Sitä mäkin olin toteamassa että radan ja ajoseuran mukaan.
Jos kaikilla on m8 niin helppo päätös ostaa polttiskrossi - ja toisinpäin.
Itse 10+ vuotta 1:8 krossia ajaneena (polttis ja sähkö) nopea vertailu 2WD luokkaan:
- autot edes kohtuullisella radalla ja renkailla yhtä mukavia ajaa; pitkiä hyppyjä ja tiukkaa ajolinjaa
- polttikrossi lähes aina vaatii kaverin mekaanikoksi; yksinkin pärjää mutta ajoittain voi olla työlästä varsinkin kisoissa menestyminen melkeimpä edellyttää omaa mekaanikkoa, tosin siitä voi muodostua kiva tiimi kaverin kanssa ja siksi on paljon isä-poika -pareja jossa isä mekkaa ja poika ajaa. Sähköluokassa molemmat voivat ajaa :)
- kuten itsekin sanoit sähköjen helppous; 2WD luokassa plussaa akkkujen pitkä kesto ja "halvat" akut (shorty alle 50€). Polttiskrossissa tavaraa on vähintään tupla määrä roudattavana, mutta ajopaikalla ei tarvii olla verkkovirtaa.
- rengaskulutus/kulut 2WD luokassa jonkin verran pienempi; m8 kaasusormesta ja radasta riippuen syö rengasta ja huonolla ei viiti ajaa (kumpaakaan luokkaa)
- m8 polttiskrossi 20-45 min finaalit ja pakoputkien äänet, joka kyllä voi välillä ärsyttääkin (monet käyttää suojaimia). Mutta kyllä lyhyissä 5min finaaleissakin pääsee varmasti tunnelmaan. Toisaalta nostovuoro on pudonneille lyhyeempi :)