Kirjoittaja Aihe: Ratakasi - Sarjasäännöt 2014 ensimmäisen viestin liitteenä (15.5.2014)  (Luettu 121192 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #120 : 11.08.12 - klo: 22.05 »
Jep, hiilari dekki, etunivelvetarit ja OS2 tyypin takaripustukset tilattu.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #121 : 12.08.12 - klo: 16.24 »
Tos vielä kuvaa korokkeelta, muutama klippi yhdistettynä

eRazor 6S
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #122 : 13.08.12 - klo: 15.53 »
Tossa vähän videota Kouvolan kisoista. Ensimmäiset kierrokset kuivalla radalla tuolla moottori-/akkusetupilla.

https://www.dropbox.com/sh/izc864ari5xu6jf/bzbn7UUnfC#f:20120804_153207.mp4


Säädin ylikuumeni 3 minuutin kohdalla. Seuraavaan erään lisättiin säätimen jäähdytystä ja sillä kertaa laulu loppui viiden minuutin kohdalla moottorin ylikuumenemiseen. Eli lisää jäähdytystä tarvitaan. Valitettavasti kisoissa ei enempää kuivia lähtöjä ollut, joten nopean radan voimasetuppien hakeminen jäi pahasti kesken.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #123 : 13.08.12 - klo: 16.51 »
Hyvännäköistä menoa. Laitoin ilmon Hyvinään skabaan. Tulen sinne harjottelee lisää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #124 : 26.08.12 - klo: 09.28 »
Kiva juttu Mika että sait laitteet iskukuntoon ja ehdit kisoihin mukaan. Uskon että kaikilla oli mukava harrastuspäivä ja kiihkeää kilvanajoakin päästiin vähän kokeilemaan.

Kiinnostusta C8 ja varsinkin C8e-autoja kohtaan tuntuu olevan siellä täällä. Nyt on hyvä hetki aloittaa rakennusprojekti jos asia kiinnostaa. Löflundin auto on ainakin myynnissä jos aihiota tarvitsee ja miksei myös minunkin?

Samoin jos on toiveita ensikesän kisaformaatin suhteen, niin nyt on hyvä hetki tuoda ajatuksia julki.

Muistiksi reunaehtoja asialle:
- Pääluokan (TP-10 suunnalta tulee rajoitus vain solukumirenkaiden käyttämiseen)
- Sähkö- ja polttisautojen pitää pystyä ajamaan samanmuotoista formaattia
- Räjähdysmäistä osallistujamäärän kasvua ei varmaankaan ole odotettavissa ensikesäksikään. Itse en pidä muutaman auton voimin ajettavia pitkiä finaaleita järkevinä.
- Tämä on avoin prototyyppiluokka, tarkoitus on että näillä autoilla ajetaan joka radalla kovempaa kuin muilla autoilla (siis en ole minkään stokkimoottorin tai 4S-rajoitusten kannalla, ne heikentävät suorituskykyä)
- Meillä on jo TP-10 ja TSM-10 ja C-12 luokat olemassa. Jos joku haluaa ajaa sen tyyppisillä formaateilla, on parempi sitten ajaa niitä luokkia. (C8 ja TP-10 kilpailevat samoista harrastajista, on selvää että molempiin ei riitä porukkaa, jos ei uudella luokalla ole jotain virkistävää ja erilaista tarjottavana SM-luokkaan verrattuna)
- Viimeisenä tärkein, kivaa pitää olla. Tarkoitus on että kaikille jää hyvä mieli.

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #125 : 26.08.12 - klo: 09.48 »
Minusta nuo kaikki tavoitteet toteutuivat täälä formaatilla hienosti!

3+7 eräpituus passeli. 20 kierrosta, ja nopea kaveri 21+ kierrosta, ehtii ajamaan ja se kyllä riittää kisaamismielessä ihan hyvin. Yhteislähtö lipulla olis ollu kiva lisä, sitä voisi harkita? Eli finaalit.

Yes, 6S+ pitää olla saliittu.

Koska autot ovat nopeita niin ihan aloittelijaluokaksi en suosittele, vaan "experienced drivers".
GT-8 on hyvä aloitettelijoille, vaikka tässä luokassa sisääntulon helppoutta kyllä puoltaakin tuo sähköjen vaivattomuus sinänsä. No toki jos hieman harjoittelee ennen kisoihin tuloa, niin tokihan se voi aloittelijakin tulla mukaan!
« Viimeksi muokattu: 26.08.12 - klo: 09.56 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #126 : 26.08.12 - klo: 20.23 »
Pitääpä todeta, että olen ajanut GT-8 luokassa nyt tämänpäiväinen mukaanluettuna yhteensä 4 kilpailua (ja pari kertsiä), radalla tullut käytyä aika harvoin. Ratakasia on nyt ajettu 3 kilpailua. Siltä pohjalta ratakasi on (imo) helpompi entry-luokka ja ainakin minulla ratakasiautolla (4S lipoilla) on tullut parempia autoja kuin GT-8 autolla (kisalaillinen .21 nitro), vaikka tämän vuoden GT-8 on ajettu samoilla radoilla aina seuraavana päivinä (eli rataan on tutustuttu ratakasilla).

Ratakasin ajoformaatti sopii hyvin siihen, että optimisäätöjä pitää vähän hakea. GT-8:n alkuerät on 3+5 min, mikä tuntuu todella lyhyeltä ratakasin jälkeen. Toisaalta, GT-8:ssa pitkä finaali on hieno (ei onnistu sähköillä), mutta toki hienouteen liittyy autojen ja tapahtumien määrä radalla.

Olisi hieno nähdä kakkosdivarissa kunnon "outlaw"-autoja, joissa on "liikaa" tehoa tai "liian" rata-automainen alusta/vetotapa GT-8 luokkaan. Traxxas XO-1 olisi myös hieno nähdä... voisin alustavasti ajatella hankkivani moisen Ratakasi-sarjan kiertämiseen, jos viivalle löytyy pari muutakin samanlaista.

Ratakasissa hieno tavoite on ollut myös saada vehkeet ehjänä himaan, mikä omalta osaltani on onnistunutkin tällä kaudella. Ylipäätään luokan tavoitteet ja reunaehdot täsmäävät aika hyvin. Ehkä GT-korit C8-autoihin voisi sallia...

Omakin tämän kauden Div-II auto (Team C GT8LE) voisi olla myynnissä. Ensi kaudelle ajatuksena on ajaa hihnavetoisella...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #127 : 30.08.12 - klo: 10.40 »
Meillä kun on kaksi EDAM C-ryhmän autoa niin yritän saada nuoremman pojan 9v mukaan ajamaan. Tähän asti on lähinnä pihasutannut mutta 4S :llä toi RTR versio on varmasti hänen käteensä sopiva.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #128 : 01.09.12 - klo: 21.50 »

2WD sähkökrossarin etuspoilerista tehty jäähdytysscooppi pudotti moottorin lämpöjä yli 50 astetta.

Rakensin kanssa oman version asiasta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #129 : 02.09.12 - klo: 09.01 »
Noniin, nyt on sitten viilennystä laitteille tarjolla.

Kesän kokemusten perusteella siis:
- sähköautot jyräävät huonolla pidolla, pienillä radoilla ja hitailla radoilla
- polttikset pärjää paremmin nopeilla voimaradoilla

Mitä mieltä olette vaihtoehdoista, millä saadaan polttis ja sähköautoja enemmän samalle viivalle:
- Erän pidennys 8 minuuttiin (polttiksille riittää edelleen 1 tankkaus), sähköautoissa rajoitetummin voimaa
- Erän pidennys 10 minuuttiin (polttiksilla 1-2 tankkausta), sähköautoissa paljon vähemmän voimaa
- Rajoitettu, määrätty ilmanottoaukko sähköautoille (sähköautoille vähemmän voimaa)
- Pakollinen, tankkauksen pituinen stop/go sähköautoille

-A-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #130 : 02.09.12 - klo: 09.38 »
Hankala yhtälö, kun polttikset vie radoilla, joilla mennään huipputehoilla ja sähkikset vie radoilla, joissa mennään alaväännöllä. Olisko ratkaisua, että saataisiin polttiksista tehokkaampia parempi sen sijaan, että rampautetaan sähköjä  :grin:

Pidempi erä on aika julma kyllä, mutta ehkä se mittaisi kuskin voemanannostelukykyä samalla. Mites sitten polttisten dominointi nopeilla radoilla? Entä jos lämmittely olisi pakollinen (min. 3 kierrosta tai joku määräaika)?

Stoppari näyttää ehkä hölmöltä. Voisiko puntteja tasata lähdön yhteydessä?

Jos ongelma on se, että sähkövehkeissä on liikaa voemaa, ehkä itsestään selvä ratkaisu olisi tiputtaa max. kennomäärä (ykkösdivarissa) 4S lipoon? Kunhan ajattelen ääneen...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #131 : 02.09.12 - klo: 10.53 »
ei se viilennys varmaankaan mahdollista sitä että sähköautoilla mennään maksiminopeudella koko erän verran. mutta kokeilemallahan se selviää, en usko että näppiksen takaa. toinen asia sitten on saako sitä maksimivälitystä edes hyödynnettyä; monesti lyhyemmäksi välitetty auto on nopeampi kierrosajassa tai ainakin läppien haarukka on pienempi --> parempi kokonaistulos kuin maksimille välitetty auto. Sitä paitsi Hyvinkäällä nopeusetu oli kuitenkin vielä polttiksen joten pieni tasoittelu viilennyksen kautta tuskin haittaa..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #132 : 02.09.12 - klo: 11.11 »
Kaikki rajoittavat tekijät aiheuttavat sen että laitteet ajetaan joko lämpömaailman tai kapasiteetin puitteissa rajalle. Jos Kalle olisi ollut Hyvinkäällä mukana, uskon että hän olisi näyttänyt meille, mikä se oikea vauhti olisi pitänyt olla. Ollilla tai varsinkaan mulla ei ollut laitteet kovinkaan hyvin tikissään.

Stoppari tai aikasakko tai lisäpaino olisivat niitä keinoja, jolla ns. vapaata laulua ei rajoitettaisi.

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #133 : 02.09.12 - klo: 15.13 »
Juu.. Kalle näyttää sitten ehkä seuraavissa kisoissa  :cool:

Omalta kohdaltahan tämä on vielä kehitysprosessin alussa. Juuri sen takia tämä kiinnostaakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #134 : 02.09.12 - klo: 17.40 »
Mitä mieltä olette vaihtoehdoista, millä saadaan polttis ja sähköautoja enemmän samalle viivalle:
- Erän pidennys 8 minuuttiin (polttiksille riittää edelleen 1 tankkaus), sähköautoissa rajoitetummin voimaa
- Erän pidennys 10 minuuttiin (polttiksilla 1-2 tankkausta), sähköautoissa paljon vähemmän voimaa
- Rajoitettu, määrätty ilmanottoaukko sähköautoille (sähköautoille vähemmän voimaa)
- Pakollinen, tankkauksen pituinen stop/go sähköautoille

Jos näistä pitää valita, niin tuo viimeinen on ainoa, mikä saisi kannatusta. Tosin "tankkauksen pituinen" on vähän suurpiirteinen juttu, joten ehkä vähän radasta ja varikosta riippuen joko yksi tai kaksi pakollista varikkopysähdystä ilman mitään pakollista paikallaanoloaikaa.

Pienillä ja etenkin liukkailla radoilla sähköautoilla tuntui olevan selvä etulyöntiasema, mutta ainakin niiden parin Kouvolassa kuivalla ajetun erän perusteella sellaisissa olosuhteissa on tilanne päinvastainen. Omat erät jäi lämpöjen takia kesken 3 ja 5 minuutin kohdalla, mutta akkuja ladatessa näytti kyllä siltä, ettei ajoaikakaan olisi välttämättä riittänyt maaliin asti.

Kaikkiaan ajoa tuli tänä kesänä niin vähän, ettei mitään lopullista totuutta tilanteesta pysty sanomaan. Se kuitenkin lienee varmaa, että sähköautojen vauhti suhteessa polttiksiin paranee kun saadaan lisää kokemusta ja parempia laitteita tulee markkinoille.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #135 : 02.09.12 - klo: 19.14 »
Näin on, samat ajatukset.

Jäin vielä miettimään sitten kannattaako tästä edes yrittää tehdä samanlaista tiedettä kuin C8 (polttis), koska siihen jengi just kyllästyi joskus muinoin.

Pääasia että ajamisesta nauttii ja on sopivasti haastetta kuitenkin helpolla vaivalla, sitähän tämä C8e tarjoaa.

Lähtisin siis siitä ettei renkaita ole pakko sorvata ja muutenkin vähän rennommalla otteella kuin mitä C8 on vaikka hyviä nopeuksia, ellei peräti kovimpia nopeuksia mitä radalta löytyy, tämä tarjoaakin. Oli sitten 4S tai 6S jne. Tämähän on kuitenkin ratakasi  :cool:

Tossa skuupista parempi päivänvalo shotti:

« Viimeksi muokattu: 02.09.12 - klo: 19.20 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa OL

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #136 : 03.09.12 - klo: 12.57 »
Faktaa autojen nopeuseroista C8sähkö vs. C8nitro

Kuusankoski, kisan bestlapit:

Kalle sähkö 14.981
Olli nitro 15.216
Antti nitro 15.236

Huomiot:
Pito hyvä, tuttu rata kaikille. (Tosin Kallen kotirata)

Uusikaupunki, kisan bestlapit:

Kalle sähkö 16.213
Olli nitro 16.663
Antti nitro 17.027

Huomiot:
Pito kohtalainen, asfaltti erittäin karhea, profiili ok, mutta pahat kanttarit. Kalle ajoi edellisen päivän tourinkia, muille uusi rata. Kisa jäi tyngäksi sateen vuoksi.


Kouvola, kisan bestlapit

Olli nitro 16.360
Antti nitro 16.418
Kalle sähkö 16.517

Huomiot:
Pito heikohko sateen jäljiltä. Tynkä kisa aamupaivän sateiden takia.

Ainoa kisa jossa nitrolla pääsi kovempaa oli siis Kouvola, mutta ero on niin pieni ettei tankkauksen kanssa kerkee.
Jokatapauksessa vaikka kertynyt kokemus nopeuseroista on pieni, nähdään että jo sähköauton ensi kokeilut tuottavat kovaa vauhtia. Kun sähköauton voimapuoli on kohdallaan (lämmöt ym.) ja alkaa alustan optimointi, erot tulevat vain kasvamaan.
Kulkuahan sähköllä on riittävästi (Kouvola 101km/h nitro, 110km/h sähkö)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #137 : 03.09.12 - klo: 15.35 »
No katotaan kuinka kovaa Tattiksella päästään, omalta osaltani toi Hyvinkää (jota ei ollut vertailussakaan) ei ollut varmasti paras mahdollinen koska profiili oli täysin vieras, kyllä ttatiksella pitäs kaiken järjen mukaan päästä kovemmin haastamaan nitrot kuin mitä Hyvinkäällä oli mahdollista
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #138 : 03.09.12 - klo: 15.46 »
Tattiksen referenssikierros nitrolla on 17.00sec

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #139 : 03.09.12 - klo: 15.53 »
No siihen ei mulla ei ole mitään toivoa, silti odottaisin parannusta ajoon versus Hyvinkää. Varmaan se kyllä muillakin sit paranee joten eipä ole nitroilla mitään hätää jatkossakaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #140 : 17.09.12 - klo: 21.02 »
Kuva pienistä päivityksistä tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=68621.msg633895#msg633895
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #141 : 19.10.12 - klo: 16.37 »
Voisiko DRX GT:llä osallistua Div II luokkaan ? vrt. Subaru keskellä

http://img2.blogs.yahoo.co.jp/ybi/1/c4/38/sfnrx121/folder/461932/img_461932_25781648_0?1318313368
« Viimeksi muokattu: 19.10.12 - klo: 20.23 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #142 : 10.11.12 - klo: 20.09 »
Efra-kokous on nyt sitten takanapäin ja tiedämme mitä meitä viisaammat ovat maailmaa ajatellen päättäneet. C8-harrastajilta on nyt poistunut tarve harjoitella 7min alkuerää, koska EFRA-kisoissa siirrytään takaisin 5min erään.

PM-kisat ajettaneen myös 5min pituisena, tosin Suomesta poiketen molemmat näistä ajetaan sähköautotyyliin viivalta lähtien eikä lentävällä lähdöllä (säästyy noin 20sec ajoaikaa lähdön takia)

MM-kisat ovat edelleen 10min alkuerällä ja yleisesti kahdella tankkauksella. Tämä asia ei ole millään tavalla Suomea määräävä, mutta silti mielenkiintoinen.

Asioita joihin haluaisin mielipiteitä, ovat mm. seuraavat kysymykset:
- Haluatteko että sähkö- ja polttisautot ajavat toisiaan vastaan kilpaa?
- Haluatteko että kisan lopussa olisi lyhyt esim 20min finaali?
- Onko polttistouhuihin kellään muulla kuin Ollilla, Tonyllä ja minulla edes orastavaa kiinnostusta?
- Mitkä ovat ne asiat, jotka ovat kiinnostuksen esteenä?
- Entä sähköhommelit? Millaisella formaatilla haluaisitte ajaa? Tekniset säännöthän kaiketi ovat sellaiset, joilla voidaan jatkaa?

-A-
 

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #143 : 10.11.12 - klo: 22.06 »
- Parempi, että autoja on enempi viivalla kerralla, joten jos ei ole pakko jaotella, niin ajetaan sähköt ja polttikset samassa.
- Juurikin finaalin puute on minusta luokan puute (toisaalta, rentouttaa luokkaa, kun ei ole finaalia). Jos vertaan GT-8 ja Ratakasi, on GT-8:ssa parasta ne finaalit.
- Kiinnostusta, ehkä. Tuntuu, että ei ole aikaa ja sähköauton kanssa saa vähemmällä ajankäytöllä enemmän ajamista.
- Sisäänajo ja säätäminen :)
- Joka vedolla jännitti, että miten riittää akut maaliin. Ja toisaalta, miten saisi optimoitua painoa ja tehoa (päädyin itse pudottamaan painoa). Sikäli formaatti oli ok ja tekniset säännöt erinomaiset.

Ensi kautta on varovasti pyöritelty mielessä ja yhdenä ajatuksena on ollut tehdä Traxxas Rallystä ensi kaudelle auto ja katsoa mihin sen saa menemään. Toinen vaihtoehto on jatkaa nykyisellä Team C:llä, mutta pitäisi todennäköisesti vaihtaa sähköt kireämpiin. Kolmas vaihtoehto voisi olla C8, ehkä mieluummin nitrolla kuin sähköllä... ja olisihan tuolla kaapissa myös se Rallygame.

Ylipäätään luokka antoi itselle ainakin reilusti lisää ajomotivaatiota (myös GT-8:iin), joten toivottavasti ensi kaudellakin ajetaan tätä ja edelleen suht'vapailla säännöillä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #144 : 10.11.12 - klo: 22.38 »
div.2 voisi kiinnostaa. Lähinnä kynnys minulla oli foam renkaat tilailla. Ehkä siihen voisi tulla helpoitus jos tässä olisi toimiva rengas:http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=791&category_id=44&option=com_virtuemart&Itemid=71
Kokeilu ainakin kovasti kiinnostaisi.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #145 : 11.11.12 - klo: 09.44 »
Uudenkaupungin rataa lukuunottamatta (eli Tattis, Kouvola, Hyvinkää) BSR:n 18 takana ja 30 edessä oli toimiva, toki auton säädöillä voisi vaikuttaa hieman myös. Ehkä pikkuisen pienempi kovuusero olisi ollut hyvä (olettaen, että saa alustan toimimaan sillä), jos sen kanssa olisi kulumisbalanssi ollut etu-/takapään kanssa enemmän etupainotteinen. Ja Ukissahan piti ajaa kovemmilla, nuo pehmeät hupeni siellä silmissä.

Renkaiden kulutus kokonaisuutena jäi yllättävän vähäiseksi ja ajokäytökseltään foumit oli minusta kivat ajaa, kun sai alustan säädöt tontille ja sopivat kovuudet.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #146 : 11.11.12 - klo: 10.07 »
Meinaan ajaa ja jos parempaa ei ole tarjolla niin div 1
polttis ja sähkis samaan. 15min finaali sujuisi yhdellä
akun vaihdolla, 20 ei, se vaatii 3 paria.
Mukavaahan tää oli joten jatketaan ihmeessä!
Div 2 voisin tulla drxllä ja foameilla,noilla mitkä
Riku linkitti esim.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #147 : 01.01.13 - klo: 22.25 »
Samoin jos on toiveita ensikesän kisaformaatin suhteen, niin nyt on hyvä hetki tuoda ajatuksia julki.

Muistiksi reunaehtoja asialle:
- Pääluokan (TP-10 suunnalta tulee rajoitus vain solukumirenkaiden käyttämiseen)
- Sähkö- ja polttisautojen pitää pystyä ajamaan samanmuotoista formaattia
- Räjähdysmäistä osallistujamäärän kasvua ei varmaankaan ole odotettavissa ensikesäksikään. Itse en pidä muutaman auton voimin ajettavia pitkiä finaaleita järkevinä.
- Tämä on avoin prototyyppiluokka, tarkoitus on että näillä autoilla ajetaan joka radalla kovempaa kuin muilla autoilla (siis en ole minkään stokkimoottorin tai 4S-rajoitusten kannalla, ne heikentävät suorituskykyä)
- Meillä on jo TP-10 ja TSM-10 ja C-12 luokat olemassa. Jos joku haluaa ajaa sen tyyppisillä formaateilla, on parempi sitten ajaa niitä luokkia. (C8 ja TP-10 kilpailevat samoista harrastajista, on selvää että molempiin ei riitä porukkaa, jos ei uudella luokalla ole jotain virkistävää ja erilaista tarjottavana SM-luokkaan verrattuna)
- Viimeisenä tärkein, kivaa pitää olla. Tarkoitus on että kaikille jää hyvä mieli.

-A-

Väliaikatiedotteena kerrottavaa:

- Ratakasi-2013 sarja ajetaan TP-10 luokan kanssa kuten viime kesänäkin.
- Sarjalla on oma Facebook-ryhmä perustettuna, jäseneksi pääsee pyytämällä

Sääntömuutokset näyttävät tällä hetkellä tältä (ei lyöty lukkoon vielä):
1. Eränpituus muutetaan 7min ==> 5min
==> tasoittaa sähkön ja polttiksen välistä eroa

2. DIV-1 autojen tankinkoko kasvatetaan 125ml ==> 150ml
==> varmistetaan maaliinpääsy hyssyttelemättä

3. Ajoformaatti seuraavasti:
2*treeni (ihan vaan treeni)
4* alkuerä (finaaliin sijoittuminen alkuerätuloksien mukaan)
1* finaali 12min (kaikki ajaa kaikkia vastaan, tankata saa ja akkua saa vaihtaa)

Palkinnot:
- Päivän nopein tuomariston hyväksymä kierrosaika palkitaan (alkuerät ja finaali tarkasteltavat erät)
- Finaalissa parhaiten sijoittunut DIV-1 kuljettaja palkitaan
- Finaalissa parhaiten sijoittunut DIV-2 kuljettaja palkitaan

Katsoisin että tammikuu on aikaa antaa ehdotuksia ja kommentteja. Sen jälkeen ruvetaan lyömään lukkoon sääntöjä.

-A-
« Viimeksi muokattu: 01.01.13 - klo: 22.33 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #148 : 05.01.13 - klo: 11.31 »
2. DIV-1 autojen tankinkoko kasvatetaan 125ml ==> 150ml
==> varmistetaan maaliinpääsy hyssyttelemättä
Ehdotus, Div-2 vapaa tankinkoko tai 250ml (HoBao OneSevenissä on 250ml tankki vakiona, yksi sellaisen omistaja puhunut osallistuvansa).
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #149 : 19.01.13 - klo: 22.15 »
Säännöissä ei valittamista, hyvät ovat!

Kiva että sarja pysyy hengissä ja ehkä jopa kasvaakin; sähköillä
kilpaileminen on helppoa ja autot nopeita!
Kiitos 20 vuodesta!