No mulla ainakin kiertyi hostilen puutsit monesti kierteelle vetariin.
En tiedä miten se sit muka on mahdollista jos pyörän akseli ja diffin ulostulo pyörivät samaan aikaan samaan suuntaan.
DIY-MAN osannee sen kertoa tai joku insinööri
Kiertyminen johtuu siitä, kun kivi tms. menee vetarin ja tukivarren väliin siten, että se alkaa toimimaan "jarrupalana" suhteessa vetarinkumiin. Eli vetarinkumin pyörintä hidastuu tai jopa pysähtyy, mutta kuppi ja vetari sen sisällä jatkaa normaalilla nopeudella. Mutta tämäkään ei tietenkään aiheuta kietymistä, jos kumin kaula pääsee luistamaan vetarin varren päällä yhtä hyvin kuin lieriöosa luistaa kupin päällä. Mutta usein tilanne on se, että kumin kaula hirttää vetarin varrelle. Jos siis haluatte välttää kiertymistä, tsekatkaa silloin tällöin, että kaula luistaa hyvin vetarin varrella. Tarvittaessa rasvaa. Mutta joissakin aftermarket -vetareissa on karhennus, joka nimenomaan estää sitä luistamista.
Tuon selitykseni pohjalta arvioituna tuo pyöränkumipatentti ei juurikaan auta asiaan.
JariV, sulla on siellä niin fiinit hiekat sun paikallisissa montuissa, että käypi kateeksi
. Varmasti säästyy vetarinkumeja.