Päävalikko

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"... todella hyvä laatuiset! ...

Mulla suorastaan repeilee "nappulat" irti... :wink: Nurmikko on jännä alusta krossarilla....  :D

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Radallakin pitää mielestäni hyvin vaikkei muista renkaista kokemusta olekkaan.
Suosittelen kokeilemaan jotain muutakin rengasta ja sen jälkeen alkaa arvostelemaan ja kertomaan mikä on hyvä tässä ja huono tossa... Jos ajat oikeilla kilparenkailla 2-3 Litraa kovaa radalla ni kyllä ne alkaa olee aika sileet...
Kerroin vain mielipiteen että mielestäni pitää ihan hyvin ja kaiken
lisäksi kerroin että minulla ei ole kokemuksia muista renkaista.

moukari

Äh anna olla....
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Catiska

Tänään sain istutettua omaan Hyperiini Ossin FS-40S-C moottorin. Ongelmaa aiheutti lähinnä vauhtipyörä ja kytkin. Minulla oli varattuna moottoriin SPM-kytkin, mutta eipä se käynytkään koneeseen. Tosin, kunhan saan aikaiseksi sorvata akselin pätkän, niin senkin pitäisi istua moottorin kaveriksi. Moottorin mukana tuli iso, siis oikeasti iso vauhtipyörä, joka on kuulemma näiden moottorien kaverina hyvä. Sen kanssa oli vähän ongelmia, meinasi ottaa kiinni jarruun, vaikka pinionikin on 18 hampainen. Lisäksi vauhtipyörä menee pari milliä pohjan alle, eli ei hyvä. Muuten ei asennuksessa ollut ongelmia. Moottori näyttää todella pieneltä, korin ollessa paikoillaan kansi ei juuri tule korin ulkopuolelle, eli paljon pienempi kooltaan kuin kaksitahtiset, vaikka tässä on kuutiotilavuutta miltein tuplasti ( 0.40 ). Myös moottorin paino on kokoisekseen kohtuullinen, 323g. Saas nähdä, kuinka tuo moottori auto kuljettaa ja mikä on kulutus. Vielä puuttuu joitakin auton osia, starttiboksi, vastari ja akku. Vastaria lukuunottamatta kaikki on tulossa, jos vain Nikolla on osia hyllysä...



Edit, nyt se SPM-kytkin istuu koneeseen ja autoon nätisti, tulis vain ne loput osat... Kuvasta poiketen autossa ei ole kytkinkello enään teipillä kiinni  :D  eikä vetostarttia...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Speeder

Hieno on!

Asiasta toiseen , tuli justiinsa mieleen että olen aina käyttänyt 4 kennoista rc-systems vastarinakkua, eli millä sais lisä potkua peliin (mielellään sabesta)? Ja kannattaako ladata tollasella pikalaturilla vastarinakkuja?

EDIT: eli tällänen mulla kaiketi on: Vastaanotinakku 4,8V 1800mAh Nimh cube

waltt

Osta Hump pack, eikös se ole 5 kennoinen...
4x1.2v=4,8v (4 kennoinen akku)
5x1.2v=6v (5 kennoinen akku)
6v akulla saat servoihis vähän lisää nopeutta ja vääntöä...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Speeder

Iski eilen into purkaa auto, päätin tarkistaa millaisia mömmöjä nuo diffit pitelee sisällä ja avasin keskidiffin. Piti paikkaansa että ei kunnon mömmöjä ole. Mitä suosittelisitte tohon autoon eteen-keskelle-taakse perussetiksi esim. jyrkkälään?

Ja auto tällä hetkellä.


Ps. toivottavasti saan ton vielä joskus takas kasaankin.

Mika R

5-7-2K, eikös se ole se perussetuppi, tosin keskellä voisi varmaan olla vähän löysempikin vaikka 5K

*HOKE*

5000, 5000, 3000 niin toimii varmasti.
Mikäli siis vakio diffit kyseessä.

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"5000, 5000, 3000 niin toimii varmasti.
Mikäli siis vakio diffit kyseessä.
Kiitos 4Chassis ja *HOKE* , pistän varmaan noi 5-5-3 setupin kun kerkiän ostaa niitä.
Kannattaako vakio mönjät jotenki puhdistaa pois tuolta vai suoraan päälle?
Kauhee homma ku pitää koko auto purkaa atomeiks että pääseee noihin diffeihin käsiksi.  :lol:  Tosin takaata ja edestä en vielä ottanu.

Onko kellään muuten tietoa kuinka tehokas tuo Hobao H-101 kaasuservo on, vaihdoin sen tilalle just Hitec HS 322 HB servon huvin vuoksi.

Vege5

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Ps. toivottavasti saan ton vielä joskus takas kasaankin.
Mulla on kaikki kolme diffii auki saa nähä miten mulla onnistuu kasaus.
5000/7000/3000 tuolla lailla meenasin laittaa niihin. Tomiiko? Tai siis varmaan toimii mutta kuinka hyvin.
Autoton

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Kauhee homma ku pitää koko auto purkaa atomeiks että pääseee noihin diffeihin käsiksi.  :lol:  Tosin takaata ja edestä en vielä ottanu.

Edestä ja takaa, kun poistaa puskurin ja ulommaiset diffiboksiin kiertyvät alustaruuvit, pinholderin pikkuruuvin ja diffiboksin läpi kulkevat 4 ruuvia, niin diffi on käsissä. Keskeltä riittää neljä pikkuruuvia ja jarruvivuston irroitus :/
Mutta jos tykkää purkaa koko auton, niin onhan se puhdistamisen kannalta ihan hyvä, näin kauden aloitusta odotellessa.

- Hount

Speeder

Hyödyllistä tietoa Hount, kiitti! Aloittelijalle kaikki pikkutietokin on tarpeen.:wink:

moukari

Tossa isossa kuvassa näytti sinulla olevan spider diffi vai näinkö väärin se muutta sun setuppia kyllä pikkasen!! mut korjaa jos oon vääärässä!!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

*HOKE*

Se on ihan vakio...

Hmm... diffiejen irrotuksessa ei tarvii autosta kovin paljoa purkaa kun vaan tietää mitkä ruuvit kannattaa avata.

Mikäli nyt vielä on diffi irti niin muutama vinkki...

Ulosulon O renkaan uraan kannattaa laittaa silokonia jolloin taataan tiiveys.
Myös ulostulon akseliin rasvaa ennen paikalleen laittoa jotta diffi toimii barmasti herkästi.

5,7,3 setuppi on myös hyvinkin toimiva, mutta 5,5,3 on hieman helpompi ja rauhallisempi ajaa.

Joel N

Siis sen O-renkaan tilalle, vai sen lisäksi sitä silikonia?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

moukari

se kuva missä on autonrunkokin  ni oikealla ylhäällä keskidiffi olis pahasti kyllä spiderin näköinen katsokaas tarkemmin!! tai sitten rattaat ei oo paikoillaan ku on niin lähekkäin!!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Jos se on vaan salaman heijastuma rasvassa / rattaat ei oo paikallaan

Vanilla

Mielestäni näyttää kans ihan spider-diffiltä..
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

Mika R

No onko tossa TQ:ssa Spider? Eikös toi ole ihan stock TQ

Tuukka

Gentlemen: spiderissa on 6 ruuvia ja normaalissa 4. Eli kyseessä on ihan normaalidiffi.

Speeder: spiderissa (ja torsenissa) on alumiinirunko ja normaalissa muovinen.

*HOKE*

Juu kieltämättä näyttää spideriltä... Mutta mikäli se on spider niin silloin pääratas joka siinä vierässä näkyy, ei kuulu kyseiseen diffiin.
Spider diffissä on 6 ryyvia ja tuossa näkyy ainoastaan 4.

Ja ylemmässä kuvassa näkyy aivan selkeästi vakio diffi.

Speeder

Siis ihan vakio mikä auton mukana tulee, ei mulla oo hajuakaan mistään Spider diffeistä ellei joku oo sellasen mulle salaa pistäny sinne.  :lol:

*Ari*

Laita sinne diffeihin 3,5,3 tai 3,7,3
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
5,7,3 setuppi on myös hyvinkin toimiva, mutta 5,5,3 on hieman helpompi ja rauhallisempi ajaa.
Pistän ton 5-5-3 sinne diffeihin kun vaan saan niitä mömmöjä joskus.
Kuinka monta purkkia noita sit pitää ostaa jos pistää 5,5,3? Riittääkö yks 5k purkki kahteen diffiin?
Pitäis muutenkin ostaa sabesta ja muualta kauhee kasa tavaraa.

*HOKE*

Riittää helposti erittäin moneen diffiin.

Hommaa Diffeihin GS merkkiset öljyt.

Mikäli tuntuu tolla 5, 5, 3 setupilla että auto aliohjaa sisään kääntyessä niin kokeile löysempää eteen niinkuin Ari mainitsi.
Mutta tosiaan toi mun sanoma on helpompi ajaa ja täten ainakin saa tuntuman autoon ja sit voi löysentää ja hakee kääntyvyyttä lisää jos siltä tuntuu.

Joel N

Mikäs olis hyvä set-up, jos edessä on Spider diffi, ja keskellä sekä takana normaali?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Olbe

Junnumestari 2007

Joel N

Ok, kiitti. Mulla onkin tuo set-up just tällä hetkellä autossa kiinni...
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Speeder


Oon irrottanu noi ympyröidyt ruuvvit ja ton pinkin jutskan.
Tuntuu olevan tiukassa toi diffiboksin toinen puoli. (nuoli osoittaa siihen)
Ja ei meinaa irrota toi että saisin diffin sieltä.

Oonko nyt ihan hako teillä , auttakaa vähän.  :roll: