Kirjoittaja Aihe: Keskustelua F1:stä  (Luettu 14901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #60 : 23.06.05 - klo: 12.46 »
Samaa mieltä itsekin olen l150040 kanssa.
Bridgestone talleillehan tarjottiin "paalupaikkoja" jos Michelin renkaita käyttävät tallit saisi vaihtaa renkaat kestävempiin (Niihin jotka lennätettiin paikanpäälle).
Olisihan mielestäni Michelin talleille voinut laittaa jonkimoiset rangaistukset renkaiden vaihdosta jälkeenpäin (Mutta ei sentään kilpailukieltoa).
Näin järjellisesti ajatellen Michelin tallithan olisi voineet välttyä FIA:n "vihalta" ajamalla sen 10 kierrosta minkä Michelin vakuutti renkaansa estävän, sen jälkeen tulla renkaanvaihtoon ja ajaa taas 10 kierrosta ja autot "pilttuuseen" (Tällöin FIA ei olisi mielestäni voinut syyttää mistään ainakaan talleja).
FIA ei olisi silloin voinut syyttää mielestäni talleja mistään sääntörikkomuksesta, ja eihän tallit valmista renkaita niin miten tallit voisi vastata FIA:lle renkaidensa kestävyydestä.
Suoraan sanoen hölmöläisten tuouhua tuo joustamattomuus FIA:n puolesta koska tallit ja Michelin oli tuossa tilanteessa "puun ja kuoren välissä".
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #61 : 23.06.05 - klo: 12.59 »
Eikös ne tallit ja kuskit kilpaile eikä renkaat?
Mielestäni on aivan tyhmää pyytää korvauksia Micheliiniltä jos FIA ei sallinut kilpailemista.
Onhan tietysti osasyy myös Micheliinillä, mutta FIA sen lopuksi sitten päätti.
Harmi ettei Amerikassa nähdä formuloita pariin vuoteen, jos enää koskaan  :evil:

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #62 : 23.06.05 - klo: 15.33 »
Tänä vuonna kaikki uudet "hidastus" säännöt on ollut aivan syvältä, paitsi moottori sääntö on hyvä. Onneksi aika-ajot muutettiin paremmiksi.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #63 : 23.06.05 - klo: 16.40 »
Minä olen kyllä muuten tykännyt uudesta rengassäännöstä. Se on tuonut yhden jännitysmomentin lisää. Muutamaan kertaan on jo osoittatunut, että kisan loppupuolellakin voi vielä tapahtua jotain.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #64 : 26.06.05 - klo: 12.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Eikös ne tallit ja kuskit kilpaile eikä renkaat?
Mielestäni on aivan tyhmää pyytää korvauksia Micheliiniltä jos FIA ei sallinut kilpailemista.
Onhan tietysti osasyy myös Micheliinillä, mutta FIA sen lopuksi sitten päätti.
Harmi ettei Amerikassa nähdä formuloita pariin vuoteen, jos enää koskaan  :evil:
FIA ei kieltänyt Michelin-talleja ajamasta,vaan Michelin.
Minusta ainoa oikea ratkaisu olisi ollut shikaanin rakentaminen radan loppuosalle,ja ajaa ihan normaali kisa.Näin kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.FIA ei sitten tähän suostunut,ja se on mielestäni naurettava päätös,jolla vain ampuivat itseään jalkaan.FIA:n ehdotukset elikkäs se että Michelin-tallit olisivat ajaneet ovaaliosuuden/pääsuoran joko varikon kautta tai nopeusrajoitin päällä on kertakaikkisen älytön.Luuleeko ne idiootit tosiaan että F1-fanit olisivat tyytyneet katsomaan kun radalla ajaa 6 autoa kilpaa ja 14 cruisailee? Enpä usko.........jos ajetaan niin ajetaan täysillä.
Michelinin vikahan koko jupakka oli,mutta FIA olisi voinut estää sen.

Mitä Saloon tulee,niin toivon totisesti että hän korvaa JJ:n lopullisesti kommentaattorin paikalla.Salo on selostamon suola.

PS: Katsoin kisan loppuun kaikesta huolimatta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #65 : 26.06.05 - klo: 16.04 »
Miettikää nyt jos Ferrareillakin olisi olu michelinit niin silloin olis minardit ja jordanit vetäny hirveetä kisaa voitosta xD Siinä olis ollu jo sitä jotain

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #66 : 26.06.05 - klo: 16.11 »
Ei vaan sillon olis kaikki saanu laittaa ne toiset rankaat alle ilman mitään rangaistuksia ja radalle oltais rakennettu vieläpä se ylimääränen shikaani.

Ihan sama jos ajattelis että toi homma oiskin ollu toisinpäin, eli Bridgestonella olis ollu se ongelma.
Ferrarin mukaan koko ruletti menee.

Johan se on nähty aikasemminkin.
Ferrarissa kun oli siivekkeet 0,9 senttiä (Eli noissa piireissä ihan SIKANA liian isot) liian isot niin mitä tehtiin... Hylättiinkö koko suoritus??? No ei tietenkään.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #67 : 26.06.05 - klo: 18.32 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ei vaan sillon olis kaikki saanu laittaa ne toiset rankaat alle ilman mitään rangaistuksia ja radalle oltais rakennettu vieläpä se ylimääränen shikaani.

Ihan sama jos ajattelis että toi homma oiskin ollu toisinpäin, eli Bridgestonella olis ollu se ongelma.
Ferrarin mukaan koko ruletti menee.

Johan se on nähty aikasemminkin.
Ferrarissa kun oli siivekkeet 0,9 senttiä (Eli noissa piireissä ihan SIKANA liian isot) liian isot niin mitä tehtiin... Hylättiinkö koko suoritus??? No ei tietenkään.

AMEN.
Autourheilun kuninkuusluokkaa(no jaa) olisi huomattavasti mukavampaa seurata jos edes yritettäisiin salata tuota yhden tallin suosimista.
Tyhjä

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #68 : 03.07.05 - klo: 16.42 »
Todella hyvä kisa Kimiltä ja Alonsolta!

Olis ny Mclaren ollu fiksu eikä olis ottanu mitää uusia kone versioita vaan olis käyttänyt vanhoja... Kuten vanha sananlaskuki : Vanhassa vara parempi!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #69 : 03.07.05 - klo: 17.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Todella hyvä kisa Kimiltä ja Alonsolta!

Olis ny Mclaren ollu fiksu eikä olis ottanu mitää uusia kone versioita vaan olis käyttänyt vanhoja... Kuten vanha sananlaskuki : Vanhassa vara parempi!


Taisit unohtaa miten Juan Pablo Montoyan kävi.........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #70 : 03.07.05 - klo: 17.27 »
Tuo uusi moottori,joka on 0,3sek nopeampi per kierros,sopii kuin nyrkki silmään Silverstonen radalle,ja moottorisäännöistä johtuen Kimi ei sitä sinne saa,toisin kuin Montoya.Tosin kun ajattelee miten Kimi murskasi Montyn Ranskan GP:n aika-ajoissa sekä kisassa,eipä taida uusi moottori Juania pelastaa :mrgreen:

Jos Kimin moottori ei olisi hajonnut perjantaina,olisi Kimi vienyt Alonsoa & kumppaneita kuin pässiä narussa.Kisan tulosta voisi kuitenkin luonnehtia torjuntavoitoksi,ja MM-taistelu jatkuu.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #71 : 03.07.05 - klo: 19.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Todella hyvä kisa Kimiltä ja Alonsolta!

Olis ny Mclaren ollu fiksu eikä olis ottanu mitää uusia kone versioita vaan olis käyttänyt vanhoja... Kuten vanha sananlaskuki : Vanhassa vara parempi!


Taisit unohtaa miten Juan Pablo Montoyan kävi.........


Niinhän Sinervo kirjoitti että KIMILTÄ JA ALONSOLTA :wink:

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #72 : 03.07.05 - klo: 21.27 »
Jos palataan vielä tuohon parin viikon takaiseen Indianapolisin kilpailuun ottaisin siihen vielä sen verran kantaa että...

Mielestäni Michelin teki täysin oikein kieltäessään talleilta kilpailemisen. Ei sitä nimitäin olisi kiva kenenkään joutua oikeuteen kuoleman tuottamuksesta ei varsinkaan Yhdysvalloissa. Sillä onhan joku mummokin saanut mikroaaltouunitehtaalta korvauksia oikeudessa kun mikron käyttöoppaassa ei ollut sanottu ettei kissaa saa laittaa mikroon...  :lol:

Se mitä siihen shikaaniin tulee on sitten se että hätäisesti kyhätty shikaani saattaisi sekin olla jo itsessään turvallisuusriski... Sitä paitsi, mihin se shikaani olisi edes sijoitettu? Ennen ovaalimutkaa vai peräti siihen ovaaliin :?:

Ja täytyy muistaa että FIA:n ohella Ferrari oli myös hanakasti shikaanin vastustaja. Ja siinnä Ferrari teki mielestäni täysin oikein? Miksi heidän olisi pitänyt suostua shikaaniin jos Michelin tuo kisapaikalle vääränlaisia renkaita?

ja kuten lähetyksessä sanottiinkin se Michelinin renkaiden seos ei varsinaisesti ollut väärä, mutta renkaiden "seinäkumit" olivat liian pehmeät ja ne laajentuivat kovassa vauhdissa. Ja mikä tapahtuman teki vielä ihmeelliseksi on se ettei Michelin ollut oppinut viime vuodesta juuri mitään. Sillä viimekin vuonna nähtiin useita rengasrikkoja nimenomaan Michelin kuskeilla.

Itse pidän urheilukisoissa fiaskoista vaikkei ne tekisi hyvää lajin maineelle. Mutta sellaisia yllätyksellisiä kisoja on kiva seurata... Harmittaa vain että MTV3 ei näyttänyt ilmais lähetyksessä palkintojen jakoa. Tiedän kyllä mitä siinnä tapahtui  :mrgreen: . Ferrari kuskit käveli pois ja Monteiro jäi yksi juhlimaan palkintokorokkeelle...  :shock:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #73 : 04.07.05 - klo: 11.54 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Ja täytyy muistaa että FIA:n ohella Ferrari oli myös hanakasti shikaanin vastustaja. Ja siinnä Ferrari teki mielestäni täysin oikein? Miksi heidän olisi pitänyt suostua shikaaniin jos Michelin tuo kisapaikalle vääränlaisia renkaita?
Ferrarin kantaa shikaanin rakentamiseen ei edes kysytty,kuten täältä voit lukea  :roll:

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
ja kuten lähetyksessä sanottiinkin se Michelinin renkaiden seos ei varsinaisesti ollut väärä, mutta renkaiden "seinäkumit" olivat liian pehmeät ja ne laajentuivat kovassa vauhdissa.
Niin,eli rengasseos oli liian pehmeä eli toisinsanoen ihan "varsinaisestikin" väärä Indyn radalle  :lol:

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #74 : 04.07.05 - klo: 12.13 »
..

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #75 : 04.07.05 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
ja kuten lähetyksessä sanottiinkin se Michelinin renkaiden seos ei varsinaisesti ollut väärä, mutta renkaiden "seinäkumit" olivat liian pehmeät ja ne laajentuivat kovassa vauhdissa.
Niin,eli rengasseos oli liian pehmeä eli toisinsanoen ihan "varsinaisestikin" väärä Indyn radalle  :lol:


Kyllä ne renkaan seinämät on ihan jotain muuta kuin pelkkää kumia. Itse rengasseos ei vaikuta oleellisesti rungon jäykkyyteen, vaan rungon ominaisuuksiin vaikutetaan muilla keinoilla.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #76 : 04.07.05 - klo: 12.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Ja täytyy muistaa että FIA:n ohella Ferrari oli myös hanakasti shikaanin vastustaja. Ja siinnä Ferrari teki mielestäni täysin oikein? Miksi heidän olisi pitänyt suostua shikaaniin jos Michelin tuo kisapaikalle vääränlaisia renkaita?
Ferrarin kantaa shikaanin rakentamiseen ei edes kysytty,kuten täältä voit lukea  :roll:

Ensinnäkin maikkarin uutiset kannattaa jättää omaan arvoonsa. ;)


Muualla maailmalla uutisoitiin tähän tyyliin.

Lainaus
"We were never involved with those discussions,” said Todt. “Never involved. We were never asked about that. Whether we would have agreed or not is another question, and I tell you right now, to be sincere, we would not have agreed, but we were never asked about that. But is it serious to decide to put in a chicane half an hour without nobody testing it? It’s ridiculous.”

Todt did say that Bernie Ecclestone had talked to him about “different proposals, including a chicane, but again, it’s a matter of the FIA, it’s not a matter of the commercial rights holder (Ecclestone’s position). And I said that for me it was up to the FIA to decide.”


Eli tuolla Todt haluaa vain sanoa, että mihinkään virallisiin keskusteiluihin asian teemoilta Ferrari ei ryhtynyt. Bernie kävi kuitenkin juttelemassa asiasta ja Todt epäilemättä kertoi oman kantansa hyvin yksiselitteisesti.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #77 : 04.07.05 - klo: 13.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
ja kuten lähetyksessä sanottiinkin se Michelinin renkaiden seos ei varsinaisesti ollut väärä, mutta renkaiden "seinäkumit" olivat liian pehmeät ja ne laajentuivat kovassa vauhdissa.
Niin,eli rengasseos oli liian pehmeä eli toisinsanoen ihan "varsinaisestikin" väärä Indyn radalle  :lol:


Kyllä ne renkaan seinämät on ihan jotain muuta kuin pelkkää kumia. Itse rengasseos ei vaikuta oleellisesti rungon jäykkyyteen, vaan rungon ominaisuuksiin vaikutetaan muilla keinoilla.
Niin tai näin,Michelinin/tallien puoleltakin kerrottiin,että kovemmilla rengasseoksilla olisi saatu kisa vietyä läpi.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #78 : 04.07.05 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Niin tai näin,Michelinin/tallien puoleltakin kerrottiin,että kovemmilla rengasseoksilla olisi saatu kisa vietyä läpi.
Suurelle yleisölle on vaan aika paljon helpompaa puhua rengasseoksista. ;)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #79 : 04.07.05 - klo: 13.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Niin tai näin,Michelinin/tallien puoleltakin kerrottiin,että kovemmilla rengasseoksilla olisi saatu kisa vietyä läpi.
Suurelle yleisölle on vaan aika paljon helpompaa puhua rengasseoksista. ;)
Niinpä kai :mrgreen:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #80 : 05.07.05 - klo: 15.38 »
http://www.mclaren.co.uk/bobmckenzie/

Tonne vaan äänestämään,niin joutuu ukko pitämään viimevuotisen lupauksensa  :mrgreen:

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #81 : 05.07.05 - klo: 20.46 »
Niin siis toi ukkoko juoksee alasti silverstonessa          Jos...????

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #82 : 05.07.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
Niin siis toi ukkoko juoksee alasti silverstonessa          Jos...????
¨

Tuo "ukko"(joku McKenzie) teki McLarenin kanssa sopimuksen että hän juoksee Silverstonen nakuna ilman vaatteita jos McLaren ei voita yhtään osakilpailua. Tämä diili tehtiin viime vuonna. Ja Kimihän voitti Belgian osakilpailun.Ja tämä "ukko" oli joku toimittaja...

Ja tuolla siis kysytään muiden mielipidettä asiasta.

EDIT. Tämä on pisin viesti minkä olen täälä kirjoittanut :mrgreen:  8)  :wink:

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #83 : 05.07.05 - klo: 21.35 »
Elikkä tossa ei oo mitään järkee laittaa tonne mitään. Vai ymmärsinkö oikein ?

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #84 : 05.07.05 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
Elikkä tossa ei oo mitään järkee laittaa tonne mitään. Vai ymmärsinkö oikein ?


Sitten voi laittaa kun ei laita sähköpostiosotetta mut toi on aikas tyhmä juttu mun mielestä...

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #85 : 06.07.05 - klo: 09.06 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"

Tuo "ukko"(joku McKenzie) teki McLarenin kanssa sopimuksen että hän juoksee Silverstonen nakuna ilman vaatteita jos McLaren ei voita yhtään osakilpailua. Tämä diili tehtiin viime vuonna. Ja Kimihän voitti Belgian osakilpailun.Ja tämä "ukko" oli joku toimittaja...


Ei se ihan noin ollut. "Ukko" lupasi McLarenin surkean alkukauden jälkeen juosta Silverstonen radan alasti ympäri jos McLaren voittaa yhdenkin kisan 2004 ja Kimi voitti Belgiassa.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #86 : 31.07.05 - klo: 14.42 »
Hmm...
Ruuvi huonosti kinni ---> keskeytys...
Kokki tippu ---> kuolema...
Ei McLarenilla hyvin mee :roll:

Toivotaan parempaa tuuria tälläkertaa!

Tietääkö joku millä aineella noi autot kulkee ja mitä öljyjä niissä käytetään?

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #87 : 31.07.05 - klo: 20.22 »
Voiskohan tämä Räikkösen keskeytys tuuri olla jotain sabotaasia? Miksi esim. Montoyalla ei ole mennyt moottori rikki (tai jokin öljypumppu). Mitäs mieltä te ootte?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #88 : 31.07.05 - klo: 20.45 »
Onnea Kimi!
Nyt hajosi Montoyan kone!
Niin onko jollakin tietoa käytettävistä polttoainesta ja öljyistä?

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #89 : 31.07.05 - klo: 20.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Onnea Kimi!
Nyt hajosi Montoyan kone!
Niin onko jollakin tietoa käytettävistä polttoainesta ja öljyistä?

Mutta vasta ekaa kertaa tänä kautena. Onnea Kimi!