Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1380 : 14.12.13 - klo: 18.01 »
Woodsterinkin ukko vasta sitten laitto baja foorumillekkin ilmoituksen kun minä sain sen ekan korin rikki.
Sainhan mie takuuseen uuden silloin, mut tajus sen ettei talvella pie pitää koppaa ollenkaan paikallaan.
Joku chase tai muu kehikko ja joku paneeli ettei kaikki lumi mene moottoriin ja ilmansuodattimelle.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1381 : 14.12.13 - klo: 20.00 »
En muista enää mitä se runko ja takalevy -yhdistelmä painoi, mutta huomattavasti vähemmän kuin alumiininen.
Just joo.

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1382 : 15.12.13 - klo: 16.56 »
Nonnii kehikot tehty, pääsin jo vähän päristelemäänkin, lumisuoja ei oikeen pysyny teipillä kiinni, DDM:ältä tulossa niitä klipsejä joilla saa esim 5B:hen ikkunat kiinni niin niillä saa sen ja paneelit laitettua kiinni.

Tein myös tuollaiset simppelit suojat buutseille (buutsi hukassa, Hostilen  buutsit tulossa):

Kai tuo kehikko muutti painopistettä kun nyt lentää hyppyristä niin nätisti, eikä nokka edellä kuin ennen :tongue:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1383 : 17.12.13 - klo: 20.07 »
Mörköä odotellessa tuli tilattua vähän uusia osia.

Innovative-RC:ltä täydellinen sarja uuden rungon kasaamiseen. Kattaa siis kaikki runko osat joita he valmistavat. Runko tulee olemaan sininen ja muut koroste osat hopeita tai mustia. Yritän hakea autoon hieman Suomi teemaa koska tuleva konekkin tulee olemaan osittain siniseksi anodisoitu.

AbbotsRC:ltä on tulossa vähän turtlen jäähdytettyä kytkinkoppaa, varatappeja phatdadin 5mm vetareihin, siniset vetokäynnistimen ja suodattimen suojat, Simmi tarvikkeet keulaan ja perään. Sekä jotain muuta pientä mitä en edes enää muista.  :laugh:

OBR:ltä odottelen vielä Black Bonen välityksiä. Taitaapa FS:n metalliset kytkinpalatkin olla matkalla.

Nuo turtlen kytkin kamat pitää vielä modata itse että ilma kulkee ja kytkin kestää. Moottorin pitäs olla mulla noin 2-3 viikon kuluessa jos vain saavat sylinterin ja Scott pääsee poraamaan. Noh, onhan mulla taas aikaa lyödä kaikki atomeiksi ja aloittaa auton perusteellinen huolto. Yhden huollon jo teinkin vaan metriäkään en ehtinyt ajaa sen jälkeen.  :roll:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1384 : 17.12.13 - klo: 20.45 »
Mörköä odotellessa tuli tilattua vähän uusia osia.

Innovative-RC:ltä täydellinen sarja uuden rungon kasaamiseen. Kattaa siis kaikki runko osat joita he valmistavat. Runko tulee olemaan sininen ja muut koroste osat hopeita tai mustia. Yritän hakea autoon hieman Suomi teemaa koska tuleva konekkin tulee olemaan osittain siniseksi anodisoitu.

AbbotsRC:ltä on tulossa vähän turtlen jäähdytettyä kytkinkoppaa, varatappeja phatdadin 5mm vetareihin, siniset vetokäynnistimen ja suodattimen suojat, Simmi tarvikkeet keulaan ja perään. Sekä jotain muuta pientä mitä en edes enää muista.  :laugh:

OBR:ltä odottelen vielä Black Bonen välityksiä. Taitaapa FS:n metalliset kytkinpalatkin olla matkalla.

Nuo turtlen kytkin kamat pitää vielä modata itse että ilma kulkee ja kytkin kestää. Moottorin pitäs olla mulla noin 2-3 viikon kuluessa jos vain saavat sylinterin ja Scott pääsee poraamaan. Noh, onhan mulla taas aikaa lyödä kaikki atomeiksi ja aloittaa auton perusteellinen huolto. Yhden huollon jo teinkin vaan metriäkään en ehtinyt ajaa sen jälkeen.  :roll:

Innolla odotetaan notta saat auton kasaan ja näkee miten liikkuu  :grin:  Ite odottelen kanssa Black bonen välityksiä.Paketti lähti jenkeistä 11.12 joten varmaan vois olla tällä viikolla toivottavasti perillä.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1385 : 17.12.13 - klo: 20.58 »
Mörköä odotellessa tuli tilattua vähän uusia osia.

Innovative-RC:ltä täydellinen sarja uuden rungon kasaamiseen. Kattaa siis kaikki runko osat joita he valmistavat. Runko tulee olemaan sininen ja muut koroste osat hopeita tai mustia. Yritän hakea autoon hieman Suomi teemaa koska tuleva konekkin tulee olemaan osittain siniseksi anodisoitu.

AbbotsRC:ltä on tulossa vähän turtlen jäähdytettyä kytkinkoppaa, varatappeja phatdadin 5mm vetareihin, siniset vetokäynnistimen ja suodattimen suojat, Simmi tarvikkeet keulaan ja perään. Sekä jotain muuta pientä mitä en edes enää muista.  :laugh:

OBR:ltä odottelen vielä Black Bonen välityksiä. Taitaapa FS:n metalliset kytkinpalatkin olla matkalla.

Nuo turtlen kytkin kamat pitää vielä modata itse että ilma kulkee ja kytkin kestää. Moottorin pitäs olla mulla noin 2-3 viikon kuluessa jos vain saavat sylinterin ja Scott pääsee poraamaan. Noh, onhan mulla taas aikaa lyödä kaikki atomeiksi ja aloittaa auton perusteellinen huolto. Yhden huollon jo teinkin vaan metriäkään en ehtinyt ajaa sen jälkeen.  :roll:

Innolla odotetaan notta saat auton kasaan ja näkee miten liikkuu  :grin:  Ite odottelen kanssa Black bonen välityksiä.Paketti lähti jenkeistä 11.12 joten varmaan vois olla tällä viikolla toivottavasti perillä.

Tuli nuo kuoretkin maalattua ilman mitään järjen hiventä.Nyt kun on pyöritelly noita ton auton ympärillä niin näyttäs että suojaa melko hyvin tuolta sonnalta.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1386 : 17.12.13 - klo: 21.07 »
No joo kyllähän sitä tälläkin suunnalla vähän pitkiä päiviä vietetään kun uutta konetta odotellaan kotiin. Toisaalta ei sillä niin kiirettä ole. Kunhan runko osat tulee niin pääsee käymään koko auton kerralla läpi.

Jos kone olis odottelemassa pöydällä niin pahimmassa tapauksessa sutaisisin kaiken kasaan hätiköiden ja tuloksena olis säpäleitä jostain päin autoa. Nyt kun on aikaa tehdä aivan kaikessa rauhassa niin tuleepahan tehtyä kunnolla kerralla.

En epäile pätkääkään tuon koneen kulkuja. Maxit pitää edelleen hallussa maailmanennätystä bajan huippunopeudessa. Taitaa 189km/h olla siis edelleen voimassa. Maxit itse haaveilee 200km/h rajan rikkomisesta.

Itse en edes haaveile ajavani noita nopeuksia. Jos jokin menee vikaan niin tuloksena on 10k€ edestä lapio hommia. Kulkuja en tule sen kummemmin videoiden muodossa esittelemään. Jotain ajopätkiä tulee varmasti mutta voi ottaa aikansa ennenkuin sitä osaa luukuttaa kunnolla. Tehoa on kuitenkin aivan järkyttävä määrä näihin pieniin virimoottoreihin nähden, että jo hinnan takia otan aikani opetellessani ajamaan sillä  :roll:

Itse olen vain niin lopen kyllästynyt näihin pieniin yllätyksettömiin motteihin että nyt kaivataan jotain millä saadaan hymy ja ehkäpä vielä äänekäs naurukin kuskin naamaan.
« Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo: 21.13 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1387 : 17.12.13 - klo: 21.15 »
No kun kerran ostit jo Blackbonen vällärit ja kytkinkellon niin ei sun sille kellolle tartte mitään enempää tehdä. Se on mulla ainakin riittänyt täysin että ne jäähdytysreiät on siellä moottorinpuoleisessa kopassa. Poraat ne silleen että ajoviima puskee etureunasta sisään, eli etuyläviistosta, alapoistoreiät takaviistoon ja isompina ja takapoistoreiät kohti tasauspyörästöä. Tolleen ne kehittää imua. Pienemmät reiät esim. 4mm ja isommat 5mm. Määrä on itsesi päätettävissä jos tolleen päätät tehdä.

Muista kuitenkin että siinä motissa on kolme kertaa enemmän voimaa kuin mitä oot tottunut. Se hajottaa paikkoja oudoistakin paikoista joten koko auton läpikäynti ja välysten shimmaaminen mahdollisimman pieniksi on hyvä juttu. Myöskin kaikki c-klipsit kannattaa tarkistaa että puristavat kunnolla akselia. Löysät lentelee h.lvettiin kun annat  sapiskaa. Myöskin läpipultit muttereilla kannattaa kattoo läpi. Jos on nylockeja niin laittaa uudet. Jos on lukkoprikat niin laittaa uudet. Medium kierreliima riittää muualle, älä käytä kovaa liimaa, kuusiokolot menee vaan pyöreeks kun yrität irrottaa kun kuitenkin joudut vetämään ne piukkaan.
Just joo.

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1388 : 17.12.13 - klo: 21.21 »
No joo kyllähän sitä tälläkin suunnalla vähän pitkiä päiviä vietetään kun uutta konetta odotellaan kotiin. Toisaalta ei sillä niin kiirettä ole. Kunhan runko osat tulee niin pääsee käymään koko auton kerralla läpi.

Jos kone olis odottelemassa pöydällä niin pahimmassa tapauksessa sutaisisin kaiken kasaan hätiköiden ja tuloksena olis säpäleitä jostain päin autoa. Nyt kun on aikaa tehdä aivan kaikessa rauhassa niin tuleepahan tehtyä kunnolla kerralla.

En epäile pätkääkään tuon koneen kulkuja. Maxit pitää edelleen hallussa maailmanennätystä bajan huippunopeudessa. Taitaa 189km/h olla siis edelleen voimassa. Maxit itse haaveilee 200km/h rajan rikkomisesta.

Itse en edes haaveile ajavani noita nopeuksia. Jos jokin menee vikaan niin tuloksena on 10k€ edestä lapio hommia. Kulkuja en tule sen kummemmin videoiden muodossa esittelemään. Jotain ajopätkiä tulee varmasti mutta voi ottaa aikansa ennenkuin sitä osaa luukuttaa kunnolla. Tehoa on kuitenkin aivan järkyttävä määrä näihin pieniin virimoottoreihin nähden, että jo hinnan takia otan aikani opetellessani ajamaan sillä  :roll:

Itse olen vain niin lopen kyllästynyt näihin pieniin yllätyksettömiin motteihin että nyt kaivataan jotain millä saadaan hymy ja ehkäpä vielä äänekäs naurukin kuskin naamaan.

Tottahan se on että hitaasti hyvää tulee ja kumminkin pitää vielä muistaa se turvallisuus näiden vehkeiden kanssa. Ennemmin viettää vaikka päivän pidempään jonkun nippelin kimpussa kun se että hätäsesti vaan nippuun ilman aivoja ja sitten antautuu jostain nurkasta. Mielenkiinnolla kuitenkin projektin edistymistä seurataan.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1389 : 17.12.13 - klo: 21.22 »
Jeps, mielessäni jo mallinsinkin että kuinka reiät täytyy koppaan porailla.

Mitään C-clipsejä ei tule. Kaikki ne tukivarsien kilkkeet on korvattu titaanisilla akseleilla joissa on clipsien tilalla pultit.

Voimaa on tiedetään, ja sitä tässä nimenomaan pyydetään. Vaurioihin on varauduttu ja ne on tiedostettu joten isompia pettymyksiä tuskin tulee. nimimerkillä, sen näkee kun kokee  :wink:

edit: jaa Robert InnovativeRC:ltä laittoikin juuri postia että laittoi pakettiin mukaan jotain extraa ja toivotteli hyvää joulua. Hemmetti soikoon, hieno mies, irtopisteet tienattu.  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo: 21.42 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1390 : 17.12.13 - klo: 22.30 »
Kiitos lerppu tosta osoitteesta. Ei näytä pahanhintaiselta paikalta. Bigboret esimerkiksi vaikuttaa oikein hyvältä eu hinnaksi.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1391 : 18.12.13 - klo: 18.16 »
On nimittäin hessulle tulossa aika pähee baja..
Sun kannattaa ehottomasti vaihtaa muuten ne diffin sisuskalut, tai siis ne päärattaat laatikon sisältä karkaistuihin, veikkaan että diffin pääratas on muruna kuhan pääset ajelemaan autolla ja pitoa renkaat saa.
http://www.davesmotors.com/HPI85481s-heavy-duty-differential-gear-48-tooth-DDM.html
Vai joko siulla on nuo?
Mitenkä muuten putki tuolle 40cc moottorille, toiminee varmasti sillä flowystemin putkellakin alkuun ihan hyvin.
Pistä ihmeessä kuvaa sitten herkuita kuhan suat pakettia :wink:
Ja otat sitten jojensuuhun auton mukaan kun olet tulossa tänne päin :smiley:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1392 : 18.12.13 - klo: 18.45 »
Ois muuten päivän diilinä davella noi rattaat.
http://www.davesmotors.com/Products/DDM-Daily-Special/

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1393 : 18.12.13 - klo: 19.35 »
Mulla on TR:n vaihdelaatikossa nyt HPI HD rattaat, mutta elleivät kestä niin sitten kokeilen noita Black Magic rattaita. Lootassa on aika reilusti sitä team fast eddyn rasvaa joten kuivana ne ei siellä onneksi pyöri.

Sulla on tainnut mennä jotain ohi.  :roll: Eli peruin sen RC40:n ennakkotilauksen ja repäisin oikein kunnolla. Eli moottoriksi on tulossa BZM ProMX 50cc "Super" joka on sama kone kuin Beastilla oli bajassa, sillä erolla että Super on Finlayn porttaama. Beastin ProMX oli vakio. Massasta poiketakseni kone ei tule punaisella jäähyllä vaan se anodisoidaan siniseksi, koska SUOMI \m/

Innovativen osat näkyvät olevan tällähetkellä Tampereella, joten eiköhän ne huomenissa saavu Kuopioonkin. AbbotsRC:n osatkin todennäköisesti tulevat tällä viikolla. Metalliset kytkinkengät ovat jo täällä mutta täytyy hakea ne huomenna, jos vaikka samalla saisi haettua jotain muutakin.  :roll:

Black Bonen välejä tulee kahdet 24/50 ja 28/46:t

Ian (MMR Modeltech) epäili että kone on mulla noin 2-3 viikossa, joten mulla on aikaa rakennella autoa ihan kaikessa rauhassa. Kelitkään ei ole kaksiset joten ajelut menee ehkä ensi vuoden puolelle. Joulun pyhät kun on kiireistä aikaa muutenkin. Sinne suunnalle me joulun viettoon ollaan tulossa, ja enköhän minä joskus auton saa mukaankin otettua.

Talvirenkaat tein Hostilen MXT hardeista mutta kuttereilla. Ne pitää kyllä ehkä rakentaa uusiksi. Ehkä jopa Diy-manin ratkaisemalla tavalla. Hemmetin työlästä vielä kaikkeen kokeiltuun nähden mutta jospa se kannattaisi. Saattaapi olla että ensimmäisen sutasun jälkeen ei ole muuten nastan nastaa takarenkaissa.  :laugh: :laugh:

Sivujen mukaan kone oli varastossa mutta siinä oli virhe, eli kone olis ollut vesijäähdytteinen. Olishan mulla siihenkin ollu pelit ja vehkeet laittaa kone vesille, mutta ihan käytön kannalta, no f**king way...




edit: ja asiasta kukkaruukkuun, RCMAX46 on tullut myyntiin joten eiköhän siitäkin kohta saada lisää videokuvaa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo: 19.53 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1394 : 18.12.13 - klo: 20.33 »
Mä tilasin Blackbonelta 43cc:hen 25/49 ja 26/48 vällärit. Lupailivat että jouluks tulis mut saas nähdä sit. Ei haittaa vaikka tulee myöhemmin.

Yritä lerppu pitää se renkaiden kulutuspinnan massa mahdollisimman pienenä sit. Muuten ne renkaat repee. Ja piikkejä voi edellisestä neuvosta poiketen olla paljon. Mulla on 3x15mm pienikantaset puuruuvit Hostile MX:sissä joka nappulassa ja hyvin kestää ja pito on hurja.

Niin joo, sellasen kait vois sanoo vielä että toi mun Bajan koko voimansiirto spurrista taaksepäin on täysin vakio vetareita myöten. Mä en ilmalennoista tuu kaasu pohjassa alas koskaan. Enkä muutenkaan hypi paljoa. Noi vakiopalikat kestää uskomattoman hyvin. Tosin kaiken mä oon sieltä pyrkinyt simmaamaan mahdollisimman tiukaks. Joten ei niitä HD osia välttämättä niin usein tarvita kuin jenkit mainostaa "you have to have that otherwize you're fucked..." Oon kyllä tosin koko ajan odottanu että koska kamat lentää pitkin mäkiä mutta niin ei oo vielä ainakaan käynyt.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1395 : 18.12.13 - klo: 22.11 »
Jep. Pienikin paino ulkokehällä painaa paljon keskipakovoiman ansiosta.  Toistaiseksi piikittämäni renkaat on piikitettyä takarenkaiden osalta joka nappulasta.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1396 : 19.12.13 - klo: 09.20 »
No voi silmä, nyt on kyllä hessulla sellanen motti joka linkoaa ja silittääkin samalla kertaa  :grin:
Mut, onko tollanen överikone sit sellanen mitä halusit?
Toi on sitä, et kaasu ja nokka ilmaan jne ajamista.
Se 40cc kone ois ollu sellanen mistä puhuit tuolla aiemmin, et voi vielä ajaakkin ja renkaat pysyy tiessä.
Mut kaipa sitä tollakin koneella voi oppia ajamaan, jos ei heti urku auki aja.
Ei ainakaan tehosta enää puutetta tule :tongue:
Mitä tossa viilatussa on höökiä?
Jotan 15-16 heppaa, ja ihan oikeita tehoja vielä.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1397 : 19.12.13 - klo: 19.28 »
Juu kyllä kone on sellainen kuin haaveilinkin. Alkoi tuo auton yllätyksettömyys jo kyrpiä niin paljon että pitää saada haastetta ajamiseen.

Ei tuo RC40 oikein vakuuttanut, sain myös asiantuntevaa apua siitä mikä noissa uusissa 40-46cc koneissa on vikana ja mikä tuossa 50:ssä on hyvää. Kuten aikaisemmin sanottua niin esimerkiksi varaosat löytyy tuohon koneeseen ihan suomesta.

Harvassa mahtavat olla tilaisuudet että tuolla voisi ajaa urku auki. Talvella ehkä järven jäällä, jos on riittävän huonot renkaat alla. Ei se sillo ainakaan ympäri keuli. Huutaa vaan ku hyeena ja pyörii rinkiä holtittomasti  :laugh:

Vakiossa kaiketi on se 14hp mutta tuosta Superista en sitten osaa sanoa. Varmasti ainakin riittävästi.

Tänään saapuivat InnovativeRC:n rungon osat. Sunnuntaina on itsenäinen ilta niin silloin alkaa bajan rassaus. Huomenna haen kytkin kilkkeet, jospa se AbbotsRC:nkin paketti saapuisi sopivasti huomiselle. BlackBonen välitykset tulee kun on tullakseen. Ei mulla konetta vielä pariin viikkoon ole kuitenkaan.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1398 : 19.12.13 - klo: 19.45 »
Scottin porttaamassa BZM:ssä on 15,5 heppaa. RC-käyttöön tota moottoria on rajoitettu yläpäästään RAJUSTI tolla moottorin pakoputkella. Minimoto-pakoputkella siitä lähtee noin 18 heppaa mutta ajaminen on huomattavasti vaikeempaa tarkoittaen mm. sitä että alle 9000 rpm siellä ei oo ketään kotona niin sanotusti ja sen jälkeen tulee järkky muulinpotku. Mulla on käytössä toi minimotoputki ja sen kanssa ton moottorin luonne on täysin sama kuin korkeevireisissä karttikoneissa. Sen takii en oikeen mielellään laita omaan piikkirenkaita alle koska se on melkein mahdoton käsissä pidettävä. Mutta P.RKELEEN hauska kyllä on. Onneks Sandrailin vaihteisto on todella tukevaa tekoa, muuten se olis ollu jo täynnä metallisilppua ja revenneitä osia.
Just joo.

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1399 : 20.12.13 - klo: 10.48 »
Ei gyl lerpulla enää lerputa ku ton goneen saa bajaan  :tongue:
Tappopeli gykl toi moottori, tehoa on vaikka vetäs itteesä pulkalla :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1400 : 20.12.13 - klo: 19.35 »
Mitä se lokki taas puhuu?
taitaa itellä lerputtaa :laugh:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1401 : 20.12.13 - klo: 19.56 »
Mörön uudet kytkinkengät saapuivat eilen (kiitokset vinkistä JariV:lle) ja tänään käväisin ne hakemassa postista. Abbotsin kamoja ei sitten kuulunutkaan tälle viikolle, vaikka viimeksi tilaus oli kotona jo kolmantena päivänä tilauksesta.

Täytynee sunnuntaina aloittaa auton purku ja alkaa kasaamaan sitä tuohon uuteen InnovativeRC:n runkoon. Abbotsin osat sais kyllä tulla, kun muutama pikkukilke olis kiva saada paikalleen samoin tein.

Laitoin eilen illalla Ianille sähköpostia että saivatko pytyn tuohon minun koneeseen niin oli yöllä tullut vastaus että:

Yes scott has another cylinder is doing the porting work over then next few days - around 16 hours goes into a cylinder. Hopefully ready just into the new year


Kärsimätön luonne mutta kärsitään ja odotellaan  :roll:
« Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo: 19.59 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1402 : 20.12.13 - klo: 20.13 »
Tuota kannattaa odottaa. Sitten kun saat motin ja jos päätät ottaa kannen irti ja katsoa mitä sinne on tehty niin ei paljoa tarvitse pettyä. Scottin porttausjälki ei jätä juurikaan toivomisen varaa.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1403 : 22.12.13 - klo: 15.48 »
Yritän olla kärsivällinen  :roll:

Tämmöstä osaa pitäs saada paikalleen. Taidan mennä tuolla anodisoimattomalla under platella. Saa vähän runkoonkin köykämiinin väriä. Nuo muut osat otan tonennäköisesti kaikki mustista. Rob oli vähän pannut extraa mukaan kun olin ottanut erivärisiä palikoita enkä muistanut vastata viestiin että kuuluiko niiden olla niin. Reilu kauppa mies.  :smiley:

Tänään on perheestä vapaa ilta. Oli tarkoitus purkaa autoa ja käyttää tämä tilaisuus hyväkseen mutta taidan kyllä pyhittää tämän päivän ihan vapaa-ajalle. Saunaa, hyvää ruokaa ja sitten mahan viereen makaamaan.  :grin:







« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo: 16.50 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1404 : 22.12.13 - klo: 17.19 »
Hyvän näköistä palikkaa   :azn:
Baja 5sc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1405 : 22.12.13 - klo: 17.35 »
Minkä korin meinasit laittaa päälle? 5T?
Just joo.

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1406 : 22.12.13 - klo: 18.15 »
Tuollainen koppa väriteeman mukaan vois olla komia näky.
http://www.woodsterlidz.com/woodster-wide-5t-bodys.html
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1407 : 22.12.13 - klo: 18.19 »
Tätä hessun rojektia on mukava seurata, ketuttaa vain kun ikinään itellä vara tollaista peliä ole rakentaa, mutta ollaan iloisia niidenkin puolesta kenellä on  :azn:
Tuleepi kyllä hyvän näköinen monsteri tosta pelistä.
Muuten, piti kysymän, että meinaatko mennä bajan vakio iskareilla?
Moni tuntuu taakse laittavan niitä innovativen jytkyjä, tosin mitä katellu kuvia, niin taitaa noilla vakioillakin pärjätä, vaikka aikalailla limitillä ovat kun painoa autoon tulee.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1408 : 22.12.13 - klo: 18.33 »
Mitään hyväkuntoista koppaa mulla ei toistaiseksi ole. Tuolla teamchasen kopalla olis tarkoitus pärjätä, kunhan ehtisi siihen joskus paneelit tekemään. Krakenin valoramppi odottaa myös niitä paneeleita.

Jos jotain koppaa käytän niin käytän vanhaa muokattua ja lyhennettyä 5T:n koppaa. Kuvasta poiketen ikkunat on nykyään avattu. Paneelit teen tuosta pleksistä joka on tuossa auton alla. Se on samaa tavaraa jota poliisit käyttää mellakka kilvissään. Kestää varmasti enemmän pieksämistä kuin tuo TCn häkki. Ostin joskun 1,5 neliön palan etralta. Maksoikohan 80€, en muista tarkalleen. Vahvuus taisi olla 2mm.



Joskun kesällä voisi harkita kuorien ostamista ja woodsterin kopat kiinnostaa kyllä. Mulla on vaan tuo auto 3" normaalia leveämpi joten näyttää aika tyhmältä kun renkaat tulee kokonaan kaarista pihalle  :undecided:

Vakio iskareilla ajattelin kokeilla alkuun. On mulla ne siniset eli kovemmat jouset kuitenkin paikallaan. Jos ei onnistu niillä niin sitten pitää keksiä jotain.
« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo: 20.06 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa mrx-3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1409 : 23.12.13 - klo: 18.27 »
Kaikkien toinen toistaan hienompien kehikoiden innoittamana mitä porukka on täällä tehnyt, ajattelin
kantaa oman korteni kekoon ja aloin väsäämään tälläistä beetle henkistä kehikkoa.
Tässä muutaman päivän aherruksen tulos ja pari kuvaa vielä keskeneräisestä projektista.