Kolme kertaa kerenny ajamaan uudella ´17 mallilla. Hyvältä tuntuu auto ja tuo uusi keskiflexisäätökin oikeasti vaikuttaa auton käytökseen. Kasasin auton alu flexirungolle ohuella ylädekillä ja en ole testannut ollenkaan hiilikuiturunkoa. Lähes vastaavalla setupilla ajoin tosin ´16 mallilla joten pitäisi toimia hiilarirungollakin.
Setup Lahden ETS matoilleVaikka Xrayn mainosmateriaalissa hehkutetaan sitä, että keskiakselin bulkit on 1mm matalemmat kuin ennen, on silti käytettävä 1mm shimmejä ylädekin etu/takapään alla jos haluaa ajaa ilman ruuveja niissä bulkeissa. Keskiakselin laakerit ovat kuitenkin samalla korkeudella kuin ennen ja näin ollen ottavat ilman shimmejä kiinni ylädekkiin sen fleksatessa. Ylädekki shimmattuna flexiruuvit irti keskiakselin bulkista auto kääntyy enemmän kokonaisuutena, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu jos joku ei vielä ole sitä kokeillut.
Uuden ´17 mallin moottoripukin/servokiinnikkeen väliin tuleva flexisäätöpalikka vaikuttaa virikoneella ainakin tosi paljon siihen miten auto reagoi kaasuun. Hiilikuitupala kiinni molemmista päistä auto hyökkää kaasunpainalluksesta paljon terävämmin ja on rauhallisempi jarrutuksissa. Hiilikuitupala paikallaan auto myös menee pyöreemmin paremmalla midcorner vauhdilla läpi mutkan. Jos haluaa pelkän räväkämmän kaasuunreagoinnin ilman mutkatuntuma muutoksia niin hiilikuitupalan korvaaminen linkillä tekee juuri sen.
Koreja oon testaillu protoformilta Mazdaspeed 6 LW, LTC-R LW ja LTC 2.0 LW. Kaikki on ihan käyttökelpoisia koreja. Perinteinen Mazdaspeed 6 on kaikista anteeksiantavin ja helpoin ajaa, mutta LTC-R on tarkalla ajotyylillä vähän nopeampi ja antaa paremman tuntuman. LTC 2.0 tuntuu välillä hyvältä ja se kääntyy enemmän kuin LTC-R, mutta fiilikseltään vähän epävarmempi. Bittydesignin Ascaria tuli testattua myös, tuntui tosi nopeelta ajossa ja kääntyy ihan älyttömästi mutta kello ei tykännyt yhtään.
Facebookista löytyy nykyisin
Team Xray Suomi ryhmä, johon suosittelen liittymään. Tuntuu monelle nykyisin olevan helpompi kysyä vinkkejä ja jakaa niitä sosiaalisen median kautta.
Jaan omia setuppeja ja vinkkejä jatkossakin täälä rc10:lläkin, sillä kaikki eivät kuitenkaan FB:n maailmaan ole sekaantuneet.
Vielä loppuun vinkki maailmalta akun takapään stoppariksi. Varsinkin ´17 mallissa perinteiselle servotolppa + shimmit akkustopparille ei oikein ole paikkaa kiinnittää pohjalevyyn, mutta tämä on erittäin näppärä ratkaisu.