Nyt alkaa olemaan sen verran akkukapasiteettia Micron kyydissä, ettei tarvitse enää etsiä isompaa akkua. 700mAh 1S2P lipo riittää niin pitkään, että kyllästyin jo puolessa tunnissa hypyttämään autoa ja tulin välillä kirjoittamaan tätä.
Autoon ei joutunut tekemään mitään kovin vaativia modauksia. Pelkät sivuleikkurit riittivät tähän projektiin.
Ensimmäisessä kuvassa näkyy muovilevy, jonka leikkasin pois nopari/vastari kombon alta, jotta sain vähän lisää korkeutta akkutilaan.
Toisesta kuvasta näkyy paljonko noparia ja sen koteloa joutui nostamaan. Mittasin välin n. 1.7mm korkeaksi ja sekin vain ihan noparin takaosassa. Noparin etuosa on ihan normaalissa paikassaan. Kuvassa näkyy myös polykarbonaattilevy, jonka laitoin piirilevyn ja akun väliin, ettei piirilevyn pohjassa olevat piikit riko akkua. Ohuemmalla suojalevyllä saisi tuota noparia vielä lähemmäs alkuperäistä paikkaansa, mutta ei nyt sattunut löytymään kotoa kuin 0.75mm polykarbonaattia.
Speksit:
Kennot: 2 x 350mAh 20C Zippy
Kytkentä: 1S2P
Nimellisjännite: 3.7V
Kapasiteetti: 700mAh
I
max: 14A
Pituus: 33.6mm
Leveys: 21.3mm
Korkeus: 13.9mm
Johdot: 20AWG
Liitin: Micro-Deans
Paino: 18g
Mitat on ainakin
yritetty ottaa paksuimmista kohdista, eli ihan maksimimitoista on kysymys. Kennojen kulmissa olevia foliotaitoksia on vähän pyöristelty, jotta akku menee paikalleen pudottamalla ilman tunkemista.
Auton paino nousi kokonaista 6g verrattuna edelliseen 480mAh lipoakkuun. Ero kuulostaa pieneltä, mutta se on kuitenkin n. 5-6% auton kokonaispainosta. Ajo-ominaisuuksissa ei mainittavaa eroa. Öljyiskaritkin taitavat vaikuttaa asiaan. Vakioiskareilla ei varmaankaan olisi kovin hyvä ajettava. Painopisteen siirtymisen kompensoin vaihtamalla Micro-Bajan renkaat vähän matalampiin Micro-T:n vakiorenkaisiin.