Kirjoittaja Aihe: Team Xray T4  (Luettu 135579 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #90 : 08.11.14 - klo: 20.10 »
Onkos täällä kellään hyviä vinkkejä T4 pohjalevyn ostoon. Onko ulkomailla hyviä tarvike pohjalevyjä edullisemmin vai onko ainao vaihtoehto tuo 80-90€ originaali pohjalevy ainoa järkevä vaihtoehto :s

Tälläinen tuli ulkomailta vastaan, onko kellään merkistä kokemuksia tai jotain muuta valmistajia levylle?'
http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html
useimmiten originaali on  parempi kuin huonolaatuisesta hiilikuidusta tehty "viritysosa". Näiden viritysosapohjalevyjen seassa on tietty myös hyviä olemassa. Reikien paikat joskus myös porattu minne sattuu, lopputuloksena voi olla auto joka on twiikissä kun ruuvit kiristää...
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #91 : 09.11.14 - klo: 11.35 »
Smokem racingin pohjalevyt ainakin kerholaisten mukaan melkosta roskaa. Reiät ja senkkaukset miten sattuu koko levyssä.

Onhan tuo tiedossa että originali monesti ne voittaa, mutta onko sitten jotain laadukkaampia tarvikevalmistajia? Siksi tuota arrowmax asiaa kyselin, kun se on vissiin kohtuu ok merkki ollut muiden osien suhteen?

Toki saa tarjota jotain edullista paikka Suomesta/Ulkomailta mistä saa T4 vakiopohjalevyn?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #92 : 11.11.14 - klo: 23.25 »
EuroRC näyttää tuovan nykysin noita Arrowmaxin tuotteita Suomeen. Laitan varmaan itselleni yhden tulemaan ens viikolla kun lähtee vissiin tilaus arrowmaxille. Saa nähä onko parempi vai huonompi kun smokem ja minkälainen on verrattuna alkuperäiseen. Hintaa jää kuulemma alle 50€, katsotaan kuinka paljon alle. Sen verran näytti posteineen olevan ulkomailtakin hinta eli otetaan nyt Suomesta :)

Tämä siis kyseessä: http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html

Löytyy kuulemma 2mm ja 2.2mm versioina ja erikseen alumiinisena.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #93 : 13.11.14 - klo: 23.28 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #94 : 14.11.14 - klo: 01.22 »
Nuo on jotain tarvikeosia. Niihin voi olla hankalampi löytää varaosia...

Xrayn alkuperäiset on
302710 etu etu
302720 etu taka
303710 taka etu
303720 taka taka
Säätöpalat
362315
Pinnit
307216

www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #95 : 14.11.14 - klo: 08.40 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

http://www.rctech.net/forum/12441818-post4659.html Oiskohan sulla sitten tuo RSD pohjalevy ja muut alupalikat ja muovi-insertit. Tai sitten vain nuo RSD alupalikat ostettu vakio T4 pohjalevyyn?
Jos olet nyt pohjalevyä vaihtamassa perinteiseen T4 pohjalevyyn, nuo aluosat sopivat senkin reikiin (=ei tarvi olla RSD pohjalevy).
Villi arvaus, nuo metalliset akselipäihin tulevat pallot saattavat olla samaa koko kuin tamiyassa tai yokomossa. Voin olla väärässäkin.

http://www.reflexracing.net/RSD-RX4V2-Chassis-for-XRAY-T4--Full-Conversion-_p_2130.html
http://www.redrc.net/2013/10/rsd-rx4-chassis-conversion-for-xray-t4/
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #96 : 14.11.14 - klo: 11.29 »
Nyt kaipaisin Xray tietämystä sen verran että osaakohan joku sanoa minkä mallin tuennan osia nuo on tai mistä niitä saa :)

Räjäytys kuvat näyttäisi olevan kaikista T4 malleista hieman erilaisia kun nämä eli nuo keskitysholkit näyttää räjäytys kuvissa Xrayn sivuilla neliöiltä ei tollasilta ovaaleilta niinkun viestin lopussa olevissa kuvissa. Toisekseen räjäytys kuvien mukaan T4 malleissa tuo tukivarren akseli on suoraan holkeissa ja taas tuossa itsellä on tollanen pallo jonka sisälle akseli menee ja tuo pallo sitten menee tonne "keskitys" holkkiin.

Ehkäpä kuvat kertoo enemmän tässä tilaneessa :) Tuo alatukivarren "pinni/akseli" on varmaan T4 kaikissa sama, mut noi muovi holkit ja pallot mietityttää että mistä niitä löytää tai millä varaosanumerolla :)

Tässä sitten kuvia, mistä voi yrittää tunnistaa :)
Autossa kiinni: https://www.dropbox.com/s/8xh036duvfy794j/IMG_20141113_231748.jpg?dl=0
Purettuna irti pöydällä: https://www.dropbox.com/s/18eydhfbk4jzc4k/IMG_20141113_231842.jpg?dl=0
Purettuna kaikki osat erilleen: https://www.dropbox.com/s/b89dxlrseere0bb/IMG_20141113_231929.jpg?dl=0

http://www.rctech.net/forum/12441818-post4659.html Oiskohan sulla sitten tuo RSD pohjalevy ja muut alupalikat ja muovi-insertit. Tai sitten vain nuo RSD alupalikat ostettu vakio T4 pohjalevyyn?
Jos olet nyt pohjalevyä vaihtamassa perinteiseen T4 pohjalevyyn, nuo aluosat sopivat senkin reikiin (=ei tarvi olla RSD pohjalevy).
Villi arvaus, nuo metalliset akselipäihin tulevat pallot saattavat olla samaa koko kuin tamiyassa tai yokomossa. Voin olla väärässäkin.

http://www.reflexracing.net/RSD-RX4V2-Chassis-for-XRAY-T4--Full-Conversion-_p_2130.html
http://www.redrc.net/2013/10/rsd-rx4-chassis-conversion-for-xray-t4/

Juurikin tuo olisi kyseessä ja oli jotain juttua osto hetkellä että joku 170dollarin muutoskitti olisi autossa mikä sisältää pohjalevyn ja näemmä myös tuo tuenta on erilaisill kalikoilla :) Nyt vasta asian huomasin kun yksi tollanen muoviholkki menny aikojen saatossa huonoon kuntoon ja aloin katselemaan eri T4 mallien räjäytys kuvia niin mikään niistä ei täsmää omaan :)

Mut tuo linkittämäsi osuu hinnaltaan kohdilleen ja täältä näytti löytyvän varaosat myynnissä erikseen: http://www.reflexracing.net/RSD-RX4_c_114.html

Pitänee tilata noita pinnejä ja muoviholkkeja. Toki siinä olis myös pohjalevy tarjolla, mut en tiedä onko isoakaan eroa jos ottaa vaan tuon T4 vakiopohjalevyn tai Arrowmaxin tarvikkeen T4:seen. Samalla paljastuu miten innokas toi reflexracing on tekemään kauppaa Suomen suuntaan :) Vai onko postikulut jällleen jotain 50dollaria tai vastaavaa perus USA hinnoittelua :)




Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #97 : 19.11.14 - klo: 20.09 »
Osaakohan joku viisaampi todeta/arvata löytyykö jonkun muun merkin autosta tällästä vastaavia osia?

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Block-Inserts_p_2026.html

http://www.reflexracing.net/RX4-Suspension-Pivot-Balls-8-pcs_p_2025.html

Noille palloille tulikin jo APK:lta arvaus, mutta lisäarvauksia otetaan vastaan. Tuntuu tuo reflexracingin vastaus olevan täysi hiljaisuus vaikka täss jo reilu viikko odoteltu vastausta viesti pistetty palautelomakkeella ja maililla, ei mitää vastauksia ole näkynyt.

Olis mukava saada noit varalle ettei ajot lopu kesken kaiken niiden takia. Kiitoksia etukäteen jos jollain on tietoa tai edes hyviä arvauksia :)

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #98 : 19.11.14 - klo: 22.52 »
Jotenkin voisi kuvitella, et pääsis helpommalla, kun laittais Xrayn omat osat kiinni. Tuleehan niille tietysti hintaa, jos niitä ei tullu auton mukana, mutta varaosa saanti on parempaa. Osia löytyy suomesta kaupasta ja reeneiskin jonkun kaverin pakista saattaa löytyä oikeenlainen osa jos jotain hajoo.

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #99 : 07.12.14 - klo: 08.46 »
Olisikohan missään tarjolla aloittelijalle stanuun setuppia T4 2014 versiolle? Ajot tapahtuvat Tikkurilan radalla.

Poissa MiniMies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #100 : 27.12.14 - klo: 18.12 »
Onko kellään vielä kokemusta arrowmaxin pohjalevystä?

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #101 : 18.05.15 - klo: 21.59 »
Pitäis saada takatolpat pidemmiks, et saa korin tarpeeks korkeelle. Eli onko jossain muussa autossa pitemmät tolpat jotka menis suoraa? tai miten tuo alkuperäisen tolpan sais pidennettyä helpoiten?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #102 : 26.05.15 - klo: 16.19 »
Onko kellään vielä kokemusta arrowmaxin pohjalevystä?

Yks kaveri Lahden kerhossa ajeli ainakin kevään ajot tolla arrowmaxin levyllä ei mitään valitettavaa, kaikki rei'ätkin osu kohdalleen. Itselläni on yksi käyttämätön arrowmaxin T4 pohjalevy jos jollain tarvetta, itselle ylimääräinen kun on toi reflex racingin pohjalevy.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #103 : 25.11.15 - klo: 09.46 »
Jonkun verran olen päässyt ajelemaan tuolla uudella T4´16 mallilla ja päässyt setupin kanssa aika hyvin alueelle. Toistaiseksi ainakin ollut erittäin positiivinen kokemus tämä uusi Xray vannoutuneelle japsimerkkikannattajalle, näähän on nykyisin ajettavuudeltaankin ihan puhdasverisiä kilpa-autoja. :grin: Tykkään.

Viimeisin Casino setuppi jolla olisi tarkoitus startata viikonlopun FTT kisaan.

EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #104 : 25.01.16 - klo: 09.13 »
Jos tarvitsee ajatuksia Kuusankosken FTT 2 kisoja varten auton setupista, niin alla löytyy setti jolla itse meinasin lähteä viikonloppuun. Autossa vakio hiilikuiturunko ja ylädekki on 1mm shimmien päällä, jotta se ei kosketa keskiakselin bulkkeja ollenkaan.

Setuppi

Dualratea radiosta olen pitänyt jossain 90% paikkeilla kun muuten auto kääntyy ja reagoi turhan herkästi. Jos kisoissa rupeaa pito kasvamaan, niin rauhoitusta saa laittamalla etupinnien etukiinnikkeeseen 0,5 kulmapalan [. ]===[ .] asentoon jolloin tulee lievä antidive & etutukivarsien haritus. Takapinnilinjaa voi myös kokeilla tuoda 0,5 vaakalinjassa ulommas jos auto rupee kaatamaan takanurkan yli.

Tuo kelluva ohjaus vaikutti erittäin mukavalta päivitykseltä. Keskellä mutka kääntyy enemmän, mutta kuitenkin shikaaneissa auto on huomattavasti tarkempi ja rauhallisempi.
« Viimeksi muokattu: 25.01.16 - klo: 10.16 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #105 : 22.08.16 - klo: 14.51 »
Uutta tulossa, julkaisu tällä viikolla.



Huhut veikkaavat:
- uusi pohjalevy
- uusi servokiinnike
- uusi moottoripukki
- uudet bulkkien yläosat
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #106 : 24.08.16 - klo: 01.44 »

KIINA tänään MM- kisoissa
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #107 : 11.09.16 - klo: 22.58 »
Onko vieläkään mitään tarkempia tietoja 2017 mallista?
Wacky Stack Racing Team

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #108 : 20.09.16 - klo: 11.05 »
MM kisojen yhteydessä ollut julkaisu, olikin vain paikalla olleille esivilkaisu uuteen autoon.

Tällä viikolla, tai ensiviikolla viimeistään uskoisin tulevan virallisen julkaisun.

Viimeisimmät tiedot:
- uudet pohjalevyt (ilmeisesti jenkit saa paketista alu flexirungon, muu maailma hiilikuiturungon)
- uusi servokiinnike
- uusi moottoripukki & keskiakselin bulkit
- jonkinlainen uusi rungon fleksisäätö "selkäranka", ehkä optiona eikä paketissa mukana
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #109 : 30.09.16 - klo: 13.28 »


Tänään julkaisu.
« Viimeksi muokattu: 30.09.16 - klo: 13.33 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #110 : 30.09.16 - klo: 19.23 »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #111 : 24.10.16 - klo: 10.17 »
Kolme kertaa kerenny ajamaan uudella ´17 mallilla. Hyvältä tuntuu auto ja tuo uusi keskiflexisäätökin oikeasti vaikuttaa auton käytökseen. Kasasin auton alu flexirungolle ohuella ylädekillä ja en ole testannut ollenkaan hiilikuiturunkoa. Lähes vastaavalla setupilla ajoin tosin ´16 mallilla joten pitäisi toimia hiilarirungollakin.

Setup Lahden ETS matoille

Vaikka Xrayn mainosmateriaalissa hehkutetaan sitä, että keskiakselin bulkit on 1mm matalemmat kuin ennen, on silti käytettävä 1mm shimmejä ylädekin etu/takapään alla jos haluaa ajaa ilman ruuveja niissä bulkeissa. Keskiakselin laakerit ovat kuitenkin samalla korkeudella kuin ennen ja näin ollen ottavat  ilman shimmejä  kiinni ylädekkiin sen fleksatessa. Ylädekki shimmattuna flexiruuvit irti keskiakselin bulkista auto kääntyy enemmän kokonaisuutena, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu jos joku ei vielä ole sitä kokeillut.

Uuden ´17 mallin moottoripukin/servokiinnikkeen väliin tuleva flexisäätöpalikka vaikuttaa virikoneella ainakin tosi paljon siihen miten auto reagoi kaasuun. Hiilikuitupala kiinni molemmista päistä auto hyökkää kaasunpainalluksesta paljon terävämmin ja on rauhallisempi jarrutuksissa. Hiilikuitupala paikallaan auto myös menee pyöreemmin paremmalla midcorner vauhdilla läpi mutkan. Jos haluaa pelkän räväkämmän kaasuunreagoinnin ilman mutkatuntuma muutoksia niin hiilikuitupalan korvaaminen linkillä tekee juuri sen.
 
Koreja oon testaillu protoformilta Mazdaspeed 6 LW, LTC-R LW ja LTC 2.0 LW. Kaikki on ihan käyttökelpoisia koreja. Perinteinen Mazdaspeed 6 on kaikista anteeksiantavin ja helpoin ajaa, mutta LTC-R on tarkalla ajotyylillä vähän nopeampi ja antaa paremman tuntuman. LTC 2.0 tuntuu välillä hyvältä ja se kääntyy enemmän kuin LTC-R, mutta fiilikseltään vähän epävarmempi. Bittydesignin Ascaria tuli testattua myös, tuntui tosi nopeelta ajossa ja kääntyy ihan älyttömästi mutta kello ei tykännyt yhtään.

Facebookista löytyy nykyisin Team Xray Suomi ryhmä, johon suosittelen liittymään. Tuntuu monelle nykyisin olevan helpompi kysyä vinkkejä ja jakaa niitä sosiaalisen median kautta.

Jaan omia setuppeja ja vinkkejä jatkossakin täälä rc10:lläkin, sillä kaikki eivät kuitenkaan FB:n maailmaan ole sekaantuneet.

Vielä loppuun vinkki maailmalta akun takapään stoppariksi. Varsinkin ´17 mallissa perinteiselle servotolppa + shimmit akkustopparille ei oikein ole paikkaa kiinnittää pohjalevyyn, mutta tämä on erittäin näppärä ratkaisu.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #112 : 29.10.16 - klo: 21.28 »
Onko suositusta millä setupilla kannattaisi lähteä Lahden FTT-kisoihin?
Shepherd Velox V8.2

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #113 : 30.10.16 - klo: 08.41 »
Onko suositusta millä setupilla kannattaisi lähteä Lahden FTT-kisoihin?

Tuo yllä oleva Henkan setuppi lahteen on varmasti aika kohdillaan. Samalla matolla ajetaan.

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #114 : 31.10.16 - klo: 12.59 »
Tuo yllä oleva on hyvä lähtökohta. 6000 diffiöljy voi olla vähän herkkä takapidon suhteen virikoneella lauantaina aamun treeneissä ennen kuin rataan tulee pitoa, mutta tuolla kuskimäärällä varmasti on jo ihan sopiva tokassa treenissä. Tuohon setuppiin muuttaisin isolle radalle ainoastaan moottoripukin flexiruuvin paikan siten, että mutteri reijästä ottaa ruuvin pois ja laittaa takimmaiseen kahteen reikään ruuvit. Pidon kasvaessa autoa voi rauhoittaa nostamalla takaiskaria pykälän pystympään. Jos taas kääntyvyyttä haluaa, kannattaa laittaa etutukivarsiin haritusta. Sopiva haritus tulee kun laittaa .5 palat piste ulospäin FF tukivarrenkiinnikkeeseen.

Tuo ETS matto syö Volanten FTT rengasta varsinkin virissä todella reilusti ja suosittelen virissä ajamaan molemmat rengassarjat varmuuden vuoksi sisään aamun treeneissä sillä voi olla, että yhdellä setillä ei selviä koko päivää. Uusi rengassarja on todella hidas ensimmäiset pari minuuttia joten kisaerään starttaaminen uudella setillä ei ole suositeltavaa.

Jos kisoissa tarvii jeesiä auton kanssa, vinkkiä setuppiin tai muuta niin allekirjoittaneelta voi tulla kysymään.
« Viimeksi muokattu: 31.10.16 - klo: 13.08 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #115 : 01.11.16 - klo: 13.07 »
Manuaali suosittelee moottoripukin flexiruuvia eteen keskipidolla ja kovalla pidolla.

Manuaalissa lukee moottoripukin ruuvien 1 ja 2 kohdalla "Do not tighten fully". Onko oikeasti tarkoitus jättää nämä vähän löysemmälle koska eivät keskilinjalla?
Shepherd Velox V8.2

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #116 : 01.11.16 - klo: 13.50 »
Manuaalin moottoripukin ruuvien "do not tighten fully" tarkoittaa sitä, että pitää jättää ruuvit löysälle ennen kuin koko moottoripukki on kasassa ja pohjalevyssä kiinni. Kun kaikki on paikallaan, käydään pikkuhiljaa kiristellen ruuvit läpi ja kiristetään koko paketti paikoilleen. Tuon jos kiristää käsissä nippuun niin sen saa kohtalaisen kieroon. Kannattaa pitää siinä flexisäädössä ruuveja vaikka kaikki kiinni sen aikaa kun kiristelee sitä kokonaisuutta paikalleen, pysyy varmemmin linjassa.

Ihan suoraan ei oo kokemusta miten toi moottoripukin flexi vaikuttaa esim. auton kaatumiseen pidosta, mutta perusperiaate on se, ruuvi/ruuvit edessäpäin = kääntyy agressiivisemmin, ruuvi taaempana = kääntyy rauhallisemmin. Mielestäni ruuvi takana toimii myös kovalla pidolla rauhottaen auton käytöstä. ProStockissa Rathesky on käyttänyt ruuveja flexisäädössä etummaisessa ja takimmaisessa reijässä jäykistääkseen autoa enemmän, todennäköisesti hakien sitä ettei auto flexatessaan syö mutkavauhtia niin paljon.

T4 kasaamiseen, jne löytyy hyviä tipsejä tiimikuski Tim Wahlin rakennusopastuksesta: PetitRC:stä.
Varsinkin korin asennuskorkeudet on toimiva vinkki tuolta. Kannattaa lukasta läpi, voi löytyä tipsejä kokeneemmillekkin harrastajille.
« Viimeksi muokattu: 01.11.16 - klo: 14.07 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #117 : 03.11.16 - klo: 07.44 »
Paljon kiitoksia tiedoista ja Tim Wahlin linkistä! Meinaan tehdä identtisen setupin Lahden virikisan alkajaisiksi. Mulla ei tosin ole 1,6 mm ylädekkiä. Onko sen merkitys tärkeä?

Ja iskareista siis jätetään foamit pois. Mikä on tämän vaikutus?
Shepherd Velox V8.2

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #118 : 15.11.16 - klo: 14.33 »
Jos taas kääntyvyyttä haluaa, kannattaa laittaa etutukivarsiin haritusta. Sopiva haritus tulee kun laittaa .5 palat piste ulospäin FF tukivarrenkiinnikkeeseen.

Itse en huomannut mitään isoa eroa kuin pisti etutukivarsiin haritusta tuon 0.5 verran, tosin kompensoisin lisääntyneen rengasharituksen ruuvaamalla ohjauksen raidetankoja hieman pidemmiksi jolloin toe out sama 1 astetta kuin ennen muutosta.

Ylädekin nosto 1mm shimmeillä tuntui vaikuttavan selvästi kääntymiseen, tosin noiden shimmien asettelu aina kun ylädekkiä irroittaa on pain-in-the-ass.

Itsellä suurin muutos tulokseen bunkkerin radalla tuli kun vähensi taka-aurausta siten että RF palassa tällä keskellä ja RR palassa 0.5 täplä sisäpuolella, tällöin ilmeisesti taka-auras on 2.5 astetta. Johon rupesi kääntymään.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #119 : 02.02.17 - klo: 13.57 »
[click] Setuppi Kuusankosken kisoista. Oli enemmän tarkotettu kovalle pidolle, mutta toimi hienosti myös lauantain liukkaammissa olosuhteissa.

Pääpointteja aikaisempaan:
Jos auto kääntyy muutenkin tarpeeksi niin tuo ohjaus pohjalevyssä kiinni tuntuu vievän vauhdin paremmin läpi mutkan. Kelluvalla se lisätty etuosan fleksaus tekee helposti keskellä mutkaa turhan terävän repäisyn.

Akelivälishimmit siten, että tukivarret on mahdollisimman takana suhteessa runkoon. Painoa vähän enemmän auton etuosaan = rauhoittaa hieman auton reaktioita ja paremmassa balanssissa nopeissa mutkissa kun keulan paino pyrkii ennemmin aliohjaamaan.

Kokeilin ajaa myös kapeilla hexeillä kisoissa, mutta lopputulos oli turhan aggressiivinen reagointi kaikkeen vaikka esim. Casinolla toimii hyvin.

Jos on jotain setuppi vinkkitarvetta tai muuta, niin kyselkää vaan kisoissa tai YV:llä täälä foorumilla taikka vaikka Team Xray Suomi Facebook ryhmässä.
« Viimeksi muokattu: 02.02.17 - klo: 14.01 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti