Kiitokset kilpailin puuhahenkilöille!
Perjantaina kun saavuttiin paikalle puoli kuuden aikoihin ja alettiin totuttelemaan rataan, niin hermot meinasivat mennä paksujen "letkujen" kanssa kun auto jäi niihin kiinni. (Tietenkään niihin ei ole tarkoitus ajelle) Muutaman kierroksen jälkeen pitävä linja alkoi hahmottumaan ja tuuppi sekä nelkku kulkivat ihan kivasti ja autotkin pysyivät poissa letkuista.
Rata oli mukava ajaa, joskin hiukan pienempi kuin kotirata. Rata-alueen tolpattomuus ja pidon loogisuus linjalla oli tosi jees. Joskin pito linjan ulkopuolella oli todella huono, joskaan rengas ei kerännyt sieltä likaa vaan pito palautui lähes heti normiksi.
La aamuna saatoin loppuun nelkkuduran moottori vaihdon 4pole to 2pole. Saihan sillä moottorilla ajaa yhden tai kaksi akkua ennen kuin se antoi periksi. 6,5t kenties liian pitkällä välityksellä ei vaan kestänyt.. Siitä lähti sitten päivän tekniikkamurheet liikkeelle..
Ajoin kahta luokkaa ja neljän alkuerän jälkeen tuloksena oli yksi maalin asti pääsy.. Nelkuissa sain jopa yhden neljästä maaliin ja tuupissa taisi tulla kolme maaliin..
Nelkkua vaivasi koko päivän mysteeriset sähköongelmat, joiden takia Viimeinen C finaali päättyi johtoasemasta keskeytykseen ja finaalivoitto karkasi käsistä
Sain myös ensimmäisen durangon osan rikki.. Ilmeisen kovassa mällissä hajosi rpm:n tukivarsi ja vakio hingepinni vääntyi ja erää aikaisemmin camberlinkin vantti painui pohjia myöden linkinpään muoveihin. Ajeltiin sitten erä 15 asteen camberilla :)
Tuuppi meni hiukan paremmin ja siinä pääsin B finaaliin, jossa tyly neljäs sija.
Nelkuissa sain seitsemän erän (4 alkuerää ja 3 finaalia) yhden onnistuneen ajon ja se taisi olla seitsemänneksi nopein tulos/kuljettaja, se ei oikein riitä mihinkään. Tuupissa taisi tulla pari onnistumista enemmän, tosin tulos edellämainittu B finaalin neljäs..
Pettymys omaan suoritukseen oli melkoinen..
Itse kilpailun järjestelyt,kuulutukset ja ennen kaikkea tuomarointi/ohjeet kuljettajille olivat ensiluokkaisia ja tekivät ajosta todella siistiä.
+Järjestelyt
+Tuomarointi ja muut kuulutukset
+Hinta kahta luokkaa ajaville
+Radan sijainti ABC:n vieressä
+Radan pinta
+Radan profiili
-Radan pito linjan ulkopuolella
-Hankalat nostopaikat kun radan sivustat oli täynnä rojua (lähinnä ison hyndän ja pääsuoran alkuosuus)
Muuta huomitoitavaa.
Nostajat voisivat aina toimia nopeammin ja keskittyä seuraamaan omaa nostoaluettaan :)
Ps. Toivottavasti Joensuun vauhtihirmut ja muut vierailleet tähdet osallistuvat myös seuraaviin SC kisoihin!! Lyödään osallistuja ennätykset uusiin sfääreihin.