Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 581088 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3690 : 12.01.06 - klo: 19.52 »
Onhan niitä kaiken näköisiä apiko liittimiä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3691 : 12.01.06 - klo: 19.54 »
kolvaa ja laitat kutistesukka päälle...

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3692 : 12.01.06 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Onko muita tapoja yhdistää johtoja pysyvästi kuin kolvaaminen?

Jos ei ole kolvia niin "sokeripala" on oiva ratkasu... Suosittelen kumminkin hankkimaan sen juotoskolvin ja pätkän tinaa, ei paljoo maksa...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3693 : 12.01.06 - klo: 20.25 »
Ok, ja eikun hönäämään..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3694 : 12.01.06 - klo: 20.34 »
Joo. Tosiaankin jos omistaa savagen eikä ole vielä kolviä niin se on kyllä seuraava ostos
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3695 : 12.01.06 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Joo. Tosiaankin jos omistaa savagen eikä ole vielä kolviä niin se on kyllä seuraava ostos


En käsitä tätä... Mihin tarttee kolvia just savagessa? akkupaketeita saa valmiiks kolvattuna, katkasijat o liittimillä, servot o liittimillä... En käsitä...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3696 : 12.01.06 - klo: 22.29 »
:mrgreen:     Savage on Savage  :wink:

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3697 : 13.01.06 - klo: 00.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
Yks korjaus: Jos kurkistit siit muovilevyn alta, alumiinilevyssä olevasta reiästä ja näit diffin, ni sä kurkistit diffikoteloon. Diffin sisällähän on ne 4 ratasta. Tosin selitit nii selvästi, et tuskin ketää väärin ymmärtää.

Juu, luulin näkeväni tasauspyörästön, mutta sitten kun purin kaiken auki tajusin kyllä missä oikeasti sijaitsi.

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"

Miten se lautasratas oli ottanu osumaa? Hammas poikki? Jos siitä puuttuu yksikin hammas se melko varmasti hajoaa kohta enemmä kun pääsee siinä kohdassa aina hyppäämään vähän, sillee kävi mun spurrilla.


Siinä oli kolme hammasta taipunut jonkin verran ja uusin sen nyt varmuudeksi samalla. Hyvin se siis toimi, mutta nyt on parempi kestävyys uudella täysin suorahampaisella.

Sellasen asian huomasin, että osa ruuveista ei enää kiristynyt kunnolla. Ilmeisesti saanut joskus kipeää. Saako tuon diffikotelon muoveja esim. irallaan? Yksi sen kiinnitys rei'stä oli huono ja sanoin se muovinen poikittais palkki joka sitoo runkolevyjä yhteen. Siinä servojen alla siis.
Tuolta löytyi tälläinen kuva...
http://img410.imageshack.us/my.php?image=img02080rk.jpg
Eli kuvan alin ruuvi pyörii mulla tyhjää. Tai liimasin sen nyt väliaikasesti.


CRC:llä pesin osat ja Mobilin vaseliinia rattaisiin ja perämurikan siäpintoihin. Ajattelin, että jos pääsee hiekka ni se takertus siihen vaseliiniin niillä seinillä eikä meni sinne rattaisiin.

Vanhat laakerit laitoin takas kun Hobbylinnan myyjä sanoi "että eihän näiden kuulus sisään hiekkaa päästää, mutta hyvin tää tuntus vielä pelaavan ni laita vaan sisään". Tuon perusteella sitten ne sinne takas laitoin.

Tuolla perämurikassa oli pari prikkaa, ilmeisesti niitä shimmejä, mutta kasatessa n meinannut millään muistaa mistä välistä ne otin! Enkä muistanut. Tuossa kasaus ohjeessa kun niitä ei ole. Laitoin ne sitten siihen bevel gearin (mikä lie suomeksi)  ja laakerin väliin, sen muovikotelon sisäpuolle. Näin se ratas tuli napakammin sitä isoa lautaspyörää vasten. En tiedä oliko se aiemmin sisä vai ulkopuolella. Hyvin se kyllä sormin pyöri ja turhia välyksiä ei ollut.Toivottavasti meni oikein!
Villi 25

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3698 : 13.01.06 - klo: 01.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Levis"

Tuolta löytyi tälläinen kuva...
http://img410.imageshack.us/my.php?image=img02080rk.jpg
Eli kuvan alin ruuvi pyörii mulla tyhjää. Tai liimasin sen nyt väliaikasesti.


Itellä kans noi samat ruuvit pyöri tyhjää edessä ja takana. Pistin locktitee täyteen reiät ja ruuvit noin niin kireälle ku sain, kyllä pysyi kiinni. Seuraavalla kerralla kun väänsi auki ni oli kyl kovin kii. Sit ku kiristi ni se otti tosi tiukasti kiinni koska se liima muuttu sinne sisälle kovaks ja teki siihe just jämptit jenkat. Noita poikkipalojahan on myytävänä alumiinisina, hintaa tais olla 20e/pari ja eihän niitä enempiä tarvitakkaan.

Shimmiprikat pistit oikeeseen väliin (mikäli oikein käsitin), mulla samalla tavalla shimmattu etu ja takadiffit
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3699 : 13.01.06 - klo: 11.02 »
No hyvä että vaikutti oikealta paikalta. En yhtään muista mistä ne pois otin. Järkeilin ne siihen missä ne nyt on.

Kuva lautaspyörästä:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/lautaspy%f6r%e4.jpg

Kuva hiekasta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/hiekka.jpg

Kuva pistokkeesta vastarissa:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/latauspistoke.jpg
Ei kaunis, mutta toimii. TArkoituksella jätin sen noin ulos, että päälle saa kunnon suojahupun. Tässä tapauksessa lienee vesiilmapallo!

Mikrokytkin jarrua varten:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/mikrokytkin.jpg

Kysymyksiä:

Onko 135C astetta kovin vaarallinen lämpötila? Kävi näet välillä, piti foliot poistaa kannesta.

Ajotyylin vaikutukset lämpöihin? Matalat kierrokset varmaan pitävät koneen viileänä, mutta entäpä viiman vaikutus lämpöihin? Eli jos mulla nyt ajossa nousee lämmöt hetkellisesti niin mitä kannattaa tehdä? Folion poisto auttoi nyt, mutta voiko ajolla sitä säädellä miten paljon?

Kannattaako auton antaa lämmetä miten paljon käynnistyksen jälkeen ennen kuin voi alkaa huoletta lämättämään?

Vaikuttaako tuo Highdpeed neula muuhun kuin noin puolinkaasun yli oleviin kierrosalueisiin?

Edit: Mikäs on minimi lämpö suositus?
Villi 25

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3700 : 13.01.06 - klo: 17.46 »
Ei ainkaan yli 135 yhtään. 130 on se max lämpö tila
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3701 : 13.01.06 - klo: 20.05 »
lämpösuositus= 100-125c

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3702 : 13.01.06 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Nooooniiiiiin....
James Ambrose laitteli nyt mailia tuolta Ameriikan päästä...

Lainaus käyttäjältä: "James Ambrose"
Hi Jussi,
At the moment we have no plans to release a conversion for the reverse module.

I will pass on the idea to our research and development people who will look into this matter.

Please could you send us some photos of this so we can show the R&D people what the problem is and hopefully they can improve this part.

Mä nyt sitte laitan sinne muutamia kuvatuksia hajonneesta pakkimoduulista...

EDIT: tällasia kuvatuksia laitoin nyt Jamesille:
http://jussi.sytes.net/reversemodule/



Lainaus käyttäjältä: "James Ambrose"

Hi Jussi,

Thanks for the pictures, I will add them to my report and send it to the designers/manufacturers.

Hopefully we can improve the durability of this item.

Elikkäns tuollasta tänään. nyt sitten vaan odotellaan conversiosettiä :mrgreen:

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3703 : 13.01.06 - klo: 23.47 »
Lainaus
Kannattaako auton antaa lämmetä miten paljon käynnistyksen jälkeen ennen kuin voi alkaa huoletta lämättämään?

Vaikuttaako tuo Highdpeed neula muuhun kuin noin puolinkaasun yli oleviin kierrosalueisiin?

Nuo kaipaavat vielä vastausta.

Lisäksi tuli mieleen, että mistä kohdasta tuo lämpö tulisi oikein mitata? Kannen kyljestä, päältä vai tulpan reiästä? Yllättäen korkeimmat arvot sai sieltä tulpan reiästä.
Villi 25

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3704 : 14.01.06 - klo: 00.02 »
Juu tulpan juuresta se mitataan tavallisesti. Ja sen verra voi antaa lämmetä että alkaa toimimaan kunnolla ja ottaa kierroksia...

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3705 : 14.01.06 - klo: 20.26 »
Mitenkäs tossa pakissa on takuut muuten jos ostan kkonaan uuden?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3706 : 14.01.06 - klo: 21.01 »
Pikasta vastausta kaivaten: availen just iskareita ja olis kahta öljyä tossa nurkissa ja kolmet eri jouset. 20 ja 40 öljyt, orkkis, keltaset ja violetit jouset. Mikä yhdistelmä toimisi? 4.6 kone jos se merkkaa.

Edelleen Haku voisi toimia paremmin, tämä ketju sisältää tuon tiedon Haun perusteella, mutta sivu määrä on älytön!
Villi 25

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3707 : 14.01.06 - klo: 21.06 »
Joo, joku asia saattaa olla jollain 64 sivulla niin kiva selailla sinne :lol:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3708 : 14.01.06 - klo: 21.07 »
Tai sitten vaan painaa napin "viestejä" pohjaan, niin näkyy viestejä eikä aiheita..  :roll:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3709 : 14.01.06 - klo: 21.43 »
Jose.92: Tuota pakin takuujuttua selvitellään just V-P:n kanssa englannista HPI:lta, Ilmeisesti takuu ei sitä osaa korvaa, tai ainakaan koko modulia. Kannattaa kysyä suoraan kauppiaalta takuu asioita koska ne voi vaihdella tapauskohtaisesti...

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3710 : 14.01.06 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Levis"
Pikasta vastausta kaivaten: availen just iskareita ja olis kahta öljyä tossa nurkissa ja kolmet eri jouset. 20 ja 40 öljyt, orkkis, keltaset ja violetit jouset. Mikä yhdistelmä toimisi? 4.6 kone jos se merkkaa.

Edelleen Haku voisi toimia paremmin, tämä ketju sisältää tuon tiedon Haun perusteella, mutta sivu määrä on älytön!


Laita ainakin 20 wt öljyt ja jousiksi jotkut pehmeät/keskipehmeät, orkkis mustat on erittäin jäykät. Onko noi värit orkkisjousista? Orkkiksia ainakin tiedän mustat, siniset, vihreät ja oranssit ja ne on tossa jäykkyysjärjestyksessä. Violetit olen nähnyt, mutten tiedä jäykkyydestä, voi olla sama jäykkyys jonkun muun väristen kanssa.

Tietty tota 40 wt öljyä voi käyttää, mutta menee aikas jäykäksi ja silloin pitää parina olla jäykkä jousi, jollei poraa reikiä lisää tai suurenna niitä, männissä siis.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3711 : 14.01.06 - klo: 21.54 »
20 ajattelin itsekin. Tosin nyt en ole varma miten tuo täyttö tehdään! Tuleeko sen männän olla täysin ulkona ja laittaa öljyä piripintaan vai täysin sisässä? Tuo ohjekirjanen ei ole kovin selkeä.. Apuja pian, että homma etenee!

Jousista en tiedä muuta kuin että mustat tuntui jäykemmiltä kuin violetit, ja keltaset löysimmät. Violetit laitoin.

Tuo Sami L:n vinkki auttoi! Olen vaikka kuin yrittänyt etsiä tuota toimintoa! Puusilmä olen! Iskarin täyttöä en kuitenkaan löytänyt!
Villi 25

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3712 : 14.01.06 - klo: 21.59 »
Mäntä alas, öljyä piripintaan, sitten liikuttelet varovasti mäntää ylös alas kunnes kaikki mahdolliset ilmakuplat ovat poistuneet. Sitten tilanteen mukaan hieman lisää öljyä jos tarvitsee ja korkki kiinni. Tarkista vielä iskarin jouheva toiminta ennen asennusta autoon.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3713 : 14.01.06 - klo: 22.04 »
Tietääkseni toi iskarin täyttö menee näin:

- mäntä alas, täytä öljyllä melkein täyteen
- poista ilmat öljyn joukosta liikuttamalla iskarinvartta hiljaksiin ylös ja alas
- jätä mäntä alas, täytä piripintaan
- kierrä korkki melkein kiinni, niin että öljyä pääsee välistä ulos
- työnnä mäntä sisään, niin että pursuaa öljyä
- korkki piukkaan
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3714 : 14.01.06 - klo: 22.06 »
^Tuo kuulosti tutulta! Jostain lukenut tuosta, unohtunut jo. Näin teen!

Edit: Nyt sain kaikki laitettua, mutta tuntus että muutama iskari oli parhaat päivänsä nähnyt. Vai saako noihin uusia o-renkaita  erikseen? Iskarin varsi (se kiiltävä tanko) näytti hieman öljyyntyvän muutamassa eli tyhjenevät joissain vaiheessa ja teho huononee. Myydäänö noita vakioita mihin hintaan uusia? Hobbylinnan sivuilta en taas löytänyt kuin jotkut "tuning" iskarit hirveällä hinnalla.

Väitti muuten Lahden Hobbylinna että noita koritolppia ei saa irrallaan erikseen kun kysyin.
Villi 25

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3715 : 15.01.06 - klo: 00.56 »
tasan kaikkia savagen osia saa irrallaan. katot vaan manuaalista varaosanumeron ja sitten soitat hobbylinnaan sen numeron kanssa ja kerrot että savageen osaa, varaosanumero tämä... jos et asu lahdessa, eli joudut tilaamaan niin ehdotan että tilaat sen turusta. tais V-P:llä olla noita jokunen päivä sitten hyllyssäkin :wink:

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3716 : 15.01.06 - klo: 01.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Levis"
^Tuo kuulosti tutulta! Jostain lukenut tuosta, unohtunut jo. Näin teen!

Edit: Nyt sain kaikki laitettua, mutta tuntus että muutama iskari oli parhaat päivänsä nähnyt. Vai saako noihin uusia o-renkaita  erikseen? Iskarin varsi (se kiiltävä tanko) näytti hieman öljyyntyvän muutamassa eli tyhjenevät joissain vaiheessa ja teho huononee. Myydäänö noita vakioita mihin hintaan uusia? Hobbylinnan sivuilta en taas löytänyt kuin jotkut "tuning" iskarit hirveällä hinnalla.

Väitti muuten Lahden Hobbylinna että noita koritolppia ei saa irrallaan erikseen kun kysyin.


Voi olla, että joudut ostamaan sellaisen yhden "levyn" jossa on ne koritolpat kiinni ja siinä varmaan on jotain muutakin hilua mukana. Ei ne montaa ekua maksa. Sama juttu o-renkaitten kanssa tai sitten niitä voi olla muutenkin erikseen myynnissä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3717 : 15.01.06 - klo: 14.45 »
Eli tiivisteiden vaihdolla voisi saada tolpat vielä kuntoon? Onko joku kokeillut? Olisi varmaan tehnyt ihan hyvää pestä nuo tolpat, oli likaa seinämissä.

Mites tuo Savage 25 tai 4.6 pärjää kiihtyvyydessä Revolle? Kaveri vaan sellasta harkitsee... Ei olis kiva jääd toiseksi, ainakaan selkeästi! ;)
Villi 25

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3718 : 15.01.06 - klo: 14.47 »
No kullä se revco tietääkseni 25 tosen kusettaa. Mutta kyllä siintä revostain löytyy huonoja puolia varmasti
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3719 : 15.01.06 - klo: 16.07 »
No mä voin entisenä savagen omistajana ja nykyisenä revon omistajana sanoo että revo kulkee kovemmin kuin savage. Racer oli päihittäny ihan vakio revolla savage ss 4.6 bb:n, että vaikka revossa on pieni kone, mutta se on pippurinen. Kiihtyvyys voisi olla aikalailla samaa luokkaa. Mutta revo kulkee. :wink:
Traxxas Revo 2.5