Kirjoittaja Aihe: M8e kesällä 2015  (Luettu 21268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
M8e kesällä 2015
« : 04.01.15 - klo: 14.32 »
...ajetaan M8-kisojen yhteydessä!

Tarkemmat säännöt julkaistaa myöhemmin, mutta lyhykäisyydessään auton mitat tulee olla vastaavat kuin M8-luokan säännöissä (mukaan lukien paino). Akkuina käytetään kovakuorisia, maksimissaan 4s-akkuja. Alkuerät ovat 5 minuuttia pitkiä, finaalit 10 min.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #1 : 04.01.15 - klo: 14.58 »
Jesh!
Tätä on jo odotettukin :azn:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #2 : 04.01.15 - klo: 19.45 »
Jes! Hyvä homma! Toivottavasti saadaan homma pyörimään hyvin!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #3 : 04.01.15 - klo: 20.03 »
Todella hienoa! Mahtaako näihin kisoihin tarvita lisenssin?

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #4 : 04.01.15 - klo: 20.08 »
Tästä aiheesta eilen SC-kisoissa oli keskustelua ja annoin itselleni kertoa, että jos M8e ajetaan M8 SM-kisojen täyteluokkana niin täyteluokan kaverit tarvii lisenssin siinä missä SM kuljettajatkin. Onks ny näin koska kuulostaa vähän typerältä.

Ja sitte joku aina haluaa muistuttaa kuinka se lisenssi ei mitään maksa harrastuksen kokonaiskustannuksissa niin aina se on kuitenkin joillekin kynnyskysymys. Kilpailutoimintaa aloitteleva luokka tarvii kaikki kaluston omaavat kuskit viivalle eikä alkuvaiheessa kannata osallistumiskynnystä kovin korkealle säänöillä laittaa.
Mutta polttiskuskit saa kisoihin hyviä mekaanikkoja patterikuskeista  :wink:

edit:typo

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #5 : 04.01.15 - klo: 20.56 »
Mieluummin maksan lisenssin ja pääsen ajamaan sarjan kisoja, kun ajan niitä SC-kisojen yhteydessä olevia kisoja, joita taisi viime kesänä olla lopulta yksi?

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #6 : 04.01.15 - klo: 21.23 »
Jos lisenssi on oikeasti jollekin este osallistumiselle, niin sitten voi kurvailla Finnish Open-kerhokisoissa joita ajettaneen(?) myös ensi kesänä. Niin nitrolla kun sähköllä!
Wacky Stack Racing Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #7 : 04.01.15 - klo: 22.34 »
Niin et voi lisenssiä ostaa ellet kuulu seuraan.
Eli jos mielii yksi m8e kisa ajaa niin pahimmillaan miltei 80e voi tulla ylimääräisiä kuluja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #8 : 04.01.15 - klo: 22.54 »
Lisenssi tai ei niin parempi näin että pääsee ajamaan jos aika riittää
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #9 : 05.01.15 - klo: 09.03 »
No tuo 80€ lisäkulu täysin turhan lisenssin ostamiseen karsii ainakin lajin kokeilijat tehokkaasti pois.

Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhden kisan takia laittaa moista rahasummaa lisenssiin ja seuramaksuun. Pitänee katsella noita Finnish Open kisailuja jos niiden aikataulut natsais ensikokeilun merkeissä.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #10 : 05.01.15 - klo: 10.02 »
Hienoa, että kisoja tulee.

Pientä laskelmointia.

Auto+varusteet+varaosat+jne
Minimi 1000€
Jos ajetaan vuodessa vaikka 5 kisaa, joista 3 ulkopaikkakunnalla, niin kulut about
150-400€
jo pelkästään tuo tekee toistatuhatta euroa.

Onko 27€ lisenssi sitten liikaa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #11 : 05.01.15 - klo: 10.06 »
Sami.
Et voi ostaa lisenssiä jos et ole seuran jäsen..
Vai onko käytäntö muuttunut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #12 : 05.01.15 - klo: 10.09 »
Onko 27€ lisenssi sitten liikaa?

Niin, mitä minä olen ymmärtänyt niin tuo lisenssi rajoittaa enemmän niitä jotka olisivat osallistumassa kokeilumielessä vain yhteen kilpailuun. Sitä kun pitää kuitenkin maksaa se AKK alaisen seuran jäsenmaksukin jos ei ennestään kuuluu mihnkään seuraan. Eli tulee siitä se 67€ (40€ AKK jäsenmaksu + 27€ lisenssi) ihan turhaa maksua yhdelle kilpailulle.



Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #13 : 05.01.15 - klo: 10.11 »
Tutustumislisenssi on ollut FTT:ssä käytössä. Kustannus / kisa taisi olla jotain 20€ eikä tarvitse olla jäsen missään seurassa.

Edit. 15€
http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583
Ei pitäisi olla mahdoton kustannus.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #14 : 05.01.15 - klo: 10.18 »
Sami.
Et voi ostaa lisenssiä jos et ole seuran jäsen..
Vai onko käytäntö muuttunut.
Jerzi

Luulis kaikkien rata-ajoa harrastavien kuuluvan johonkin seuraan.. Yleensä se jäsenmaksun saa takaisin halvemmissa ratamaksuissa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #15 : 05.01.15 - klo: 10.30 »
Luulis kaikkien rata-ajoa harrastavien kuuluvan johonkin seuraan.. Yleensä se jäsenmaksun saa takaisin halvemmissa ratamaksuissa.

Kaikki seurat/ kerhot eivät ole AKK:n jäseniä...

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #16 : 05.01.15 - klo: 11.52 »
Kaikki ei kuulu mihinkään seuraan vaikka radalla ajaisivatkin.

Tuo tutustumislisenssi voisi olla ihan toimiva ratkaisu. 15 - 20€ on vielä siedettävällä tasolla yhden kokeilukisan lisämaksusta.

Paikalla PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #17 : 05.01.15 - klo: 12.00 »
Tutustumislisenssi on ollut FTT:ssä käytössä. Kustannus / kisa taisi olla jotain 20€ eikä tarvitse olla jäsen missään seurassa.

Edit. 15€
http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583
Ei pitäisi olla mahdoton kustannus.

Jos haluaa osallistua johonkin SM-sarjaan tai kilpailuun, esim FTT-kilpailut, on oltava jonkun AKK:n alaisen seuran jäsen ennenkuin on mahdollista hankkia jokin lisenssi, kuten esimerkiksi kertalisenssi. AKK:n säännöissä se tunnetaan tutustumislisenssinä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo: 22.32 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #18 : 05.01.15 - klo: 12.42 »
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #19 : 05.01.15 - klo: 12.49 »
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
viimeks vantaan FTT kisoissa oli käytössä, sen jälkeen ei oo AKK:n kisoja järjestetty...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JV78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #20 : 05.01.15 - klo: 13.27 »
Voisiko tähän topikkiin kerätä hieman ylös millä kalustolla porukka meinaa ajella? Tai sitten ehkä perustaa sille ihan oman, ”auto+kombo.m8e.2015” tms.

Itseä kun kiinnostaisi Xray (EuroRC:n huippupalvelu) tai Mugen eniten just nyt, mutta ajaako niillä sitten kukaan muu. Pahasti kyllä näyttää että ehtisin radalle vasta joskus loppukesästä seuraavan kerran.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #21 : 05.01.15 - klo: 14.04 »
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
viimeks vantaan FTT kisoissa oli käytössä, sen jälkeen ei oo AKK:n kisoja järjestetty...

"näissä sarjoissa" = m8

no ajat muuttuu.. ehkä tuokin asia on muuttunut.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #22 : 05.01.15 - klo: 14.50 »
Voisiko tähän topikkiin kerätä hieman ylös millä kalustolla porukka meinaa ajella? Tai sitten ehkä perustaa sille ihan oman, ”auto+kombo.m8e.2015” tms.

Itseä kun kiinnostaisi Xray (EuroRC:n huippupalvelu) tai Mugen eniten just nyt, mutta ajaako niillä sitten kukaan muu. Pahasti kyllä näyttää että ehtisin radalle vasta joskus loppukesästä seuraavan kerran.

Itse ajattelin jos Jyväskylään (jos nyt siellä ylipäätään järjestetään tänä vuonna) osallistuisin JQ:n The Car sähkökonversiolla, ellen saa sitä myytyä sitä ennen (Hobbywingin M6B compo).
« Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo: 15.21 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #23 : 05.01.15 - klo: 15.41 »
Kovasti on kommenttia tuosta lisenssiasiasta joka pitäisi oikeasti olla pikkujuttu kaluston kokonaiskustannukset huomioiden. Oleellista Jukan viestissä on se, että ensi kesänä M8e saa virallisen aseman luokkana ja kisoja on luvassa niille jotka ovat niitä jo vuosia odottaneet. Tämä on kansainvälinen suuntaus, EFRAhan järjestää ekat patterikasien EM-kisat Itävallassa ensi kesänä. On myös käyty keskustelua siitä, ajettaisiinko patterikaseilla ensi kesän M8 Pm-kisoissa jotka järjestetään vuoden tauon jälkeen taas Suomessa.

Patterikasin sarjaa on oikeasti pohdittu, ja tässä muutama kommentti miksi M8:n kyljessä kilpaileminen on järkevintä:

1. Oma kilpailusarjaan ei riitä eväitä, osallistujia, puuhamiehiä tai vapaita viikonloppujakaan.

2. SC-kesäsarjan kyljessä on kokeiltu kesällä 2013 ja 2014, ja tämä konsepti toimii silloin rata sopii niin SC2/4 ja M8e:lle (eli Turku/Nokia/Jyväskylä ja miksei Salossakin jos järjestäjät niin haluaa). Muilla radoilla, kuten Vantaalla, Vaasassa ja Tammisaaressa 1/10 rata ei sovellu kasiautoille, jolloin patterikaseille sarja jää vajaaksi kuten viime kesänä kävi.  Tällä tyylillä luokka jää ikuiseksi täyteluokaksi.

3. Nitrojen kyljessä on luontevin vaihtoehto, koska autot on tarkoitettu samoille radoille. M8:ssa kilpailijamäärät tippuivat viime kesänä 30-40 kisaajan haarukkaan joten samoihin kisoihin saadaan helposti sovitettua patteriautot.

Itse toivoisin JV78:n tavoin että käännetään keskustelu tulevan kesän kalustoon ja kilpailullisiin asioihin, kuten formaatti yms.

Pari topiccia jotka jäi mieleen viime kesän kisoista, saa kommentoida:

1. Yleisin vaihtoehto on tietysti ajaa 4S-akuilla, mutta muitakin on nähty. Nokian kisassa Viron pojat taisivat ajaa kevyillä Serpenteillä joissa oli 3S-akut ja 36mm kannulla oleva mylly ( eli SC4 mylly). Vauhti ei muistaakseni juurikaan eronnut, kaivetaan videolinkkii...

2. Lavangossa Tervo taisi kellotella 20 minsan ajoaikoja halpis kiinalipoilla, joten 10 minan finaalit ei pitäisi olla mikään ongelma. Paitsi Latella taisi Vantaan finaaleissa loppua virrat 9:30 kohdalla, mutta oli vissiin koneessa ongelmia.

3. Josen omien kommenttien mukaan The Car:sta tulee White E-versio alkuvuonna, joten kannattanee ottaa huomioon kalustohankinnoissa. Tosin artsilta sai jo viime kesänä hyvän diilin jos osti Whiten ja konversiosetin eikä nähnyt käyttöä polttisosille.

T. Mikko M
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #24 : 05.01.15 - klo: 15.56 »
kaivetaan videolinkkii...

Tuolta löytyy patterikasien eka finaali Nokialla viime kesänä, kiitokset Tommille:

http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/SCsummercup3nokia/m8ea1.mp4

Wacky Stack Racing Team

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #25 : 05.01.15 - klo: 16.09 »

Valmiit säännöt löytyvät jo kalustolle efran toimesta --> http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/11/Minutes%201-8%20IC%20Buggy2014.pdf

Siellä on sallittu sekä 4s ja 3s.

Hyvänä täyteluokkanahan tuo menee ja jos aikataulu on sopiva niin me ajetaan M8 ja M8e Mugenin kalustolla.
Jouko Hyvärinen

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #26 : 05.01.15 - klo: 17.21 »
Hyvä sarjahan tuosta saadaan kun patteriväki vaan aktivoituu kisaamaan. Ja kun sen lisenssin kerran maksaa niin sillähän ajaa sit kaikki kisat.
Ite tuon Asson viivalle ensi kesän kisoihin jos vaan ajokuntoisena pysytään...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #27 : 05.01.15 - klo: 17.29 »
Mitenkäs meenaatte aikataulullisesti saada toimimaan M8 ja M8e samana päivänä? Ajoformaatit eroo kuitenkin aikalailla.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #28 : 05.01.15 - klo: 19.51 »
Jos on SM-kisojen aikaan samana päivänä, niin myös oheisluokat tarvii lisenssin. Kertalisenssi onnistuu kuten aiempinakin vuosina.


Selvitellään kuitenkin mahdollisia vaihtoehtoja toteutukseen.
« Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo: 20.47 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: M8e kesällä 2015
« Vastaus #29 : 05.01.15 - klo: 21.14 »
Kertalisenssi kuullostaa hyvälle. Itse voisin ainakin Vantaan kisan tulla ajamaan.
Kalustona Kyosho MP9e TKI Orionin ja Tekinin sähköillä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa