Kirjoittaja Aihe: HPI:n varaosien saatavuus  (Luettu 3893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« : 05.08.04 - klo: 08.06 »
En tiedä kuinka moni on jo huomannut Hobbylinnan sivujen uutisissa tämän uutisen:
"3.8.2004 HPI on kieltänyt maahantuojia ostamasta autosarjoja ja varaosia muualta kuin HPI:n omasta Euroopan jakelukeskuksesta. Hobbylinnalle tämä tarkoittaa sitä, että emme pysty enää ostamaan HPI:n varaosia Towerista. Kaikki viimeiset Tower-tilaukset peruuntuvat HPI:n osien osalta."

Enää ei voi yksityisetkään tilata Hobbylinnan kautta HPI:n osia. Käytännössähän tämä kai tarkoittaa sitä, että HPI:n (vara)osien saatavuus huononee huomattavasti(?).  (Esim. Savage 25 RTR:n toimitusaika venyi 2vko:sta 2kk!). Meinaatteko alkaa tilaileen suoraan TowerHobbysta tavaraa vai kuinka ajattelitte homman hoitaa?  Tai sitten täytyy alkaa käyttään Savagessa kolmannen osapuolen valmistamia viriosia.  :wink:

Ihan vain mielenkiinnosta tiedustelen, kun Savage on tulossa ja sitten tulee tuommoinen uutinen.  :cry:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #1 : 05.08.04 - klo: 08.36 »
Mä en ihan täysin ymmärtänyt tota hobbylinnan tekstiä. Siis pitääkö hobbylinna silti hpi:n osia varastossa? Ja hyvä, että tohon tower-tilauskäytäntöön tulee toi muutosjuttu. http://hobbylinna.fi/uutiset.php

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #2 : 05.08.04 - klo: 08.37 »
Siis tilanne muuttuu siten, että HPI:n kamat tulee tästä lähtien Euroopan keskusvarastolta eikä Usasta suoraan. Ainakin minun kohdalla se tarkoitti toimitusajan kasvamista aikasta reilusti.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #3 : 05.08.04 - klo: 08.38 »
Todennäköisesti käy niin ,että HPI:n autojen ja varaosien hinnat nousee jonkunverran eurooppalaisen tukkurin takia (tuli yksi välikäsi lisää rahastaan),mutta toisaalta se voi parantaa HPI:n tuotteiden saatavuutta euroopassa ja toimitukset voi nopeutua. :?:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #4 : 05.08.04 - klo: 08.44 »
No voisiko hobbylinna tilata sitten suoraan sieltä hpi:ltä, ettei käyttäisi toweria ollenkaan välissä? Jos joku yksityinen siis nyt tilaa towerista jonkun varaosan, ni tilauksen lähetettyä lähteekö se osa tulemaan sieltä keskusvarastolta toweriin ja sieltä sitten tänne? Voisiko yksityinen tilata sitten suoraan sieltä keskusvarastolta?

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #5 : 05.08.04 - klo: 09.38 »
Kyllähän Hobbylinna tilaa suoraan Euroopan HPI:ltä. Toi koskee ainostaan Towerista tilattavia HPI:n varaosia. Samat osat pitäisi ainakin saada Euroopastakin, joskin USA:ssa voi olla jotain spessuosaa. Toimitusajoista en kyllä sitten tiedä. Voi olla, että Euroopan keskusvarastossa ei sitten ole kaikkia varaosia niin nekin joutuu tilaamaan osat ensin USA:sta.

Koska HL on Suomen virallinen HPI:n maahantuoja niin hän ei saa tilata HPI:n osia muualta kuin viralliselta Euroopan HPI:lta, ettei menetä maahantuontioikeuksiaan. Toivottavasti joku edes ymmärtää mitä koitin kirjoittaa. Nää on aika monimutkaisia asioita.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #6 : 05.08.04 - klo: 09.41 »
Jos tollaseen uudistukseen HPI:n puolesta lähdetään, niin veikkaanpa, että Hobbylinna ei ole ainoa, joka on tilannut jenkeistä roinaa.. Jos keskusvarasto Euroopasta löytyy, niin täytyyhän sitä myöskin hyödyntää. Tuskinpa Eurooppalaisia sen takia kuitenkaan käydään toimitusajoissa sorsimaan, luulisi palvelun paranevan ajan mittaan uuden toimintatavan vakiinnuttua?
Lahti Rock City

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #7 : 05.08.04 - klo: 10.31 »
Eihän tämä tietääksen tarkoita, että ne ei sais pitää kamaa varastossa. Joten eihän toimitusaikojen pitäis muuttua mihikkään, jos kamat on varastossa.
HPI Nitro MT2

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #8 : 05.08.04 - klo: 11.17 »
:|

Sellainen asia että meni suu viivaksi ja aivot pehmeni.
Ei oikein tiedä mitä sanoa.
Mutta jokin mietityttää.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #9 : 05.08.04 - klo: 11.30 »
Ei tuo kyllä kauheesti haittaa... Enpä usko, että hpi ton takia menettää mainettaan. Kyllä säki maddis voit ihan turvallisin mielin silti savitsin hankkia.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #10 : 05.08.04 - klo: 13.17 »
Ei sitä tiedä, todennäkösesti nousee.
HPI Nitro MT2

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #11 : 05.08.04 - klo: 16.01 »
Jos hobbylinnasta tilaa towerin kautta niin jos on klubissa niin saa sen tavaran kertoimella 1.2?

Mutta miten siihen klubiin pääsee???

PS. Sori kun kirjoitin tänne ja epäselvästi.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #12 : 05.08.04 - klo: 16.04 »
Lainaus
Sarjan ostajat HL Klubiin
[26.01.2004]
Hobbylinna palkitsee auto- tai lennokkisarjan ostavat asiakkaansa klubijäsenyydellä. Jäsenet saavat omat tunnuksensa Hobbylinnan järjestelmään, ja heille annetaan erikoisalennuksia kunkin oman kiinnostuksen kohteen mukaisesti.


Jos olet hiljattain ostanut auto- tai lennokkisarjan Hobbylinnasta, voit hakea tunnuksia osoitteesta info@hobbylinna.fi. Sinun täytyy ensin rekisteröityä Hobbylinnan keskustelu-palstan kautta, ja jos hakemuksesi hyväksytään, statuksesi nostetaan normaalista keskustelijasta Klubilaiseksi. Saat klubilaisena esimerkiksi sellaisia etuja kuin

- Towerhobbies-tilaukset pienemmällä kertoimella
- klubialennus nettitilauksista.


Terveisin
Hobbylinna / Mikko

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #13 : 05.08.04 - klo: 16.05 »
Otin tuosta asiasta hieman selvää, kun näyttää olevan kaikenlaisia mielipiteitä asiasta.

Tässä pari lainausta keskutelustamme.
Hintojen osalta:
Lainaus
Eli hinnat pysyvät samoina, hinnasto on edelleen voimassa (ladattavissa Hobbylinnan sivuilta).

Toimitusaikojen osalta:
Lainaus
HPI:lla ei välttämättä ole kaikkia osia varastossa,
joten silloin toimitusaika saattaa viivästyä. Tietenkin tällä hetkellä
myytävien autojen varaosasaanti on turvattu.


Ja HL:aa ei ole asiassa ojennettu, vaan Toweria.

Poju12: Klubiin pääsee jos olet ostanut, tai ostat rakennussarjan Hobbylinnasta.
Tyhjä

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #14 : 05.08.04 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jos hobbylinnasta tilaa towerin kautta niin jos on klubissa niin saa sen tavaran kertoimella 1.2?

Mutta miten siihen klubiin pääsee???

PS. Sori kun kirjoitin tänne ja epäselvästi.
No ei enää mitenkään, ku siltä ei enää voi tilata hpi:n osia towerin kautta. Ainiin tietysti voi edelleen tilata muita merkkejä, tosiaan. No siihen klubiin pääsee ostelemalla sieltä osia ja sit ku mikko rupee muistamaan sut ja panee merkille, että tolle vois ruveta jo vähän antaa alennuksia... Tilailet sieltä vaan ja kysyt, että mihinkäs hintaan sä tän nyt sitten voit antaa. Mun kanssa se ainaki tekee aina jotain sopimuksia hinnoista ja sit seuraavan kerran ku soittelen ja kyselen, että milloin saapuu toweritilaus, ni kysyy: "Ainii mihinkäs hintaa mä sen sulle lupasin?" :mrgreen:

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #15 : 05.08.04 - klo: 16.16 »
Olispa rahaa niin sais uuden auton. :cry:  

Ja minähän en mitään Mad Forcea osta vaan Savage 25:n :twisted:  mutta siihen on vielä aikaa...

Osaakos kukaan vastata tähän??

Mä tilasin viime kuussa hobbylinnan kautta towerista HPI:n tavaraa ja myöhästyyköhän se mun paketti nyt ton jutun takia??

Eli Mikko on lähettänyt sen tilauksen(jos on) viime kuun viimeisenä päivänä. :wink:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #16 : 05.08.04 - klo: 16.21 »
KYSY nyt hyvä mies Mikolta älä meiltä.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #17 : 05.08.04 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
KYSY nyt hyvä mies Mikolta älä meiltä.
Mutta jostain syystä se ei ole vastannut mun sähköposteihin vähään aikaan... :roll:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #18 : 05.08.04 - klo: 16.26 »
Ootko kuullu sellaisesta keksinnöstä kuin puhelin?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #19 : 05.08.04 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Ootko kuullu sellaisesta keksinnöstä kuin puhelin?
Olen, mutta mulla on saldo kiinni ja meillä ei ole ketään kotona että voisin soittaa....

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #20 : 05.08.04 - klo: 16.58 »
Mikolla on ollut todella kiirettä, eikä oo vastannu varmaankaan kenenkään sähköposteihin, ei minunkaan. Mutta muistaakseni luin jostain, että kaikki tehdyt tilaukset peruuntuu. :o  Mun tilaamani lautaspyörä on ehtinyt just ja just perille, jes! Ei tarvi eriksee ruveta tilaamaan sitä sitten.

edit: Jep, piti paikkaansa tosta teksistä kolmas rivi n. puolesta välistä: http://hobbylinna.fi/uutiset.php

edit2: Ja se info@hobbylinna.fi on sen sähköpostiosoite vaan mihin se ei luultavasti kerkee vastata, eikä välttämättä edes kattoa. Ei se ollu ees kattonu ainakaa mun lähettämiä viestejä, ku kysyin puhelimessa. Naurettiin sen kanssa, että onko kesä sille parasta vai huonointa aikaa, ku on kauhee kiire, mutta tuottoisaahan se on. No tottakai se on parasta aikaa, ku kauppa käy..

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #21 : 05.08.04 - klo: 19.25 »
Mä sain sille soitettua ja se mun koppa ja ne ei tuu :cry:  Sit mä kyselin Savagesta siltä ja sanoin että oon nähny yhen täällä lahessa ja se sano ai jounin? :wink:

Harmi sinänsä että ne mun tavarat ei tule paitsi vanteet. :evil:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #22 : 05.08.04 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Mä sain sille soitettua ja se mun koppa ja ne ei tuu :cry:  Sit mä kyselin Savagesta siltä ja sanoin että oon nähny yhen täällä lahessa ja se sano ai jounin? :wink:

Harmi sinänsä että ne mun tavarat ei tule paitsi vanteet. :evil:
Jep, kyllä se mut tuntee. :wink:
On kyllä ikävää, että kaikki tämänhetkiset tilauksetkin peruuntuu. Mun mielestä pitäis antaa vielä tämänkertaiset tilaukset tulla loppuun asti!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI:n varaosien saatavuus
« Vastaus #23 : 27.09.04 - klo: 15.27 »
Hobbylinna avaa näköjään liikkeen Vantaalle.
(joulukuussa?)
Uskoisin tämän parantavan ainakin PK-seudun HPI osien saatavuutta.
Pystyy suoraan liikeessä käydä asioimassa. Hyvä näin!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.