Kirjoittaja Aihe: Zaboon 4wd  (Luettu 33729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #30 : 27.05.04 - klo: 19.11 »
Kuulalaakerit ovat kestävämpiä ja herkempiä. Sekä niissä on pienempi kitka.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
moe
« Vastaus #31 : 30.05.04 - klo: 18.58 »
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:
Team Losi xxx

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Re: Kyosho
« Vastaus #32 : 30.05.04 - klo: 19.27 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Itselläni on Kyosho 3x15  modifield moottorina. Hyvin toimii futaban säätimen kanssa. Tänään kun ajelin autollani asfaltilla renkaista rupesi kuulumaan vähän ääntä. Ääni luultavasti johtuu liukulaakereista jotka ovat ``löysällä``? Olenko oikeassa? Paljonko maksaa kuulalaakeri sarja '? Lähteekö toi ääni pois kuulalaakerisarjan avul? Mitä hyötyä on kuulalaakereista ? (tiedän tyhmä kysymys, muta kysyn nyt kuitenkin)  :roll:


Joo tänään huomasin että tietonikkarin sivuilla oli kuulalaakerit tarjouksessa 2.50eur/kpl ja niitä menee 12kpl niitä 5x10 ja 4kpl 8x14. Ainakin Pureen menee näin ja alustat ja voiman siirrothan on samoja tukivarsia lukuun ottamatta kummassakin. Pyörien laakeri koko kannatta varmistaa myyjaltä että on Zaboonissakin varmasti 5x10.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Re: moe
« Vastaus #33 : 30.05.04 - klo: 21.38 »
Tästä taisi olla joskus ennenkin puhetta, eli noparisi lankarajoitus on 20, eli voisikohan vika olla noparissa? Jos olet fiksu, niin et polta nopariasi liian tehokkaalla moottorilla, uskallan nimittäin ennustaa että näin saattaa vielä käydä.

Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:
XC - Poor boys Bruiser

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: moe
« Vastaus #34 : 31.05.04 - klo: 10.20 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:


Toinen mikä voi olla myös vikana on, että hiilet tai kollektori ovat palaneet / lopussa. Itselläni teki samaa kun käytin XX-4:sta liian isolla välityksellä eli poltti kollektorin. Kurkista kollektoria, jos se on musta niin on sorvauksen tarpeessa.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa aj

  • Tulokas
    • Profiili
ZABOON 4WD
« Vastaus #35 : 31.05.04 - klo: 12.22 »
Kertokaas taas viisaammat, mikä käytännön ero on sitten moottoreilla 3x15  ja 2x15, toisessa on siis kolme lankanen käämitys ja toisessa 2 lankanen, mutta mitä sitten autossa, mitä eroa- vääntö? nopeus? virrankulutus?
aj

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #36 : 31.05.04 - klo: 22.41 »
Öö tarkotit varmaan 15x2 ja 15x3 jos näin niin tuo 15x3 vääntää hiukan enemmän kuin 15x2, mutta 15x3 syö enemmän virtaa ja on nopeampi.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #37 : 01.06.04 - klo: 07.24 »
aj: Täältä löytyy vastaus tuohon.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: moe
« Vastaus #38 : 04.06.04 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:


Nopeudensäätimessä on ylikuumentumisen suoja eli jos nopari kuumenee liikaa se automaattisesti pistää ``pelin poikki``.
Tämä oli se ns:vika tossa autossa. Muillekkin tiedoks jos on tälläseen ``vikaan`` törmännyt. Tässä syy!! :P
Team Losi xxx

Poissa mikaZ-

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.eiole.org
Zaboon 4wd
« Vastaus #39 : 08.06.04 - klo: 22.00 »
niin että haluasin kysyä että kuinka kovaa zaboon 4wd menee vakiomoottorilla ja kuinka kauan akku kestää??? :roll:
se nyt on tyhmää maksaa liikaa! :]

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Zaboon 4wd
« Vastaus #40 : 09.06.04 - klo: 11.36 »
Joo voin suositella Integyä omasta kokemuksestakin ja muitakin tunnettuja merkkejä Orion, LRP, Reedy.....     Kyoshoa en tosiaan lähtisi ostamaan sen tehot ovat kuulemma huomattavasti pienemmät kun muiden merkkejen koneissa ja maksavat todella paljon enemmän.

Kaveri oli ostamassa Stampedeen 15t Kyoshoa joka maksoin aina niin kuuluisalla HobbyHiltusella ikävät 73e ja integy lähti 39e ja tehoa tuntus olevan huomattavasti enemmän kun kaveri oli kokeillu Kyoshon 15t toisella kaverillaan.Integy on itellä pyöriny nyt noin puolisen vuotta ilman mitään ongelmia ei ole viela ollu huollon tarvetta kollektori kiiltää ja on tasainen ja auto kulkee :D

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KYOHSO
« Vastaus #41 : 09.06.04 - klo: 12.23 »
En ole kokeillut ajaa zaboonilla vakio moottorilla. Otin heti ostovaiheessa kyosho 15T modifield moottorin ja annoin vakio motin pois (sain jonkun euron hyvitystä). Mielestäni toi kyosho moottori ja integy ovat aika samantasoisia. Vai onko joku toista mieltä??  :lol:  
Se on kyllä totta, että kyoshon mottorit pyörivät siellä 50-999€ luokissa.   :roll: Omasta moottorista maksoin 50€! Hyvin on toiminut.
Millon tota moottoria kannattaa alkaa sorvailla, kun en tiedä. Ja käykö, että sorvailen ihan porokaneella ja hiomapaperilla??
 :?:  :?: Vai täytyykö olla jotkut huippuvehkeet ennen kun kannattaa sorvata??
Team Losi xxx

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HOW!
« Vastaus #42 : 12.06.04 - klo: 15.37 »
Kuluttaako liukulaakerit paljon autoa jos ei ole kuulalaakereita? Jotain rattaita tasauspyörästöä kuluttaako ???  :?:
Jos joku vois vastata siihen sorvaus kysymykseen jonka lähetin viimeks ois ihan KIVA. Eli millon annattaa ruveta sorvaamaan moottoria ja millä vehekeillä?
Team Losi xxx

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Zaboon 4wd
« Vastaus #43 : 12.06.04 - klo: 16.45 »
Kollektori sorvilla saa tietysti parhaan mahdollisen tuloksen mutta jos ei ole sellaista kannattaa:
a)Ostaa hiiletön moottori jota ei tarvitse sorvata
    tai
b)"Sorvata" porakoneella, silläkin voi saada aikaa erinomaisen tuloksen jos osaa asiansa. Tuolta löytyy VesaK:n yksityiskohtaiset ohjeet  siihen operaatioon ----> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7239
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Zaboon 4wd
« Vastaus #44 : 13.06.04 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "mikaZ-"
niin että haluasin kysyä että kuinka kovaa zaboon 4wd menee vakiomoottorilla ja kuinka kauan akku kestää??? :roll:


Uskaltaisin veikata nopeudeksi sellaisia 25-30km/h. Vakioakulla ajaa semmoiset 7-10 min
Xray

Poissa peetu 94

  • Tulokas
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #45 : 13.08.04 - klo: 13.14 »
Mulla on toi Za Boon eikä se kulje mihinkää!!!
Asso B4 Rulaa

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MIks!
« Vastaus #46 : 13.08.04 - klo: 19.23 »
Onko siinä sun autossa joku vika vai miks se ei kulje mihinkään? Kyllä mun zaboon revittää niin hyvin et ihan hävettää (15T)
Mikä moottori sul on?
Team Losi xxx

Poissa peetu 94

  • Tulokas
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #47 : 16.08.04 - klo: 17.02 »
No mun autoo ei oo oikeen viritetty :D
Asso B4 Rulaa

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Zaboon 4wd
« Vastaus #48 : 16.08.04 - klo: 18.29 »
Peetu ostaa nyt vaan ne kuulalaakerit ni sit vois se mun myymä trinity monster liikuttaa sitä autoas vähä rivakammin  :lol:
Xray

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #49 : 12.11.04 - klo: 19.41 »
Mitä osia kannattaa hankkia (melkein heti) Zabooniin  :?:
Are you sure?

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #50 : 13.11.04 - klo: 11.16 »
Kuten tässä on jo moneen kertaan tullut esiin Zabooniin kannattaa todellakin laittaa ne kuulalaakerit. Meillä tehtiin se virhe, että vaihdoimme vain pelkät pyöränlaakerit ja diffin ulostulon. Seurauksena oli että diffin sisäänmenorattaiden akselit sorvautuivat käyttökelvottomiksi ja rikkoivat myös diffit edestä ja takaa, eli laakereissa pihistäminen tuli kalliiksi. Diffiin korjauksen yhteydessä siihen asennettiin karkaistut rattaat samalla kun vaihdettiin sisäänmenoakselit, jotka tällä kertaa myös kuulalaakeroitiin. Kuulakaakerointi ei silminnähtävästi lisää huippunopeutta, mutta pidentää huomattavasti ajoaikaa ja ennen kaikkea muiden osien elinikää. Eteen laitoimme myös nivelvetoakselit.

Moottoriksi laitoimme Kyoshokauppiaan suositteleman Kyoshon 23 lankaisen "virimoottorin". Tämä oli virhe, sillä kollektori ei kestänyt edes ensimmäiseen hiilenvaihtoon asti, vaikka sisäänajo oli suoritettu käsittääkseni oikein. Kollektoria ei kyseisessä moottorissa pääse sorvaamaan. Hiiletön moottori kiinnostaa, mutta kokemusta minulla sellaisesta ei toistaiseksi ole.

Seuraavaksi on mietittävä jousitus ja iskarit uusiksi. Takaiskunvaimentimen kannuissa kun öljyt eivät enää tahdo kunnolla kestää edes yhtä akullista. Olenkin miettinyt Twincap iskareiden asentamista taakse, vaikka kalliita ovatkin. Eri radoilla Zaboonilla ajettuani olen todennut, että hyppyreissä jousitus pohjaa sillä seurauksella, että iskareiden alapallot irtoavat kuopistaan ja kuningaspultit putoavat radalla. Olen yrittänyt hankia autoon jäykempiä jousia, mutta se on osoittautunut hankalaksi. Tilasin jouset arvostettuun RC-liikkeeseen, mutta noutaessani niitä ne osoittautuivat Infernon jousiksi. Toisessa liikkeessä oli ns. "virijousipussi" joiden vakuutettiin olevan juuri Zabooniin. Jouset kyllä kävivät paikalleen, mutta ne olivat kaikki paljon löysempiä, kuin Zaboonissa vakiona olevat. Kolmas liike onnistui myymään minulle toiseen automerkkiin tarkoitetut jouset vakuuttaen niiden käyvän myös Zabooniin; eivät käyneet, halkaisija oli liian pieni eli niitä ei saanut edes kannun päälle. Eli minun olisi heti alun pitäen pitänyt vain ostaa ne viri-iskarit jolloin olisin säästänyt rahaa, ekä uskoa kauppiaiden vakuutteluihin.

Edelleen olen myös harkinnut voimaservon laittamista ohjaukseen. Vakioservo kun ei tahdo jaksaa kunnolla kääntää pyöriä kaasu päällä. Kaasua lisättäessä myös pyörät oikenevat. Olen purkanut ohjauslinkistön moneen kertaan, voidellut ja herkistänyt sen, mutta edelleen ohjaus ei oikein tahdo toimia kaasu päällä.

Nopeuden säätimen jouduimme vaihtamaan parin akullisen jälkeen. Akkua laittaessa Zabooni päätti ajaa itsensä seinään, en ehtinyt juosta autoa kiinni, enkä ottaa sitä radiolla haltuuni. Kun pääsin autolle Nopari savusi ja salamoi. Tilalle vaihdettiin Futaba (en muista mikä).

Ai niin ja kun vauhtiin päästiin, niin älkää uskoko lokalisoitua manuaalia sellaisenaan, sillä se sisältää virheitä. Paras tulos saadaan kun pidetään sekä suomenkielinen, että alkuperäinen manuaali auki samasta kohtaa. Esim pinioni on määritely oiken englanninkielissessä manuaalissa. Kyosho Sweden näyttää kopioineen samoja asioita joka manuaaliin riipumatta mallista ja tarkistamatta tietojen oikeellisuutta, siis ainakin niissä manuaaleissa, joita itse olen tutkinut. Sinänsä suomekielisessä manuaalissa on ihan hyviä vinkkejä, mutta tietojen oikeellisuus ei joka kohdassa ole paras mahdollinen.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Zaboon 4wd
« Vastaus #51 : 13.11.04 - klo: 19.23 »
Minulle on käynyt samankaltainen tilanne JuhaH:n kanssa Kyosho kauppiaide suosittelemien moottoreiden kanssa. Autoni (Kyosho Ultima RB) oli huollossa eräässä nimeltä mainitsemattomassa Kyosho myymälässä. No auto tuli kuntoon ja myyjä suositteli siihen Kyoshon vakiomoottoria johon asiakkaat on olleet tyytyväisiä niin autossa oli kiinni samanlainen x-speed hi-speed moottori mikä siinnä oli vakionakin. Eikä siitäkään saa päätyä auki. Ihan hyvin on toiminut kunnes sain voimansiirrosta muutaman laakerin hajalle. Hyvin toiminnalla tarkoitan lähinnä sitä että kulkee, mutta laiskasti. Mielestäni Kyosho on sähköautojen puolella vain suuri vika. Oikein isolla v:llä. Autot hajoaa helposti (ultima ainakin) ja osat ovat kalliita.

Muuten. Asiasta toiseen JuhaH, mikäli kukkaron paksuus ei riitä suosittelen Medasecin myymiä Integy Matrix koneita. Ne ovat hinta laatusuhteeltaan hyviä. Enkä varmasti ole ainoa jolla on hyviä kokemuksia Integyn koneista.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #52 : 13.11.04 - klo: 19.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Mitä osia kannattaa hankkia (melkein heti) Zabooniin  :?:
Päivityspaketti nimeltään Asso B3 tai B4 :wink:

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #53 : 14.11.04 - klo: 11.09 »
Kiitokset vinkeistä zhoop.

Itse olin ajatellut näin, että jos joskus itse innostun kokeilemaan kilpailemista M10-2 luokassa, niin silloin tulisin todennäköisesti hankkineeksi Ultima RB:n. Tämä sen takia, että Zabooniin hankkimani viripalikat voi käsittääkseni laittaa myös Ultimaan. Edelleen jos hankin vielä ne Pro-iskarit taakse, niin myös ne ovat siirrettävissä. Tällöin saan Ultimasta ehjät vastaavat vakio-osat Zaboonin ja näin meillä olisi kaksi teoriassa toimivaa autoa vaikkapa perheen sisäisiin mittelöihin. Mitä moottoriin tulee, sen tulisi olla sellainen, että se pelittää hyvin Ultimassa, ja että sillä voi myös Zaboonia ajaa. Eri asia sitten ottamatta kantaa kyseisen auton kilpailukykyyn on, että onko se ns. kisa-auto; itse en tätä tiedä. Saako sillä osallistua kilpailuihin? Tiedustelin asiaa Kyosho kauppiaalta pääkaupunkiseudulla ja vastaukseksi sain: "ei tietoa"

Eli palatakseni vielä aiheeseen, mikä mahtaisi olla em. ehdot täyttävä Integyn moottori?

Poissa Qwerty

  • Tulokas
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #54 : 14.11.04 - klo: 11.59 »
Mulla on semmonen ongelma zaboonin kanssa, että kun olin vaihtamassa kuulalaakereita vaihdelaatikkoon, niin en saanu liukulaakereita pois, kun siin ottaa ne 2 ruuvia vastaan.
Jotka on tietääkseeni lukitteella kiinni. Niin miten saan ne ruuvit auki?

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
siitä noparista.................................
« Vastaus #55 : 14.11.04 - klo: 12.48 »
Jos laitat 15T moottorin 20T nopariin niin tämä tapahtuu:
Parin akun ajon jälkeen nopari leikkaa kiinni, ja sen jälkeen kun vaihdat noparin, niin ekan kerran kun kaasutat, niin moottori ei pyöri enää millään, ja se in vietävä porattavaksi ammattilaiselle. (tiedän kokemuksesta)! :!:
Ei näin...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #56 : 14.11.04 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Qwerty"
Mulla on semmonen ongelma zaboonin kanssa, että kun olin vaihtamassa kuulalaakereita vaihdelaatikkoon, niin en saanu liukulaakereita pois, kun siin ottaa ne 2 ruuvia vastaan.
Jotka on tietääkseeni lukitteella kiinni. Niin miten saan ne ruuvit auki?


Kyllä niiden luulis ihan normaalilla ruuvimeisselillä lähtevän, jos joku viisas ei oo sitte tuikannu sinne jotain oikein vahvaa ruuvilukitetta...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Zaboon 4wd
« Vastaus #57 : 14.11.04 - klo: 14.01 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhaH"
Kiitokset vinkeistä zhoop.

Itse olin ajatellut näin, että jos joskus itse innostun kokeilemaan kilpailemista M10-2 luokassa, niin silloin tulisin todennäköisesti hankkineeksi Ultima RB:n. Tämä sen takia, että Zabooniin hankkimani viripalikat voi käsittääkseni laittaa myös Ultimaan. Edelleen jos hankin vielä ne Pro-iskarit taakse, niin myös ne ovat siirrettävissä. Tällöin saan Ultimasta ehjät vastaavat vakio-osat Zaboonin ja näin meillä olisi kaksi teoriassa toimivaa autoa vaikkapa perheen sisäisiin mittelöihin. Mitä moottoriin tulee, sen tulisi olla sellainen, että se pelittää hyvin Ultimassa, ja että sillä voi myös Zaboonia ajaa. Eri asia sitten ottamatta kantaa kyseisen auton kilpailukykyyn on, että onko se ns. kisa-auto; itse en tätä tiedä. Saako sillä osallistua kilpailuihin? Tiedustelin asiaa Kyosho kauppiaalta pääkaupunkiseudulla ja vastaukseksi sain: "ei tietoa"

Eli palatakseni vielä aiheeseen, mikä mahtaisi olla em. ehdot täyttävä Integyn moottori?


Ultima RB Racing Sport ei ole kilpa-auto vaan puhtaasti pihasuditteluun. Puolestaan Ultima RB Type-R on käsittääkseni kilpa-auto, mutta muutamat osat ovat Racing Sportissa ja Type-R:ssä eri kokoisia. Eli jos välttämättä haluat ostaa Ultiman osta Type-R versio. Tosin itselläni ei ole kokemusta siitä, mutta Racing Sportista on kokemuksia sen verran että en suosittele sitä (siis omistan Racing Sportin). Milestäni Ultiman ja ZaBoonin iskarit ovat eri mittaiset. Kaverilla on ZaBoon ja iskarit näyttävät lyhemmiltä kuin mun ultimassa. Vai hämääkö vain se kun ZaBoonissa on pienemmät renkaat, sitä en tiedä. Kuitenkin Kyosholla on sen verran hintavat varaosat että suosittelen tämän foorumin kirjoitusten perusteella hankkimaan jonkun laadukkaan Asson, Losin tai Schumacherin krossarin. Siis jos aiot mennä kisaamaan. Toki kilpailuissa voi yrittää myös Ultimalla. Krossissahan ratkaisee enemmän ajotaito kuin kalusto.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Qwerty

  • Tulokas
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #58 : 14.11.04 - klo: 20.19 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "Qwerty"
Mulla on semmonen ongelma zaboonin kanssa, että kun olin vaihtamassa kuulalaakereita vaihdelaatikkoon, niin en saanu liukulaakereita pois, kun siin ottaa ne 2 ruuvia vastaan.
Jotka on tietääkseeni lukitteella kiinni. Niin miten saan ne ruuvit auki?


Kyllä niiden luulis ihan normaalilla ruuvimeisselillä lähtevän, jos joku viisas ei oo sitte tuikannu sinne jotain oikein vahvaa ruuvilukitetta...


Unohdin mainita, että niissä ruuveissa on kuusiokulma päät.
Luulen, että menee kulmat pyöreiks, kun alkaa vääntää.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vielä jekkasee!:!:D
« Vastaus #59 : 21.11.04 - klo: 19.49 »
Vielä Zaboon toimii vaikka on vielä se futaban 20T säädin kiinni. Olen nyt tällä hetkellä ehtimässä kunnolista halpaa ja moottorirajauksematonta noparia (käy myös 11T nopari eli kestää 11T moottorin) Mulla on siis 15T. Jos jollaan on kaapinpohjalla hyväkuntonen nopari pistä tänne kommenttia. Ostosta en ole varma vähä riippuu hinta/laatusuhteesta !`+


 :twisted:
Team Losi xxx