Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526512 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sydis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1260 : 04.11.13 - klo: 17.28 »
Lerppu ootko ollu tyytyväinen noihin fast lanen alu tukivarsiin, huomaako eron tolla 2 tuuman levityksellä ajossa?
Onko kellään kokemuksia tosta uber rc vetari setistä? Tuleekohan noitten kanssa liasta ongelmia ajan myötä ku kummiskin bootsit jossain vaiheessa hajoaa, silleen et sen huomaa vast ku pashaa on jo kaikkipaikat täys.
Flux Baja 12s, Vorza Flux, Axial Wraith, Xray T3, Traxxas XO-1, Hot Bodies D8T Truggy,  Losi 5ive.   ...KAIKKI MYYNNISSÄ...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1261 : 04.11.13 - klo: 20.26 »
Kyllä levinneen raidevälin huomaa ajettaessai. Jos itse seisot leveämmässä haara-asennossa, sinua on vaikeampi työntää kumoon. Sama pätee autoonkin. Kurviin voi tulla ihan eriluokkaa pelkäämättä että auto kippaa sivuluisussa katolleen. Itse olen vielä levittänyt autoa noilla DarkSoulin hubeilla joista tulee vielä yksi tuuma lisää.

Jo nuo leveämmät hubit vaikuttavat aika paljon.

FLM:ltä on tullut muovisia tukivarsiakin. Saattaa hieman säästää painossa, mikä on positiivista.
http://www.davesmotors.com/tt222EFR

V1 on tarkoitettu 5T:lle ja V2 5B:lle. Noita voi käyttää ristiin, mutta esimerkiksi itse jouduin tilaamaan 5T:n etu iskaritornin jälkikäteen. 5B:lle tarkoitetulla säätömahdollisuuksia on rajallisesti, koska korikiinnikkeet tulevat tielle. Tästä syystä kannattaa valita itselle parhain vaihtoehto.

FLM:n seteille saa muiltakin valmistajilta osia. Esimerkiksi itse tilasin juuri Phatdadin vetarit ja IRP:n raidetangot.

KrakenRC:ltä on myös tulossa levitettyjä, muovisia tukivarsia. Leveys todennäköisesti tulee olemaan sama kuin FLM:n kitissä, jolloin esim noita vetareita ja muita lisukkeita voi käyttää ristiin.
http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=143359
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1262 : 06.11.13 - klo: 19.25 »
Tänään saapuivat Hostilen MXT renkaat ja outlawin vanteet.




Täytyy jatkossakin tilata tuolta ARC:lta. Inertian raidetangot tulivat kolmessa päivässä  :cool:

Kooltaan ovat kyllä over killit. Ei muuten napsu enää poikki! Mutta heikkolenkkihän siirtyy sitten jonnekkin muualle  :laugh: :laugh:



Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1263 : 06.11.13 - klo: 20.07 »
Holy shit ja jezuz sentään, on muuten tömäkät raidetangot..
Ei takuulla ainakaan nuo katkia.
Mulla oli joskus tollaset samaiset romiset vantehet, hiakalla kävin kerran ajaa, niin kromisuikaleet lähti pinnasta irti, talvella voisivat kestääkkin.
Teidän neitikin jo kasvanut hieman :azn:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1264 : 06.11.13 - klo: 21.08 »
Talveksi minä niitä suunnittelinkin. Talvella ne ei pahemmin naarmuunnu eikä kulu. Kesällä sitten laitan RC4WD:n lapakumit noille vanteille. Ensi tiistai-keskiviikko akselille odottelen isompaa mälliä DDM:ltä. Baja odotteleekin jo osia. Purku ja putsaustyöt on odotellessa jo aloitettu  :roll:

Kyllä neiti "ensi viikolla 8kk" on jo kasvanut. Viime viikonloppuna oppi nousemaan itse tukea vasten. Sen jälkeen on kiirettä riittänyt kun saa olla koko ajan nostelemassa pois "kielletyiltä" alueilta.  :wink:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1265 : 13.11.13 - klo: 21.25 »
No niin lisää tavaraa projektiin saapui tänään. Tässä niistä muutamia

RC4WD:n lapakumit ja Hostilen MXT:t talvirenkaiksi. Hostilen beadit ulkopuolelle, Silverbackin sisäpuolelle ja nämä kiinni DDM:n kirkkailla ruuveilla jotka on ruostumatonta terästä.




Hieman päivitystä myös bensalinjoihin kera huohottimien. Jäykemmät jouset kun vakiot tuntuu kasvaneen painon myötä vähän madoilta. TR:n one peace brake mount, Teamfast eddyn luikkaria, Phatdadin 300M 5mm vetarit ja kupit


Ale laarista tarttui vielä mukaan team chasen kura suoja ja scorpionin lätkä puskuriin. ADAn alumiini imukaulalle vara tiivisteet, KillerRC:n 6000mah 2S Lipo antamaan virtaa ja RPM:n takaosa varaosiksi


Varastossa odottaa vielä Krakenin valoramppi katolle, Hostilen mustat vetarisuojat ja Joferin alumiiniset iskari lautaset. Jousille on huoltosarja ja se mokoma toimenpide pitäs myös suorittaa.


Ylimääräistä kalustoakin olisi tarjolla jos joku tarvitsee?



FLM:n raidetangon päät 40€ sis. postit
FLM:n säädettävä etutorni 28€ sis. postit
FLM:n HD vetarikupit 4kpl käyttämättömiä, pakkauksessa 40€ sis. postit.



"Mörkö moottorin" odottelu jatkukoon... Sitä odotellessa voi jaksaessaan puuhastella auton parissa.


« Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo: 11.22 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1266 : 15.11.13 - klo: 19.59 »
Hessulle taas herkkuja tullut :tongue:
Milloin baja tulilla uusilla osilla?
Kumma jos ei jo tapit kestä, toivotaan että diffin kupit kestää, eikö sulla viimeksi hajonnut oikealta puolelta?
Ettei se vaan johdu siitä kun se jousto on niin pitkä, killerin vaijereilla rajoittaa joustoa.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1267 : 15.11.13 - klo: 20.18 »
En osaa sanoa milloin seuraavan kerran pääsee ajamaan. Ei ole oikein aikaa taas rakenteluun. Tänään nyt alkajaisiksi sain jo kaksi hostilen rengasta ruuvitettua. Kaikki renkaat on kyllä vanteilla kun vain saan niihin ruuvit paikaleen. En muistanutkaan miten namia hommaa se oli...  :evil:

Oon käyny jousi asetukset käytännössä läpi laidasta laitaan. Se vetarin tappi saatto katketa milloin mistäkin.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1268 : 16.11.13 - klo: 12.36 »
Voi jezuz.-.
Nyt sitä on vasta bajaan tulossa uber nättiä sand rail tyylistä koripakettia krakenilta..
Voi olla jotta joutuu jonkun bajan risan ostamaan ja tollasen systeemin siihen istuttamaan

Oisko nättii??

Protoja, mut suunnilleen tolta tulee näyttämään.

Vielä näyttävämpiä kuin se eka class tsk1 oli..

Kaksi mallia vieläpä tuleepi :tongue:..

Kraken-RC CL1TSK-B ja SX5

Kuvia....

Protojen tekijä on se sama japsi, joka ton ekankin suunnitteli aluilleen.






juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1269 : 16.11.13 - klo: 12.37 »
Krakenin facebook sivuilla voi seurata edistymistä.
https://de-de.facebook.com/krakenrc?filter=1

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1270 : 16.11.13 - klo: 16.14 »
En tiedä miten tarkkaan olet nyt baja juttuja seuraillut auton myymisen jälkeen mutta onhan tämä sidewinder ollu tuolla hpi baja foorumilla jo kauan esillä.

Nätti on, mutta niin oli  class tsk1:n protokin. Omaan silmään Krakenin class tsk1 näytti lähinnä sorsalta. Tai ainakin se konepelti teki siitä sen näköisen.

Taisinpa asiasta mainita Krakenin ketjussakin ja painotin että tehdää nyt hyvät ihmiset siitä varsinaisesta tuotteesta edes sinne päin samannäköinen. Tottakai se minun viesti poistettiin, eihän jenkki kestä kritiikkiä eikä rakentavaakaan keskustelua.

Mutta jos tuo sidewinder Krakenin tekemänä näyttää hyvältä niin saatan sen ostaakkin.

Toisessa ketjussa tapahtui sama, joku esitteli noihin pitstandeihin sitä levyä jonka päälle auto tulee. Se pelkkä levy tais maksaa 135$. Moni olikin jo huokaillut kuinka kallis se on. Valmistaja kehui väänteleemäänsä peltiä uniikiksi, parhaaksi ja että kuinka raaka-aineet on valittu tarkkaan eikä halpoja lazeri leikkureita ole käytetty.

Kommentoin tyyliin että sen pellin vääntely ei vaadi kovinkaan paljon ajatustyötä että siitä saadaan toimiva, ja että vaikka se olisi tehty avaruus kullasta niin se ei tee siitä yhtään parempaa.

Ja mitenkä kävi, viesti poistettiin ja muut sai kritisoida tuotteen hintaa aivan vapaasti.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1271 : 17.11.13 - klo: 10.10 »
Eipä kovin aktiivisesti ole tullut baja foorumilla käytyä, tyhmiä sisäänpäin lämpiäviä jenkkejä täynnä se foorumi.
Miksi noissa molempien autojen kuvissa on sitten 2014?
Kai nuo kumpikin malli on tulossa alkuvuonna?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1272 : 17.11.13 - klo: 10.25 »
Juu molemmat julkaistaan vasta joskus ensi vuonna.

Ensimmäinen kehikko on tehty 3D tulostimella nähtäväksi.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1273 : 17.11.13 - klo: 11.27 »
Mistäs vois ostaa vähän pitempiä välityksiä Turtlen pinjonilla kuin 20/54?

Nyt tuntus uuden koneen kanssa olevan ihan turhaa kokeilla säätää sitä tarkemmin kun alkaa vaan heti sutimaan ja auto alkaa pyörimään piruetteja sinne sun tänne.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1274 : 17.11.13 - klo: 12.03 »
Ainakin mitä jenkki pojat käyttää nyt noissa isommissa koneissa on Black Bonen tekemiä.

Briteistä löytyy ainakin 42/32, 44/30, 46/28

http://www.ultimate-rc.net/department/black_bone_racing/

Ymmärtääkseni jenkeissä ainakin obr pitää black bonen välityksiä varastossa.

Omakin projekti on edennyt vähän, renkaat on nastoitettu ja vetarien kokoonlaitto aloitettu




« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo: 12.10 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1275 : 17.11.13 - klo: 13.10 »
Saisko aloitteleva apina hieman apua.Kävin äsken vähän sudittelemassa ja puolentankillisen jälkeen tuntu aivan kun olis veto hukkunu. Mielestäni kytkinkello piti melkosta helinää ja auto lähti kyllä liikkeelle mut en uskaltau enempää ajaa.Kierroksia ottaa kyllä herkästi mut tuntuu et joutuu kovempia kierroksia käyttää jotta lähtis liikkeelle.Auton ostin käytettynä ja kokemus sitä myöden olematon. Illalla saattaa olla vasta aikaa purkaa ja tutkia mut ei oikeen tiedä mistä aloittas.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa qwertyuio

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1276 : 17.11.13 - klo: 14.21 »
Itsellä oli joskus Bajassa tankinkorkin huohotus tukossa, jolloin meno alkoi puolen tankin jälkeen olemaan puhditonta. Ei siis paineen takia saanut tarpeeksi ainetta kone.
Mcd rrv4 gizmo 28.5cc rally/krossi - Hpi Baja 5B 30cc + nikko

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1277 : 17.11.13 - klo: 14.36 »
Itsellä oli joskus Bajassa tankinkorkin huohotus tukossa, jolloin meno alkoi puolen tankin jälkeen olemaan puhditonta. Ei siis paineen takia saanut tarpeeksi ainetta kone.

no bensaa oli 1/3 tankkia jäljellä ja auto hieman sontanen kun savirata oli märkänä.Mut kuuluuko sen kytkinkellon pitää sellasta kerpeleellistä helinää?Tai siis mielestäni se tuli siitä kun sammuneenakin se pitää sellasta helinää.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1278 : 17.11.13 - klo: 14.52 »
Suodatin on voinut kastua.
Jari, tilaa suoraan jenkeistä välitykset obr:ltä.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/hpi-baja-parts/hpi-baja-5b-5t-5sc-upgrade-parts/drivetrain.html

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1279 : 17.11.13 - klo: 14.53 »
Juu molemmat julkaistaan vasta joskus ensi vuonna.

Ensimmäinen kehikko on tehty 3D tulostimella nähtäväksi.

Joo, kattelin vähän kuvia.
Tuskinpa taaskaan lopullinen tuote on sitä mitä noissa kuvissa on... :sad:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1280 : 17.11.13 - klo: 15.06 »
Suodatin on voinut kastua.
Jari, tilaa suoraan jenkeistä välitykset obr:ltä.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/hpi-baja-parts/hpi-baja-5b-5t-5sc-upgrade-parts/drivetrain.html

Heh,

taidan ostaa mielummin Ausseista. OBRltä en osta yhtään mitään.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1281 : 17.11.13 - klo: 20.01 »
Tuli hieman purettua ja puhdisteltua autoa talvea varten. Mustia muovi osia hieroin WD40:llä siinä sivussa.
Tankki ja radioboksi varmaankin pitää ottaa seuraavaksi työn alle.

Jossain vaiheessa pitäis löytää se kadonnut innostuksen kipinä ja aloittaa paneelien tekeminen. huoh...

Jotain sain uusista osista paikalleenkin. Näin aluksi korjasin keulan ja vaihtelin kuluneita osia uusiin.




Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1282 : 17.11.13 - klo: 20.32 »
Miten olet liittänyt valot toimimaan ?  omalla akulla vai vastari akulla ? miten kytkeytyy päälle,kokoajan vai onko oma kanava ? tuli pari valoa hommattua,niin siksi utelias . .
Baja 5sc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1283 : 17.11.13 - klo: 20.37 »
Ajovalot on kytketty omilleen neljänteen kanavaan joten saa halutessaan päälle ja pois. Valoja ohjaa KM:n boksi jossa on haaroitukset tarvittaville toiminnoille. Ajovalot on päivitetty Ramtechin valoihin koska KM:n valot olivat aika himmeät. Kunhan saan paneelit tehtyä niin asennan Krakenin valorampin katolle ja laitan sinne lisää valovoimaa. En osaa sanoa ostanko ns. valmiita valoja vai kolvaanko kaksi ledinauhaa päällekkäin. Biltemassa kävin hipelöimässä joitakin valonauhoja mutta lähes kaikki vaativat vähintään 24V toimiakseen kunnolla.

Radiona Futaba 4PLS. Virta tulee ajoakusta, joten niillä ei ole erillistä akkua. Nyt paikallaan on nokianvenehuollosta hankittu 5000 nikkeliakku mutta kunhan saan radiokotelon puretuksi niin akku vaihtuu KillerRC:n 6000 Lipo. Servot onkin jo päivitetty Savöksin high voltage servoiksi. Lipo tulee siksi että saadaan noihin servoihin enemmän voimaa. Mitään Ubeckkiä ei tule, muuten LiPosta ei ole tasan mitään iloa.

Jarruvalot on kytketty niin että ne syttyvät jarruttaessa, muuten niitä ei saa erikseen palamaan. Jarruledit on takapuskurissa (12kpl)

Haaveena olis vielä asentaa kaksi valo "antennia" jotta saadaan hifistely kerroin nostettua korkeammaksi. Enhän minä muuten mutta aina pitää panna kaveria paremmaksi  :laugh: :laugh:

...no ei vaan scale lookin takia.  :wink:

Eli tyyliin tällaisia
http://abbotsrc.co.uk/CRAFTWERKS-RC-Lighted-Whips--P1432097.aspx
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo: 21.02 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1284 : 17.11.13 - klo: 22.57 »
Nyt selvis se helinä mikä kuului.pinionin lukitusruuvi oli irronnut ja ratas,ruuvi ja rikka oli tippunu kotelonpohjalle.Tossa on kaks vaihteinen loota niin onkohan se kallis homma vaihtaa normaaliks yks vaihteiseks ja mitäköhän kaikkee siihen joutuis hommaan? Mitään hajua ei ole minkä pajan toi laatikko on. Kotelossa lukee DDM mut tarrojahan saa ostettua vaikka mitä.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1285 : 18.11.13 - klo: 05.44 »
Kiitos lerppu selkeästä vastauksesta  :azn:
Baja 5sc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1286 : 18.11.13 - klo: 06.40 »
Yksi vaihteinen kestää bash ajossa paremmin kuin kaksi tai kolme vaihteinen. Ne on tehty enemmän tasaisella ajamiseen. Yksisuunta laakerin saa helposti rikki röykkyisessä ajossa.

Tartteet kytkinkellon ja akselin joka menee surrista auton vaihdelaatikkoon, eli perään. Tietysti tarvitset sitten rattaat.

Kytkin kelloja löytyy vakioon kannattimeen vaikkapa vertigolta. Tr vaatii oman kannattimen koska kellon akseli on paksumpi eikä näin ollen mahdu vakio kannattimen laakerin läpi.

Akseleita löytyy vakioita tai titaanisia. Niitä valmistaa ainakin crafwerks ja kraken. Molemmat käyttää C klipsin sijasta pulttia spurrin lukitsemiseen.

Välityksiähän löytyy jokalähtöön. Jokatapauksessa yksivaihteinen on halvempi ostaa ja ylläpitää kuin kaksi vaihteinen. Itse en kaksi vaihteista loota tarvitse kun nykyisillä väleillä auto kulkee melkein satasta. Pienemmistä väleistä ei juuri ole iloa kun renkaat vaan sulaa alle.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1287 : 18.11.13 - klo: 18.22 »
Yksi vaihteinen kestää bash ajossa paremmin kuin kaksi tai kolme vaihteinen. Ne on tehty enemmän tasaisella ajamiseen. Yksisuunta laakerin saa helposti rikki röykkyisessä ajossa.

Tartteet kytkinkellon ja akselin joka menee surrista auton vaihdelaatikkoon, eli perään. Tietysti tarvitset sitten rattaat.

Kytkin kelloja löytyy vakioon kannattimeen vaikkapa vertigolta. Tr vaatii oman kannattimen koska kellon akseli on paksumpi eikä näin ollen mahdu vakio kannattimen laakerin läpi.

Akseleita löytyy vakioita tai titaanisia. Niitä valmistaa ainakin crafwerks ja kraken. Molemmat käyttää C klipsin sijasta pulttia spurrin lukitsemiseen.

Välityksiähän löytyy jokalähtöön. Jokatapauksessa yksivaihteinen on halvempi ostaa ja ylläpitää kuin kaksi vaihteinen. Itse en kaksi vaihteista loota tarvitse kun nykyisillä väleillä auto kulkee melkein satasta. Pienemmistä väleistä ei juuri ole iloa kun renkaat vaan sulaa alle.

Kiitos ja kumarrus tiedoista. Kysymykset saattaa viisammille kuulostaa vähän tyhmiltä mutta ku kokemusta ei ole niin parempi kysellä ku tehdä sutta ja isoja laskuja.Miten muuten tälläinen paketti?http://www.hobbylinna.fi/tuote/power-control-slipper-clutch-set-(57t)/85474/
Onko tosta mitääs iloa tavalliselle sunnuntaisuharille vai meneekö rahat harakoille?
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1288 : 18.11.13 - klo: 19.09 »
Itse en nää mitään tarvetta tuolle. Mutta pakko myöntää että omakohtaista kokemusta tuosta ei ole.

Tässä olis muutama hyvä perus palikka. Metallista kytkinkellon kannatinta suosittelen myös. On omasta valinnasta kiinni suosiiko avonaista vai suljettua kannatinta.

Näissä on mielestäni aika hyvä hinta-/ laatusuhde

kello
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.2433/.f

pinjoni 18T
http://www.davesmotors.com/gg81x

spurri
http://www.davesmotors.com/gg879

Akseliksi vakio tai
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.434/.f
http://www.davesmotors.com/tr890_3
(löytyy myös titaanisena, 50-65 dollaria mutta turhake ellei löydy vähintään terävintä kärkeä edustaava 30,5cc full modia tai jotain isompaa.)

Spurri kannatin
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.275/.f
+
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.443/.f

Craftwerksilla ainakin on metallinen spurrikannatin mutta maksaa jotain 45-50 dollaria. Yksi vaihtoehto on myös ostaa DDM:n black magic pinjoni + spurri setti. Ne kestää ajaa vaikka maailman tappiin asti. Spurri tosin painaa melkein jauheliha paketin verran joten aika paljon massaa tulee sille alueelle lisää. Tuo black magic spurri ei tarttee enää tuota spurri kannatinta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.13 - klo: 19.19 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1289 : 18.11.13 - klo: 21.30 »
Tuohon kehikko juttuun vielä, olen itse tällä hetkellä faijan kanssa tekemässä kehikkoa joka tulee näyttämään joltain team chasen ja krakenin yhdistelmältä. 10 millin putkesta jossa 1 mm seinä, osa kehikosta on taivutettu ja suurin osa tullaan tietenkin hitsaamaan. Saas nähä millasta jälkeä tulee kun ei löydy meiltä kuin normaali puikkohitsi. Laittelen kuvia kun projekti pääsee vauhtiin :evil:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc