Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1320 : 20.06.05 - klo: 07.51 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
sisäänajossa koneesta irtoaa metallin palasia(pienen pieniä), jotka hyvinkin todennäköisesti rikkoo tulpan, tai ainakin huonontaa sitä kovasti.

mulla meni revon sisäänajossa kolme tulppaa. nyt alkavat kestää jo tulpat.


Mitäs koneita teillä oiken on jos tulppi kokoajan sisäänajossa palaa??  :shock:
Ei meillä ainakaan taida olla oikein koskaan tulppa menny RB:n sissänajossa....  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1321 : 20.06.05 - klo: 08.07 »
ei kyl mullakaan ton 25:n sisäänajossa menny tulppa..tai aikaan kokonaan hajonnu..ja esco hei....tekisit vaan ton hoken ohjeiden perusteella!eka ylä..sit ala ja tyhjäkäynti....ja sul tosiaan on alaneula liian laihalla jos ei meinaa käydä tyhjäkäynti kunnolla...dvd:llä on kyllä hyvät ohjeet/neuvot,joilla pitäs selvitä jokaisen :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Koomikko

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1322 : 20.06.05 - klo: 08.14 »
Ei oo hajonnu tulpat sisäänajossa, eikä muutenkaan 8)
Revo 3.3, aikaisemmin TT DT10, Savage 25, Hyper 7

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1323 : 20.06.05 - klo: 10.20 »
Ei mullakaan hajonnut vakio tulppa sisään ajossa. Alkuperäinen tulppa kesti minulla 1,5 gallonaa :wink:
Hankin muuten Hobbylinnasta tulpan mutta kuinka ollakkaan se oli rikki jo uutena :x

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1324 : 20.06.05 - klo: 17.14 »
onko tuossa vanhan mallisessa ss savagen moottorissa (S-25) alaneulan tehdasasetus silloin kun se on sen ruuvikannan tasalla? Tuntuu vaan, kun säätää sitä monta kierrosta rikkaammalle niin ei tapahdu juuri mitään niin ajattelin pistää sen tehdasasetuksiin ettei tapahdu vahinkoa.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Koomikko

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1325 : 20.06.05 - klo: 19.11 »
tietääkseni se on tehdas asetus
Revo 3.3, aikaisemmin TT DT10, Savage 25, Hyper 7

Poissa Koomikko

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1326 : 20.06.05 - klo: 19.12 »
tietääkseni se on tehdas asetus
Revo 3.3, aikaisemmin TT DT10, Savage 25, Hyper 7

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1327 : 20.06.05 - klo: 19.27 »
Nyt ensinmäisenä ihan puhtaasti ajat koneen lämpöseks ja teet ton mitä ylempänä neuvoin. Eli lasket kymmeneen ja painat kaasun pohjaan... ja etenet niinkuin neuvoin.

Jos on tulppa loppu niin se ei yleensä kestä mitään kierroksia tai ei starttaa ollenkaan. Tai sit kone sammuu heti kun ottaa hehkun irti vaikka ois taydet kierrokset.
Tietysti mikäli on samanlainen uusi tulppa pakissa niin kannattaa vaihtaa sisäänajon jälkeen. Mutta älä vaihda vielä kylmempään, koska jos et ole vakiolla saanut konetta toimimaan hyvin niin vielä vaikeempaa siitä tulee jos vaihtaa kylmempää tulppaa, ja taas on säädot vielä enemmän mettässä. Kone säätöihin ja sit se kylmä tulppa ja sithän jo osaatkin säätää sen koneen uudestaan kohilleen. Yleensä kylmemmällä tulpalla ei tarvii tehä muuta kuin säätää piikimmälle, tai ei välttämättä sitäkään jos on kuuma ilma.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1328 : 20.06.05 - klo: 20.47 »
vissii toi mun lämmin tulppa on rikki ja ei oo toista on vaa noita kylmii tulppii...
ja tänää menetin takavedon tosta lens se pien ruuvi siit jarrunlevyn ja vaihdelaatikon välisestä jointista ja siihe sit loppu ajot ku jaksa kiusaa tota autoo ku ei toimi oikein. vissii huomen jos posti vaa kulkee kunnol nii saan uuden ruuvin toho nii vois taas testaa sit.
onkos se sit paljo vaikeempaa säätää toi auto jos laittaa suoraa kylmän tulpan toho?
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1329 : 20.06.05 - klo: 21.09 »
voi se olla ja sit toisekseen..lämpimämpi kone--->enempi tehoa.
mulla kyllä 25:n pelaa vakio tulpalla hyvin....tosin nää on kaikki erillaisia yksilöitä.veikkaisin vaan et sulla on säädöt "pahasti" metässä..itel meinas kans alussa palaa hermot kun ei meinannu sattua "kerralla" kohalleen :mrgreen: mutta nyt kun on liki 2viikkoo toisiimme tutustuttu niin alkaa yhteistyö sujua... :mrgreen:

tilasin tänään hd koiranluut ja 52 hampaisen päärattaan..kai toi 52:n käy 15t kytkinkellolle :oops: liekkö kiihtyvyys hidastuu "liikaa"?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1330 : 20.06.05 - klo: 21.31 »
:?
Lämpimämpi kone --> enemmän tehoa...
nyt ollaan kyllä metsässä ja pahasti.


Kylmällä tulpalla ei ole sen vaikeampaa säätää konetta kuin lämpöselläkään, mutta jos lämpösellä on metsässä niin saattaa kylmällä olla vielä pahemmin metikössä.

No jos sulla on kylmiä tulppia niin laita se sit kiinni ja seuraa noita mun antamia ohjeita.

Että kun olis helppoa näyttää miten koko homma tapahtuu... Aina vaikee selitellä.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1331 : 20.06.05 - klo: 21.45 »
joo en yhtää ihmettele et vaikee selittää ja ois kyl kiva ku tuntis täält hämeenlinnast jonku kuka enemmän touhunnu tollasil nii pääsis helpommin mukaa ku ois aina joku kuka tietäs mitä tehä eikä tarttis ite  kokeilemal säätää
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1332 : 20.06.05 - klo: 22.16 »
Itse käytin vakio tulpaa ja oli ongelmia säädöissä, mutta kun vaihdoin kylmä tulpan niin nyt käy todella hyvin ja lämmöt on 120 paikkeilla :wink:

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1333 : 20.06.05 - klo: 22.18 »
mää kans koitan sillä löytää säädöt kuhan saan sen ruuvin sinne kardaanii...
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1334 : 20.06.05 - klo: 22.21 »
Savagen vakio jähdytyskansi on yksinkertaisesti niin tehoton, että jos sinulla on vakio tulppa niin sitä ei saa oikeastaan millään käymään alle 130*C Kylmemmän tulpan ansiosta pystyin säätämään laihemmalle ja nyt kone kukkuu hyvin. Auto toimisi muuten mutta enpä viitsi ajaa kun vasen etuylätukivarsi poikki...

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1335 : 20.06.05 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "ilej"
onko tuossa vanhan mallisessa ss savagen moottorissa (S-25) alaneulan tehdasasetus silloin kun se on sen ruuvikannan tasalla? Tuntuu vaan, kun säätää sitä monta kierrosta rikkaammalle niin ei tapahdu juuri mitään niin ajattelin pistää sen tehdasasetuksiin ettei tapahdu vahinkoa.


Tehdasasetus = ruuvikannen tasalla. Minulla 16% sidewinder käyttö vaatii että tuosta tehdasasetuksesta vielä käännetään noin 1,5-2 kierrosta ulospäin (kuva muistaakseni tän threadin sivulla 47).  Jos käännän enemmän niin sitten alkaa käyntihäiriöt (sammuilua, tuhektumista, tms).
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1336 : 20.06.05 - klo: 22.34 »
Ettei olis pääneulan säädöt päin piip:iä

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1337 : 20.06.05 - klo: 22.52 »
Onhan se mahdollsita... Säädin ensin pääneulan niin että mielestäni savua vielä näkyi ja aloin sitten säätää alaneulaa. Koska koneeni käy kuumana, väänsin pääneulan varmuuden vuoksi 180 astetta rikkaammalle. Siitä sitten kun aloin vääntämään alaruuvia niin kun sitä laihentaa niin kone alkaa yskimään, joten vaihdoin suuntaa ja rikastuttamaan alapäätä ja siitä ne käyttötilan lämmötkin alkoivat pikkuhiljaa tulla alaspäin.

Tosin, nyt on pari päivää ollut ajokki seisonnassa uutta tankkia odotellessa. Tulipahan hyvin jynssättyä  :)

Onko muuten pääneulalla ollenkaan vaikutusta tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla? Eikö pääneula säädä seosta kun on urku auki ja alaneula säätää seosta tyhjäkäynnin ja täyden kaasun välillä?
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1338 : 20.06.05 - klo: 23.14 »
Nytten valmistui ensimmäinen tankin suoja erä. 3 kpl olisi nyt varastossa. Kuvia tulossa.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1339 : 20.06.05 - klo: 23.19 »
Pääneula vaikuttaa kaikkeen... siksihän se on PÄÄneula. Eli kun pääneulaa kääntää piikimmälle niin voi olla että joutuu hieman rikastamaan alhaalta...

Siksi siis se pääneula säädetään ensin ja vasta sitten alhaalta.

Käännä se alaneula tehdas asenton ja säädä yläneula kohilleen. Sit teet sen mistä olen jo erittäin monta kertaa sanonut. Eli lasket kauanko pystyy pitämään tyhjäkäynnillä ja siitä lähtemään täydellä kaasulla.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1340 : 20.06.05 - klo: 23.25 »
Onko väri toivomuksia? Kävisin ostamassa yhden maali purkin. Saa valita joko värillisenä, hiottuna tai käsittelemätön alumiini.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1341 : 21.06.05 - klo: 00.56 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pääneula vaikuttaa kaikkeen... siksihän se on PÄÄneula...


Kiitos, lueskelin tässä http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html jossa havainnollinen kuva kaasarin rakenteesta ja myös säätöjä perustellaan.
Samaa viestiä joka suunnasta, eli ensi kerralla taas yritetään tehdasasetuksista.

Onneksi tuli lämpömittari hankittua.
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1342 : 21.06.05 - klo: 00.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Onko väri toivomuksia? Kävisin ostamassa yhden maali purkin. Saa valita joko värillisenä, hiottuna tai käsittelemätön alumiini.


Hiottu alumiini on varmaan aika cool.
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1343 : 21.06.05 - klo: 03.36 »
paljos on about pyynti tollasesta suojasta?
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1344 : 21.06.05 - klo: 08.16 »
no...nää on kyl siinä tapauksessa yksilöitä koska mulla ei lämpö ongelmia ole ollu...vakio kansi..vakiotulppa..jne...niin ne vaan hobbylinnasta väitti et lämpimämmästä koneesta irtoo enempi tehoo..tai lauselman antoi se virtanen joka kuulemma ajaa jossain ihan kilpaa..luulis sen jotain tietävän vai liekkö puheli lämpimikseen :? mää vaan veikkaan et pääsyynä escolla on pääneulan liika rikkaus :? missäs päin sä asuit?sitä pää neulaa sai itekki vetää sikana kiinni(pelotti ihan kun se on varmaan yli1mm sen reunan alapuolella)ennen kuin alkoi tapahtua näyttävää liikehdintää.ja pöyriikö se kone ilma hehkua yhtään?jos pöyrii hetken ja sammuu-->avaa sitä alaneulaa.senkin tehdas suositukset on varmaan 25%polttoaineelle(eli tehdas asetus on 3kierrosta auki)mutta esim mulla on nyt 16% aine niin tais olla 5.5 kierrosta auki että näin.sitten jos ja kun saat sen käymään niin sitten säädät sen tyhjäkäynnin niin ettei renkaat pyöri kokoajan..saavat kyllä nykiä.

ja oletko ottanut tulppaa pois ja kokeillut että hehkuuko se hehkulaitteen päässä?jos hehkuu ilman että sammuu niin silloin tuskin on tulpassa paljoo vikaa..

mutta nää nyt on vain mun mielipiteitä...korjailla saa...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1345 : 21.06.05 - klo: 08.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Onko väri toivomuksia? Kävisin ostamassa yhden maali purkin. Saa valita joko värillisenä, hiottuna tai käsittelemätön alumiini.


hiottu...hei tee siihen sivuun jotain esim.10mm reikiä jotta ilma vaihtuu....esim 3kpl.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1346 : 21.06.05 - klo: 08.20 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pääneula vaikuttaa kaikkeen... siksihän se on PÄÄneula. Eli kun pääneulaa kääntää piikimmälle niin voi olla että joutuu hieman rikastamaan alhaalta...

Siksi siis se pääneula säädetään ensin ja vasta sitten alhaalta.

Käännä se alaneula tehdas asenton ja säädä yläneula kohilleen. Sit teet sen mistä olen jo erittäin monta kertaa sanonut. Eli lasket kauanko pystyy pitämään tyhjäkäynnillä ja siitä lähtemään täydellä kaasulla.


jos sen alaneulan kääntää tehdas asentoon niin en usko että auto pyörii tyhjäkäyntiä...menee niin rikkaalle se alaneula jos laitaa 3kierrosta auki(tarkotettu 25%löpölle).mulla ainakaan ei käyny.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1347 : 21.06.05 - klo: 09.14 »
Reiät on tehty. Hinta on varmasti alle 10 egee. suoja tulee kiinni, moottorin asennus pukkien kanssa, samoihin ruuveihin. Eli niihin ruuveihin mitä on 2 kpl, siinnä tankin ala puolella. Suojan mukana tulee todennäköisesti omat kiinnitys ruuvit. Ja hinnasta en voi vielä kertoa, koska en tiedä paljon ne ruuvit maksavat tarkalleen. Niin ja tottakai otan  kaikkein kestävimmät ruuvit, ettei teidän moottorit lähde irti. :wink:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1348 : 21.06.05 - klo: 16.06 »
nyt ois heavy duty vetarit ja gardaanit paikallaan..samoin tupla levyjarru...saa nähdä kuin pysähtyy :mrgreen: vakio jarru oli tohon laitteeseen liian rimpula :? en kyl pariin päivään aja..tuli meinaan samalla puhdistettua niin perusteellisesti....
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1349 : 21.06.05 - klo: 16.44 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
no...nää on kyl siinä tapauksessa yksilöitä koska mulla ei lämpö ongelmia ole ollu...vakio kansi..vakiotulppa..jne...niin ne vaan hobbylinnasta väitti et lämpimämmästä koneesta irtoo enempi tehoo..tai lauselman antoi se virtanen joka kuulemma ajaa jossain ihan kilpaa..luulis sen jotain tietävän vai liekkö puheli lämpimikseen :?


Ja minäkö en kisaa aja?

No jokatapauksessa.

Jos kone käy liian lämpösenä niin se alkaa nopeasti puutumaan. Eli alavääntö katoaa kokonaan. Ulvilassa nähtiin kisoissa parilla jampalla näin käyneen.
Heti kun lämmöt on liian korkealla niin mutkasta ulostulo on pelkästään MMMOOOOOO OO...ooooo WIIIIII...

Eli kiekuu kyllä korkealta, mutta alhaalta ei oikeasti vedä pätkääkään.
Liian kuumana käyvä kone kuluu enemmän ja on jo muutenkin tehoton koska sylinteri laajenee lämmetessään reilusti enemmän kuin mäntä. Käys siis väljempänä, joten kiertää tietysti kovaa kunhan vaan siihen nopeuteen pääsee.

Jos et usko niin kokeile ihan rauhassa laittaa vaikka sukka koneen päälle ja sit ajamaan. Et varmasti saa lisää tehoa vaikka lämpösempänä käykin.
Tai kokeile kääntää konetta vaan kylmästi piikimmälle. Tiettyyn pisteeseen asti saat tehoa lisää, mutta kuten sanoin niin raja tulee vastaan nopeasti ja kone kuluu enemmän.