Meille Pukki toi Nitro Blizzard EV:n eli sähkökäyttöisen Blizzardin viime visiitillään, joten kysyttäessä ajattelin kirjoittaa muutamia havaintojani laitteesta.
Kuulalaakereista sanoisin, että ainakin pyöriin kannattaisi sellaiset asentaa, koska vakiona tulevassa nylon systeemissa on aika suuri kitka ainakin talvipakkasilla. Kuulalaakerien asentamisen jälkeen ajoaika noin viisinkertaistui (hatusta heitettynä). Painon kasvattamiseen pidon parantamiseksi suhtaudun varauksella, koska leveistä telaketjuista johtuen pintapaineet ovat pienet, minkä johdosta sillä voi ajaa umpihangessa tai muuten "hötöllä" alustalla. Lisäämällä painoa saatetaan vaikuttaa etenemiskykyyn umpihangessa. Kovalla alustalla esim jäällä ja hangenkannolla Nitro Blizzard on vaikea ja jopa mahdoton ajettava johtuen olemattomasta sivuttaispidosta; se jää helposti paikalleen pyörimään.
Meillä suurin vaikeus on vetävän ketjun päällä pysymättömyys; ketju pääsee ajossa löystymään, mikä johtaa sen rattaan päältä pomppaamiseen. Ratas kiinnitetään ruuvilla muoviin, joten siihen ei oikein lukitettakaan voi laittaa. Käytännössä se kannattaa kiristää aina ennen ajoa lämpimässä, ettei tarvitse taistella kohmeisin sormin ketjua paikoilleen. Edelleen joskus ongelmia on ollut ohjaamisen kanssa; sehän tapahtuu jarruttelemalla sitä telaa, mihin suuntaan halutaan kääntyä. Kasattaessa kannattaakin olla tarkkana viritellessä jarruja käyttäviä työntötankoja, jotta liikepituudet saadaan riittäviksi.
Kaikenkaikkiaan Nitro Blizzard on mielenkiintoinen ja hauska härveli, joka menee melkein mistä vaan, jopa lähes pystysuoraan mäkien ja lumikasojen päälle. Jousituksen ansiosta jopa hyppyominaisuudet ovat kohtalaiset sen nopeuksille. Harmi, ettei sähkökäyttöistä versiota enää valmisteta; Pukkia lähellä olevista lähteistä kuulin, että tämä yksilö löytyi Hannoverista Wahrenwalderstrasselta, missä sijaitsee kaksi RC-putiikkia.