Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3480 : 22.12.05 - klo: 14.10 »
Mulla on lattialämmitteisellä pesuhuoneella auto ja lähtee heti ekalla pyöräytyksellä käyntii :shock:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3481 : 22.12.05 - klo: 14.13 »
Jos starttaisin revon meidän kylppärissä niin eukko kyllä vaihtas osotetta saman tien :lol:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3482 : 22.12.05 - klo: 14.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Mulla on lattialämmitteisellä pesuhuoneella auto ja lähtee heti ekalla pyöräytyksellä käyntii :shock:

Mutta meinasin että ihan eka startti, uusi kone  :)

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3483 : 22.12.05 - klo: 14.16 »
joo, ymmärrän, sanoin vaa, kun ei koskaan noin ole käynyt..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3484 : 22.12.05 - klo: 18.44 »
sain aikaseksi tehdä (suppean) myynti-ilmon.. tarjouksia..? ;)
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3485 : 23.12.05 - klo: 14.19 »
Kuis kireelle tuollainen hehkutulppa laitetaan? Onko siihen mitään selkeää ohjetta vai pitääkö se perstuntumalla laittaa?

Milläs maaleilla noita koppia kannattaa maalata? Käykö 1:1 automaalit ruiskulla tai paukkupullosta vai vaatiiko jotain muovimaalia?
Villi 25

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3486 : 23.12.05 - klo: 14.34 »
Aika piukkaan ettei vuoda, mutta ei saa myöskään rikkoa kierteitä :wink:

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3487 : 23.12.05 - klo: 19.19 »
Mää oon jättämässä nää savage hommelit........ Siirryn Revoon.....
Mutta mikään ei ole varmaa.....    Ja hyvät joulut vaan kaikille..... :wink:
Jos soku tarvii savagee niin laitakoon yv:tä...
Traxxas Revo 2.5

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3488 : 23.12.05 - klo: 22.45 »
Sellanen vielä, että

- miten sähköpuoli käynnistyksen aikana? Onko merkitystä missä välissä laittaa virrat radioon ja vastariin?
- entäs se kaasun määrä käynnistäessä?
- täytyykö juotokäyttää ennen ajoa

Nuo ovat vielä epäselvää ensi starttiin liittyen, joka tapahtunee huomenna.

Kiitosta vaan avusta ja Jouluja vaan kaikille!
Villi 25

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3489 : 23.12.05 - klo: 22.48 »
Virrat iha ekaks autoon, Ohjaimeen ei käynnistyksessä tarvitse koskea(Eli ilman kaasua), kun olet koneen saanut käymään, anna varovaisesti kaasua niin kauan että kone on lämmin eikä sammu kun painat kaasun pohjaan... (sisäänajossa annetaan vaan käydä pukilla...)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3490 : 23.12.05 - klo: 23.21 »
PUPPUPPUP, ei viitsittäis enempää puppua puhua. Jooko?
AINA ensin virrat lähettimeen.
Myös virrat viimeiseksi pois lähettimestä.
allekiroitus

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3491 : 23.12.05 - klo: 23.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
PUPPUPPUP, ei viitsittäis enempää puppua puhua. Jooko?
AINA ensin virrat lähettimeen.
Myös virrat viimeiseksi pois lähettimestä.
Näin se on,mutta minkä takia ohjainta ei saa sammuttaa ennen vastaria?
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3492 : 24.12.05 - klo: 00.07 »
Koska vastari voi ottaa virhesignaalin jolloin esim sähköauto tai käynnissä oleva polttis saattaa ottaa holtittoman spurtin lähimpään esteeseen...

Myöskään servot eivät pidä siitä jos ne saavat virhesignaalin ja kääntävät itsensä tappiin asti ja jää siihen jurnuttamaan...

Eikä nyt taas aleta kyseenalaistamaan RC autoilun perus alkeita jotka pitäisi olla kaikilla takaraivossa.

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3493 : 24.12.05 - klo: 01.55 »
Meikä käynnistelee savagee välillä myös ilman sähköjä jolloin saa helposti sen 1/3 kaasua päälle. Nykyään käynnistykset jotakuinkin tälläsii:

1. Gasot tankkii
2. Sormi putkenpäähä ja pyörittelee rotolla 10-15s (äänestä kuulee millo alkaa sillee vähä nakuttaa ni riittää, ainaki mulla)
3. Hehku kii ja antaa olla n.10sek
4. Ei mikkää hoppu, sillee rauhallisesti roto läpee ja ku napauttaa nappii ni yleensä hörähtää siit käymää. Kone huoneen lämpöne.

sit tulee yleensä vast siin vaihees nakattuu virrat pääl ja kori paikallee ja ajoa
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3494 : 24.12.05 - klo: 02.02 »
Voi kai sen noinkin tehdä, mutta tuo "ensin virrat"-juttu on melkoinen turvallisuusnäkökohta... Itse en ainakaan halua että savage nappaa häiriön ja syöksyy jotain vierellä olijaa nilkoille. Sattuu muuten aivan varmasti...  :?

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3495 : 24.12.05 - klo: 02.04 »
Siinä onkin se kikka, kun meitsi ei jaksa mitää maassa kyykistellä ni autotallin pöydällä käynnistelen sen ja siinä virrat pistän päälle sitten ni ei se häiriön tullessa muuta tee ku ruopii pöydäl nokka seinässä kii, tai vaihtoehtosesti heittää ittes siit katollee.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3496 : 24.12.05 - klo: 02.06 »
Hyvinkin yleinen tapa... Monissa kisoissa jopa välttämätöntä.
Koneenhan voi laittaa käymään ilman virtoja ja säädellä kaasua itse suoraan kaasulinkistöstä...

Mutta tässä tuleekin juuri se hetki kyseeseen että kun kone käy niin on vähintäänkin järkevää laitta ensin ohjain päälle ja vasta sen jälkeen vastaanotin...
Muuten saattaa tulla ylläri radiohäiriön sattuessa.

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3497 : 24.12.05 - klo: 02.06 »
Banni raukesi vihdoinkin :)
Ja savage kasattuna uudelleen mut just taitaa mennä uudelle omistajalle sekin..

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3498 : 24.12.05 - klo: 02.11 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Banni raukesi vihdoinkin :)


Tollane viikko missää tuntunu itellä... Vois ottaa vaikka toisen perään jos olis tarpeellista  :lol:
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3499 : 24.12.05 - klo: 02.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Banni raukesi vihdoinkin :)


Tollane viikko missää tuntunu itellä... Vois ottaa vaikka toisen perään jos olis tarpeellista  :lol:
:lol: voishan sitä ottaa juu :mrgreen:

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3500 : 24.12.05 - klo: 02.47 »
Nyt ei oleenää savagea..
just sain kasaan sen ja ajoin illalla ja just sain rahat tilille joten auto pakettin vaan :)
Mutta kiitos savage harrastajille kaikesta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3501 : 24.12.05 - klo: 03.37 »
Palaat vaan pete nopeesti sen Limited editionin kans :lol:

(tai sitten "iso" neliveto vie....) :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3502 : 24.12.05 - klo: 14.11 »
Pistin auton niin pieniksi osiksi kun sen sai ja täytyy sanoa että se kannatti.. Muutamat laakerit olivat todella huonossa kunnossa, joten vaihdan ne uusiin.. Nyt vaan auto kasaan ja kirjahyllyyn talveksi 8)

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3503 : 24.12.05 - klo: 22.43 »
Startti jäi tekemättä. Polttoaineen siirto onnistui hienosti. Tein sitä kunnes letkussa ei ollut kuplia tai niitä ei tankista enää tullut. Sitten alkoi hehkutus ja koneen käynnistys. Hetken pyöri roto ja kone pyöri myös. Sitten roto pyörähti tyhjää? Mitä kävi? Yritin pari kertaa pienen tauon jälkeen ja sama tulos. One way laakeri vai mikä on humpan juoni.  Mitä siis tehdä ja miten varmistan että se on one way. Ohjekirjasta/räjäytyskuvista en löydä sen nimistä osaa. Ja en tiedä miltä se edes näyttää tai missä sijaitsee. Uusi kytkinkello esim. tuli auton mukana. Apuva!

Vai onko kyse jostain "nestelukosta" josta luin kanssa jotain. Kokeilin taas tuossa lattialla, kotonani, moottori pyöri normaalisti rototessa.

Tämä viesti ketju on aivan liian pitkä tiedon hakuun ja en viitsi yksitellen 120 sivua selata! Kysymyksille pitäisi avata useammin uusi topikki, vai onko sille jotain estettä? Vai onko mahdollista, että haulla pääsee suoraan oikealle sivulle josta tärppi löytyi? Vai olenko vain huono etsijä?
Villi 25

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3504 : 24.12.05 - klo: 23.51 »
Joo luultavasti oneway-laakeri pyörähti tyhjää... Oneway sijaitsee siis koneen Roto-päädyn sisällä...

Oneway = Yksisuuntalaakeri, eli toiseen suuntaan lukittuu ja toiseen suuntaan pyörii vapaasti...

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3505 : 25.12.05 - klo: 00.28 »
On se kumma ku käynnistimen yksisuuntaislaakeri menee aina rikki ja vaihdelaatikon ykkösvaihteen yksisuuntaislaakeri kestää mitä vaan :S Miksi ihmeessä ei siis käytettäisi samoja laakereita ;)
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3506 : 25.12.05 - klo: 00.29 »
Eli kun sulla on se roto levy siellä koneen takana, niin sen kun otat pois sen alta paljastuu akseli ja siinä on sellainen laakeri. Melkovarmasti ryypyttäessä se kastu polttoaineesta ja luiskahti/laakeri on vanha ja kulunut. Tollasta sattuu. Itellä pari kertaa alkanu luistaa liiallisen ryypyttämisen takia jolloin autto vaan kun otti laakerin pois ja putsaili rasvanpoistolla (en tosiaan tiedä onko suositeltavaa, mutta autto) ja taas alko laakeri pitämään. Uus laakeri HL:ssä 15e näyttää olevan. Kannattaa samalla ostaa yks ylimääränen varastoon, sillä kovin rotosta on puhuttu että syö laakereita. Tosin itelläni ei vielä ole mennyt. Ei kyllä ajettukaan kuin ~1.5 gallonaa
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3507 : 25.12.05 - klo: 00.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
On se kumma ku käynnistimen yksisuuntaislaakeri menee aina rikki ja vaihdelaatikon ykkösvaihteen yksisuuntaislaakeri kestää mitä vaan :S Miksi ihmeessä ei siis käytettäisi samoja laakereita ;)


Johtunee varmaan siitä että ykkösen laakeri ei ns. "pätkäse" koska kytkin on kitkakäytöinen keskipakoiskytkin, ni se aina luistaa vähän ennen kuin lähtee pyörimään (joskin hyvin vähän ku vetää hanat kaakkoon mutta silti), myöskin se että hanat kaakkoon vetäessä lähtee sutimaan eli voima purkautuu kunnolla ei jää täysin laakerin rasitukselle. Ja käynnistyksessä yksisuuntalaakeri taas ottaa koneen puristukset vastaan raakana, ei ole mitään mikä luistaisi. Eli kone pyörii TAI laakeri luistaa.

EDIT: Olis kyl voinu pistää nääki samaan... Koitan muistaa seuraaval kerral...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3508 : 25.12.05 - klo: 01.00 »
Saisko vielä ohjetta tuon laakerin vaihtoon tai mitä on järkevin purkaa pois sitä vaihtaessa. En pidä turhasta työstä ja näin on mukava tietää etukäteen hieman. Kyllä tuo onnistuu muutenkin, mutta turha työ on kovin usein turhaa!

Piru kun on pyhätkin nyt vielä! Ei pääse kokeilemaan tuota. Vai voiskohan se huomenna olla siinä hapessa, että se toimis...
Villi 25

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3509 : 25.12.05 - klo: 01.02 »
No pakoputken jousi irti ja pakari irti, sit pohjapanssarissa on reiät josta saa moottorin asennusblokin kuusiokoloruuvit avattua ja sit nousee koko kone irti. Luonnollisesti pakari, PA-letku ja kaasulinkistö irti. Sit vaan se rotonplate siit koneen takaa irti. Näin vissiin helpoin tietääkseni, muut korjatkoon jos olen väärässä
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi