Huhhuh :shock: , että vedettii eilen ja tänää varsinkin savagella melkoisia hyppyjä, ku olin kaverilla nastolassa. Aikamme rällättyä saimma hajalle VAIN etupään planeettarattaan ja takadiffin. Tehtii pari sellasta kunnon hyppyriä, mistä lens sillee ihan kunnolla. Suht hyvin onnistunu hyppy oli semmonen vähä vajaa 9m. 8) , eikä ees ajettu täysii siihen hyndee. Toinen hyppyri oli semmonen, että oli joku 1.5 metriä rako puiden välissä sillee, et oli ylätasanne, mistä otettiin vauhdit ja hypättiin ja sitten oli alatasanne, johon tultiin alas, vaikka alastulon piti olla ylä- ja alatasanteen välissä oleva höllyvä hiekkamäki, mutta hypyt "vähän" venyivät ja auto rämähti välillä alatasanteelle asti. Muuten olisi ollut ihan hyvä, mutta kun auto välillä otti vähän puiden oksiin kiinni, ni se heitti auton pyörimään, jolloin sitä oli mahdoton ilmassa hallita. Jostain 3-4 metristä tuli tasaselle alas. Ai että näytti pahalle. Ja kaiken lisäks ei tullu ihan tasapyörille alas, vaan oksien takia se tuli kerranki ihan yhelle eturenkaalle alas, mutta ihme kyllä mitään ei hajonnu ohjauksesta eikä ripustuksista..
Toinen mitä tehtiin paljon, oli trial-ratoja. Sellasii kaikkia kivoja ohuita lautoja pitkin mentiin kiven lohkareilta toisille ja hurjan jyrkkiä kallioita ylös ja alas. 8) Todella siistii mennä semmosta kunnon trial-rataa, missä on ajajallaki vähän haastetta. Sit kaikkien harkkopinojen yli ajettii ja droppailtii melko korkealta alas.
Harmi vaan, että etupään planeettapyörän hajottua jouduimme jatkamaan hauskanpitoa takavetoisena. No, se teki trial-radoista vielä haastavampia.
Takadiffistä meni toinen niistä pikkurattaista hajalle. Kannattaa varmaan vaihtaa planeettapyörän yhteydessä myös pinion-gear?
Ainiin, ja yksitielaakerikin rupes vähän temppuilee. Ku avasin sen laittaakseni sinne CRC:tä, ni siitä oli lähteny semmonen yhen neulan päästä muovipala. Pyörittelin sitä siinä kädessä, ni yhtäkkii ne neulat rupes tulee sieltä ulos ja meni ihan huonosti sinne, ni mä vaan painelin ne tarkasti paikoilleen ja ihme kyllä sain laakerin vielä toimimaan. Ei ainakaa luistanu yhtää, mutta en muistanut katsoa ajon aikana, että pyörikö roton rattaat, kun kone on käynnissä, koska silloin tietenkin yksitielaakeri jumittaa jos roton rattaat pyörii yksitielaakerin sijasta.