Kirjoittaja Aihe: rtr-auton valintaa...  (Luettu 9673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
rtr-auton valintaa...
« : 29.05.13 - klo: 00.04 »
On pikkasen nitrokuumetta.
Oon löytänyt muutamia kotimaisia kauppiaita, joilta löytyis seuraavanlaisia paketteja...

1: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001

2: http://www.racersrcshop.com/intech-br5-rtr-p-1320.html

3: http://www.rcm.fi/rc-autot/right-1-8-fighter-nitro-buggy-4wd-21.html

4: http://www.hobbylinna.fi/tuote/d8s-rtr/106118/

Mikähän noista mahtais olla "paras" vaihtoehto..., -onko vaihtoehto 4 hintansa edestä parempi...?
Jääkö 1 vaihtoehdosta enempi rahaa suomeen...?

Löytyiskö muita hyviä vaihtoehtoja?
VD12

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #1 : 16.07.13 - klo: 12.18 »
Eikö muka kellään ole kokemusta näistä pärisijöistä...?
Entä sitten kyoshon tekeleet...?
VD12

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #2 : 16.07.13 - klo: 13.07 »
http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8-rtr-p-1400.html
Servoja lukuunottamatta ihan ok peli.
« Viimeksi muokattu: 16.07.13 - klo: 13.10 kirjoittanut diyrc »

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #3 : 16.07.13 - klo: 13.27 »
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
« Viimeksi muokattu: 16.07.13 - klo: 13.33 kirjoittanut iceracer »
VD12

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #4 : 16.07.13 - klo: 13.46 »
Itellä on tuo Hpi d8s ja ihan hyvin on pihasuttailut kestäny paitsi vetolaite ei vaan kauoa kestä.

Ajettu nyt joku 6-7 litraa.
Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #5 : 16.07.13 - klo: 13.55 »
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?

1/8 Polttis -ja sähköversiot ovat melkein identtisiä, meillä polttis ja sähköversoita 2+2kpl.
Tuolla lisää juttua molemmista:
http://rc10.fi/index.php?topic=60169.0
http://rc10.fi/index.php?topic=56507.0
Ohjausservo ainakin on luokattoman huono, eli se vaihtoon ensiksi.
Kaasulle vaihtaisin myöskin servon, ja budjetin puitteissa ehkäpä myös radion. Savöxit taisi olla noin 70€/kpl eli lisää hintaan 140€. Muuten ihan toimivia pelejä ja varaosia on hyvin saatavilla Rceet ja Eurorc- nettikaupoista.


Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #6 : 16.07.13 - klo: 14.11 »
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #7 : 16.07.13 - klo: 14.30 »
Mitä vihku tarkoittaa kulutusosilla..., -renkaita, hehkuja...?
Mites voimansiirto, vetoakselit-nivelet-diffit yms on kestäny?
VD12

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #8 : 16.07.13 - klo: 14.37 »
Kyllä Team-c:n diffit ja vetarit on kestäviä. Etu kardaanin tappia joutuu vaihtamaan n. kerran kesässä. riippuu tietty ajo määrästä
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #9 : 16.07.13 - klo: 14.47 »
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
Ei 1/10 puolella ole mitään kestävyysongelmia. Viittaat varmaan vanhoihin Ansmann autoihin.

Itse ajellu 1/8 puolella TR8e ja T8 autolla enemmän, kummatkin kestäneet hyvin. RTR:ssä servot ovat tosiaan RTR luokkaa eli ne kestää sen 1-4 viikkoa riippuen ajotyylistä, sen jälkeen menevät vaihtoon. Ohjausservon varsi on myös ollut kohtuu kehno kun ollut oikeesti vääntävä servo alla, RTR:ssä kestänyt. Joten olen sen päivittänyt kit autosta.

T8 autolla ajettu koko kesä ja rikkoutunut 2 osaa, kun mun auton yli ajettiin turun pääsuoralla kahden auton toimesta. Meni c- ja ohjauspala rikki kun toinen auto tuli keulasta läpi 60km/h vauhdilla.

https://www.youtube.com/watch?v=arrnVsIIaQI

tuossa on tr8e suoraan paketista lavangon radalla ajamassa, pompottaa kyllä kohtuu paljon, mikä korjaantuu setupin muutoksella.

TeamC:n autojen laatu on parhaasta päästä varsinkin kisakiteissä eivätkä kalpene mitenkään esim Xraylle. RTR kitit ovat tietysti RTR kittejä ja niissä on säästetty yleensä iskareissa ja alumiini osissa. Mutta hyvä puoli on siinä että kaikki RTR ovat geometrialtan samoja kuin kisakitit, joten voi päivittää kisaosat suoraan autoon ajan myötä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #10 : 16.07.13 - klo: 15.00 »
Siis meillähän on noita Teamc :n autoja yhteensä 8kpl kun krossien lisäksi TP-10 ja GT 1/8 polttikset lasketaan.

Hajonneet / kuluneet osat mitkä muistan servojen lisäksi:
-RTR-versioiden diffien ulostulot
-Lähes kaikki laakerit
-GT-version vaihdelaatikko, mutta tämähän on selvä asia kaikille
Yleisesti ottaen parhaita vempeleitä mitä minulla on ollut. Ja en ole ihan nuori enää;)

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #11 : 16.07.13 - klo: 15.14 »
Hyvinhän se RTR-pelikin kulki goos;)

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #12 : 16.07.13 - klo: 15.25 »

 Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!
[/quote]

Heh.. meillä taitaa olla samanlaiset koneet.
Eli auto, Precicerotaten kone oli kaasaria lukuunottamatta ihan ok:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr
Tilasin sit tuon:
http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt
 Ja tuon:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763

Meillä on muuten Kurosen Pekan wanha TeamC GT-8, kulkee kyllä asvaltilla ihan eri tavalla kuin nämä krossit:)
« Viimeksi muokattu: 16.07.13 - klo: 15.33 kirjoittanut diyrc »

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #13 : 16.07.13 - klo: 16.40 »

 Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!

Heh.. meillä taitaa olla samanlaiset koneet.
Eli auto, Precicerotaten kone oli kaasaria lukuunottamatta ihan ok:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr
Tilasin sit tuon:
http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt
 Ja tuon:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763

Meillä on muuten Kurosen Pekan wanha TeamC GT-8, kulkee kyllä asvaltilla ihan eri tavalla kuin nämä krossit:)
[/quote] Juu sama moottori on.  :grin:

Mitä vihku tarkoittaa kulutusosilla..., -renkaita, hehkuja...?
Mites voimansiirto, vetoakselit-nivelet-diffit yms on kestäny?
Laakerit, ulostulot jne.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #14 : 16.07.13 - klo: 17.11 »
Itse saman asian tiimoilta lukenut eri autoista ja itse olen päätynyt JQn tuotokseen.
Auto on saanut paljon kehuja sisuskaluistaan, joista tärkeimmät Alphan moottori ja Savoxin servot suoraan paketista. Ainoat päivitykset löytyy jo itseltä, eli muutamilla on ollut ruuveja löysällä, joten niiden läpikäynti lienee oiva varmistelu. Mutta uskoisin tämän koskevan jokaista RTR mallia, oli sitten polttis tai sähkövehje.
Ainakin omasta mielestä JQn auto tarjoaa eniten rahalle vastinetta.
Kestävyydestä en ole löytänyt mitään moitteita, toki siitäkin osia varmasti rikki saa. Mutta muiden käyttäjien kokemusten perusteella, kompromisseja ei ole tehty kestävyyttä uhraten...
Mukava bonus oli myös muutamat hyvät videot Youtuben puolella missä kerrotaan ja näytetään mitä tarvii alkuun pääsemiseen.
Samassa sarjassa näytetään ja kerrotaan moottorin sisäänajo sekä säätäminen, noita kun on vähintäänkin haastava kertoa pelkkn sanoin, ainakaan ensimmäistä kertaa asiaan ryhtyvälle.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan näihin videoihin.
Itse en vielä autoa omista, joten mielipide on puhtaasti omiin tutkiskeluihin perustuva...
Looking for faster transponder...

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #16 : 16.07.13 - klo: 17.39 »
Joo oon katellu noita jq-videoita ja ne on ihan jees.
Savöksin servoja tosin tietty monenlaisia-mutta kylläkai vaatimattomillakin malleilla alkuun pääsenee-speksejä en enää muista...
Hitsi ku joku ostais ton toisen sähköpirssin pois niin tilaus ois jostain kotteroata äkkiä sisällä...   :azn:
VD12

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #17 : 16.07.13 - klo: 18.03 »
Joo oon katellu noita jq-videoita ja ne on ihan jees.
Savöksin servoja tosin tietty monenlaisia-mutta kylläkai vaatimattomillakin malleilla alkuun pääsenee-speksejä en enää muista...
Hitsi ku joku ostais ton toisen sähköpirssin pois niin tilaus ois jostain kotteroata äkkiä sisällä...   :azn:

Ite laittaisin ainakin kaasulle/jarrulle 1257 tai 1258 -servon jousipatentilla varustettuna. Foorumilta löytyy tietoa miksi näin.

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #18 : 16.07.13 - klo: 22.20 »
Itse olen katellut kanssa noita ja päätynyt THErtr:rään. Täytyy käydä hakemassa joku päivä rcm:mästä.
Miten nuo etuiskarit kestää kun on tornin etupuolella ?

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #19 : 16.07.13 - klo: 22.58 »
Itse olen katellut kanssa noita ja päätynyt THErtr:rään. Täytyy käydä hakemassa joku päivä rcm:mästä.
Miten nuo etuiskarit kestää kun on tornin etupuolella ?

Hyvin on meillä etuiskarit kestäny.takaa vääntyivät :shocked:oli ehken omamoka.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #20 : 16.07.13 - klo: 22.59 »
Melkein kaikissa m8 autoissa on iskarit tornin etupuolella ja ainakaan muugenien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Uskoisin olevan JQ:ssa yhtä tukevaa tavaraa.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #21 : 16.07.13 - klo: 23.01 »
Juu no ei sitte mitää. Joskus vaan muistelisin jonkun valittaneen kun oli etupuolella valmiiksi ja sitten hajosi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #22 : 17.07.13 - klo: 15.28 »
Lavangossa kaverilta hajosi kytkinekello ja tukivarsi (ainakin yksi). Joten ehkä näitä kannattaa ottaa samalla ettei ajot lopu. Mielestäni se oli tuo RTR malli.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #23 : 18.07.13 - klo: 18.25 »
Itse hommasin tuon JQ The RTR:n täksi kesäksi, ja sitä voi ainakin pienin varauksin suositella.

Itse alusta on aika pitkälle samoista osista kasattu kuin Yellow Edition:kin. Heikoimmat osat (jotka olen saanut lähes kaikki rikki):

- hinge pin holderit molemmissa päissä autoa, muoviset joissa ohut metalliranka, YE:ssa alumiiniset
- ohjauspalat (RTR-versiot jotka tunnistaa keltaruskeasta väristä)
- kytkinkello

Molemmat orggissavoxit lopettivat toimintansa ennen 1.5gal täyttymistä, vaikka molempia käytettiin "vain" kaasuservona (vaihdoin ohjaukseen väkevämpää servoa heti alussa). Tämä sinänsä oli pienoinen pettymys, Savoxin huippumalleista minulla on ollut vain hyviä kokemuksia.

RTR-radiosta en ehtinyt kerämään kokemuksia, se meni uudelle omistajalla käyttämättömänä.

Alphan RTR-kone vaikuttaa aika hyvältä, aika helppo saada käyntiin ja säädöt ainakin palttiarallaa alueelle ihan Youtube-oppaita katsomalla. Suht kestäväkin on, kun toisen orggis-Savoxin pettäessä kone jäi laulamaan urki auki vajaaksi minuutiksi ennen kuin karkulainen saatiin kiinni ja sammutettua. Jäähdytys ja taas kävi ja kukkui ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Vetokäynnistintä en ikinä testannut, vaan vaihdoin heti alkuun kiinteän takalevyn ja siirryin suosiolla starttiboxin käyttöön.

Summa summarum: Voi suositella pienin varauksin. Jos viime talven 299€ diili Yellow Editionista toistuisi, niin ehkä sitten kannattaa ostaa se (varsinkin jos kunnot radiot löytyy valmiiksi).
Wacky Stack Racing Team

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #24 : 18.07.13 - klo: 19.41 »
kytkinkello! Samalla kaverilla myös oli hämminkiä RTR savox servojen kanssa, toimivat ihan oudosti.

kyllähän noita autoja hajoilee, HB D12 menetti päärattaasta hampaansa ku viimeksi oli radalla, eikä mikään tykki kone. Tosin se samainen Alphakin "leikkasi" eli kiertarin ylälinkki päreinä hetken päästä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.13 - klo: 19.51 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #25 : 18.07.13 - klo: 19.53 »
Mitenkäs HPI D812 ?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #26 : 18.07.13 - klo: 20.02 »
No just se HB/HPI D812.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Salamisormi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #27 : 18.07.13 - klo: 20.26 »
Täältä myös ääni JQ RTR:lle. Vaikka ollaan vielä kovasti alkutaipaleella auton kanssa, on se tarjonnut täydelliselle aloittelijalle nautinnollisia ajokokemuksia. Pieniltä vastoinkäymisiltäkään ei ole vältytty, sillä kaasuservo sanoi sopparinsa irti, joten vaihdoin ohjauservon kaasulle ja tilasin vahvemman servon ohjaukseen. Tuolla maailmalla epäiltiin yhdeksi servoja tappavaksi tekijäksi RTR:n virtakytkintä, joten vaihdoin sen tilalle tällaisen kytkimen joka on toiminut mallikkaasti.

Todettakoon myös se, että kun servon kanssa oli ongelmaa, otin yhteyttä JQ Productsiin Facebookin kautta, ja sieltä luvattiinkin lähettää uusi servo tilalle (jopa senkin jälkeen kun toin ilmi ajatuksen hommata vahvemman servon). Ja vastaus tuli ripeästi vaikka porukka oli silloin tuolla EM-kisoissa! Tämä tukiasia olikin yksi suurimmista tekijöistä autoa valittaessa, se kun JQ:lla toimii erinomaisesti. Ja nythän JQ:n autoa ja osaa saa tuolta EuroRC:ltä, joka on myös osoittanut palveluasenteensa olevan huippuluokkaa (toisin kuin H***yF*****y, myivät täydelliselle RC-noobielle autoon lisäakun joka oli väärän mallinen, eivätkä halunneet tehdä asialle mitään - tuo uusi switchi ratkaisi senkin pulman).

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #28 : 19.07.13 - klo: 19.41 »
kyllähän tuo JQ:n The Rtr on varmasti ihan parhaita markkinoilla olevista Rtr autoista ja moisen hankintaa itsekin ensi kesäksi harkitsen ja ajattelin sen kyllä Hobby Factorysta hankkia josta olen aina saanut ihan ensiluokkaista palvelua ( kuten myöskin Euro Rc:stä), ihmetyttää vain tuo että Hobby Factory ei sinua haluaisi kunnolla palvella!! Sanot heidän myyneen sinulle väärän akun, ostitko akun netistä vai myymälästä!! ja onko kyseessä siis vastariakku? ja miksiköhän eivät suostusi asialle tekemään mitään... kuulostaa oudolta!!

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rtr-auton valintaa...
« Vastaus #29 : 19.07.13 - klo: 19.50 »
Kyllä mekin olemme saaneet ensiluokkaista palvelua molemmista ko. firmoista.