Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #840 : 24.10.13 - klo: 13.30 »
Alaa,

voitaiskos dynottaa jossain välissä tyyliin 2-4 viikon päästä mun uus motti?

43cc 6-porttinen reed-kone kyseessä mikä ainakin Bajaan sopii suoraan pulttaamalla, sen tekeminen alkaa olla loppusuoralla.

Toistaseks en oo sille vielä omaa putkea tehny mutta mulla on yks mukamas hyväkin potkulaudan viriputki siihen. Sais katottua vääntö- ja tehokäyrät ja sen perusteella osais alkaa suunnittelemaan putkia tollaselle.
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #841 : 25.10.13 - klo: 13.07 »
Mielenkiintoiselta kuulostaa mutta ei oo penkki tällä hetkellä ajokunnossa. Varmaan tuossa talven mittaan tulee taas pyöriteltyä. Tuli muutaman vuoden tauon jälkeen taas hommattua crossipyörä ja ei oo paljo muuta ehtinyt tekemäänkään. 2-tahtinen tietysti ;)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #842 : 25.10.13 - klo: 14.01 »
Ok, no ilmoittele josko pistät vempaimen taas toimintakuntoon.
Just joo.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #843 : 25.10.13 - klo: 20.34 »
Olis muuten OBR:n 5hp:n prostock alennuksessa. Ilman lisähintaa mukana on nyt jyrsitty alakerta kuten Reed koneissa ja pinnoitettu mäntä. Ei ole pahan hintainen jos joku on miettinyt vakiokoneen päivitystä

http://www.oneillbrothers.com/rc-car/sale-items/motor-monday-weekly-sale-3/1722-5hp-prostock-29-5cc-4-bolt-long-block.html

Etsin myös vähän järeämpää konetta ja päädyin tuohon OBR ProStock, 30.5cc, 5,5hp ja billet alakerralla.

http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/prostock-ported-2-4-bolt-engines/5-5hp-prostock-zenoah-4-bolt-30-5cc-engine.html

Otin mustalla puhallinkopalla ja CY-kytkinpaketilla.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #844 : 26.10.13 - klo: 08.33 »
Tolla obr:n billet lohkolla saa huomattavasti paremman väännön koneesta ulos ku zenoahin lohkolla.
Eikä olisi kallis investointi..
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engine-parts/bottom-end/tr-obr-4-bolt-billet-piston-port-crankcase.html

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #845 : 26.10.13 - klo: 09.38 »
Gizmolta tullu uusi 30,5cc zenoah pyttykitti myyntiin. Nyt lupaillaan jo 7.9 HP at 4.3 lbs vääntöä. Hintaa 155$.
http://www.gizmomotors.com/index.php/online-store/top-ends-upgrade-kits2013-03-05-21-30-33/rc-cars-aircraft/30-5-pro-mod-cyl-kit-with-no-crank-detail

Konetta oli tarkoitus vaihtaa vielä kerran ennen vuoden vaihdetta. Tarkoitus oli pitää vielä yksi välietappi ennen isompaa konetta. Mietin TR/OBR:n alakertaa ja tuota gizmon pyttykittiä, OBR:n läppäkonetta tai sitten OBR:n 29cc metanoli konetta.

Ne 40cc ja 46cc kiinnostaa myös, mutta julkaisusta ei vielä ole varmuutta. RCMAX on toistaiseksi jo lopettanut 70cc koneiden valmistuksen ja keskittynyt 46cc koneeseen. Sen julkaisun siis ainakin voidaan olettaa olevan jo lähellä. OBR:n odotetaan myös julkaisevan oman isolohkon juuri alkaneilla dunetoberfesteilla. Tosin monta muutakin ostajaa on varmasti rivissä joten nopeat syö hitaat. Luulen että nämä tulokkaat menee äkkiä kaupaksi ellei ole varuillaan.  :roll:

Veronpalautuksia odotellessa...  :laugh: :laugh:
« Viimeksi muokattu: 26.10.13 - klo: 09.43 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #846 : 26.10.13 - klo: 16.15 »
Toi vois hessu olla toimiva paketti..
Toi billet lohko on ainakin must hankinta.
Noita ei ole meinaan missään muualla.
Joskus vuosia sitten darksoul teki noita, ja silloin joskus kun noita oli, niin olis samaa hintaluokkaa ku obr.
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/RCTGN3792.html
Tosin nykyään darksoulin vastaava maksaa hunajata.
http://www.darksoulracing.com/engine.html
300$ :shocked:
Billet lohko on kymmenen kertaa kestävämpi kuin se valettu cy/zenoah lohko.
Siihen toi gizmon pyttykitti ja 30mm kampura, niin voi tapahtuu jo.
En kyllä usko noihin Brucen taikahevosiin, mutta voi tosta varmaan 5,5-6hp:n pintaan olla jo tehoja, siis oikeita tehoja.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #847 : 26.10.13 - klo: 20.44 »
Sitäpä tässä emminkin että miten on OBR:n 8,2hp:n luottamiseen? Tuskin niillä läpillä saadaan edes 1hp:tä lisää... Olisi kiva tietää paljonko niitä suomi hevosia noissa koneissa on. Yksi suomi hepo vastaa puoltatoista jenkki hepoa.  :grin:

Kuten sanoin, yksi välietappi edessä ennen isoa konetta ja tuohon tulevaan olisi hyvä saada ruutia niin paljon kuin ikinä toivoa vain sopii. Kaikki asiasta perillä olevat, apu on tervetullutta.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #848 : 26.10.13 - klo: 21.45 »
Pitää varmaan ottaa Losista mosa irti ja saada Alaa taas penkitys puuhiin niin voisi tarkistella onko obr,ssa 8,2hp ;)
Niin ei tarvitse pohtia noita ilmoitettuja heposia,,,,

Hieman kiinnostaa itseänikin noi hepat!

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #849 : 26.10.13 - klo: 21.55 »
Pitää varmaan ottaa Losista mosa irti ja saada Alaa taas penkitys puuhiin niin voisi tarkistella onko obr,ssa 8,2hp ;)
Niin ei tarvitse pohtia noita ilmoitettuja heposia,,,,

Hieman kiinnostaa itseänikin noi hepat!

Olisi kyllä hieno homma jos saisi tuon OBR:n Reedin käytettyä penkissä. Helpottaisi hieman kun tietäisi millaisista hepoista puhutaan.

Hepat sinällään ovat sivuasia, kunhan auto liikkuu hyvin. Mutta oletetaan nyt että Gizmo tuottais 7,9hp ja OBR:n pata 8,2hp. Eroa noille numereellisesti tulee 0,3hp joka ei ole paljon. Gizmon pytty kitti maksaa 155$ kun OBR:n koneen saa halvimmillaan 499$. Oletetaan että hepat pitäisivät paikkansa niin tuosta 0,3hp:sta en lähtisi maksamaan 344$ lisää.

Lisää vääntöä tuohon gizmon pataan voisi yrittää hakemalla tuolla OBR:n jyrsityllä alakerralla ja pitkällä imukaulalla. Metukka kone tois jo sitten aika reilusti lisää ruutia. Metanoli koneella ajaminen on hieman työläämpää kun kone täytyy "huuhdella" ajojen lopuksi bensalla. Eli toisinsanoen dumpata metukka pois tankista ja kaataa bensaa tilalle ja ajaa sitä sitten koneesta läpi muutaman minuutin ajan.

Mahdollisuuden salliessa voisin tietysti rakentaa tuon gizmon koneen ja lähettää sen sitten testattavaksi alaa:lle jos tämä vain suinkin herralle käy. Saataisiin noista vähän faktaa pöytään.
« Viimeksi muokattu: 26.10.13 - klo: 21.58 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #850 : 26.10.13 - klo: 23.31 »
Mua kiinnostais myös mitä toi OBR:n motti työntää ulos. Onko siitä tietoa millä putkella se on sitten mitattu siellä Ihmemaassa?
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #851 : 27.10.13 - klo: 07.34 »
Obr:n sivuilla taitaa nykyään olla kaikista koneista dynon data sheetti. Tuon 8.2hp reedin tiedoissa näkyy lukevan että tulos on vrc side mount unsilenced pro:lla ja 990 kaasarilla.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #852 : 27.10.13 - klo: 10.17 »
Nyt vaan pitää saada  !! alaa !! taas  penkitys puuhiin houkuteltua  :police:

Niin saadaan faktaa heposista,,,,,voisi jopa ajella itse paikalle et näkisi kuinka koko homma etenee, mielenkiinnosta!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #853 : 27.10.13 - klo: 16.17 »
No jos alaa asiasta uudestaan kiinnostuu niin kunhan toi uus 43cc on valmis niin kyllä mäkin sen kanssa paikan päälle tulisin. Sinänsä dynot on jo tuttuja ja se toiminta siellä. Kuitenkin paras että motin omistaja ite säätää niitä seosruuveja ettei jää mitään jossiteltavaa.

Tosin ton uuden motin tekemisessä menee kyllä useempi viikko mutta katsotaan sit josko alaa innostuu.
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #854 : 06.11.13 - klo: 11.34 »
Kyllä penkki on taas tarkoitus ottaa käyttöön kun ehtii. Täytyy tehdä siihen isommalla inertialla oleva rulla. Nykyinen on sopiva n.5hp tehoihin asti. Siitä tehokkaammilla alkaa mennä kiihdytysaika jo turhan lyhyeksi.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #855 : 11.11.13 - klo: 15.19 »
Kävin hakemassa tänään tullista OBR 30.5cc Pro Stock koneen....on se ihan siisti, kehtaako tohon edes ruveta laittamaan verkkoja puhallusaukkoihin :wink:
Näin jälkeen päin ajatellen olis ehkä pitänyt ottaa se Full Mod samantein...no kokeillaan aluksi tolla miten Baja liikkuu.







Menee vähän off topic kun ei ole omaa viritystä, mutta onhan tuo silti virimotti  :embarrassed:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #856 : 11.11.13 - klo: 17.03 »
Itsellä kans OBR 30.5cc Pro Stock ja hyvin jaksaa liikuttaa painavaa Losia... veikkaan että baja liikahtaa vähintään kohtalaisesti kunnon putkella.
Todella laadukas ja tehokas motti on ollut itsellä tuo, ei mitään ongelmia ole ollut.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #857 : 11.11.13 - klo: 20.06 »
Tolta sen koneen pitäisi näyttääkkin, tuo billet alakerta on kyllä niin maan perskutin hyvän näköinen.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #858 : 11.11.13 - klo: 20.15 »
No savage kun kyllästyt siihen... Niin halukkaita koneen omistajia löytyy :afro:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #859 : 12.11.13 - klo: 09.23 »
Onkos kukaan mitannut puristuspaineita moottoristaan puristuspainemittarilla? Millasia lukemia tuli?
Just joo.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #860 : 12.11.13 - klo: 10.08 »
Squishiä vaan olen mittaillut. Pitää kokeilla tuota painemittausta sit kun saan sopivan mittarin kätösiini.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #861 : 13.11.13 - klo: 20.16 »
Sivutetaan hieman aihetta, mutta jos haluaa saada moottoristaa hiukan yksilöllisemmän, niin suosittelen vilkaisemaan pitdawqin töitä, aika makeita moottorin kuomuja ja katteita.
http://www.ebay.com/sch/pitdawghydro/m.html?item=321244078896&ViewItem=&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #862 : 16.11.13 - klo: 20.14 »
Metanoli koneella ajaminen on hieman työläämpää kun kone täytyy "huuhdella" ajojen lopuksi bensalla. Eli toisinsanoen dumpata metukka pois tankista ja kaataa bensaa tilalle ja ajaa sitä sitten koneesta läpi muutaman minuutin ajan.
[/quote]

Miksi?
Eihän lennokin moottoreitakaan käytetä millään puhtaaksi vaikka olisi nitroakin seassa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #863 : 16.11.13 - klo: 21.17 »
Kerrottakoon nyt aluksi, että oma kertomukseni pohjautuu täysin siihen mitä muut ovat kirjoittaneet käyttäneensä. Metanolia en ole koneessani koskaan käyttänyt. OBR:n Seanin kanssa olen jonkun verran käynyt keskustelua niiden tulevista 38cc ja 40cc reed koneista. Siinä samalla vähän jutellut noista metukka koneista. Kun kysyin metanoli koneen tehoista niin vastaus oli että metanoli ei oikeastaan lisää huipputehoa mutta antaa paljon enemmän vääntöä ala ja keskialueelle. Kone myös kiertää aavistuksen enemmän.

Nitroa en ole myöskään lisännyt mutta esim Model technicsin 25% aineessa on 65% metanolia ja 25% nitrometaania. Jos se sekoitetaan (jos ylipäätään sekoittuu, en osaa sanoa) bensan kanssa, on seos jokatapauksessa laimeampaa kuin 100% metanoli.

Perus sääntönä on, että mitä tahansa kaasaria voi käyttää kunhan se kykenee syöttämään riittävästi huttua koneeseen. Metanolilla ajaessa tankillinen kestää korkeintaan puolet tai vähemmän siitä mitä bensalla. Alkoholi kaasari (esim WT499) kestää metanolia ja etanolia, mutta tavallisesta kaasarista sulaa tiivisteet käytön myötä.

Metanoli itsessään on erittäin kovaa myrkkyä ja aiheutaa nopeasti korroosiota ellei koneesta ajeta bensaa läpi. Kaasarithan on edullisia verrattuna moottoreihin. Toimenpide siis tulee suorittaa koneen eliniän pidentämiseksi. Ja jos valmistaja kerran suosittelee, niin enpä lähtisi sooloilemaankaan...

Tässä kuitenkin nyt lyhyt oppimäärä metanolin käytöstä

I have a few minutes so I'll talk a little bit about a few things. First I keep seeing what do you have to do to your engine to get the most out of running methanol? Simply pouring it in the tank is all you have to do to get the performance gain. Sure any modification that you would normally do to engine will also benefit but ultimately just pouring in the methanol is all you need to do and I've heard anywhere from 10 to 15 percent increase in horsepower and torque buy simply pouring it in. A stock engine on methanol with a good tune will look and sound like a full mod so you can imagine how a full mod on methanol will run. The one thing that you do need to do to run methanol is put on a wt499 carb...you will have to change out the throttle shaft on this as the 499 doesn't have the post for the throttle arm to screw on.

Cooling

Here is one of the downfalls of running methanol....a problem I thought I could never have.....its actually hard to get the engine hot enough to perform correctly. This sounds crazy but trust me this stuff runs COLD. By adding two ounces of acetone to each tank you can raise the temperature of the fuel. This helped but I still had trouble reaching a high enough temperature for the engine to perform right. Solution we cut all the fins off the outside of the flywheel and left all the fins on the inside of the flywheel this obviously is reducing the air over the cylinder which allows it to reach higher temperatures solving the problem.

Flushing/pickling

The other down side....you have to flush out the engine and carb with regular gas if your going to let it sit for more than four hours. The reason you flush out all the methanol is its very corrosive to metals. The way you do this is by running gas thru it long enough to get rid of all the meth smell and getting the crank case hot enough to burn off any last residue. Its really not hard only takes a few minutes. Turn the high needle to about half of what the tune for the meth is to get it to rev on gas with ought stalling while "pickling" it. You do this at your feet don't be trying to drive it.

The plus side of it.....it runs so cool you can go till its empty fill it and go again and again and again. Also gets you roughly 10-15% increase in power and roughly 1500-2000 rpm on the top. And its crazy snappy on the power band!

I'm sure someone will correct me on something any actual info any one can add to what I have said is greatly appreciated.
« Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo: 21.24 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #864 : 21.11.13 - klo: 13.40 »
Moro.

Kertokaas viisaammat nyt et paljos tollanen vakio Fuelie/cy 30.5cc 2 pulttinen kiertää/kehittää normaalisti?
Mietin vain, koska vakio koneessa mulla oli vrc bigbore vaimennettu pidennetyllä alkukäyrällä,alumiini imukaula, 813 walbro sekä velocity stack ja ns. "vapaavirtaus suodatin", kivasti se hönki noillakin, mutta "viilatahan" sitä piti.

Tuli hankittua rovan 30.5 sylkkä ja sille sitte dremelillä lievää hoitoo + männän muokkausta.
Lohkoa ja sylinteriä en ole silitellyt samalle tasolle huuhtelukanavien osalta, ainakaan vielä...

Ruutia tuli selvästi lisää, mutta kun laitoin sanwa mt-4 kierros anturin kii, niin pyörät ilmassa sain sen ottaa jengaa sellaset  n.14500rpm... Tiedä sit miten tarkka toi runtumittari tos on, mut magnetic rpm sensori mulla siin kopan kyles on kii nyt... 

Heräs vaan mielenkiinto ku ei vakiossa aikasemmin ollu tota sanwaa, ni et paljos mahtaa eroo olla nyt sit viilaamattomaan...

Kyseessä muuten rampage TT 4wd ja ihan ok jaksaa sitä kyllä nyt viedä, mutta ruvennu himoamaan joko rcmk 30.5 full mod tai obr 30.5 full mod konetta tuohon... :evil:
Kumpis noista soveltuu paremmin painavalle nelikolle?


Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #865 : 21.11.13 - klo: 13.45 »
Hyvä 30,5 sopivalla putkella portattuna kiertää ilman vastusta vähän yli 20.000.
Just joo.

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #866 : 21.11.13 - klo: 14.02 »
Hyvä 30,5 sopivalla putkella portattuna kiertää ilman vastusta vähän yli 20.000.

Hmn...tein siin lievät dremelöinnit sinne...
Mietin vain kun tolla kaasarilla on ylä neula nyt sen kierros ja n. 1/3 osa auki ja tolla sain sen n.14500 mittarii vois kiristää mut ettei menis liian laihalle... Vai olisko vaan toi rundimittari mikä ei nyt pidä paikkaasa..?

Mut paljos tollanen kone kiertää vakiona?

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #867 : 21.11.13 - klo: 14.27 »
Olen tehnyt niin et nostanu renkaat ilmaan ja kiristäny ruuvia niin et ottaa maksimikiereokset ja siit vähän takas et ei oo liian laihalla. Mun 30.5cc prostock kiersi 19800rpm niin et ruuvit oli h 1,5 ja l 1,25...
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #868 : 21.11.13 - klo: 16.10 »
Olen tehnyt niin et nostanu renkaat ilmaan ja kiristäny ruuvia niin et ottaa maksimikiereokset ja siit vähän takas et ei oo liian laihalla. Mun 30.5cc prostock kiersi 19800rpm niin et ruuvit oli h 1,5 ja l 1,25...
Okei. Mutta toi mun kone on siis vakio fueliesta hieman rouhittu motti... Ja mitä noihin neulan asentoihin tulee, niin jos nyt mulla ottaa tosissaan vain 14500rpm ja yläneula auki 1 1/3 niin epäilen että kiristämällä tulisi edes 3000 kierrosta lisää... Oikaiskaa jos olen väärällä luulolla.
Eniten kyllä epäilen tuota sanwan kiekkamittarin paikkaansa pitävyyttä tai sit tos joku muu mättää...

Kivasti se kyl liikkuu, mut tosiaan se kertoisi paljon jos tietäisi kuinka paljon tollanen kone (siis Fuelie 30.5cc 2bolt) ottaa vaikka täysin vakiona ja sikarilaatikolla. Olisi jotain vertailukohtaa... en vaan löydä muuta infoa koneesta kuin että king motor 30.5cc:stä ilmoitetaan tälläistä: "Torque:2.23N.M/10000rpm; Power:2.38K.W/10000rpm"
Tiedä sit noistakaa ja paljon toi kiertää huippuja...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #869 : 21.11.13 - klo: 16.56 »
Miten ja mistä rouhit pyttyä? Kuvia?
Just joo.