Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC  (Luettu 20049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC


Fullspeed RC kutsuu kaikki SC-autoilijat talvikauden kolmanteen SC Winter Cup -osakilpailuun Helsinkiin 27.2.2016.

Kilpailupaikka:
Jätkänsaaren Bunkkeri, 5. krs
Itäinen Vaihdekuja 8, 00220 Helsinki

Luokat:
Short Course 2wd (SC2-10)
Short Course 4wd (SC4-10)

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset MyRCM-palvelun kautta tiistaihin 23.2. klo 23:59 mennessä. Jälki-ilmoittautuminen ei ole välttämättä mahdollista.

Ilmoittautumislomake

Ilmoittautuneiden lista

Ajanotto:
AMB rc4, vuokratranspondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 5€

Ainoastaan AMB:n valmistamat ponderit toimivat!

Osallistumismaksu:
20€/luokka. Maksetaan mieluiten etukäteen tilille ja kuitti mukaan.

IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: FullSpeed RC ry
Viesti: Nimi, SC Winter Cup 2016 kilpailuosallistuminen

Maksu perinteisesti käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä käy myös.

Säännöt:
SC Winter Cup 2015-2016 sarjasäännöt

Rengastyyppi on vapaa, mutta kilpailussa sallitaan vain yksi pari takarenkaita (2wd) tai yksi kierros (4wd) renkaita käytettäväksi per osallistuja/luokka. Käytettävät renkaat tulee leimauttaa katsastuksessa ennen ensimmäistä alkuerää. Takavedossa eturenkaita saa vaihtaa vapaasti.

Rata
Ns. "EOS"-mattoa, jossa erittäin kova pito. Kaikki kuviolliset renkaat toimii, uusi Minipin nopein ajaa mutta samalla myös vaikein.
Nappularengas (esim. Traxxas) helpompi ajaa mutta hitaampi.

Harjoittelu
- Rata pääsääntöisesti auki joka päivä, tarkista valvojan paikallaoloajat pksrca.nimenhuuto.com.
- Kilpailupäivän aamuna rata mahdollisesti auki vajaan tunnin, tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.

Kilpailuorganisaatio:

Kilpailujohtaja/Projektipäällikkö: Mikko Mäkelä
Tuloslaskenta: Niklas Holmberg
Ratamestari: Jani Niemenmaa
Tuomarit: Jon Lindgren, Karri Salmela
Katsastus: Antti Rasi, Aleksi Otsavaara
Buffet: Jerry "Jerzi" Hellström

Muuta:
- Rennolla mielellä mukaan!
- Lisenssiä et tarvitse
- Paikalla on pöytiä ja tuoleja rajoitetusti, omat varmuudeksi mukaan

Mahdolliset tiedustelut kisasta: Mikko Mäkelä (micsa@iki.fi)

Tervetuloa!


Sarjaa tukemassa: EuroRC

« Viimeksi muokattu: 22.02.16 - klo: 12.27 kirjoittanut Fullspeed RC »

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #1 : 08.02.16 - klo: 19.43 »
Liitteenä aikataulu ja ohjatun harjoittelun erälistat. Alkuerien erälistat tullaan määrittämään uusiksi harjoittelun tulosten perusteella (3:n peräkkäisen kierroksen aika). Tällä pyritään varmistamaan mahdollisimman tasavauhtiset alkueräryhmät.

Kuten aiemmin todettu, treeneissä voi testailla renkaita täysin vapaasti. Ennen alkueriä jokaisen kuljettajan tulee leimauttaa valitsemansa renkaat (2wd takarenkaat ja nelkussa kaikki renkaat) katsastuspisteessä ja sen jälkeen vain kyseisillä renkailla saa ajaa kilpailun aikana. Renkaat tullaan merkitsemään.

« Viimeksi muokattu: 25.02.16 - klo: 23.49 kirjoittanut Fullspeed RC »

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #2 : 08.02.16 - klo: 23.02 »
Kilpailukutsua on tarkennettu renkassäännön osalta.

Rengastyyppi on vapaa, mutta renkaita sallitaan vain yksi pari (2wd) tai yksi kierros (4wd) per osallistuja/luokka. Käytettävät renkaat tulee leimauttaa ennen ensimmäistä alkuerää.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #3 : 09.02.16 - klo: 20.42 »
Kai ny tuupissaki saa olla 4 rengasta ;D menee jo vähän vaikiaksi ajaminen muuten.

njoo vitsi vitsinä, onko siis tuupissa eturengas vapaa koko päivän?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #4 : 09.02.16 - klo: 20.48 »
Näin minä sen luen. Eli sama sääntö kun krossissakin, vain vetävät pyörät on rajoitettu.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #5 : 09.02.16 - klo: 21.01 »
Kai ny tuupissaki saa olla 4 rengasta ;D menee jo vähän vaikiaksi ajaminen muuten.

njoo vitsi vitsinä, onko siis tuupissa eturengas vapaa koko päivän?

Juu, se on selventävämmin kerrottu varsinaisessa kisakutsutekstissä. Mietin kanssa, että ainakin yksi rengas on jätettävä taakse. 😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #6 : 11.02.16 - klo: 19.30 »
Kai ny tuupissaki saa olla 4 rengasta ;D menee jo vähän vaikiaksi ajaminen muuten.

njoo vitsi vitsinä, onko siis tuupissa eturengas vapaa koko päivän?

Juu, tuupissa eturengas on vapaa kuten WJ-sarjassakin. Niitä ei leimata.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #7 : 11.02.16 - klo: 19.31 »
Ilmoittautuminen on avattu, linkit lisätty kilpailukutsuun.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #8 : 13.02.16 - klo: 22.09 »
Kilpailun lähestyessä on herännyt keskustelua siitä, miten takavetoluokan (SC2-10) auto määritellään sääntöjen mukaiseksi ja onko esim. sääntöjen mukaista modifioida 4wd autosta 2wd auto. Keskustelimme tänään asiasta myös luokkayhteyshenkilön kanssa ja ainakin Bunkkerin kilpailussa noudatetaan seuraavaa sääntötulkintaa:

Nelivetoisesta autoista modifioitu auto on sinänsä kelvollinen takavetoluokkaan, kunhan voimansiirto etupyörille on poistettu kokonaan ja etupyörät pyörivät toisistaan riippumatta vapaasti ja tämä voidaan katsastuksessa varmistaa. Esim. etuvetoakselit poistamalla saadaan etupyörät pyörimään vapaasti. Sen sijaan esim. pelkän modifioidun keskidiffin käyttö ei tee autosta sääntöjen mukaista, koska tällöin eturenkaat eivät pyöri vapaasti.

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #9 : 14.02.16 - klo: 10.17 »
Mites määritellään "pitää vähintäänkin perustua johonkin saatavilla olevaan sarjaan" ?
Tuli vaan mieleen nää "protoversiot".
On se kumma miten näitä sääntö muutoksia ja tulkintoja alkaa tupsahtelemaan kokoajan lisää ennen EOS kisaa.
Kenellä on puurot ja vellit menny sekasin? Mulla varmaan!
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 10.40 kirjoittanut JaniR »

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #10 : 14.02.16 - klo: 10.40 »
Jos siinä on kaupalliset diffit niin perustuuhan se johonkin. Löyhästi ainakin :)
Ihan vakavasti, jos joku osaa rakentaa auton millä pystyy voittamaan kisoja ei tällä kuskilla varmaankaan olisi vaikeuksia voittaa ihan puhtaasti kaupallisella kalustolla. Rakentaminen on kivaa eikä sitä oikeasti ole mitään syytä rajoittaa. Verrataan vaikka buggyluokkiin joissa rajoitetaan lähinnä auton kokoa. Tietenkin joku voi pahoittaa mielensä kun häviää autolle jota ei voi ostaa vaan pitää tehdä itse mutta se on sitten sellainen ongelma jota ei säännöillä voi ratkaista.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #11 : 14.02.16 - klo: 10.59 »
Mites määritellään "pitää vähintäänkin perustua johonkin saatavilla olevaan sarjaan" ?
Tuli vaan mieleen nää "protoversiot".
On se kumma miten näitä sääntö muutoksia ja tulkintoja alkaa tupsahtelemaan kokoajan lisää ennen EOS kisaa.
Kenellä on puurot ja vellit menny sekasin? Mulla varmaan!

Minua siitä saa syyttää, lähtökohtaisesti 4wd auto on tarkoitettu 4wd luokkaan. ja 2wd 2wd luokkaan. Valmista alustaa saa sitten modata mieleisekseen. Mutta 2wd:t pysyy 2wd luokassa  ja 4wd:t 4wd luokassa.

Itse olisin kieltänyt suoraan tuon 4wd muuttamisen 2wd:ksi, mutta kun sitä päätöstä en pysty tekemään itse niin sallittakoon tähän kisaan.


Kaiken pahan alku ja juuri on tuo liian kova pito. (enkä syytä nyt mattoa, vaan maton ja renkaan yhdistelmää) Matto on hyvä alusta, kunhan rengas on oikea luokkaan nähden.


esim: tämä minun proto on geometrialtaan täysin vakio, vain vetotapa on muutettu, että saadaan painon hallintaa paremmaksi. (lähemmäksi noita 4wd:tä tehtyjä tuuppeja)  Silti en usko että tuosta tulee niin vakaata autoa kuin 4wd.stä tehdystä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #12 : 14.02.16 - klo: 11.15 »
Niimpä, mutta eiks oo aika jännä yhteensattuma ku otat yhen pinnitapin pois ja ajat 3.7kg painavalla takaa työn-
tävällä corrilla, jossa vieläpä etuvoimansiirto roikkuu mukana jarruttaen menemistä, 16 kierroksen tuloksen ni johan alkaa tulla tulkintoja mitä autossa saa kuljettaa mukana.
Pitäis ruveta purkamaan autoa että vois ajaa 2WD luokassa. Tulee mahoton kiire.
Toisin sanoen tehdään yhdellä autolla kahden luokan ajaminen mahdottomaksi.

Tää on tosi rentoo meininkii.  :angel:
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 11.19 kirjoittanut JaniR »

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #13 : 14.02.16 - klo: 11.21 »
Mitenköhän kävisi, jos ajaisi nelkkua autolla jossa etupää ei vedä mutta hilut on paikoillaan? Tulos on ollut joillain kuskeilla parempi vajaavetosella nelkulla kun täysvetosella...

Oikeesti, ottakaa laatikko ja sillä hyvä. Minimipaino kans.

Tai sitten yksityyppirengas / kisa ja nämä spekulaatiot autoista voidaan unohtaa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #14 : 14.02.16 - klo: 11.25 »
Janille tiedoksi, että sääntötarkennus ei mitenkään ole tehty sinun mahtavan ajon takia. Samaa viritystä on käytetty myös vanhassa durassa. Mulla on jo ratkaisu, miten voit ajaa samalla autolla molempia luokkia 😏
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #15 : 14.02.16 - klo: 11.46 »
Jooei. Ihmetyttää vaan ku näitä rajoitteita alkaa tippua tällee hassusti, et kuinka lähellä kisaa saadaan viimeset
sääntösäädöt tietää. Nii ja Jon on oikeessa ton nelkun suhteen, kaks vetosena pärjäilee aika hyvin. Tuli ite kokeiltua.

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #16 : 14.02.16 - klo: 11.48 »
Saatiinpas pata porisemaan. :grin:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #17 : 14.02.16 - klo: 12.47 »
Niimpä, mutta eiks oo aika jännä yhteensattuma ku otat yhen pinnitapin pois ja ajat 3.7kg painavalla takaa työn-
tävällä corrilla, jossa vieläpä etuvoimansiirto roikkuu mukana jarruttaen menemistä, 16 kierroksen tuloksen ni johan alkaa tulla tulkintoja mitä autossa saa kuljettaa mukana.
Pitäis ruveta purkamaan autoa että vois ajaa 2WD luokassa. Tulee mahoton kiire.
Toisin sanoen tehdään yhdellä autolla kahden luokan ajaminen mahdottomaksi.

Tää on tosi rentoo meininkii.  :angel:

Testaappas ilman etuvetareita. Vieläkö menee samaan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #18 : 14.02.16 - klo: 13.24 »
Juuri tuo etuvetareiden ja diffin paikallaan olo rauhoittaa autoa ja parantaa nopeuttasi.. Pura voimansiirto kokonaan pois edestä ja kokeile sitten. Mä en edes tajua miksi yhdellä autolla pitäis pystyä ajamaan kahta luokkaa jos toinen on 2wd ja toinen 4wd?
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 13.28 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #19 : 14.02.16 - klo: 13.26 »
Hommahan menee niin että sarjan vetopuoli tekee säännöt ja kuskit sitten äänestää osallistumisella. Siinä käy äkkiä niin, että jos säännöt ei miellytä kuskeja, saatte ajaa oman kivan kerhokisan bunkkerissa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #20 : 14.02.16 - klo: 16.20 »
Tässä sääntötarkennuksess käytetään yleistä 1/10 autojen voimansiirron määritelmää.
Lainaus Efran 1/10 sähkö off-road lajiryhmän vetäjältä.


In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #21 : 14.02.16 - klo: 16.37 »
Tässä sääntötarkennuksess käytetään yleistä 1/10 autojen voimansiirron määritelmää.
Lainaus Efran 1/10 sähkö off-road lajiryhmän vetäjältä.


In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.

Tämähän tarkoittaisi, että nelikosta kaksivetoiseksi muutettua SC-autoa saisi käyttää jatkossakin. Eli ei voida sanoa mistään poikkeusratkaisusta tämän kisan yhteydessä?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #22 : 14.02.16 - klo: 17.10 »
saa ajaa 4wd autosta muutetulla 2wd autolla
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #23 : 14.02.16 - klo: 19.47 »
Eli ton mukaan saa raahata etudiffiä ja -vetareita mukana, kunhan keskidiffin ja etupään välissä on ilmaa, koska silloin etupään
tavarat eivät kuulu voimalinjaan.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #24 : 14.02.16 - klo: 20.00 »
In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.  I would insist that the non-driven wheels have no drive shafts

Pyörät ei pyöri vapaasti jos on diffissä kiinni. Ilman vetareita on ajettava

Tuossahan on maininta ei kytkentää mihinkään vetolinjastoon, vaikka siis diffi olisi irrallaan voimalinjasta se on silti osa renkaiden pyörimiseen vaikuttavaa linjastoa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #25 : 14.02.16 - klo: 20.13 »
Mulle on aikanaan opetettu että voimalinjasta tekee VOIMAlinjan just se moottori joka siihen on kytketty kiinni,
mut hei ihan väärillä tiedoilla tässä on vuosikymmeniä menty. Aina oppii jotain uutta :wink:.

Ps.kivasti lisätty edelliseen viestiin toi viimenen englannin kielinen lause, sitä kunei ole aikaisemmissa viesteissä :kiss:.
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 20.31 kirjoittanut JaniR »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #26 : 14.02.16 - klo: 20.39 »
Juu copy paste ei ollut aluksi täydellinen. Toi sääntö on hyvin yksiselitteinen etupyörät nyt vaan pitää pyöriä vapaasti. Sullakin on kaksi autoa ja durassakin voi tarvittaessa vaihtaa vaikka etuhubit sellaisiin jossa ei ole vetareita. Kolme ruuvia per puoli ja sulla on tuuppi. Nykyisellä modilla joudut avaamaan 4 ruuvia, joten ei iso ero. Kokonaisuudessaan siis 8 vs 6 avattavaa kohtaa kun joudut vaihtamaan muös takarenkaat erien välissä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #27 : 14.02.16 - klo: 20.44 »
No ei tartte ku pyörän mutterit ja alapallo auki, joo ja hexitappi.
Mut eiks oo kiva vähän vääntää :evil:.
 Täytyy varoo ettei tuu tavaks  :azn:.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #28 : 14.02.16 - klo: 20.54 »
Mut eiks oo kiva vähän vääntää :evil:.
 Täytyy varoo ettei tuu tavaks  :azn:.

No siihen sulla löytyy varmasti apuja tiumistä..! 😃
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC
« Vastaus #29 : 14.02.16 - klo: 21.04 »
No ei tartte ku pyörän mutterit ja alapallo auki, joo ja hexitappi.
Mut eiks oo kiva vähän vääntää :evil:.
 Täytyy varoo ettei tuu tavaks  :azn:.

Tai sit se vaihto hubi ja saa samalla toiset renkaat alle?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection