No aloitetaan yleisön pyynnöstä rehab jakso tälläisille modatuilla offi autoille.
Ihan sama onko 1/36 vai 1/5 kokoluokan auto ja onko sähkö vai bensa, jos olet sellaista rakentamassa niin laittaa kuvia tänne voit sinä harrastaja
MUTTA NE JOILLA EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ KOMMENTOITAVAA, VOIVAT OLLA TÄNNE NIITÄ FIKSUJA KOMMENTTEJA OLLA LAITTAMATTA, JA YLLÄPITO VOI KATSOA PARHAAKSI MITÄ POISTETAAN JA MITKÄ ON TOISTA KÄYTTÄJÄÄ PILKKAAVAA TEKSTIÄ.
Yritän muistaa tekstit ja kertomukset omiin kuviin, näin jälkikäteen teksti ei varmasti ole sama mitä se oli
alkuperäisessä osiossa.
Itsellä siis rc into alkoi tuossa alkuvuodesta kun en voinut punttisalilla käydä kun oli ties mitä tautia koko ajan päällä poskiontelontulehduskesta lähtien.
Olen sellainen ihminen joka ei malta olla jotakin harrastamatta olla, aika käy pitkäksi ja alkaa suomeksi sanottuna v..maan se jonnin jouten olo.
Alunperin ostin siis rtr auton Sotkamon rceet.net kaupasta tuossa olikohan tammikuu vai helmikuu, 1/8 patterikasi, auto joilla moni ajaa kisaakin, ei siis tällä rtr autolla vaan 1/8 koon luokan krossiautoilla.
Auto kuitenkin oli siis rtr ja se kiksejä antava kokoaminen jäi puuttumaan ja eihän siinä mennyt kuin viikko kun auton hankittua siihen kaikenlaista viriosiaa jo kiinnitin.
Kuitenkin tuollainen hiekkamontun peli on ollut jo pitkään mielessä, mm RC FOFF autoja olen ihastellun jo silloin kun viimeksi 1/5 autoja harrastin, mietinkin nyt että keskitän harrastuksen 1/8 sähköautoihin, niin harrastus "pysyy" edullisena kun tietyt osat voisi käydä heittämällä toiseen autoon, kuten akut noparit jne.
No eihän tääkään taas ihan lapasessa pysyny, kotona ei ole viittiny kuitteja säilytellä ettei selipaattiin joudu yksinäiseksi kippariksi
Mutta kun sitä jotain harrastaa sydämmestään josta tykkää, mikä se laji kenelläkin on, niin ei sitä rupea laskemaan että paljonko sitä johonkin on rahaa syytänyt.
Tosiaan eka auto oli siis rceet.netistä ostettu team c/absima stoke e.
Mukava auto ajaa jo paketista otettuna.
Siihen siis jotain pientä tuning osaa tuli ostettua heti, en vain malta pitää laitteita tehdas kunnossa päivää pitempään
Mietin siis rtr auton ostettua, että joku pieni projekti olisi kiva ottaa alle, saisi tekemistä ja käsille töitä.
Mietin että toisen tuollaisen team c auton ostaisi ja siihen truggyn pohjalevyn ja jotain hiekkapeliä rakentaisi siitä, mutta kun sellainen pohjalevykin maksaa jo 60-80€, niin mister P-MAN ehdotti että ostaisin häneltä rullaavaan kyosho st-rr auton, auto on truggy jossa oli paljon hipo osia, joten ei tarvinnut sitä kolmea kertaa miettiä kun kuvat autosta sain sähköpostiin, kaupat tehtiin saman tien ja en ole katunut kauppoja.
Autohan oli melkein ns atomeina, vaati putsaamista ja purkamista ja joitain uusia osien ostoa, mutta se olikin tiedossa.
Tässä kuva kun avasin paketin, renkaat laatikossa oli tuohon jo ostettuun rtr krossiin, nämäkin samalta herralta ostin, kiitoksia vielä kaupoista
.
Diffien huolto oli ekana työn alla.
Edestä mm oli pinioni poissa pelistä ja se piti ostaa.
Ja koska auto oli ex-polttis, niin sähkömoottorille piti pukki hommata, sen tilasin jenkeistä dollar hobbyz kaupasta ja sieltä tarttui mukaan myös akkuteline.
Autossa kun ei ollut koria ja tuollainen oma korinsa st-rr autolla oln kallis kuin pieni sika, niin päätin hommata hpi:n valikoimista gigante monsterin korin.
Pohjalevyn ammetta piti leikata puoleltaan 10mm pois että kori mahtui nätisti paikalleen.
Tuolla tavalla kori istuikin nätisti paikalleen.
Alun perin olin ajatellut että autoon tulee proline sand paw 2.8 renkaat, ei olisi yliampuvan kokoiset tai niin itse tykkään ajatella.
Ei olisi niin raskaatkaan nämä renkaat vs 1/8 kokoluokan laparenkaisiin, joten voimaa siirtyisi enemmän alustaan kuin renkaiden liikuttamiseen.
Monsterin kori sai maalin, ei mennyt täysin suunnitelmien mukaan, mutta tyydytti kuitenkin.
Ei tuo nyt omaan makuun daijumman näköinen ole noilla 2.8 renkaillakaan.
Amerikasta jo eka pakettia pukkasi.
Moottoripukki tuli ja hommasin moottoriksi eurorc:ltä hobbywing xerun 4274 kokoluokan 1800KV moottorin.
Jälkikäteen harmittaa etten ottanut suoraan 2200KV moottoria jos tulee ajettua 4S akuilla vain.
Sitten alkoi noparin metsästys.
Kyseistä hobbywing xerun 150A mallia ei enää valmisteta ja eurorc:llä ei niitä enää ollut.
Harkitsin jo skyrc toro 150A mallin ostoa mutta löysin Jyväskylästä RCM:ltä yhden noparin vielä
Moottorin päädyn modasin 4mm kierteille.
Pukissa on myös 4mm reikä, niin tuollainen 3mm ruuvi voi liikkumaan alkaa siinä pukissa ja korkata tai jopa katkaista ruuvin kesken ajon.
Alussa layout sähköille oli sellainen kuin se olisi tullut tehtaalta.
Mutta se FOFF auto oli koko ajan mielessä, ja ei tuohon runkoon oikein saanut suunnittelusta huolimatta aikaan sellaista mallia, että se olisi ollut siedettävän näköinen, joten rautasahalla runko poikki ja jatkoa tekemään.
Kotona kun ei ole kunnon työkaluja ja tarvikkeita, niin lopputulos oli mitä oli, mutta toimiva.
Pitkän takakardaanin sain eräältä rf foff foorumilaiselta, se pidensi autoa 60mm.
Samalla mietin että mitä tekisi tälle viallisilla mitoilla tehdylle team c t8te truggyn korille joka tuli ostettua
eurorc:stä.
Porasin uudet reiät ja iskin tuohon krossiin kyoshon st-rr:n koritolpat kiini ja sehän istu siihen suht nätisti.
Laparenkaatkin tuli ostettua eurorc:ltä ja asensin nuo proline sling shot mallin kumit 4" truggyn vanteelle.
Eihän se ole FOFF jos siinä ei ole putkikehikkoa, joten sellaista piti alkaa väsäämään.
4mm ja 6mm hydrauliikka putkea ostin 6m joista se lähti sitten muuttamaan muotoaan.
Kehikko valmiina hitsattavaksi, tuon verta painoa ilman akkuja tuli autolle.
Team c krossiin ostin hpi ford broncon korin, tähän en jaksanut rueta putkikehikkoa tekemään.
Mielestäni todella nätti kori tämä bronco 1973 vuosimallia.