Kirjoittaja Aihe: torq16 säädöt?  (Luettu 4162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« : 13.07.04 - klo: 09.30 »
Millä säädöillä käytätte ko konettanne? En meinaa saada sitä säätöihin. Se kyllä nätisti laulaa tietyillä säädöillä mutta lämmöt on sitä luokkaa että kun tekee perus sylkitestin niin pihahtaa vaan ja kaikki haituu.. Eli käy TODELLA kuumana. Etten nyt ihan pilaisi konetta niin ajattelin tulla kysymään neuvoa.

Jos pistää tehdassäätöihin niin ei käy, käy kunnes ottaa hehkun pois ja sitten sammuu, tai sitten jos iskee hanaa ni kulkee mutta kun päästää kaasua lähelle tyhjää niin sammuu.. Missä vika? :roll:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #1 : 13.07.04 - klo: 09.33 »
On kyllä huomattu kaverin kanssa, että tuo kone käy melkosen kuumana toimiakseen.. Mutta ei sitä nyt ihan älyttömän kuumana tarvitse ainakaan sillä käyttää. Savuttaa aika paljon ja silti käy kuumana...
Ostitko ton koneen kyosho wild dodge ramiis? 8)

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #2 : 13.07.04 - klo: 09.35 »
Joo siinä se on kiinni. Se vaan höyryää oudosti se kone aina pysähtyessäkin.. Ja jos sitä käyttää noin kuumana niin tehot häviää puolen tankin jälkeen. Saa kyllä soppaa, muttei jaksa enää vääntää juuri mitään. Haluaisiko herra kukkalapio kenties koittaa neuvoa ens miitissä säätämistä? :D

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #3 : 13.07.04 - klo: 09.42 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Joo siinä se on kiinni. Se vaan höyryää oudosti se kone aina pysähtyessäkin.. Ja jos sitä käyttää noin kuumana niin tehot häviää puolen tankin jälkeen. Saa kyllä soppaa, muttei jaksa enää vääntää juuri mitään. Haluaisiko herra kukkalapio kenties koittaa neuvoa ens miitissä säätämistä? :D
Tottakai mä aina yritän neuvoa kaikkia jota osaan, mutta mä en oo kyllä mikään ammattilainen. Herra... :mrgreen:
Mä en ainakaa savagella pääse varmaan vähään aikaan miitille, ku on diffit palasina... -->savage topic
Jos se on hajalla se kone... Kaverillaki lähti männän ja kiertokangen välinen tappi irti ja sotki koko koneen. Männästä lähti palasia ja................

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #4 : 13.07.04 - klo: 11.39 »
Engine
Model DuraTrax Break-in Settings
High Needle Low Needle Idle
TORQ .12 2 3/4 turns from fully closed 1mm gap between the idle needle and the spray bar barrel open 1.5mm
Velocity .15 2-1/2 turns Needle flush with the outside edge of carburetor body barrel open 1.5mm
TORQ .16 2 3/4 turns from fully closed 1mm gap between the idle needle and the spray bar or approx. 2-3/4 to 3 turns out barrel open 1.5mm
DuraTrax After Break-in
TORQ .12 3/4 to 1 1/4 turns from fully closed 1mm gap between the idle needle and the spray bar barrel open 1.5mm
Velocity .15 approx. 1 3/4 turns from fully closed Needle flush with the outside edge of carburetor body barrel open 1.5mm
TORQ .16 3/4 to 1 1/4 turns from fully closed 1mm gap between the idle needle and the spray bar or approx. 2-3/4 to 3 turns out barrel open 1.5mm
Note: Final settings of the high speed needles shown are guidelines only. Final settings should be done buy taking the temperature of the motor after it has warmed up. This should be approx 250 degrees or apply a couple water drops to the top of the head and the water should boil away in 5 seconds.

Edit: Miten tuo muuten voi olla noin vähällä määrällä?... Pyöreä kierros? Kun se on nyt ollut noin 3 kierrosta ja tuntuu että paistuu? :shock:

Vähän selkeämmin nuo setupit...
http://www.hobbytalk.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=49

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #5 : 13.07.04 - klo: 15.56 »
Lisätään nyt vielä tähän että särjin äsken ilmeisesti tuon jäähdytyskannen... Siitä meni tulpan kierteet kakaksi ja veetotos on valtava. :cry:

Mistä noita saa tilattua?.. Pitääkö tilaa towerista?.. Vai voiko kenties tuolle nykyiselle kannelle tehdä jotain?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #6 : 13.07.04 - klo: 16.14 »
No voihan pask*. Ei nyt oo järkee taas tuolta tilaa kun pelkät lähetyskulut on enemmän kun itse tuote.. Huhhuh.. Eikä edes suotta ota päähän ku joutuu odottelee sitä iät ja ajat.. Mulla on tossa 2 ylimääräistä gx-11 konetta jos sitä kantta kaipailette..

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #7 : 13.07.04 - klo: 17.45 »
Ei stn alkaa kyl palaa käämit ton torkkelin koneen kans.. Siis kysytäänkö että onko tuota konetta ikinä saanut kukaan toimimaan??? En enään käsitä mikä siinä on. Ja tuo vetokäynnistin alkaa suoraan sanottuna vituttamaan ja rankasti kun sen naru katkeaa noin 20 nykäsyn jälkeen. Nyt alkaa olee v käyrä sen verran koholla että kohta tulee "myydään 2 autoa, 4konetta..." jne. :evil:

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #8 : 13.07.04 - klo: 19.05 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Ei stn alkaa kyl palaa käämit ton torkkelin koneen kans.. Siis kysytäänkö että onko tuota konetta ikinä saanut kukaan toimimaan??? En enään käsitä mikä siinä on. Ja tuo vetokäynnistin alkaa suoraan sanottuna vituttamaan ja rankasti kun sen naru katkeaa noin 20 nykäsyn jälkeen. Nyt alkaa olee v käyrä sen verran koholla että kohta tulee "myydään 2 autoa, 4konetta..." jne. :evil:
 Oon mä saanu mun koneen ihan hyvin toimii, mut mul on kans ihan sama ongelma ku siinä sun torkkelin koneessa, että munki torkkeli kuumenee kaikilla mahdollisilla toimivilla säädöillä ihan sikana. Oon miettiny sit kuumenemisen syytä: kannattais varmaa hommata KYLMEMPI tulppa!
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #9 : 13.07.04 - klo: 19.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Hile"
Oon miettiny sit kuumenemisen syytä: kannattais varmaa hommata KYLMEMPI tulppa!
Eihän se kylmempi tulppa siihen mitään vaikuta kuinka paljon kone lämpiää. Nyt on ossi a3

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #10 : 14.07.04 - klo: 16.41 »
Aijaa mä oon ainaki sillee käsittäny sen tulppajutun, no mihin se kylmempi tulppa sitten vaikuttaa?
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #11 : 14.07.04 - klo: 16.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Hile"
Aijaa mä oon ainaki sillee käsittäny sen tulppajutun, no mihin se kylmempi tulppa sitten vaikuttaa?
No vaikuttaahan se siihen että missä lämmöissä tulppa hehkuu, mutta eihän se voi mitenkään vaikuttaa koneen lämpöihin?

Vahvistakaa nyt joku tietävä/osaava. :)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #12 : 14.07.04 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Lainaus käyttäjältä: "Hile"
Aijaa mä oon ainaki sillee käsittäny sen tulppajutun, no mihin se kylmempi tulppa sitten vaikuttaa?
No vaikuttaahan se siihen että missä lämmöissä tulppa hehkuu, mutta eihän se voi mitenkään vaikuttaa koneen lämpöihin?

Vahvistakaa nyt joku tietävä/osaava. :)
No jos tulppa hehkuu kuumempana, ni luulis, että konekki sit käy kuumempana? Tai ehkä se vaikuttaa jotenkin polttoaineen palamiseen, joka taas voi vaikuttaa koneen lämpöön? Tiedä sitä sitten...

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #13 : 14.07.04 - klo: 17.17 »
Se kai vaikuttaa missä kohtaa sytytys tapahtuu, kuumemmalla tulpalla aikasemmi...
HPI Nitro MT2

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #14 : 14.07.04 - klo: 18.22 »
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
Se kai vaikuttaa missä kohtaa sytytys tapahtuu, kuumemmalla tulpalla aikasemmi...
 Hyvä että on tietäväisiä olemassa. Nyt toiki asia valkeni paremmin mulle  :oops:
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #15 : 14.07.04 - klo: 18.45 »
Tulppa on vaihdettu nyt kylmempi eikä mitään vaikutusta. Sama juttu, hyvin toimii kunnes päästää kaasun, jolloin sammuu.. Oon koittanu runkata ala ja tyhjäneulaa sekä pääneula tehdasasetuksissaan.. Tosin sitäkin koittanu säätää mutta ei onnistu niin ei onnistu.. Ei vaan voi käsittää missä vika on. Alkaa turhautuminen olemaan todella lähellä. Ois ihan kiva päästä vielä tänäkesänä ajamaankin yli 15sekuntia kerrallaan... :roll:

Apuja kaivataan, kiitos  :cry:

Poissa sandmaster89

  • Jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #16 : 14.07.04 - klo: 20.00 »
Outoa... mun torkki käy just täydellisesti, eikä rupea kuumenemaan liikaa vasta kuin silloin, kun ajaa suunnilleen kokoajan kaasupohjassa :mrgreen: Säädöistä en tiiä, ku aluksi säätelin ne miten sattuu, ja sit vasta rupesin "etsimään" sitä oikeaa säätöä.
Auttaisiko siihen koneen sammumiseen se, jos tyhjäkäynti ruuvia säätäisi vähän isommalle?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #17 : 14.07.04 - klo: 20.30 »
Lainaus käyttäjältä: "sandmaster89"
Outoa... mun torkki käy just täydellisesti, eikä rupea kuumenemaan liikaa vasta kuin silloin, kun ajaa suunnilleen kokoajan kaasupohjassa :mrgreen: Säädöistä en tiiä, ku aluksi säätelin ne miten sattuu, ja sit vasta rupesin "etsimään" sitä oikeaa säätöä.
Auttaisiko siihen koneen sammumiseen se, jos tyhjäkäynti ruuvia säätäisi vähän isommalle?


Mikä tulppa sulla on siinä? Kyllähän se auttaa mutta joutuu huudattaa niin kovalla että auto kulkee suht haipakkaa eteenpäin.. Eli ei hyvä niin.

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #18 : 14.07.04 - klo: 22.48 »
C-Art onkos toi se mun vanha auto. Ostin kanssa uuden auton. Kyosho pureten alpha 3. Eikä sekään sujunu ongelmitta. Kone lämpeni aina kanssa puolen tankin jälkeen oli säädöt mitkä tahansa. Koneensta puuttui heti ostaessa kanen tiiviste. Kun veto naru töppi alussa niin v****sti. Nyt on vissiin uusi kone P**.. riikki :( . Kyyllä ärräpäitä tuli kun kaveri ajeli omalla purettenilla ja mun vaan lämpeni eikä vetäny mihinkään. Siitä saisi nut halvalla GX15 konneen. Ostin sitte HPI 15 Oli vähä ot.

Kyllä nyt ottaa päähän kun myin sen auton sulle kun olis nyt moottorikin siihen  :twisted:

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #19 : 15.07.04 - klo: 01.06 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
C-Art onkos toi se mun vanha auto. Ostin kanssa uuden auton. Kyosho pureten alpha 3. Eikä sekään sujunu ongelmitta. Kone lämpeni aina kanssa puolen tankin jälkeen oli säädöt mitkä tahansa. Koneensta puuttui heti ostaessa kanen tiiviste. Kun veto naru töppi alussa niin v****sti. Nyt on vissiin uusi kone P**.. riikki :( . Kyyllä ärräpäitä tuli kun kaveri ajeli omalla purettenilla ja mun vaan lämpeni eikä vetäny mihinkään. Siitä saisi nut halvalla GX15 konneen. Ostin sitte HPI 15 Oli vähä ot.

Kyllä nyt ottaa päähän kun myin sen auton sulle kun olis nyt moottorikin siihen  :twisted:


Joo sama auto mutta kone vaan on nyt tuo torq .16. Hyvin siin on potkua kyllä tohon että jaksaa kiivetä isompaakin mäkeä mutta nää käyntiongelmat ym on kyllä vähän rasittavia kun ei ole tänäkesänä päässy viel kertaakaan oikein "kunnolla" ajamaan. Ja tuo muuten tekee sitäkin ettei millään meinaa lähtee lämpösenä käyntii.. Pitänee rakentaa jostain tietsikan hervottomasta kuparisiilestä tohon pytyn kansi ni alkaa jäähtyy. :mrgreen: Jotain lisäjäähyripaa meinasin tohon kyl kyhää.. Heti kun saa sen edes noin toimimaan.

Poissa primerap10gtr

  • Jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #20 : 15.07.04 - klo: 07.30 »
Mitä konetta ootta laittannu pure ten gp 3 alphaan? Käykö esim. toi http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=58 HPI Nitro Star T-15 vai onko se liian tehokas että paikat kestää ku on 1.2hp?Kertokaapa... :)

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #21 : 15.07.04 - klo: 07.46 »
Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"
Mitä konetta ootta laittannu pure ten gp 3 alphaan? Käykö esim. toi http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=58 HPI Nitro Star T-15 vai onko se liian tehokas että paikat kestää ku on 1.2hp?Kertokaapa... :)


Toi T-15 on ihan hyvä peruskone. Ei se mikään viimeisenpäälle viritetty kisakone ole, mutta tehojen puolesta käy hyvin pure ten:iin. Suosittelen, hinta/laatu on todella hyvä.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #22 : 15.07.04 - klo: 08.31 »
Onko toi torg. muuten sisäänajettu kunnolla? Yleensä sekin auttaa paljon. Miten tujulla nitrolla sä ajelet?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #23 : 15.07.04 - klo: 08.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Onko toi torg. muuten sisäänajettu kunnolla? Yleensä sekin auttaa paljon. Miten tujulla nitrolla sä ajelet?
Edellinen omistaja sanoi ajaneensa sen hyvin sisään ja uskon myös että näin on tehty. Edellinen omistaja ajoi 16% ja minä 10% qwikfirellä.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #24 : 15.07.04 - klo: 08.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Onko toi torg. muuten sisäänajettu kunnolla? Yleensä sekin auttaa paljon. Miten tujulla nitrolla sä ajelet?
Olisin kans kysynyt just samaa C-artilta. :D  Ja ostitko uutena? Jos et ni minkä verran ajettu?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #25 : 15.07.04 - klo: 08.45 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Onko toi torg. muuten sisäänajettu kunnolla? Yleensä sekin auttaa paljon. Miten tujulla nitrolla sä ajelet?
Olisin kans kysynyt just samaa C-artilta. :D  Ja ostitko uutena? Jos et ni minkä verran ajettu?
Ajettu sisään 5tankkia muistaakseni ja 2litraa sen jälkeen.

Kukkalapio, tämähän on se rc aleksin wanha duratraxin kone. :)

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #26 : 15.07.04 - klo: 10.16 »
Kokeileppa ajaa vaikka 15% coolpowerilla? Se on nimittäin hyvä polttoaine, ja sillä mä oon saanut aina omat 2 kpl koneita käymään todella hyvin! Ainut on käynnistys vaikeudet. Mutta en oikein osaa muuta neuvoa antaa kun, että kokeilet jotain vähän tuhdimpaa polttoainetta...

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #27 : 15.07.04 - klo: 10.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Kokeileppa ajaa vaikka 15% coolpowerilla? Se on nimittäin hyvä polttoaine, ja sillä mä oon saanut aina omat 2 kpl koneita käymään todella hyvin! Ainut on käynnistys vaikeudet. Mutta en oikein osaa muuta neuvoa antaa kun, että kokeilet jotain vähän tuhdimpaa polttoainetta...
No äh.. Sit jos se ei tolla kybällä toimi ni mul on 4litran pönttö ainetta turhaan. :(

Poissa primerap10gtr

  • Jäsen
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #28 : 15.07.04 - klo: 10.27 »
Sopiiko toi HPI Nitro Star T-15  kone suoraan Pureteniin ja käykö vanhat kytkimet ja vaihdelaatikot siihen suoraan?Pitääkö tilata joku eri moottori pukki kans ja mitä yleensäkkin muuta tarvii vaihtaa?:)

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
torq16 säädöt?
« Vastaus #29 : 15.07.04 - klo: 11.31 »
Käytäkkö C-Art sinnä koneessa sitä kuoshon omaa tuulettajaa joka kuluu siihen autoon vakiona.

primerap10gtr. Pukit joutuu tekemään tai ostamaan että saa ton HPI 15FE. Kyoshon vauhtipyörä, kytkin ja kytkinkello meni siihen koneeseen suoraa. Kaikki muut sitten kävi jo aivan suoraan. Kyllä tossa koneessa oli ihan mukavasti tehoa noin pieneen autoon.