Kirjoittaja Aihe: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti  (Luettu 89385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.11 »
Me tässä päätettiin kaverin kanssa kokeilla tuota Smartech kamaa, kun ovat kuitenkin suht edullisen oloisia ja toimivan näköisiä. Yleisesti meinaa olla sellainen käsitys, ettei niillä tee mitään. No, jos ne tästä selviää niin ei ne aivan surkeita voi olla.

Ostimme kolme Smartech Thunderbolt 4x4 auto pakettia. N:o 1  23cc koneella ja n:o 2 ja 3 28cc koneella. Muuten autot aivan identtisiä.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #1 : 21.01.12 - klo: 14.26 »
Ensi tunnelma hyvä, kun paketit tulivat. Olohan oli kuin jouluna. Alusta ja jousitus ihan toimivan oloinen. Ei jää pomppimaan eikä heilumaan vaikka korkeammaltakin tiputtaa auton maahan, liimautuu.

N:o 1 purettiin ja kasattiin uudestaan, jotta saatiin tuntumaa laitteeseen ja todettiin useiden pulttien tarvitsevan todellakin uuden kiristyksen.

N:o2  ilman sen kummempia suoraan ajoon.

Ensi testit lumella. Kuiva pakkaskeli, hyvin vähän lunta. Autot käyttäytyy kiltisti, tiukkoja heittoja ja kurveja, pyörät pysyy hienosti maassa kiinni. Hyppyjä isoista hiekkakasoista, siis noin 3 kuutiota kipattu hiekkaa läjään. Tottelee kiltisti.

N:o1 :sen kuski alkaa heti säätelemään moottoria kaasutinta, kun ei kuulemma kierrä tarpeeksi että miellyttää tuollaista isolohko-loveria.

N:o2 tekee 3-4 metrin loikkia ajamalla 4 metriä syvästä montusta ylös ja reunalta ilmaan. Kohtalokas arviointi virhe tehdä tämä toisinpäin eli urku auki samaiseen monttuu reunalta alaspäin. Pitkä ja korkea pudotus ei voi päättyä hyvin.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #2 : 21.01.12 - klo: 14.37 »
N:o2 vas etu alatukivarsi palasiksi, ja ylemmänkin varren sisempi unibooli poikki. Ei kun osia tilaukseen.
Osia odotellessa n:o1 autoa kiusataan ihan toden teolla, ja kiltisti tottelee.

3vrk ja posti tuo kasan tukivarsia varmuuden vuoksi muutamat joka nurkkaan. Samalla vaihdetaan paremmin talvioloihin sopivat möhkörenkaat.
« Viimeksi muokattu: 21.01.12 - klo: 14.42 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #3 : 21.01.12 - klo: 14.41 »
Kun nyt lunta on saatu aivan sairaasti on kiva ajella noilla isoilla renkailla, kun voi mennä kevyesti lumen pinnalla, kun toiset tahkoaa kapeilla kiekoilla lumen sisällä

Nyt on tultu siihen tulokseen, että mukana tulleet perusradiot ei miellytä. Esim kantama on aika surkea. Tilalle tilataan Fly Sky GT3B kolme kanavaiset 2.4GHz
« Viimeksi muokattu: 21.01.12 - klo: 14.53 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #4 : 21.01.12 - klo: 14.47 »
N:o1 alkaa muuttaa muotoaan. 23cc moottorissa ei ole havaittu mitään vikaa mutta omistaja haluaa lisää vorsesteria. Moottoriksi tulee Rovan Sport 30.5cc ja tähtikuvio renkaat. Myös koriksi ilmestyy tyylikäs kupla. Lisäksi putki vaihtuu tuunattuun. Ja Rovanissa tietysti 8000k jousi kytkimessä. Pääsee kivasti tehoalueelle.
« Viimeksi muokattu: 22.01.12 - klo: 00.11 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #5 : 21.01.12 - klo: 14.50 »
ja tietysti etuvalot.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #6 : 21.01.12 - klo: 15.00 »
Kun kuuntelee kuinka tuo n:o1 naukuu tuolla uudella ja isommalla moottorilla tekee mieli tehdä jotain pientä myös n:o2

Laitetaan joku tehoputki.

Taittuu hienosti tuonne takaspoilerin takanurkan alta. Vaikutus on aika huima, voimaa tulee huomattavasti lisää kun vielä hieman säädetään kaasutinta että ei röpöttele.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #7 : 21.01.12 - klo: 15.04 »
Nyt löytyi hyvä puhdas asvaltti parkkipaikka. Saadaan kiitettävästi pitoa alle. N:o2 ei tahdo pysyä pyörillään kun pito on isoilla renkailla todella kova. Vaivattomasti pääsee ajelemaan kahdellapyörällä kuin ritariässä. N:o1 naukuu isolla koneella ja kapeammilla pyörillä aika hurjasti. Tuntuu olevan tehoa riittävästi. Saas nähdä miten voimansiirto kestää.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #8 : 21.01.12 - klo: 15.42 »
laitahhan videoo autojen kruisailusta. :wink:

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #9 : 21.01.12 - klo: 18.11 »
Itsekkin aikoinaan hankin Ko. auton, kun halvalla sain....
Olen ollut kyllä tyytyväinen ottaen hankinta hinnan huomioon.

Moottorin sai heti uutena vaihtaa takuuseen, kun ei lähtenyt hyvin käyntiin. Syy oli lohkon puolikkaat eri tasossa ja fuskasi ilmoja tiivisteen välistä. (kauppias hoiti homman mallikaasti...kein Problem)
Perusvika näissä smartech/carson autoissa tuntuisi olevan vakio muovirunkoinen diffi, joka tulee halkeamaan kun tarpeeksi revittelee ja jarruttelee. (etu ja taka diffi joutuu koville kun jarru on keskellä ja iso massa pitää vauhdista pysäyttä.) Eli alumiini diffejä kannattaa alkaa katselemaan jo hyvissä ajoin.

tuossa kesältä pikku vitejo:
Smartech Thunderbolt - Long Jump


Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #10 : 21.01.12 - klo: 20.55 »
Juu laittakaa vaan videoo ois hauska nähä miten kulkee . :smiley:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #11 : 21.01.12 - klo: 23.23 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #12 : 21.01.12 - klo: 23.34 »
No niinhän siinä kävi kuten edellä jo tuli maininta, jotta takaperän muovinen ratasrunko jakautui. Niin komeasti kiipeili 5-6 metriä korkeaa murskekasan pystyseinää. Olo oli kuin formula off-road kisoissa kun yritti kiivetä sinne lappu lattiassa. Pari kertaa ensin irtos raidetangonpää pyörän puolesta ja sitten tippui kyydistä raidetangon sisäpuolen pultit. Selkeästi kun tästä n:o2 autosta ei sen kummemin mitään pultteja kiristelty. Ei muutakuin osia tilaukseen..
« Viimeksi muokattu: 22.01.12 - klo: 00.07 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #13 : 21.01.12 - klo: 23.37 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?

laadusta en tiiä, mut ei pystyy ostaa jollei asu USA:ssa.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #14 : 21.01.12 - klo: 23.40 »
No, niin muutama päivä odoteltiin taas osia ja kun paketti saapui niin onneksemme sai huomata että oli sitten jäänyt se diffi tilaamatta. No, siitä kimpaantuneena päätettiin tehdä keskidiffistä yhtäpuuta eli 100% lukitus. Käyttöön kaksi menetelmää, kyse ei ole kauneuskirurgiasta.

n:o2 ja 2 x m8 mutteri ja kempakin kaasuton hitsi.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #15 : 21.01.12 - klo: 23.52 »
N:o1 sai hienovaraisemman kohtelun, hieman rasvaputsia, tulimerta, sekä epoksia..

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #16 : 22.01.12 - klo: 00.05 »
No, kun liimaa jäi niin pika paikkauksella n:o2:sen takadiffin muovit kasaan ja paketti baanalle. Aika hienosti perkasi lumihangessa.... 15metriä ja takadiffin liimaukset antautuivat. joten odotellaan tässä sitten niitä alumiinisia.

Ja kun pari päivää taas hukkuu osien tilaamiseen.... Nämä ovat aina vaarallisia aikoja...

N:o2 moottori pöydälle pytty auki ja mäntä pöydälle. Ja dremeli kouraan.. ai ja.. eipä ole tullut -80 luvun lopun jälkeen paljon tehomäntiä tehtyä... No, männästä kuitenkin imuhelmasta 40% pois ettei ihan menetetä koko alavääntöä. ja pakolliset viillot männän lakeen. Koekäyttö, no pikku säädöllä ihan kiva naukuna kuului, hieman taisi maksimikierrokset nousta. pyttyyn ei vielä koskettu jotta on helpompi havaita eri toimenpiteiden vaikutukset.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #17 : 22.01.12 - klo: 00.14 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?

laadusta en tiiä, mut ei pystyy ostaa jollei asu USA:ssa.

niin ja saahan näitä tältäkin mantereelta

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #18 : 22.01.12 - klo: 00.19 »
Väliyhteenvetona ei lainkaan hullumpi laite kun huomioi hinnan ja osia saa todella hyvin. Ja jos vielä jättäisi tämän ylimääräisen vouhotuksen ja virittelyn vähemmälle paikatkin kestää varmasti ihan hyvin. Voimansiirto ja alusta on ihan toiminta kunnossa edelleen.

Mitä nyt n:o1 on onnistunut taivuttamaan hieman kaarelle noita vetoakseleita... kuuluu kai asiaan tällä sykkeellä..

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #19 : 22.01.12 - klo: 01.09 »
Kai tollaset pukit ja tunkki oli pakko hommata, hieman hidastaa hommia jos haluaa tehdä asiat aidosti...

« Viimeksi muokattu: 23.01.12 - klo: 22.38 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #21 : 23.01.12 - klo: 22.52 »
Siinä oli sitten uusi alumiinine taka diffi n:o2 autoon. Ei pitäisi enää katketa.


Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #23 : 31.01.12 - klo: 14.47 »
Ihan ok testi, kertoo mulle sen tärkeimmän, eli tähän talouteen ei Smartechiä tule.
Mikään ei ketuta niin paljon ku laittaa heti sadoilla euroilla osia uuteen autoon.
En ole hintoja katsellut mutta tuntuisi että olisitte saanet samalla rahalla tollaset Losi 5ivet.
Jos ensi kesänä jotain hankitoja teen niin näillä näkymin se tulee olemaan Lossi.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #24 : 31.01.12 - klo: 17.49 »
No, aikas vahvoja sanoja. En tiedä mistä sait tuon sadoilla euroilla osia. Tietysti pitää muistaa että tällaisen smartechin saa puolellahinnalla verrattuna losiin. Ja kai sekin seinääpäin ajettaessa muuttuu atomeiksi.

Nyt kun oikein tarkkaan katsotaan, niin todellisia hajonneita osia n:o1 osalta on nolla. Moottori vaihdetiin isompaan, jotta saataisiin testattua voimansiirron kestävyys, niin seuraavaksi voidaan heittää paikalleen 62cc kone. Alkuperäinen 23cc on hyllyssä kuin kaupassa.

N:o 2 todellakin hajosi siinä kuuluisassa syöksyssä tuntemattomaan vas. etutukivarsi ylä, sekä ala. osat yht 25e. Takaperä rikkoutui, siis vain diffirattaiden sisäkuori. Samanlaisen olisi saanut parilla kympillä, mutta alumiininen maksoi 59,90e .

Kaikki muu säheltäminen ja viilaaminen, sekä keskidiffien uskomaton lukitusjärjestelmä ovat olleet ylimääräisiä päähänpistoja ei hajoamisesta johtuvia toimia. Hintaansa nähden laite on ollut uskomattoman kestävä. Nyt kun ajettu noin 20L bensaa per auto tulos on mielestäni hyvä.

Paha lähteä vertaamaan esim siihen losiin kun auto maksaa 1200e, tehoputki siihen 300e vs smartechin tehoputki 50e. Tämä on tällainen alottelijan superhyvä paketti, kun ei ole vielä varaa sijoittaa harrastukseen tuhansia.

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #25 : 31.01.12 - klo: 17.56 »
Kyllä Thunderbolttiin minun mielestä on varaa ostella HopUppia ennen kuin ollaan Losin hinnoissa...

Smartech: http://www.ebay.de/itm/Neu-1-6-4WD-Smartech-Thunderbolt-4x4-RTR-Preissensation-/140301880448?pt=RC_Modellbau&hash=item20aaa4cc80

Ja samalla kauppiaalla Losi:http://www.ebay.de/itm/Losi-5ive-T-4WD-Off-Road-Truck-weiser-Karosserie-1-St-5ive-T-Offroad-/360413602638?pt=RC_Modellbau&hash=item53ea53234e

Itsestä tuntuis hurjalta heti 1300€ laittaa ensimäiseen bensa autoon, eihän sille uskaltaisi edes antaa runtuakaan...
Jokainen tekee tietysti valintantansa oman lompakon mukaan...

(Sehän on selvä että nämä on täysin eri luokan autoja , eikä pitäisi edes vertailla...)

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #26 : 01.02.12 - klo: 18.20 »
Nyt on kymmenen päivää kulunut eka postista.
Miten puolen vuoden päästä? Se jäänee nähtäväksi. Se on mun pointti.
Oletetaan että hajoamistahti jatkuu ja mahdollisesti kasvaa progressiivisesti kunnes kaikki osat on vaihdettu :)
(kauhukuva)
Joo en tosiaan ollu ees hintoja katsellut, helvetin halpa on Smartech. En olisi uskonut.
Onkos nuo vakio renkaat ihan turhat vai miksi vaihdettu? En näe syytä vaihtaa toimivia renkaita joten sen voisi laskea periaatteessa menoiksi, jos pilkkua viilataan.(+ainoan pointtini tueksi)
Mulla on revossa tollaset samankuvioiset renkaat ja niillä juuri mitään tee, en tiedä sitten eri koossa ja painavamman auton alla ne vois pitääkin. Näkeehän sen että kukaan vakavammin harrastava ei "dirt bonzeilla" aja..

Mun tuskin kannatta tämmösiä ees ostella, näyttää tuo hyvä revokin tuolla seisovan ihan joutilaana.
Taitaa mun harrastusinto olla tässä että kattelen kauniita kuvia ja luen foorumia. ;)
« Viimeksi muokattu: 01.02.12 - klo: 19.06 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa risseri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #27 : 01.02.12 - klo: 18.43 »
Mun tuskin kannatta tämmösiä ees ostella, näyttää tuo hyvä revokin tuolla seisovan ihan joutilaana.
Taitaa mun harrastusinto olla tässä että kattelen kauniita kuvia ja luen foorumia. ;)

ite olen seurannut tätä kestotesti suoritusta ja muuta ajoo mitä äijät on tehnyt, niin hienosti ovat kestäneet mutta sitten kun tulee sellanen pieni OHO! niin jotain pikku nippeliä menee rikki.

mutta asiasta toiseen, toi BensaNorsun toiminta ja ajot on ollut niin komiaa katteltavaa että tässä ollaan katteltu ja pähkäilty että minkä auton sitä sitten keittiönpöydälle ostaa. mutta kuitenki 1/5 ja 4wd se olla pitää :D

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #28 : 01.02.12 - klo: 19.49 »
No helpotetaan tuplaesan oloa sen verran että autoilla on nyt ajettu kohta 3kk ei 9pv. Ja kivaa on. Tänään taas viila lauloi lisää 2. Auton männästä ja ikävä kyllä tuli kajottua myös pyttyyn. Ja kytkimeen pinkki jousi siis 7500k.
« Viimeksi muokattu: 01.02.12 - klo: 19.57 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #29 : 01.02.12 - klo: 19.50 »
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.