Onhan se mukavaa kun pirssit parenee, mutta itse jatketaan vanhalla mallilla. Kun on saatu se vajaa 10% kierrosajoista pois (siis sama mihin Jose vetää nyt), niin hankitaan uutta sitten parempaa kalustoa tai sitten kun vanha mätänee vanhuuttaan.
Toivon sydämestäni (ja lompakko), että Hobao ei tee puolivalmista uutta autoa, vaan jaksaa hieroa sen virheettömäksi, jolla on monta elinvuotta. Hyvän lisäajan hieromiseen antoi MM-kisassa nopeus vanhalla autolla.
Ja miksikö näin toivon. No siksi, että ei varaosien hallinta myyjillä, valmistajalla ja asiakkailla karkaa käsistä näiden upgradien, servicepackien, vuosimallien jne.. takia. Yksi valtamerkki on siinä suossa, että kukaan myyjä ei näin pienessä maassa voi pitää kunnon varastoa. Kun malleja on monta, jotka kuitenkin päällisin puolin näyttävät samalta, mutta vaativat eri osat. Tätä voisi sanoa huonoksi busineksen johtamiseksi - luodaan kallis kustannusrakenne, joka ei palvele kuluttajaa. Juurisyyt ovat muualla kuin Suomessa.
Se mitä Hobao valmistajana ja sen suomalaiset myyjät ovat saaneet aikaiseksi, on huomattava kustannusten aleneminen ja palvelun paraneminen. Tämä on tehnyt m8 sarjasta toimivan ja kasvavan harrastuksen. Tyhmää olisi tämä tilanne pilata, se ei palvele ketään.
Siis Hobaolle malttia uuden auton tekoon ja muille tsemppiä Hobaon suistamiseksi suosituimman auton asemasta. Siitä kuluttaja tykkää.
Johan tuli paatosta taas päästettyä, mutta eihän tähän ole lukupakkoa.