Kirjoittaja Aihe: Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus  (Luettu 7517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #30 : 11.05.04 - klo: 13.30 »
Eipähän se nimen paljastus taida mitään auttaa, ainahan voi nimen keksiä..

Itselleni ei kyllä ole väliä, voin nimeni paljastaa jos tarvetta on..

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #31 : 11.05.04 - klo: 14.17 »
Kakkulapion tapaus on nyt sitten käsitelty loppuun.

Kakkulapio ei ole sama henkilö kuin fiesta6. Kumminkin Kakkulapion käytös foorumilla ei ole todellakaan ollut mallikasta, joten hän saa jäähdytellä viikon verran. Mika:n provosoitumista ei myöskään katsottu hyvällä, mutta hänen mallikkaan menneisyyden takia hän saa jatkaa pelkällä varoituksella.

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #32 : 11.05.04 - klo: 14.38 »
Ehkä tässä on enemmän kysymys prosessista kuin yksittäisten käyttäjien tiedoista. Voi olla feikkaaminen on niin helppoa ja toisaalta tietojen vahvistaminen forumin taholta niin vaikeaa ettei kunnollista prosessia saada aikaiseksi. Sitten asia jää modejen ja kirjoittajien vastuulle.

Case closed?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #33 : 11.05.04 - klo: 15.07 »
Oikeastaan mä en kyllä tunne copteria :mrgreen:
Onkohan copter sekoittanu kakkulapion muhun, jos se tuntee sen..
En tiedä, mut en ainakaa tietääkseni oo copterii ikinä edes nähny :lol:
Enkä näköjää ole samalta paikkakunnalta, kun lahesta oon ja copter on niitten käyttäjätietojen mukaan jostain Mikualta :?

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #34 : 11.05.04 - klo: 16.03 »
Kannatan ideaa vähän mutta en halua että mitään nimiä tai muita tärkeitä tietoja julkistetaan yleisesti.
Jos tä tulee voimaan niin mulla saattaa olla sitten hieman erikoisempi nimi niin toivottavasti ylläpito sitten uskoo sen. (en kerro muille ainakaan... :) )

Poissa 2 fast 4 u

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://khendricksson.1g.fi/kuvat/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #35 : 11.05.04 - klo: 17.29 »
Kannatan tätä. Kunhan ei yhteystiedot tuu julki (tai no, mitä sitte vaikka tulis :mrgreen: ).
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #36 : 11.05.04 - klo: 18.03 »
Kannatetaan. Olisi hyvä jos nic olisi oma etu nimi.
Ja puhelin numero näkyvillä. :?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #37 : 11.05.04 - klo: 20.27 »
Mun mielestä nicin ei tulisi olla oma nimi, mutta nimen tulisi näkyä tuola tiedoissa.
Eihän täälä ees kukaa mitää muista toisistaa jos täälä on vaan pekkaa ja mattii ja teroo ja aleksii..
Jotain erilaisia pitää olla, että uudetkin jäsenet muistaa, että toihan se viimeksi mua muuten neuvo...
En tarkoita, että mun nici ois jotenki hyvä!, otin sen vaa käyttöön aikaa sitte ja se on mun tunnus joka paikassa, melkein :wink:

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #38 : 11.05.04 - klo: 21.12 »
Tää on paras idea foorumilla pitkään aikaan!! Ainoa ongelma tosiaankin olis just se että porukka kusettaa ihan päin naamaa eli ei laita oikeaa nimeään tänne.
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #39 : 11.05.04 - klo: 21.37 »
Nyt näkyy mullakin nimi allekirjotuksessa, enkä häpeä yhtään.
Kyllä nyt ihmiset voivat munkin mielestä nimensä paljastaa.

Poissa Lagi

  • Jäsen
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #40 : 11.05.04 - klo: 21.41 »
Njuu, mutta sen nickin/nimen voisi myös säätää tuohon nickin alle missä nyt lukee vanha jäsen/jäsen/uusi jäsen tai mitälie. Mutta tietenkin joku merkintä olisi hyvä mistä näkee onko käyttäjä uusi foorumilla.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #41 : 11.05.04 - klo: 21.44 »
Jos vain nicin saisi vaihtaa niin laittaisin nicicsi oman nimeni, koska nykyinen on hieman herättänyt kysymyksiä ja muutenkin. Ei se niin kamalaa ole jos toiset saavat tietää hienon nimeni! :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #42 : 11.05.04 - klo: 21.47 »
Jos joku haluaa vaihtaa tunnuksen nimeä, niin siitä kun laittaa YV:tä minulle niin pystyn sen kyllä hoitamaan.

Poissa 2 fast 4 u

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://khendricksson.1g.fi/kuvat/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #43 : 11.05.04 - klo: 22.11 »
Toi että lukis nicin alla oikea nimi+"vanhempijäsen" (tai joku muu vastaava) on mielestäni hyvä ehdotus.
Btw. nyt lukee munkin nimi allekirjoituksessa :!:
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #44 : 11.05.04 - klo: 22.27 »
Jeps. Oli nimeä näkyvissä tai ei, olisi kuitenkin ensisijaisen tärkeää, että puhuttaisiin ainoastaan täyttä asiaa ja nykyinen tyhjänjauhanta jätettäisiin pois. Vielä, kun sääntöjä noudatettaisiin muutenkin, ei tällaista nimikikkailua tarvitsisi edes ehdottaa.

Eli siis, muistutettakoon, että nimen julkinen esiintuominen ei ole edes suositus/kehoitus. Täten on aivan sama, onko nimesi näkyvillä tai ei, jokaisen oma valinta. Asia ei kuitekaan vaikuta, tai ei ainakaan saisi vaikuttaa suhtautumiseen ketään jäsentä kohtaan. Tämä siis minun käsitykseni asiasta.
Lahti Rock City

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #45 : 11.05.04 - klo: 22.31 »
Mä pahoin pelkään ettei oman nimen liittäminen signatureen vielä ratkaise foorumin suurinta ongelmaa, eli tyhjänpäiväisten viestien lähettelyä. Ihan puhdasta häiriköintiähän on suhteellisen harvoin?

Edit: Hellgren vanhana meediona ehti ensin, pitäisi naputella nopeammin.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #46 : 11.05.04 - klo: 22.50 »
Laittakaa käytäntöön kylmästi vain 1 käyttäjä per IP systeemi.
Jos joku tekee profiilin yleisellä koneella se on sitten sen seuraavan murhe. Tämä ainakin poistaisi ns. "aliaksien" tekoa.
Xray

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #47 : 11.05.04 - klo: 23.30 »
Aina löytyy kaverit, jotka käyttää samaa konetta kun ei ole omaa.. Löytyy pikkuveljet ja isoveljet.. Löytyy myös modeemikäyttäjät sun muut jatkuvasti eri ip:llä liikkuvat.. Ja tietysti nämä yleisiä koneita käyttävät. Eli 1 käyttäjä/ip on aika monimutkainen juttu.
Lahti Rock City

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #48 : 12.05.04 - klo: 00.01 »
ai sori en ottanut huomioon tota motukka systeemiä
Xray

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #49 : 18.05.04 - klo: 20.55 »
Minusta on ollut mukavaa huomata että niin monet ovat vapaehtoisesti siirtyneet käyttämään omaa nimeään niccinä. Se on fiksua ja antaa kaverista nimen takaa mukavan, henkilökohtaisemman kuvan.

HYVÄ JÄTKÄT!

Ja copterille kiitokset että on jaksanut hoitaa tuota rumbaa.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #50 : 18.05.04 - klo: 21.55 »
Kannatan että käyttäjätietoihin lisättäisiin etu- ja sukunimi ja tuskinpa ketään tappaa vaikka muillekkin nuo näkyvät?
Mutta sen kannalla että nikki pitäisi muuttaa nimeksi en ole. Voihan sen nimen ilmoittaa tuossa allekirjoituksessa kuten itse teen ja foorumin jäsenistä tulee tässä ja heti mieleen mm. Hellgren ja Juhana jotka käyttävät omaa nimeään allekirjoituksessa.

Tai sitten vain lisätään nimitietojen pyytäminen profiiliin ja näkyy kaikille foorumin käyttäjille tai pelkille modeille, se nyt on varmaankin aivan sama, mutta kunhan olisivat profiilitiedoissa se olisi todella hieno juttu.
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #51 : 18.05.04 - klo: 21.58 »
Muistuttaisin vielä tästä kuitenkin:

Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Oli nimeä näkyvissä tai ei, olisi kuitenkin ensisijaisen tärkeää, että puhuttaisiin ainoastaan täyttä asiaa ja nykyinen tyhjänjauhanta jätettäisiin pois. Vielä, kun sääntöjä noudatettaisiin muutenkin, ei tällaista nimikikkailua tarvitsisi edes ehdottaa.

Eli siis, muistutettakoon, että nimen julkinen esiintuominen ei ole edes suositus/kehoitus. Täten on aivan sama, onko nimesi näkyvillä tai ei, jokaisen oma valinta. Asia ei kuitekaan vaikuta, tai ei ainakaan saisi vaikuttaa suhtautumiseen ketään jäsentä kohtaan.
Lahti Rock City

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #52 : 18.05.04 - klo: 22.06 »
Mielestäni homman tulisi perustua vapaaehtoisuuteen! Kuten täällä, tai jossain muualla todettiin: Henkilökohtaisten tietojen kysely saattaa karsia käyttäjiä. Tätähän me emme toivo.
Itse en ainakaan tuntemattomaan foorumiin omalla nimelläni lähtisi, mutta kuten täällä, olen sen nyt sitten vaihtanut. Eikä vielä ole tappouhkauksia laatikosta tippunut.

Laittakaa se nimi sinne allekirjoitukseen, jos siltä tuntuu. Ja tietenkin olisi hyvä, jos siltä tuntuisi. Nykyisellään systeemi on jo ihan toimiva.
Tietysti voisimme "me" (kenellä nimi näkyy) alkaa syrjimään "heitä" (,joilla nimi ei näy), mutta tämä tuskin toisi mitään etua kenellekkään. Karsisi vain käyttäjiä, eikä tätä vieläkään toivota.

Uskaltautukaa hyvät ihmiset, ei teitä syödä (elävältä), vaikka se nimi näkyykin. Olkoot se sitten Matti taikka Teppo, samapa se, kun laji on yhteinen!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #53 : 18.05.04 - klo: 22.16 »
Minäkin laitoin oman nimeni alle kirjoitukseen...
Ja epäilen että siitä ei ole haittaa vaan päin vastoin hyötyä siitä on...   :wink:

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #54 : 18.05.04 - klo: 22.17 »
Joo, paitsi että voisit tunkea noi yhdelle riville, toi allekirjoitus on turhan pitkä. Tietenkään ei oo pakko, mutta suosittelen. Jengi kypsyy ennen pitkää.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #55 : 19.05.04 - klo: 00.57 »
Täytyy sanoa etten jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta..

Rekisteröidyin eilen lennokit.net:iin. Rekisteröinti vaati nimen ilmoituksen, käyttämäni lyhennys etunimestäni tuli bumerangina takaisin. Koko nimi ei kuitenkaan oletuksena näy, mutta nimen tiedossa oleminen varmasti helpottaa ylläpitäjiä ongelmatapauksissa.

Mutta niin, mielestäni nickname on erittäin tärkeä ominaisuus, se tuo anonyymiutta toimintaan ja mahdollistaa aidosti oikean palautteen. Palautteenanto (ja siitä viriävä keskustelu) on usein kehittävää vaikkei palautteen saaja siitä pitäisikään, mutta solvaaminen ja haukkuminen ei ole kenenkään etu.
Oman nimen kirjautuminen tietokantaan - vaikka se ei olisi kaikkien nähtävissä - varmaankin pitäisi turhat mölyt kurissa.

 
Itse olen liikkunut samalla nimimerkillä jo hamoista BBS-ajoista lähtien ja nimimerkin tahraaminen on minulle kuin tahraisin omaa nimeäni. Näin ei varmaankaan ole kuin murto-osalla foorumin käyttäjistä jotka ovat nk. pihasudittelijoita.
Toisaalta kilpaa ajava tai muuten kilpatoiminnassa mukana oleva käyttäjäjoukko on kuitenkin varsin pieni ja voisinkin väittää että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta "Kilpailijoden kanavalla" kaikki tuntevat toisensa tavalla tai toisella, myös nimimerkin perusteella.

Ärf, mielestäni tällä kirjoituksella piti olla joku pointti, mutta nyt en kyllä keksi mikä. :/
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #56 : 19.05.04 - klo: 08.37 »
En mäkään halua nimimerkkiä muuttaa, kun joka paikassa tämä sama  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #57 : 19.05.04 - klo: 18.13 »
En minäkään halua nimimerkkiäni tahrata, koska käytän samaa joka paikassa. Paitsi että taidan jo olla tahrannu. :wink:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #58 : 19.05.04 - klo: 20.18 »
Lisäsin minäkin sittten nimeni allekirjoitukseen...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #59 : 19.05.04 - klo: 20.32 »
Mulla on jokapaikassa tää jeejee ja en haluais luopua tästä. Jos joku haluaa tietää kuka olen niin voisi oma-aloitteistuutaan katsoa sähköposti osoitteestani.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum