalla umpinaiseksi (Helppo purkaa :D).
Servostani ei tarvitse huolehtia kun hommasin "vesitiiviin mallin"!
Tosin siinä servossa oli pieni reikä "pohjapuolella" joka on Stampeden tapauksessa ylös alaisin ja tukittu sekin muovailuvahalla.
Täytyy sanoa että moitteetta on toiminut mutta eipä tuota "spedeä" ole "uppleuksiin" ajettukaan.
Sähkömoottorihan ei muuten vaurioidu vedestä kuin ankkurin ja kuorien osalta (Jos "tavallista" peltiä) ruostumalla joten kohtuus kaikessa, lennokkipuolellahan on yleinen käytäntö ajaa hiilet sisään vesilasissa parisen tuntia kunnes vesi on "mustaa"!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talvella ajelu
« Vastaus #10 : 17.03.04 - klo: 19.47 »
Ajaa kantohangella, niin ei tartte suojata. :)
Meillä ollut pari päivää loskakeliä ja nyt on pakkasta, eli kantohanki tilauksessa aamuksi! Sunnitelmissa mennä hyppimään huomenaamulla hyvissä ajoin pellolle kyhätystä hyppyristä.
Oon tehny nastarenkaat, ongelmia on ollu vaan alussa teippien irtoilu kapeista eturenkaista (nyt on niin teipissä, ettei taatusti irtoile) ja jäällä ajellessa heppoisien nastojen katkeilu.