Kirjoittaja Aihe: MCD projektit  (Luettu 235497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #150 : 10.02.13 - klo: 18.05 »
on niitä laatuvalmistajillaki maanantai kappaleita.  :smiley:

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #151 : 10.02.13 - klo: 18.36 »
Tota mäkin vähän funtsin.
Kuten näette, putkessa ei oo mitään lommoa tms joka selittäisi tuon murtumisen.


Victoryn putkessa tuo kohta on jäykistein hitsattu, ei pääsisi tota hazardia käymään.
+materiaali on tuplaten paksumpi.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #152 : 10.02.13 - klo: 19.16 »
Veikkaisin että virittämälläsi jousi patentilla voi myös olla tekemistä tuohon putken murtumiseen.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #153 : 10.02.13 - klo: 19.20 »
Tuo murtuma näyttäisi enemmän mootttorin aiheutttamalta tärinän resonoimalta. Koska putken pää on ollut varmaan vain jousella kiinni. Normaalisti  putki laitetaan edestä n. 2mm lankalla  kiinni jossa on pari jousikierrtä vaimentamassa tärinää. Mutta olen kyllä nähnyt Sampan pillejä tosta murtuneena. Tälläistä se auto harrastaminen on joskus joku paikka hajoaa aina silloin tällöin.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #154 : 10.02.13 - klo: 19.55 »
en ole juhamatti mikään speliasti vaan olen paininut samojen ongelmien kanssa vuosia sitten ja kun olen oivaltanut mikä meni vikaan niin joka kerta olen saanut peiliin katsoa. Tuossa luultavsti juurikin vikana minkä iivonen laitto. Eli resonointi rikkonut tuon putken. Putki pitää kiinnittää ja liitoksiin pitää laittaa juurikin ne osat mitkä siihen on suunniteltu. Ei silikooni letkua vaan kun  se putki alkaa vuotaa liitoksesta niin vaihdetaan tiivisteet eikä viritetä muuta. Mutta kun taas huomioi sinut juhamatti niin rikkoutumisen voi myöskin aiheuttaa miljoona muukin asia. Esim. Vaikka viime videossa vedit täyttä laukkaa rataa pitkän aikaa  putki punasena, miltein joka keirroksella vedit auton penkkaan ja lopuksi vielä vetokoukkuun..en usko että vain koriin tuli reikä ja muuta ei hajonnut vaikka pakoputkiki on samalla puolella. Eli totean edelleen että vaurio on saattanut tulla juhamatin tapauksessa ihan mistä vaan. Ja tuosta ku laitoit että olet ajanut sillä ku sokee mummo autolla saaressa niin se asia on kyllä täyttä p****a.
TRKMANS racing

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #155 : 10.02.13 - klo: 20.12 »
Vai että minun tapauksessa!!
AI MINÄ TEEN AINA KAIKEN PÄIN VITTUA!!
Niinkö meinaat mehupilli??
Vedä sinä v..u sanonko mikä päähäsi!! v..u miten ahdistava tyyppi sinä olet tonij..
Sinä pidät itseäsi ihan selvästi oikeana kultapoikana, joka on aina oikeassa.
Teet aina kaiken oikein ja sanomisesi on aina totta.
V..n luuseri. :angry:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: MCD projektit
« Vastaus #156 : 10.02.13 - klo: 20.17 »
Vai että minun tapauksessa!!
AI MINÄ TEEN AINA KAIKEN PÄIN VITTUA!!
Niinkö meinaat mehupilli??
Vedä sinä v..u sanonko mikä päähäsi!! v..u miten ahdistava tyyppi sinä olet tonij..
Sinä pidät itseäsi ihan selvästi oikeana kultapoikana, joka on aina oikeassa.
Teet aina kaiken oikein ja sanomisesi on aina totta.
V..n luuseri. :angry:

Viikon loma annettu, tämmöistä kielenkäyttöä EI hyväksytä!

Olkoonkin että lelut on rikki ja ketuttaa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #157 : 10.02.13 - klo: 20.30 »
Ja ihan asiasta ja ei ole ensimmäinen kerta... Hoh hoh munat ja kaikki! Jos ite rikkoo vehkeensä ja sit kyselee/ihmettelee tääl mistä johtuu ja sit kun asiallisesti sanotaan et mistä vois johtua niin pakkohan siit on pinnat ottaa... :shocked:   
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #158 : 10.02.13 - klo: 20.57 »
Kuten näette, putkessa ei oo mitään lommoa tms joka selittäisi tuon murtumisen.

Onhan siinä päällä joku hitti tullut ja about samassa kohdassa mistä kori ottanu kipeetä.
Ja näkyy siel käyrässäkin pienempi jälki kans mut ei nekään "välttämättä" ole murtanut putkea...
« Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo: 21.01 kirjoittanut Racinwhitbaja »
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #159 : 10.02.13 - klo: 21.03 »
mehupilleyden otin kiitoksena. Innostuin ja kavin vaa'alla....94.2 kg..
TRKMANS racing

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #160 : 10.02.13 - klo: 21.05 »
ja älkää missään nimessä uskoko kuviin jääkisoista ne ilmeisesti vääristää :)
TRKMANS racing

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #161 : 10.02.13 - klo: 21.15 »
mehupilleyden otin kiitoksena. Innostuin ja kavin vaa'alla....94.2 kg..

hah neuvola kamaa vielä :grin: :grin:
ainahan 2t vehkeiden pakoputket on repeillyt,ei muuta kuin putki kainaloon ja tig hitsarille hitsattavaksi.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #162 : 10.02.13 - klo: 21.16 »
Vaakas valehtelee !  Ja rajusti
Miekään en paina kuin 78
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #163 : 10.02.13 - klo: 21.17 »
Ja putkihan voi murtua ihan mistä syystä tahansa
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

timberjack

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #164 : 10.02.13 - klo: 22.52 »
Mulla ei ole moista vikaa ollut samban putkissa. Nyt kolmas samba jo tilauksessa.

Ja vaaka näytti 102.5   :cheesy:

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #165 : 10.02.13 - klo: 23.59 »
Samba kans toiminu moitteitta eikä murtumia vaikka luulis vuoden rankasusta tulleen jos p...sta putkesta olis kyse. 75 vaaka näyttää ja hyvä niin mitäs sil massalla tekee kun vaan hidastaa... :laugh:   
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #166 : 11.02.13 - klo: 10.00 »
No täältä löytyy 104kg "mehupilli".

Tosiaan mun kokemukset sambasta olleet pelkästään positiivisia. Putki ottanut silloin tällöin damagee ihan kohtuudella, mutta murtumia en ole saanut aikaiseksi.

Tuo Hannon myymä mielken putki otti oikein kunnon osuman terästolppaan jonka seurauksena kunnon ruttu putkessa, mutta ei murtumia.

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #167 : 11.02.13 - klo: 10.54 »
No poijjaa ja isot tai pienet sellaiset niin voi hyväntähden taasko känää :cry: harrastamista tää on eikä sentää elämän ja kuolememan rajoilla tappelua(sopikaa)
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa henkka69hd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #168 : 11.02.13 - klo: 12.25 »
Samaa mieltä,täänhän pitäs olla hauskaa yhdessä harrastamista  :azn: ,eikä niinkään veren kaivamista toisen nenästä.                                  Aikuisia vissiin suurin osa bensa-autojen harrastajista,joten eiköhän jätetä hiekkalaatikko leikit  lasten touhuiksi. :wink:                                Nyt paiskataan ne,isot karvaset kädet yhteen  ja sovitaan tää kärhämä,vai mitä.ja jatketaan tätä hyvää topikkii eteen päin.                   Erilaisia mielipiteitä pitää olla,muutenhan tää ois aika mustavalkeaa luettava,mut kuka loppuen lopuks tietää mikä on oikein tai väärin.       Palaten vielä tohon putken katkeamisen syihin,niin on kyllä aika vaikeaa arvioida pelkkien kuvien ja tekstin perusteella ,mikä lopullinen syy ton damagen on aiheuttanu,koska meistä kukaan ei oo asunu juhamatin luonna ,ja pässyt seuraamaan vierestä,mitä on todellisudessa tapahtunu,ja aika vaikeeta pelkän mutu tuntuman perusteella suoraan tuomita väärinkäytöksestä/väärin asennuksesta.     Syy voi jäädä lopullisesti pimentoon, mut aikapaljon noita samban putkia on ympäri maailmaa napsahellu poikki,onko vika käyttäjässä vai ite putkessa sen tietää vain yläkerran herra itse ja tuskin sitä meille kertoo.jatketaan harrastusta hymyssä suin eteenpäin.                       Ps.Tämä oli vain mun mutu pohjalta kirjoitettu pikkuinen avautuminen.                                                                                                                       Kevään jatkoja kaikille foorumilaisille tasapuolisesti. T,henkka69hd.

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #169 : 11.02.13 - klo: 15.05 »
juu tää tuli juhalta niin tänne sen sit laitoin=http://www.mcdrc.com/forum/index.php?topic=3748.msg32726#msg32726
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa RC500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #170 : 11.02.13 - klo: 16.01 »
Saumojen kohdalta voi olla hyvinkin ohutta (näyttää ainakin), ehjä (ohutkaan) putki virheettömillä saumoilla ei herkästi repeile mutta rasitus ja lämpö tuo aikanaan heikot kohdat esiin. Mitäpä tuosta hermoilemaan kun putki on vielä korjattavissa :smiley:

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #171 : 11.02.13 - klo: 17.25 »
juu tää tuli juhalta niin tänne sen sit laitoin=http://www.mcdrc.com/forum/index.php?topic=3748.msg32726#msg32726

omaa harrastustani ei tuo juhan kikkailu vaikuta, mutta pidän tuota aivan tyystin kusettamisena.
oli tyystin unohtanut kirjoittaa tounne mcdrc:lle sen minkä täälläki todettiin että putki on väärin asennettu ja vielä vetokoukkuun ajettu.
en vaan pidä tuosta hänen takuiden kanssa huijaamisesta.
 
TRKMANS racing

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #172 : 11.02.13 - klo: 18.13 »
No ei nyt siihen peräkoukkuun osunut putki siis vaan ylemmäs tuli kolhu koriin (olin vieressä)!Huh nyt jo riittää toi mulle perustakaa oma topicci mut täähän on siis mcd projektit ei kinastelu  sellainen! EIkös?
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #173 : 11.02.13 - klo: 22.29 »
Tähän asti mennyt suht rauhassa täällä... En vaan tajua (arimikael) sun veljes raivoomista tääl ja ylipäätään sitä et jos vehkeet saa p*skaksi nii valmistaja on ihan syvältä ja takuuseen saatava kaikki mikä menee ajossa taval tai toisella rikki! It is motorsport... Turha ainakaan toisille huudella ko. tilanteessa... Vai mitä muut on mieltä? Vai tarviiko ees kysyä???
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #174 : 12.02.13 - klo: 09.35 »
Tuntuu että juuri täällä bensa-auto puolella on joillakin pipo turhan kireällä, mitä olen seuraillut keskustelua täällä. :huh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #175 : 12.02.13 - klo: 09.51 »
Ihan turhaa vaahtoamista.
Itselle jos tulee nillittämistä "takuuaikana" otan valmistajaan/maahantuojaan yhteyttä
ja pidän mölyt mahassa.
jotenkin tuntuu et jos rupeaa pipo kiristää niin pahasti,ettei housuissa pysy niin suosittelen harrastuksen vaihtoa,tai omalla kohdalla pitää parin päivän paussin ja katsoo sitten asiaa uusin silmin,eikös?

Mielelläni en ota kantaa julkisesti tämmöisiin kun tuppaa joutumaan itsekkin sitten silmätikuksi.
Tämä kaikki yleisesti eikä ketään nimenomaista henkilöä tarkoittaen.

Modet voisi siivota ketjua takaisin asialinjalle.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #176 : 12.02.13 - klo: 17.28 »
Kyl se mitä mää tätä juttua lukenu olen, on tuomi se että.
juhamatti on ainakin "hiukan" tulisieluinen tyyppi, kannattaisi hiukan cooldown ennekö ruppee tänne kirjotteleen jos joku on menny rikki.. :grin:
Tosin toi hänne avautiminne johttu sit ilmeisest siitä ku tää tonij alko selvästi hänt provosoimmaa, ja siitä si ol valmis kunnon nokkapokka :police:
Peräs kaikenlisäks racingwithbaja viel nätisti peesas tonij kirjotuksia :laugh:
Mun tuomio olis kans, et pojat ny silmä kättehe ja sovinnon tekoon, ei tää pitäs olla kuitenkkaa niin vakavata, harraste puolihn tää on, ja sellasena pitäs pyssyykki, eikä taistelutantereena..
Joten anteeksi pyyntö kaikille ja homma jatkuis niinko on ollu tähänki asti.
Mul ois muuten yks kysymys, onnistuuko tollasella bensa-autolla driftaaminen?
Mä oon ajatellu sähkösel pelil rueta driftaamaan, mut myös isot autot kiinnostas..
Oisko 4wd vai takapotku sellaseen oikkee auto näis isois malleis?

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #177 : 12.02.13 - klo: 18.29 »
Ei taida olla tällä puolella olla drifting ukkoja?? :roll:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #178 : 12.02.13 - klo: 20.44 »
Kyllä driftaaminen onnistuu näillä vehkeillä ehkä jopa paremmin kuin pienemmillä sähköautoilla. Tuo auton isompi koko rauhoittaa mukavasti menoa ja alustan säätö taitaa olla 1:1 noiden sähkölaitteiden kanssa.

Ainoo tietysti mikä auttaa driftaamisessa olis järjetön koneteho ja sopivan liukkaat renkaat. Itse kokeilin krossarilla driftaamista kun alla oli kuluneet asfalttirenkaat ja todella kylmä ja likainen asfaltti. Toimi hienosti jopa krossarilla kun pito oli sopivan puutteellinen. Renkaat tietysti kului aivan silmissä joten ihan halpaa tuo huvi ei ollut.

timberjack

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #179 : 12.02.13 - klo: 20.55 »
Tuntuu että juuri täällä bensa-auto puolella on joillakin pipo turhan kireällä, mitä olen seuraillut keskustelua täällä. :huh:

Tuulinen talvi pitää pipot tiukasti päässä  :wink: